Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 67967 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2008, 23:22:38 »
@ YIDM, die serie heb ik nog maar voor een deel gezien, en daar zat die opdracht nog niet in.
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2008, 23:24:32 »
Had Coen overigens wel 3000 euro? Volgens mij had hij er maar 1625

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2008, 23:28:44 »
Uit voorgaande posts blijkt er 1 aflevering "over" te zijn t.o.v. het aantal kandidaten. Geen idee of dat zo is, ik ken het uitzendschema niet, maar ik neem het graag aan.
Dan lijkt me de kans dat iemand een vrijstelling krijgt groter dan dat er iemand terug komt in het spel. Vrijstellingen zijn ondertussen een vast onderdeel van WIDM geworden en nu helemaal met die topito's die erbij gekomen zijn.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2008, 23:33:35 »
Ja daantje, er is 1 kandidaat te weinig om dit vol te houden. Maar een vrijstelling houdt alleen in dat die kandidaat zeker doorgaat naar de volgende aflevering, er valt sowieso wel iemand af. Heeft de kandi met de minste goede testantwoorden een vrijstelling, dan gaat de persoon die als eennalaatste is geeindigd er uit, denk ik zo.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2008, 23:37:22 »
Ja daantje, er is 1 kandidaat te weinig om dit vol te houden. Maar een vrijstelling houdt alleen in dat die kandidaat zeker doorgaat naar de volgende aflevering, er valt sowieso wel iemand af. Heeft de kandi met de minste goede testantwoorden een vrijstelling, dan gaat de persoon die als eennalaatste is geeindigd er uit, denk ik zo.

Ik denk dat je geen gelijk hebt. Pieter-Jan vroeg namelijk pas bij de executie of er iemand al een volle topo had. Op dat moment zaten de testuitslagen al in de computer. Ik denk dat Pieter-Jan dit elke executie vraagt, en als er iemand een volle topo heeft wordt de naam van die kandidaat als eerste ingetypt: bij een groen scherm is er niks aan de hand, dan gaat er gewoon iemand naar huis, maar bij een rood scherm blijft de persoon met de topo wel in het spel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2008, 23:39:22 »
@ YIDM, die serie heb ik nog maar voor een deel gezien, en daar zat die opdracht nog niet in.

En toch zat ie er wel in, vond het destijds namelijk de leukste opdracht uit die serie  ::vergroot::

En als 1 iemand een vrijstelling haalt, dan redt ie zijn/haar eigen hachje. De eennalaatste is dan de klos. Dus een vrijstelling doet geen afbreuk aan het feit dat we met 1 aflevering teveel te maken hebben. Ben dus benieuwd wat het dit jaar word. Hoop dat Georgina haar comeback mag maken, of Nicolette.  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2008, 23:42:30 »
Ik hoop niet op een comeback, ben er altijd tegen geweest eigenlijk. Vind het niet leuk dat die kandidaat een unfair adventage heeft op de rest (hij/zij weet immers dat hij die keer mis zat).

In 2002 ging overigens een aflevering niemand naar huis, omdat bepaalde mensen een vrijstelling hadden gekregen. Alle schermen waren toen gewoon groen.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2008, 23:47:10 »
Patrick ging inderdaad erg te keer in deze aflevering en de kanidaten wouden hem ook niet bij het ophaal hebben,wat uit eindelijk toch is gebeurd.

Ik denk dat mocht hij de mol zijn,dat hij de George tacktick doet en daarnaast ook nog Elise. De beste mol is het als je het een beetje zit in de eerste afleveringen en daarna in de terug blik ook kan herkennen en dat de mol zich inzet. Dat komt ook,omdat de mol dit jaar eindelijk weer is echt een man is (3 vrouwen der uit,2 te gaan.) en op Elise & Deborah na (S1 heb ik pas in de hh gezien.)vond ik de vrouwen mollen niet zo goed.  Heb toen nooit echt wat aangetrokken als iemand wat deed en zag dat soms als iets normaals (sommige hier vatten dat op als mede mollen. Ron of Rene gaven ook toe,zelf wel is een beetje te hebben gemold en nu doet Joris en Coen dat.). Vandaar dat ik sinds S7 beter probeer op teletten en ook Joris nog steeds niet afschrijf.

Zo als het nu uitziet,kies ik volgende week misschien Patrick als mol en word joris de verliezer en word coen de winaar. Maar natuurlijk blijft Joris verdacht,want op het einde vond ik het raar dat hij nu iets in het boekje ging schrijven en van de camera weg keek en hij is toch ook wel te kalm misschien,zelfde geld voor Edo.

Ik gok er op dat Dunya de vrijstelling krijgt (in aflevering 5) en Dennis volgende week weg mag en Dunya dus mag blijven ten koste van Regina die dus in aflevering 5 vetrekt,dan Edo en dan als nog Dunya. Aan de andere kant zou het best kunnen dat er de zelfde fout maakte als met bv Ron (die ik het merendeel steeds weg stuurde,zoals nu met Dennis..) of Lottie (alle weken als Mol...)en zou wel heel snel zijn,als ik nu al op de goede mol zit. Maar ja bij George week ik ook maar 1x af naar Prins en juist in die aflevering vertrok hij.

als er iemand mag terug komen dan is het Annet,wat betreft Georgina die is afgevallen door echt mee te spelen en dat is nu eenmaal het spel. Daar mee zeg ik niet dat ik het niet jammer vind. Wat was het heerlijk geweest als Georgina al die mensen die meestal iets tegen haar hebben in verlegenheid had gebracht.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2008, 23:55:25 door Pierce_Brosnan »

Offline japjer

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2008, 23:52:01 »
Leuke aflevering! Maar wel jammer dat Georgina eruit was. Hele leuke kandidaat.

Eén ding dat me wel opviel bij de mais-opdracht, was dat de cameraman de hele tijd vlak achter de kandidaten liep. Het werkt natuurlijk niet echt als je aan het sluipen bent en je hebt een cameraman die gezellig achter je aan host :p. het beste hadden ze de cameramensen op de safe spots gezet en met zo'n camerahelm gewerkt.

En ik hoop echt dat Joris de mol is, anders heeft ie het spel mooi verstiert.. ::ohno::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2008, 23:57:30 »
Leuke aflevering! Maar wel jammer dat Georgina eruit was. Hele leuke kandidaat.

Eén ding dat me wel opviel bij de mais-opdracht, was dat de cameraman de hele tijd vlak achter de kandidaten liep. Het werkt natuurlijk niet echt als je aan het sluipen bent en je hebt een cameraman die gezellig achter je aan host :p. het beste hadden ze de cameramensen op de safe spots gezet en met zo'n camerahelm gewerkt.

En ik hoop echt dat Joris de mol is, anders heeft ie het spel mooi verstiert.. ::ohno::

Ja die camerahelmen miste ik ook een beetje ja!
Ligt het nou aan mij of zijn hebben we dit jaar nog helemáál geen camera helmen gezien?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2008, 23:58:28 »
Jawel, die zaten op de fietsen gemonteerd.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2008, 00:36:32 »
Uit voorgaande posts blijkt er 1 aflevering "over" te zijn t.o.v. het aantal kandidaten. Geen idee of dat zo is, ik ken het uitzendschema niet, maar ik neem het graag aan.
Dan lijkt me de kans dat iemand een vrijstelling krijgt groter dan dat er iemand terug komt in het spel. Vrijstellingen zijn ondertussen een vast onderdeel van WIDM geworden en nu helemaal met die topito's die erbij gekomen zijn.


maar volgens die redenering zou het dus zo zijn dat het geen moer uitmaakt wie de vrijstelling haalt. Als hij ingezet wordt dan gaat er niemand naar huis.
En het maakt juist wel uit wie de vrijstelling haalt.
Triomf!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 18-01-2008, 00:41:28 »
ik vraag me af of je nu persé moest klikken als je elkaar zag.
als dat zo is, is het logisch dat ze zich verstopten voor dennis, maar dan is de kans dat de opdracht lukt wel érg klein.
dan is het maar puur toeval of je op tijd de goede tegen komt en dan is de opdracht niet echt fair.

maar als het niet zo was hadden ze net zo goed meteen bij elkaar kunnen gaan zitten ipv eerst door de stad te lopen, en was het ook een beetje raar geweest dat ze zich verstopten.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2008, 01:00:05 »
Het is toch de taak van de kandidaten om de opdracht helder te krijgen. Ik kan er zelf ook niet bij dat ze als 8 domme vogeltjes net zo makkelijk aan elkaar klikten zonder na te denken over een optimaal resultaat. De mol hoeft ECHT bijna niks te doen. Iedereen geloofd iedereen toch op elkaars woord. Pas savonds denken ze erover na... "goh, toch wel vreemd dat hij wist dat we direct moesten klikken en ik niet" Jah, hallo! Bedenk dat TIJDENS de opdracht!? Zo komen we er nooit achter wie de mol is... Heb het idee dat het nu echt gewoon gokken wordt, welke molactie je serieus neemt en welke niet. Niemand doet ook maar moeite om de pot zo groot mogelijk te krijgen. Jammerjammerjammer...

Offline zoë nicky

  • Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Re: Aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2008, 01:28:04 »
Heel ironisch vat dit precies mijn mening samen omtrent de uitschakeling van Georgina. Ze was echt een hele leuke kandidate, maar mensen er is hoop! Dankzij Opaweethetbeter is er iets uit de bijbel gekomen met: "Ik verlaat u en zal tot u wederkeren" o.i.d. Ik neig dan te denken: "Die achtergrond is net nieuw nadat de aflevering afgelopen was is, op de site gezet. In 1 aflevering moet ofwel niemand vertrekken ofwel iemand terugkomen." M.a.w. Georgina kan terugkomen! :D Er is dus nog hoop :) Van mij mag ze van harte terugkomen, ze was echt een toffe kandidate  ::ok::

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt YIDM!!!!!!!!! ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2008, 08:22:05 »
@Lautjeh en RJBanthum: denk er wel aan dat wij de speluitleg niet gehoord hebben! Uit alles bleek dat alle kandidaten tijdens de speluitleg wel te horen hadden gekregen dat ze direct aan elkaar moesten klikken!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2008, 08:58:52 »
Ik vraag me af waarom mensen Dennis verdenken? Ik vind hem namelijk totaal niet verdacht en ik wil graag tunnelvisie voorkomen  :P

Verder vond ik het een erg leuke aflevering! Dit staat in het dagboek van de mol: Ik vind het wel knap dat ze zo'n lange zin hebben gemaakt. Dat had ik niet verwacht en ik heb m'n best gedaan het niet zover te laten komen.
Patrick heeft toch wel het meeste z'n best gedaan om het niet zo ver te laten komen. Hij had z'n handboeien al om en hij wilde meteen aan Dunya vastgeketend worden. Die anderen treuzelden alleen een beetje (Edo bijvoorbeeld), maar verder hebben ze niks gedaan om een lange zin te voorkomen.

Nee het wordt alweer duidelijk dat Patrick de mol is  ::) ::ok::

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2008, 09:01:25 »
Volgens een interview met Pieter Jan Hagens in "De Wereld draait door" zou hij vanaf de derde aflevering weten wie de Mol is.
Na de bordenopdracht vertelt Pieter Jan wat de tekst had kunnen zijn : acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.
Is die "ik" in deze zin soms Pieter Jan en heeft hij in deze opdracht dus letterlijk de mol aan het werk gezien.
Op welke wijze heeft Pieter Jan dan in deze opdracht de mol gezien? Meest logische verklaring is dan omdat Edo met het bord "MOL" rondliep.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2008, 09:03:54 »
Volgens een interview met Pieter Jan Hagens in "De Wereld draait door" zou hij vanaf de derde aflevering weten wie de Mol is.
Na de bordenopdracht vertelt Pieter Jan wat de tekst had kunnen zijn : acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.
Is die "ik" in deze zin soms Pieter Jan en heeft hij in deze opdracht dus letterlijk de mol aan het werk gezien.
Op welke wijze heeft Pieter Jan dan in deze opdracht de mol gezien? Meest logische verklaring is dan omdat Edo met het bord "MOL" rondliep.


Dat idee kwam ook bij mij op tijdens de uitzending...
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2008, 09:22:52 »
Dat idee kwam ook bij mij op tijdens de uitzending...

Als de kandidaten vrij waren om te kiezen welk bord ze kozen, dan had net zo goed iemand anders het bord meet "MOL" kunnen pakken.. om opzettelijk te mollen