Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148285 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2008, 23:12:43 »
Nee, je geeft een antwoord dat geen mogelijkheid is. Dus je moet kiezen tussen 14 of 16, en je antwoordt 12. Dat antwoord is zeker fout, dus de mol liegt zeker. Best geniaal, maar zo zal het spel wel niet gespeeld mogen worden.

hiermee zouden regina, joris en dennis overblijven.  ::jaja:: (met een twijfel bij joris omdat hij wel acteert in taxi).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2008, 23:13:31 »
Het lag in dit geval wel wat subtieler dan 14 of 16, antwoord 12. Als je 4975 zegt ipv 4976 is dat nauwelijks expres heul erg fout te noemen.
Ik dacht, ik pak even duidelijke getallen, dan ziet KD wat ik bedoel. Helaas heeft dat niet geholpen  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2008, 23:13:45 »
Ze krijgen toch maar TWEE mogelijkheden?

Hoe komen jullie er dan bij dat je iets anders zou kunnen antwoorden?   ??? ??? ???

hij werd in iedergeval niet gecorrigeerd!
dus een derde mogelijkheid is er altijd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2008, 23:14:16 »
hiermee zouden regina, joris en dennis overblijven.  ::jaja:: (met een twijfel bij joris omdat hij wel acteert in taxi).
Dit snap ik niet ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2008, 23:14:59 »
Ik zie wel wat je bedoelt, maar ik vind het nogal gezocht, volgens mij hoorde PJH het niet eens: drieduizendzevendhonderd... okee.

Die zat al met zijn  hoofd bij de tequila.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 4
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2008, 23:15:23 »
Is het volgens mij niet. Volgens wieisdemol.nl moet het een stuwmeer zijn geweest.
M'n Spaans is niet bepaald goed te noemen, maar uit onderstaande maak ik op dat het arareco meer 30 miljoen jaar geleden is ontstaan en 1500 meter diep is?

En het verschil tussen 14 en 16 meter is zo klein, daar komen we echt nooit achter vrees ik...

Er staat dat het diepste punt zo'n 1500 meter diep is, en dat dat een aardscheur is.

Wat erg raar is, als er een rivier doorheen zou stromen onder normale omstandigheden...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2008, 23:16:19 »
hiermee zouden regina, joris en dennis overblijven.  ::jaja:: (met een twijfel bij joris omdat hij wel acteert in taxi).

Dit snap ik niet ???

ALS het antwoord sowieso fout wordt gerekend omdat hij een getal noemde dat niet tot de mogelijkheden behoort weet je dus dat het antwoord van de mol ook fout is. De vraag "ben je een acteur" wordt met ja beantwoord, als dat fout is, is het dus nee en is de mol geen acteur.
The British are not impressed.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #127 Gepost op: 24-01-2008, 23:18:55 »
Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als de kandidaat een fout antwoord heeft gegeven, de mol ook een fout antwoord geeft.
(Of is dit wel zo uitgelegd in de uitzending? Dat heb ik dan gemist.)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #128 Gepost op: 24-01-2008, 23:19:04 »
ALS het antwoord sowieso fout wordt gerekend omdat hij een getal noemde dat niet tot de mogelijkheden behoort weet je dus dat het antwoord van de mol ook fout is. De vraag "ben je een acteur" wordt met ja beantwoord, als dat fout is, is het dus nee en is de mol geen acteur.
O ja, duh  ::dom::
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #129 Gepost op: 24-01-2008, 23:19:15 »
Er staat dat het diepste punt zo'n 1500 meter diep is, en dat dat een aardscheur is.

1500 meter is onmogelijk, zie dit overzicht van de 10 diepste meren ter wereld, waarin dit meer niet voorkomt:

Citaat
1. Baikal[1] Russia Siberia 1,637
2. Tanganyika Tanzania, Democratic Republic of the Congo, Burundi, Zambia Africa 1,470
3. Caspian Sea[2] Iran, Russia, Turkmenistan, Kazakhstan, Azerbaijan  1,025
4. Vostok Antarctica  >900
5. O'Higgins-San Martín Chile, Argentina Aysén (Chile), Santa Cruz (Argentina) 836
6. Nyasa (aka Malawi) Mozambique, Tanzania, Malawi  706
7. Issyk Kul Kyrgyzstan  668
8. Great Slave Canada Northwest Territories 614
9. Crater[3] United States Oregon 594
10. Matano Indonesia Sulawesi 590

Alleen het Baikal-meer haalt die diepte.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #130 Gepost op: 24-01-2008, 23:19:28 »
 ::ok:: en volgens mij was het antwoord bruine ogen ook: ja

14e of 16e editie: eens even googlen, hoe heet dat boek?

Regina en Joris hebben allebei blauw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2008, 23:19:43 »
Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als de kandidaat een fout antwoord heeft gegeven, de mol ook een fout antwoord geeft.
(Of is dit wel zo uitgelegd in de uitzending? Dat heb ik dan gemist.)
Ja, PJ zegt: als jouw antwoord op mijn vraag goed is, spreekt de mol de waarheid, als jouw antwoord fout is liegt de mol.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2008, 23:20:24 »
Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als de kandidaat een fout antwoord heeft gegeven, de mol ook een fout antwoord geeft.
(Of is dit wel zo uitgelegd in de uitzending? Dat heb ik dan gemist.)
Krijgen we nu weer net zo'n discussie als vorig jaar? "Ja maar er werd niet gezegd dat als je alles fout hebt je de mol -niet- te zien kreeg!" :P
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2008, 23:21:35 »
14e of 16e editie: eens even googlen, hoe heet dat boek?
Dan vind je dat er misschien 27 edities van bestaan, er zal echt niet bijstaan: "een exemplaar van de 14e editie is aangeschaft door een productiemedewerker van het populaire tv-programma Wie is de mol" :P
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2008, 23:22:37 »
Krijgen we nu weer net zo'n discussie als vorig jaar? "Ja maar er werd niet gezegd dat als je alles fout hebt je de mol -niet- te zien kreeg!" :P

Vorig jaar was dat in principe onduidelijker dan nu, want er werd echt gezegd 'alleen als je het antwoord goed hebt, krijg je de mol te zien'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2008, 23:23:04 »
volgens mij is het gans onmogelijk om al die foto´s te tellen, want er zitten er ook nog wat in die koffer en op tafel liggen er ook nog een boel.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2008, 23:23:56 »
Leuke opdracht met die fototjes in die kamer. ::ok::
Alleen jammer van de mol in de kapel. Je zou bijna denken dat het weer Milouske is die de kaarsen uitdooft. ;D

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2008, 23:24:13 »
volgens mij is het gans onmogelijk om al die foto´s te tellen, want er zitten er ook nog wat in die koffer en op tafel liggen er ook nog een boel.

Was je dat van plan?  ;D

Dat meer daar moeten we achter zien te komen, evenals dat boek.... de rest kunnen we denk ik echt niet achterhalen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2008, 23:24:48 »
volgens mij is het gans onmogelijk om al die foto´s te tellen, want er zitten er ook nog wat in die koffer en op tafel liggen er ook nog een boel.


Het is iig wel veel werk, maar op zich zit er nog een redelijk groot verschil tussen de twee mogelijke antwoorden, dus je mag er een stuk of 50 foto's naast zitten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2008, 23:25:28 »
Was je dat van plan?  ;D

Dat meer daar moeten we achter zien te komen, evenals dat boek.... de rest kunnen we denk ik echt niet achterhalen.

Dat meer ook echt niet, de ene plaats is dieper dan de andere, hoe weet je waar Edo precies het anker liet vallen?
Keep calm and eat chocolates!