Auteur Topic: Bewegende SpyGlass  (gelezen 29902 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2009, 20:21:31 »
Terwijl jullie je vermaken met zinloos gedoedel zien jullie niet eens 't kaartje van Bodde:



Waar is dit exact, Bodde?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2009, 20:27:30 »
Ik zie het kaartje van Bode wel. Ik zie alleen niet voldoende overeenkomst.

Ik heb even in Google Earth gespeurt en Amman heeft toch vel de nodige spoorbanen, al weet ik niet of ze nog in gebruik zijn. Ze kronkelen als een soort rivieren door de stad heen en zijn erg moeilijk te zien. Maar er is wel meer spoor dan ik eerst dacht.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2009, 20:33:37 »
Het is toch een match?  ::jaja::



Of toch niet  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 20:37:06 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2009, 20:36:14 »
Volgens mij ie het een vette match

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2009, 20:45:12 »
Er woont een Jon van Eerd 200 m ten zuiden van dit kaartje in de Berkenrodestraat.
Maar is dat onze Jon van Eerd?

Op Musicalworld.nl staat dat onze Jon in Amsterdam woont.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 20:48:11 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2009, 20:52:20 »
Volgens mij ie het een vette match


hmm... ik vind het niet echt een waterdichte match....
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2009, 00:22:31 »
Het ging mij niet om de letters "M O L "..., die zou je inderdaad overal in kunnen plaatsen. Dat was meer een knipoog naar Erik (maar goed, je weet maar nooit bij WIDM).
Maar wel het idee van de Dikke dat er meer aan de hand kan zijn met het kaartje onder het spyglass. Waanzinnig goed opgemerkt, dan ben je echt een speurder.
Nog steeds vind ik het sterk.

Kreeg Haarlem als antwoord op de vraag wat de woonplaats van Jon is bij zijn Topic.
Amsterdam, Maastricht, Den Haag, Leiden, Assen, Oud-Beijerland, Zutphen, Deventer, Amersfoort (en zowat heel Limurg  ;)) heb ik al bekeken, vind daar geen overeenkomsten.
Laten we hopen dat 'ie dan toch in Haarlem woont  ;D

Het zou een mooie productiehint kunnen zijn, die moet er toch inzitten.

Inderdaad een goed idee om donderdag de  ::vergroot:: er eens goed boven te houden!

En waarom pas aan het eind van de reeks (Bodejos)? Zou toch zonde zijn als het direct in het begin al zo klaar als een klontje was.
De handgebaren-hint van Inge was ook niet na aflevering 2 duidelijk... ;)

voor nu lekker slapen... ::zwaai::

« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 00:38:39 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2009, 00:55:12 »
Er woont een Jon van Eerd 200 m ten zuiden van dit kaartje in de Berkenrodestraat.
Maar is dat onze Jon van Eerd?

Op Musicalworld.nl staat dat onze Jon in Amsterdam woont.

Haha! Ik zie het op de kaart....denk gelijk: volg het spoor richting het Zuiden (volgende week donderdag) en je komt dichter bij de Mol...
Het is er echt vlak onder he Dikke? Oow ik vind dit zo leuk.
Btw...als ik mijn naam google (met woonplaats) krijg ik niet zo'n mooi kaartje, en hoeveel Jon van Eerd's wonen er nou in Nl? Dat ga ik morgen uitzoeken.
En hopen dat Musicalworld.nl niet erg up to date is als het om woonplaatsen gaat. ;)
Nu ga ik echt (bijna) slapen.. ;D
maltho thi afrio lito

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2009, 09:51:59 »
Je bent goed bezig, Bodde!

Dit komt uit het Jon topic als antwoord op mijn vraag waar RICKDEMOL de informatie vandaan heeft dat Jon in Haarlem woont:

http://www.google.com/search?q=jon+van+eerd+woont&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA

En dan de 3e van boven. Weet niet van wanneer dat artikel is, maar dit heb ik kunnen vinden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2009, 10:15:05 »
Ik ben nog niet overtuigd, maar het is in ieder geval al knap speuwerk allemaal. ::jaja:: ::ok::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2009, 10:25:12 »
Ik ben ook niet overtuigd. Toch is de combinatie van die "M" van straten (als aanduiding op 't kaartje, niet bedoeld als hint!!) en het spoor wel heel passend met de spyglass. Verder missen er veel straten, of staan er straten teveel in de spyglass.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2009, 10:51:06 »
Ik zal dan ook zeggen waarom ik niet overtuigd ben. Ik reageerde gisteren met die letters op de plattegrond. Je kunt ervan maken wat je zelf wil, maar ik zeg dan het volgende: plattegronden hebben nou eenmaal de eigenschap dat ze op elkaar kunnen lijken. Het is een droge constatering, dat een straat recht of krom, of met een of meer bochten erin kan lopen. Ik bedoel: zo heel veel varianten zijn daar niet in.

Dan het koppelen van Amman-Haarlem en Jon: ik vind dat je dan wel heel erg veel vooruit moet denken, om die koppeling te maken.

Bij mijn weten wordt eerst gekeken naar het land, en wat daar voor mogelijkheden zijn met de opdrachten. Daarna komen pas de (mogelijke) kandidaten in beeld.

Wat er nu gebeurt, is dat een plattegrond (van Haarlem) ondersteboven wordt gelegd, en in die positie LIJKT ie een beetje op een deel van de plattegrond van Amman. Maar een echte match is er niet.

Een stuk terug in mijn berichtje zei ik dus dat plattegronden met enige fantasie enigszins op elkaar lijken. Ik weet (omdat ik nou net in een straat woon waarbij dat het geval is), dat plattegronden niet altijd correcte informatie geven. dus helemaal matchen kun je zoiets niet.

Mijn woonstraat loopt gewoon recht, en als je die op de plattegrond ziet, lijkt het alsof er allemaal ''lussen'' in zitten. Dat bedoel ik, ik zal kijken of ik dat kan posten, heb het even niet bij de hand.

Neemt niet weg dat het knap speurwerk is en blijft, maar mijn conclusie is: je ziet wat je wil zien. Kijken er 8 mensen naar die plattegrond, dan zullen de meningen over wat er ''gezien'' wordt, verdeeld zijn.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2009, 11:08:23 »
Het is echt onzin om te suggereren dat de spyglasskaart overeenkomt met de Leidse buurt in Haarlem. Ten eerste ligt er ook een stukje van de wijk aan de andere kant van het spoor en die staat niet op de spyglasskaart. De Westerstraat (die langs het spoor) is niet recht zoals op de spyglasskaart maar er zitten een paar bochten in vanwege bruggen. Er lopen drie straten onder het spoor door en die staan niet aangegeven op de spyglasskaart. En op de grote versie van de spyglasskaart staat een doodlopende weg terwijl er helemaal geen doodlopende wegen in die wijk zijn.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2009, 11:14:18 »
We zeggen dus hier hetzelfde. Het ziet er in de vergelijking tussen Haarlem en spyglass aardig uit, maar eigenlijk zijn er (te?) veel verschillen om een goede theorie te zijn.

Los van dit Haarlem verhaal is en blijft het een opvallend kaartje wat ze bij Amman tonen. Dus is het een dood spoor? Of zit er toch wat in? Dat blijft relevant in dit topic.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 11:21:45 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2009, 11:15:36 »
Wat ik zojuist niet klaar kreeg, hoop ik met aanpassing van de bestandsgrootte nu wel klaar te krijgen:

het grijze deel, waarin de straatnaam staat, geeft weer hoe het er in 2D uitziet (bochtjes), terwijl de foto niets te raden overlaat. Die straat loopt gewoon rechtdoor.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 11:18:18 door Bodejos »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2009, 11:17:40 »
Help me ff, Bodejos. Waar zitten die hofjes op de Haarlem-kaart?

[edit] Laat maar, ik snap nu dat je een punt wil maken tussen de werkelijkheid en een 2D representatie. [/edit]
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 11:20:39 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #56 Gepost op: 22-02-2009, 11:20:50 »
Help me ff, Bodejos. Waar zitten die hofjes op de Haarlem-kaart?
ik bedoel dus niet echt hofjes, ik bedoel meer wat Erik aangeeft, dat er bij de ene kaart wel doorlopende straten te zien zijn, terwijl die op de andere kaart niet aanwezig zijn.

Maar ook jij zegt: teveel verschillen om er echt iets mee te kunnen.

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #57 Gepost op: 22-02-2009, 14:09:59 »
Misschien geef ik nu compleet nutteloze informatie, maar wil het toch even mededelen.

Ik zit net de herhaling van "Het Blok 2009" te kijken op net 5, blijkt het in Haarlem te zijn, ik weet niet precies welke straat (heb gezocht op internet, maar kon niks vinden) Maar het stratenkaartje dat ze tijdens het programma laten zien, lijkt heel erg op "ons" kaartje....

Misschien is het niks (zal wel niet) maar wou het toch even zeggen....
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #58 Gepost op: 22-02-2009, 14:18:18 »
Het is echt onzin om te suggereren dat de spyglasskaart overeenkomt met de Leidse buurt in Haarlem. Ten eerste ligt er ook een stukje van de wijk aan de andere kant van het spoor en die staat niet op de spyglasskaart. De Westerstraat (die langs het spoor) is niet recht zoals op de spyglasskaart maar er zitten een paar bochten in vanwege bruggen. Er lopen drie straten onder het spoor door en die staan niet aangegeven op de spyglasskaart. En op de grote versie van de spyglasskaart staat een doodlopende weg terwijl er helemaal geen doodlopende wegen in die wijk zijn.
Die wegen onder het spoor door zie ik ook niet op het kaartje van Haarlem.
Elke kaart is anders (zoals eerder vermeld in dit topic) en bovendien heeft Rat het SpyGlass-kaartje moeten reconstrueren, het is prachtig maar zal niet helemaal nauwkeurig zijn natuurlijk. En dan nog de productie die flink kliert om het niet too obvious te laten zijn. Lekker retoucheren met die handel, bijvoorbeeld de wijk aan de andere kant van het spoor wegstiften zodat het een woestijn lijkt  ;D
Waterdicht is het niet, maar toch...
Ik zal eens wat andere kaartjes naast elkaar leggen en kijken naar de verschillen. Heeft ook te maken met welke schaal etc. waardoor er meer of minder wegen te zien zullen zijn...
Het laat me niet los.. ;)

Nog even het kaartje van Haarlem zodat je kunt zien dat de wegen niet zijn aangegeven onder het spoor door..bovendien is ook hier de Westerstraat behoorlijk recht...niet zoals het dus in werkelijkheid is.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 14:21:56 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Bewegende SpyGlass
« Reactie #59 Gepost op: 22-02-2009, 14:41:25 »
Misschien geef ik nu compleet nutteloze informatie, maar wil het toch even mededelen.

Ik zit net de herhaling van "Het Blok 2009" te kijken op net 5, blijkt het in Haarlem te zijn, ik weet niet precies welke straat (heb gezocht op internet, maar kon niks vinden) Maar het stratenkaartje dat ze tijdens het programma laten zien, lijkt heel erg op "ons" kaartje....

Misschien is het niks (zal wel niet) maar wou het toch even zeggen....

de straat is de Van Egmondstraat
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"