Auteur Topic: Klaagtopic  (gelezen 45377 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Klaagtopic
« Reactie #140 Gepost op: 6-03-2009, 11:10:37 »
Opdrachten waren m.i. leuk en hier en daar origineel, maar spectaculair ?  ::ohno::

Heb wel enorm genoten van alle prachtige locaties, en beelden van de natuur ::zon::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaagtopic
« Reactie #141 Gepost op: 6-03-2009, 11:39:10 »
Kleine veranderingen zijn denk ik nog wel mogelijk, maar ik verwacht niet dat wij de graadmeter zijn van WIDM-kijkend Nederland. :)
Nee, geen exacte graadmeter, maar toch valt er wel iets uit af te leiden.

De mensen die hier komen zijn vaak die-hard fans en fans hebben nu eenmaal de neiging om minder snel kritiek te hebben. Dat zie je hier ook aan de reacties van al die mensen die dit hele topic maar gezeur vinden. Je ziet het alleen al aan de titel en de reden waarom dit topic geopend is ("Als je wat te klagen hebt, dan doe je het maar daar en niet in de andere topics"). :P

Ik ken in mijn omgeving best wel wat 'gewone' WIDM-kijkers. Hun kritiek is eigenlijk dezelfde als je hier leest (niet spannend meer, te geacteerd, slappe opdrachten, enz.), alleen het verschil is dat zij het niet op een internetforum gaan posten, maar dat ze op een gegeven moment gewoon niet meer kijken. Ik ken trouwens ook iemand die dit seizoen al niet meer kijkt.

Dus, ik weet niet óf ze het lezen, maar ik sluit het niet uit. Enne... zo'n tijdklokje in beeld monteren is echt een fluitje van een cent hoor. Het kan dus toeval zijn, maar het kan ook best nog even toegevoegd zijn. We zullen het waarschijnlijk  nooit weten. ;)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Klaagtopic
« Reactie #142 Gepost op: 6-03-2009, 11:42:50 »
Ik vond het klokje ook niet echt passen bij andere ingemonteerde dingen. Andere stijl zeg maar. daarom heb ik ook zo'n idee dat ie d'r deze week nog even bij gemonteerd is. Zal wel niet maar toch erg opvallend.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaagtopic
« Reactie #143 Gepost op: 6-03-2009, 12:01:55 »
Tuurlijk lezen ze mee hier op het forum.
OP die manier krijgen ze feedback en trekken ze weer lering voor een volgend seizoen.
En.. ook uit nieuwsgierigheid. Als je een programma maakt, wil je natuurlijk ook weten wat mensen ervan vinden. En in deze tijden kunnen ze daar nu heerlijk achter komen via al die fora.
Voorheen had je niets anders dan kijkcijfers, waarderingscijfers, panels en wat brieven.

Nu kunnen ze van elke aflevering precies zien wat de reacties erop zijn. Wat was geslaagd, wat minder, etc.

Als ik een programma zou maken, zou ik elk forum waar ze er iets over posten lezen hoor!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Klaagtopic
« Reactie #144 Gepost op: 6-03-2009, 12:13:17 »
Moet men wel tijd hebben.
De enige waarvan we zeker weten dat ze meelezen (maar hoeveel?) zijn Teun en PJ.
Nou, PJ zal waarschijnlijk sporadisch wat lezen en die gaat natuurlijk helemaal niet over dat soort dingen, en wie er nog meer meelezen weten we niet hè.
Maakt ook niet uit, maar opvallend is het wel ja.  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Klaagtopic
« Reactie #145 Gepost op: 6-03-2009, 12:25:54 »
Ik vond het klokje ook niet echt passen bij andere ingemonteerde dingen. Andere stijl zeg maar. daarom heb ik ook zo'n idee dat ie d'r deze week nog even bij gemonteerd is. Zal wel niet maar toch erg opvallend.
Maar PJ gaf bij de opdracht toch al aan dat ze 15 minuten hadden, dus dat er een tijdslimiet was, was bij de opnames al zo.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Klaagtopic
« Reactie #146 Gepost op: 6-03-2009, 12:27:10 »
Maar PJ gaf bij de opdracht toch al aan dat ze 15 minuten hadden, dus dat er een tijdslimiet was, was bij de opnames al zo.

Ja, maar tijdslimiet is er wel vaker.
Klokje bijna nooit meer.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Klaagtopic
« Reactie #147 Gepost op: 6-03-2009, 13:27:02 »
Maareh... wat was nou die spectaculairste opdracht ooit, waar ze het over hadden?  ???

Ik meen dat Pieter-Jan daar de foto zonder toeristen mee bedoelde.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Opbouwend kritiek topic
« Reactie #148 Gepost op: 6-03-2009, 13:29:20 »
Het spectactulaire zit hem vooral in de locaties denk ik. En dat klopt wel, de locaties waren spectactulair.

 ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Klaagtopic
« Reactie #149 Gepost op: 6-03-2009, 13:43:27 »
Ja, maar tijdslimiet is er wel vaker.
Klokje bijna nooit meer.
klokje is er inderdaad al heel lang niet meer. Het is bij mijn weten 1 keer gebruikt mwet een aanwijzing erin. Bij de blinddoek-opdracht in het bos in Canada, waarbij het klokje stilstond, en de dan leesbare cijfers correspondeerden met de letters die het woord ELISE vormden. Achterstevoren gelezen.....

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Klaagtopic
« Reactie #150 Gepost op: 6-03-2009, 14:40:20 »
Moet men wel tijd hebben.
De enige waarvan we zeker weten dat ze meelezen (maar hoeveel?) zijn Teun en PJ.

Kun je een full-timer op zetten... ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Klaagtopic
« Reactie #151 Gepost op: 6-03-2009, 15:34:05 »
Was sowieso geen voorstander van jokers en topito's, riekt een beetje naar vervalsing zoals volgens mij de Dikke Controleur al eerder aangaf hier op het forum.

Ik vind die dingen wel leuk (jokers leuker dan topito's overigens), geeft een beetje sjeu aan het spel. En vallen vrijstellingen dan niet onder vervalsing?


Ik denk dat het probleem gewoon is dat de uitdaging, in ieder geval voor de BNers niet groot genoeg is.

Dennis zegt  bij de hotelopdracht iets van: Wat maakt mij het uit als dat geld verdwijnt ....  dus te weinig uitdaging om echt te mollen.

Het programma bestaat van oorsprong uit drie dingen:
- 9 mensen die proberen de mol te vinden.
- 9 mensen die proberen daar zoveel mogelijk geld te verdienen
- 1 mol die de boel saboteerd.

Tegenwoordig worden er zoveel nep-molakties uitgevoerd dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
De kandidaten moeten dus geprikkeld worden om zelf de mol te vinden en geld te verdienen. (en niet om anderen eruit te spelen)
De mol moet meer geprikkeld worden om geld ongemerkt uit de pot te houden.

Dat ook en dat iedereen gewoon veel mol-slimmer is geworden. Zowel de kandidaten denk ik alhoewel misschien niet allemaal) als de kijkers. Het is gewoon erg moeilijk het nog spannend te houden zonder enorme ingrepen denk ik. Alhoewel af en toe een spectaculaire opdracht óók wel zou helpen.

Opdrachten waren m.i. leuk en hier en daar origineel, maar spectaculair ?  ::ohno::

Heb wel enorm genoten van alle prachtige locaties, en beelden van de natuur ::zon::

Mee eensch.
No Milk today???

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Klaagtopic
« Reactie #152 Gepost op: 6-03-2009, 15:42:51 »
Ik vind die dingen wel leuk (jokers leuker dan topito's overigens), geeft een beetje sjeu aan het spel. En vallen vrijstellingen dan niet onder vervalsing?


Dat ook en dat iedereen gewoon veel mol-slimmer is geworden. Zowel de kandidaten denk ik alhoewel misschien niet allemaal) als de kijkers. Het is gewoon erg moeilijk het nog spannend te houden zonder enorme ingrepen denk ik. Alhoewel af en toe een spectaculaire opdracht óók wel zou helpen.

Mee eensch.

Van vrijstellingen ben ik nu ook niet bepaald een voorstander; sterker nog, ik vind een vrijstelling net voor de finale zoals in deze serie ronduit ridicuul en oneerlijk.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Klaagtopic
« Reactie #153 Gepost op: 6-03-2009, 15:44:39 »
Van vrijstellingen ben ik nu ook niet bepaald een voorstander; sterker nog, ik vind een vrijstelling net voor de finale zoals in deze serie ronduit ridicuul en oneerlijk.

Met die vrijstelling ben ik het met je eens dat het ridicuul is. Verder, zoals ik al zei, vind ik het wel wat meer sjeu aan het spelen geven. Maar dan liever jokers die test vragen goed maken dan vrijstellingen. Beetje jatten van jokers hou ik wel van.
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Klaagtopic
« Reactie #154 Gepost op: 6-03-2009, 15:46:30 »
Een vrijstelling voor de finale vind ik niet per se verkeerd. Maar bijna 'zomaar' weggeven zoals nu gebeurde vind ik wel flauw.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Klaagtopic
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2009, 15:47:35 »
Een vrijstelling voor de finale vind ik niet per se verkeerd. Maar bijna 'zomaar' weggeven zoals nu gebeurde vind ik wel flauw.

Ook een goed punt. Dus we stellen dan voor dat mocht er een vrijstelling voor de finale komen er een zware proef aan vast moet zitten  ;)
No Milk today???

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Klaagtopic
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2009, 15:56:54 »
Een vrijstelling voor de finale vind ik niet per se verkeerd. Maar bijna 'zomaar' weggeven zoals nu gebeurde vind ik wel flauw.

Inderdaad. Viviënne kreeg de vrijstelling praktisch in de schoot geworpen omdat zij en Anniek toevallig anderhalve meter dichterbij het antwoord zaten, zoals ik al zei: 100% oneerlijk. Heb overigens niets tegen Viviënne als winnaar hoor, integendeel.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Klaagtopic
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2009, 16:08:03 »
Leukste is als een kandidaat de keus krijgt tussen geld voor de pot en vrijstelling. Of zoals met de Inge-reeks, keus tussen geld in de pot en 4 in de finale. Dit wist Paul subliem te benutten.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Klaagtopic
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2009, 17:28:31 »
Leukste is als een kandidaat de keus krijgt tussen geld voor de pot en vrijstelling. Of zoals met de Inge-reeks, keus tussen geld in de pot en 4 in de finale. Dit wist Paul subliem te benutten.

Het zou inderdaad meer moeten gebeuren dat kandidaten met dilemma's tegen elkaar worden uitgespeeld.
Het seizoen met Inge was daar heel erg sterk in: de veiling, Alex die moest kiezen tussen vrijstelling en geld, de geheime opdrachten...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaagtopic
« Reactie #159 Gepost op: 11-03-2009, 19:08:54 »
Ik zt net 'even' serie 2 terug te kijken, en het valt me op in aflevering 3 hoe er gereageerd wordt op de plots ingelaste executie: Bjorn vindt het 'echt te ver gaan' en Dan denkt zelfs dat het een ingreep van de productie is om de irritante figuren, waaronder hemzelf, eerder uit de groep te werken!
 ::rofl::

Ik had het nooit zo gedacht, maar zelfs in de eerste twee series werden de programmamakers al niet vertrouwd :o
Da's dus van alle tijden.
Tell me what your telescope says