Auteur Topic: Verwijzingen naar vorige seizoenen  (gelezen 30833 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Gepost op: 7-01-2010, 22:13:55 »
Hier zijn we vorig jaar mee begonnen als theorie, maar nu lijkt me dit topic geschikt voor een leuke bijkomstigheid, meer voor de fun dan dat het molspeuren is:

in de Avrobode en het interview op deze site zei Pieter Jan dat er voor de trouwe fans expres verwijzingen en knipogen naar voorgaande seizoenen worden gegaan. Het lijkt me leuk om die met elkaar op te sporen.

Bij deze alvast de aftrap:
Aflevering 1: George, mol 2002. "Niets is wat het lijkt", credo van George, kwam nu op het aankomstbord voor
« Laatst bewerkt op: 7-01-2010, 22:44:56 door annebeth »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2010, 22:32:13 »
Een heel duidelijk shot van vliegeraars op een veld, verwijzing naar serie 5, waarin op het strand gevliegerd wordt en waar en aanwijzing inzat dat Yvon de mol was.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2010, 22:39:07 »
Een heel duidelijk shot van vliegeraars op een veld, verwijzing naar serie 5, waarin op het strand gevliegerd wordt en waar en aanwijzing inzat dat Yvon de mol was.


Juist! Een voorteken dat de Mol een vrouw is?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2010, 22:40:16 »
Juist! Een voorteken dat de Mol een vrouw is?

Ik denk niet dat de verwijzingen naar vorige seizoenen hints bevatten. Meer gewoon een leuk extraatje voor ons fans

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2010, 22:41:45 »
Volgende week natuurlijk dat lasergame-spel. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2010, 22:42:33 »
de brug in aflevering 1, mogelijke knipoog naar bariloche.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2010, 22:46:37 »
Haha, het is vast geen verwijzing, maar ik moest bij die helikopter toch wel even denken aan de Utterly Butterly. Hoe Karen daar op dat dak stond, en er heilig van overtuigd was dat er héél iemand anders op dat vliegtuigje stond  :D

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2010, 23:02:58 »
Wat me wel opviel - maar dat zijn waarschijnlijk gewoon praktische dingen (onder het motto: "dit hebben we nog niet geveild aan de molfans) - was dat de verrekijker en de mand voor paspoorten, die ook in Mexico werden gebruikt, opnieuw werden ingezet. Zie niet in hoe hier een hint in zou moeten zitten, maar het viel me wel op. Misschien omdat ik die eerste twee afleveringen van dat seizoen zo vaak heb gezien  ;D

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2010, 23:04:20 »
Peggy in het voorfilmpje van Kim!

Misschien doen ze iedere week een oude hint richting een kandidaat. Degene die geen oude hints heeft gehad is de mol? (Nu een kleurenhint naar hind?)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2010, 23:15:39 »
Haha, het is vast geen verwijzing, maar ik moest bij die helikopter toch wel even denken aan de Utterly Butterly. Hoe Karen daar op dat dak stond, en er heilig van overtuigd was dat er héél iemand anders op dat vliegtuigje stond  :D

Het was inderdaad geen verwijzing, aldus Teun. En toch gaf het een Karen-flashback.  ::)

Offline moldotcom

  • Forumlid
Jubilerende mol-hints
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2010, 08:43:20 »
Hoi allen!

Er is al een topic over verwijzigingen naar het verleden, waar door sommigen wordt gesproken dat er vast geen oude molhints terug gaan komen. Maar waarom niet? Er zijn zo veel verwijzigingen naar het verleden en er wordt zo vaak over jubilleumserie gesproken, dus laten we een poging wagen om oude molhints terug te vinden.

En mij viel al op dat bij de sleutels van de kistjes in het torensspel dat allen Hind een rode sleutel had. Ik weet even niet meer welk seizoen, maar er is een jaar geweest dat alle kandidaten ooit een afwijkende kleur hadden, maar de mol niet...

Daarnaast: welke molhints kunnen we misschien nog meer verwachten? Hier een poging om mijn herinneringen op te halen:
- seizoen 1: bewegende introfilmpje mol (abseilen)
- gebruik van het woord toen in de testbiecht van Inge (of misschien nu een Japanse versie ervan...)
- duidelijke mol-logo bij de foto van Yvon bij het diepzeeduiken op Bali

Dus noem de dingen die je opvallen qua hints en ook welke hints er misschien terug kunnen komen!

Ben beniewd!

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: Jubilerende mol-hints
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2010, 08:46:43 »
En mij viel al op dat bij de sleutels van de kistjes in het torensspel dat allen Hind een rode sleutel had. Ik weet even niet meer welk seizoen, maar er is een jaar geweest dat alle kandidaten ooit een afwijkende kleur hadden, maar de mol niet...

Dat was het seizoen met milouska als mol

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jubilerende mol-hints
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2010, 09:27:25 »
- seizoen 1: bewegende introfilmpje mol (abseilen)

Dit was seizoen 2.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jubilerende mol-hints
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2010, 09:37:23 »
Misschien is het zo dat alle kandidaten een hint krijgen.. Zoals hint  ---> De afwijkende kleur..
En Sanne --> de rode lippenstift da vergelijk ik met Yvon.. De rode duimdruk. TOen op dat eigen kunstwerk met Isabelle.

Maar dat de mol dit jaar geen hint krijgt.. Iedereen een hint naar het verleden.. Behalve de Mol.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2010, 12:46:46 »
de brug in aflevering 1, mogelijke knipoog naar bariloche.

Of naar seizoen 3. Daar moesten ze in de eerste aflevering van een brug af zakken.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2010, 12:49:57 »
Het tweede spelletje met het spulletjes kopen had verdacht iets weg van een opdracht uit seizoen 2. In die tijd kwam af en toe familie over om de kandidaten mentaal te ondersteunen. Er werd toen een spel gespeeld waarbij de kandidaten om de beurt de familieleden bij de foto's van de kandidaten moesten hangen. De mol deed dat nogal rucksichloos door ongezien alles weer te wisselen.

Met de spullen die gekocht zijn moesten de kandidaten ook om de beurt uitzoeken wat bij wie hoort. De invulling is anders, maar de principe blijft gelijk. (Of is het HET principe? Waarom weet ik dat nooit?)
Was het niet Kim die rucksichloos haar eigen theepotje oversloeg?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Jubilerende mol-hints
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2010, 14:17:36 »
Misschien is het zo dat alle kandidaten een hint krijgen.. Zoals hint  ---> De afwijkende kleur..
En Sanne --> de rode lippenstift da vergelijk ik met Yvon.. De rode duimdruk. TOen op dat eigen kunstwerk met Isabelle.

Maar dat de mol dit jaar geen hint krijgt.. Iedereen een hint naar het verleden.. Behalve de Mol.
Ik denk dat dit niet kan werken. Molloten zien overal hints. Ook als hij niet zo is bedoeld.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2010, 15:55:15 »
Ik denk dat er maar twee vette knipogen in zaten en dat we die ook al hebben gevonden: George en het bordje 'niets is wat het lijkt'.  :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2010, 16:36:07 »
Ik denk dat er maar twee vette knipogen in zaten en dat we die ook al hebben gevonden: George en het bordje 'niets is wat het lijkt'.  :)

Die hoef je niet te  vinden. Die komt gewoon langslopen. Tenzij je hem niet herkend natuurlyk.. =p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar vorige seizoenen
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2010, 16:57:18 »
Peggy in het voorfilmpje van Kim!



Dat akn ook toeval zijn, omdat Kim de titelrol had in Julia's Tango. Mar Uiteraard ook een heel subtiele verwijzing.