Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 99832 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2
« Reactie #380 Gepost op: 2-02-2010, 17:45:21 »
o ik dacht dat dat hetzelfde was :D
Maar wat had deze mol-actie dan voor resultaat? Want uiteindelijk is in die opdracht toch wel de hele pot gewonnen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #381 Gepost op: 2-02-2010, 18:27:06 »
Weet niet hoe je hier een plaatje zet, en al helemaal niet in een spoiler!
hopelijk zo goed?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Gelukt :D
Hmmm... wow. Volgens mij heb ik er dan gewoon te lang naar zitten staren, ik had die tekens gisteren met elkaar vergeleken en met de straatnamen op de kaart, en ik was er van overtuigd dat er iets totaal anders stond. Raar. Het plaatje van Heinz laat niet duidelijk zien dat ik fout zat. Ben ik eigenlijk wel blij mee!

Er zit trouwens wel een klein verschil tussen de beide kaartjes... maar ik durf nu niet meer te zeggen welk groepje iets fout doet. Het kan namelijk ook dat Sanne bij Oranda Dori moest zijn in plaatst Oranda-saka Dori. Oranda Dori is de brede straat loodrecht op Hollander Slope. Op haar kaartje staan namelijk 6 teken, ipv 5. Dus haar acties zijn in dat licht ook best verdacht.

Ik blijf het wel erg verdacht vinden dat de twee teams elkaar moesten kruizen tijdens deze opdracht en dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan dat beide team ongeveer op dezelfde plek aan het zoeken zijn.
Zal zo een kaartje posten in het 'Locaties op Google Steet view' topic met alle haltes en gevonden kokers.

Toevoeging> Toch hier maar...
« Laatst bewerkt op: 2-02-2010, 18:49:41 door Rat »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2
« Reactie #382 Gepost op: 2-02-2010, 20:46:36 »
Erg leuk gevonden Rat, blijkt het Streetview nazoeken van de locaties zelfs nog geschikt om aanwijzingen te vinden !

Maar ook goede nagezocht van Heinz, helaas toch geen grote aanwijzing  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #383 Gepost op: 3-02-2010, 10:56:40 »
Ik kan me niet meer herinneren dat 't hier al genoemd was, maar heb net aflevering 2 zitten kijken en bij het afschieten van Frits in Holland Village hoor je Frits' zoemer wel afgaan, maar als je later de beelden weer ziet tijdens de test hoor je de schietgeluiden wel maar hoor je Frits niet 'afgeschoten' worden. Is hij wel echt afgeschoten? Of was het de ultieme mol-actie, heeft hij het geld gehaald, maar doet hij alsof het niet gehaald is?

Omdat ik vol in de tunnelvisie op Frits zit vind ik dit een waardige hint.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #384 Gepost op: 3-02-2010, 11:03:26 »
Ik kan me niet meer herinneren dat 't hier al genoemd was, maar heb net aflevering 2 zitten kijken en bij het afschieten van Frits in Holland Village hoor je Frits' zoemer wel afgaan, maar als je later de beelden weer ziet tijdens de test hoor je de schietgeluiden wel maar hoor je Frits niet 'afgeschoten' worden. Is hij wel echt afgeschoten? Of was het de ultieme mol-actie, heeft hij het geld gehaald, maar doet hij alsof het niet gehaald is?

Omdat ik vol in de tunnelvisie op Frits zit vind ik dit een waardige hint.
Ha ha. Weet niet of het waar is, maar dat zou idd de ultieme mol-actie zijn!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #385 Gepost op: 3-02-2010, 11:11:55 »
Omdat ik vol in de tunnelvisie op Frits zit vind ik dit een waardige hint.

Mooi gevonden! Overigens horen we in het fragment bij de test de schietgeluidjes al eerder en vaker dan in het fragment in de opdracht. Die geluidjes zijn er dan achteraf bijgeplakt (waarschijnlijk bij het fragment in de opdracht ook voor beter geluid). Maar inderdaad horen we het geluidje dat Frits wordt afgeschoten niet bij de test. Zou wel een mooie molactie zijn om gewoon te doen alsof! Ik heb het lichtje ook niet zien knipperen.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2
« Reactie #386 Gepost op: 10-02-2010, 00:27:38 »
Ik ben de serie nog eens opnieuw aan het kijken, vooral met als doel om te zien hoe mijn mol zich gedraagt. Bij het terugkijken van aflevering 2 viel me het volgend op:
Op de deur van het pand in het Hollandse dorp van waaruit de kandidaten beginnen hangt een poster met daarop de tekst:
"Capten Verstaan 3D Sound Theater sinds 1538"
Ik vond dat zo'n rare tekst (waarom 'capten'? werd kapitein ooit zo geschreven? Wat is een 3D sound theater in vredesnaam?) dat ik er maar eens mee aan het puzzelen ben geslagen. Van de letters kan ik ondermeer maken "Verdacht nette euros naast pand". Ik vraag me af of er nog iets anders in zit. Misschien dat die cijfers ook nog wel iets betekenen.

Edit: Bij nader inzien staat er 'since', niet 'sinds'.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 00:41:08 door opaweethetbeter »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #387 Gepost op: 10-02-2010, 00:37:50 »
Ik ben de serie nog eens opnieuw aan het kijken, vooral met als doel om te zien hoe mijn mol zich gedraagt. Bij het terugkijken van aflevering 2 viel me het volgend op:
Op de deur van het pand in het Hollandse dorp van waaruit de kandidaten beginnen hangt een poster met daarop de tekst:
"Capten Verstaan 3D Sound Theater sinds 1538"
Ik vond dat zo'n rare tekst (waarom 'capten'? werd kapitein ooit zo geschreven? Wat is een 3D sound theater in vredesnaam?) dat ik er maar eens mee aan het puzzelen ben geslagen. Van de letters kan ik ondermeer maken "Verdacht nette euros naast pand". Ik vraag me af of er nog iets anders in zit. Misschien dat die cijfers ook nog wel iets betekenen.

Of het iets is of niet, ik vind 'm geweldig gepuzzeld.  ::rofl:: echt genieten zulke vondsten.  :D En omdat het zo'n rare tekst is kan het best wel eens een hint zijn voor de kandidaten waar het geld ligt. Hoewel ze (logisch) niet de tijd nemen om met de letters te husselen, dus toch voor de kijker?

En om de tekst verder te ontleden: met 1538 kom je uit op IECH. Hier kan ik niks van maken. Volgens mijn woordenboek betekent het 'gemeten' vanuit het Duits maar dat is door een gare vertaalmachine, dus ik weet niet of het klopt. Ik kan ook niet zo iets linken aan dat woord.
En 538 is een radiozender, misschien heeft een kandidaat daar een link mee?

Een 3d sound theater, zou dat iets te maken kunnen hebben met de karaokeopdracht van afgelopen aflevering? Of misschien als knipoog naar de theateropdracht van vorig seizoen, maar dat had niets met 3d te maken, wel alles met sound.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 00:42:11 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #388 Gepost op: 10-02-2010, 00:43:44 »
En dit gebeurde er in 1538:

Citaat
Gebeurtenissen
Gonzalo Jiménez de Quesada sticht in opdracht van de Spanjaarden Bogota, de huidige hoofdstad van Colombia.
Havana wordt platgebrand door piraten.
30 juni - De Gelderse hertog Karel van Egmond sterft, waarop de Gelderse successieoorlog uitbreekt.
17 december - Paus Paulus III excommuniceert koning Hendrik VIII van Engeland.
[bewerken] Geboren
januari
10 - Graaf Lodewijk van Nassau, jongere broer van Prins Willem I van Oranje-Nassau, latere aanvoerder van de legers bij de slag bij Heiligerlee en de Slag op de Mookerheide
oktober
31 - Caesar Baronius, Italiaans historicus en rooms-Katholiek kardinaal
november
18 - Turibius de Mogrovejo, aartsbisschop van Lima, heilige en patroon van Peru (overleden 1606)
Overleden
onbekend
Jan van Batenburg - wederdoper, op de brandstapel.
juni
30 - Karel van Egmond, hertog van Gelre


Uit 'Capten verstaan' kan ik ook nog 'Sanne pact' halen. Sanne had een pact met Tim. Maar volgens mij wordt het dan echt te vergezocht.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 00:52:23 door Lautjuh »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #389 Gepost op: 10-02-2010, 10:01:08 »
Ook ik ben aflevering 2 opnieuw aan het kijken. Het scheelt een stuk dat je enkele personen al weg kunt strepen en kunt kijken hoe de rest zich gedraagt. Opvallend tot nu toe is dat Frits iedereen aanspoort om te gaan rennen naar het beeld en uiteindelijk hebben ze nog ruim een minuut over. Een mol zou nooit aansporen om te gaan rennen om nog op tijd te komen. Bij het beeld tijdens het napraten, vraag PJ wie er bij Tim en Manuel in het groepje zaten en Manuel zegt: Sanne en daarna zegt ie nog: de Mol. Hij heeft misschien dingen gezien waarom ie dat zegt. Aan de andere kant, mocht hij iets gezien hebben waardoor hij Sanne verdacht, dan is het raar om dat met iedereen te delen.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #390 Gepost op: 13-02-2010, 20:03:12 »
In combinatie met de 'beelden zeggen meer dan woorden' uit aflevering 6 nog even naar het standbeeld uit aflevering 2 gekeken. Het valt op dat telkens als het beeld geschonken door Middelburg ter sprake komt, dat het altijd Arjen is die aan het woord is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 2
« Reactie #391 Gepost op: 13-02-2010, 23:05:18 »
Er zit trouwens wel een klein verschil tussen de beide kaartjes... maar ik durf nu niet meer te zeggen welk groepje iets fout doet. Het kan namelijk ook dat Sanne bij Oranda Dori moest zijn in plaatst Oranda-saka Dori. Oranda Dori is de brede straat loodrecht op Hollander Slope. Op haar kaartje staan namelijk 6 teken, ipv 5. Dus haar acties zijn in dat licht ook best verdacht.

Terwijl ik zit te lezen herinner ik me dat het Japanse woord voor Nederland Oranda is!
Nou weet ik niet of het dan ook maar iets te betekenen heeft, maar misschien kan iemand er iets mee  ::tandpastasmiley::.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #392 Gepost op: 24-02-2010, 21:21:28 »
Terwijl ik zit te lezen herinner ik me dat het Japanse woord voor Nederland Oranda is!
Nou weet ik niet of het dan ook maar iets te betekenen heeft, maar misschien kan iemand er iets mee  ::tandpastasmiley::.
Terwijl ik zit te lezen herinner ik me dat het Japanse woord voor Nederland Oranda is!
Nou weet ik niet of het dan ook maar iets te betekenen heeft, maar misschien kan iemand er iets mee  ::tandpastasmiley::.
Ze moesten tijdens die opdracht naar Hollander Slope en Dutch Slope (kan hetzelfde zijn). De naam van de opdracht was de "NL opdracht". Verder dan dat gaat het volgens mij niet.

De verkeerde-koker-pak-theorie kan nu trouwens helemaal een streep door heen (zo ver anderen dat niet al gedaan hadden). Kwam net bijgevoegde foto tegen terwijl ik iets aan het zoeken was over Geisenkaku Garden, op deze site. Ik kan er nu niet meer omheen dat Arjen, Erik en Kim toch echt op de juiste plek waren.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #393 Gepost op: 24-02-2010, 21:30:15 »
Lijkt me inderdaad hetzelfde als de eerste regel van het kaartje van Kim, Arjen en Erik




Sanne zag een andere vertaling van deze heuvel

« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 21:34:50 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #394 Gepost op: 24-02-2010, 21:51:24 »
Trouwens Rat het is niet Geisenkaku, de juiste naam is Gyousenkaku
WIDM heeft of een spelfoutje gemaakt of het is een aanwijzing...
« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 21:55:08 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #395 Gepost op: 24-02-2010, 22:02:50 »
Trouwens Rat het is niet Geisenkaku, de juiste naam is Gyousenkaku
WIDM heeft of een spelfoutje gemaakt of het is een aanwijzing...
Anders is niet altijd fout.

Ik heb info over elk locatie ergens in een documentje, met alle mogelijk vertalingen en ik zoek in het japans. Toch bedankt voor de moeite. ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2
« Reactie #396 Gepost op: 25-02-2010, 16:13:57 »
Trouwens Rat het is niet Geisenkaku, de juiste naam is Gyousenkaku
WIDM heeft of een spelfoutje gemaakt of het is een aanwijzing...
Voor sommige plekken zijn er meerdere spellingen mogelijk... Want is het nu Tokio of Tokyo? Je ziet het gewoon allebei!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #397 Gepost op: 25-02-2010, 16:19:09 »
Het is Edo  ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #398 Gepost op: 25-02-2010, 19:24:38 »
Voor sommige plekken zijn er meerdere spellingen mogelijk... Want is het nu Tokio of Tokyo? Je ziet het gewoon allebei!

De juiste spelling is uiteraard 東京 :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #399 Gepost op: 25-02-2010, 19:32:11 »
Want is het nu Tokio of Tokyo?

In het Nederlands kan het allebei. Zie ook http://taaladvies.net/taal/aardrijkskundige_namen/land/JP