Auteur Topic: De hints richting de mol?  (gelezen 34225 keer)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2010, 15:34:31 »
Yessie zit gewoon met ons te fucken ::jaja::
Dat Wikipedia-verhaal kan ze echt niet serieus menen. Laten we er verder maar niet op ingaan.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2010, 16:37:04 »
Yessie zit gewoon met ons te fucken ::jaja::
Dat Wikipedia-verhaal kan ze echt niet serieus menen. Laten we er verder maar niet op ingaan.
De beste theorie die ik in dit topic tegen ben gekomen. ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2010, 16:39:27 »
Yessie zit gewoon met ons te fucken ::jaja::
Dat Wikipedia-verhaal kan ze echt niet serieus menen. Laten we er verder maar niet op ingaan.

Nee hoor, Yessie heeft helemaal gelijk. Ik ben het totaal met haar eens. Het klopt gewoon helemaal. Alles wat ze heeft gevonden brengt ons dichter bij de mol  ::ok:: ::ok:: ::ok::
En ja, sarcastisch typen vind ik leuk  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2010, 15:23:05 »
Ik meen dit allemaal echt hoor. Ik vind zoveel info dat ik er zelf tureluurs van word.
Ik heb het gedicht ontdekt, dat bracht weer info en toen kwam ik bij voetbal. De kleuren komen weer overeen met de kleuren van de hoofdrolspelers in Wie is de mol. Tja het eind is hier echt zoek.
Maar wat stom dat ik hier niet eerder aan dacht, de hoofdsite van deze undercover onderneming:
Eerst in het Japans: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%A1%E3%82%A4%E3%83%B3%E3%83%9A%E3%83%BC%E3%82%B8
Dan vertaald: http://translate.google.nl/translate?u=http%3A%2F%2Fja.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E3%2583%25A1%25E3%2582%25A4%25E3%2583%25B3%25E3%2583%259A%25E3%2583%25BC%25E3%2582%25B8&sl=ja&tl=nl&hl=&ie=UTF-8
En zie hier alle ingredienten van deze serie met de schoolopdrachten etc.

Tada  ::bravo::   ::rofl::

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2010, 15:27:28 »
Hm... ik zie niets hoor over scholen in die link van je. Graag lees ik je volledige theorie (spoiler) of zie ik meer hints en dergelijke. Want nu heb je in diverse topics deels wat genoemd waarvan denk ik niemand wat snapt... Wie is de mol volgens je theorie en waarom?
Weet je het niet, antraciet

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2010, 15:35:11 »
Guust Flater is een stripfiguur en een stripreeks rond deze figuur die werd bedacht en getekend door André Franquin. De strip bestaat sinds 28 februari 1957. De strip speelt zich af op de redactie van het stripblad Robbedoes, en Guust werkt daar als postsorteerder. Zijn werk neemt hij niet al te serieus: een groot deel van de dag slaapt hij en als hij toch wakker is, zet hij de boel op stelten met allerlei bizarre experimenten. Vaak leiden die tot een complete chaos: de redactie loopt onder water of een van zijn volstrekt onbetrouwbare uitvindingen explodeert. Guusts reactie hierop is doorgaans een laconiek: "Nou moe?"
Guusts baas (Pruimpit) heeft heel wat met hem te stellen en probeert hem op alle mogelijke manieren aan het werk te krijgen. Ongewild weet Guust de contractbesprekingen tussen zijn bazen en Meneer Demesmaeker altijd te verstoren. Ook agent Vondelaar wordt vaak het slachtoffer van Guusts praktijken. Enkele kenmerkende bezittingen van Guust zijn zijn krakkemikkige auto (een Fiat 509) die van ellende aan elkaar hangt en de Flaterfoon, een zelfgemaakt muziekinstrument dat verwoestende klanken voortbrengt. Uiteraard weet Kwabbernoot daar alles van; keer op keer heeft hij geprobeerd om van dat onding af te komen maar het mocht niet baten. Omdat Guust altijd gratis probeert te parkeren, houdt Vondelaar het autootje van Guust, een oude geel-zwarte Fiat 509, goed in de gaten. Maar Guust zou Guust niet zijn als hij niet telkens een manier vindt om de politieman een loer te draaien. Met behulp van robots die parkeermeters omzagen, met vuurpijlen uitgeruste parkeermeters en andere vormen van parkeermetersabotage maakt hij de Vondelaar het leven zuur. Zelfs de flora en fauna komen er aan te pas om Vondelaars werk onmogelijk te maken; hij laat slingerplanten om de meters groeien of bouwt er een vogelnestje op.
Maar ook Vondelaar is erg creatief: zo bedenkt hij een bord 'verboden te parkeren' dat alleen geldt voor Guust zijn autootje en een bord met een ingebouwde parkeermeter, zodat Guust een dubbele boete krijgt. Vondelaar is regelmatig slachtoffer van de flaters van Guust. Hij wordt onder andere op de meest bijzondere manieren besmeurd (verf, water, roet), verbrand, vergiftigd, bang gemaakt en verwond. Door de streken van Guust komt Agent Vondelaar regelmatig in conflict met zijn superieuren.
Vondelaar heeft een vrouw wier gezicht en naam nooit worden getoond. Zij spreekt Vondelaar aan met 'kippetje'. Hij tekent in zijn vrije tijd ook graag strips.
Pruimpit is één van de belangrijkste personages uit de strip Guust Flater. Hij speelt in totaal in 10 albums. Guust Flater is in deze strip de mol en Pruimpit is de redactie van Wie is de Mol.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2010, 15:37:15 »
Hoe laat trek je je eerste biertje open??  ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2010, 15:41:56 »
Hoe laat trek je je eerste biertje open??  ;)
lol, bier komt inderdaad ook aan de orde. Vandaar dat blikje bij de tempels.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2010, 15:49:26 »
Hoofdpersonen:
-   Guust is volledig onbekwaam als werknemer. Hij is lui, onhandig, gulzig, eigenwijs en doet vooral waar hij zelf zin in heeft. Zijn takenpakket is het sorteren van de post en het onderhouden van het archief. Daardoor is het archief een enorme puinhoop en ligt zijn kantoor vol stapels achterstallige post. Als Guust niet slaapt, houdt hij zich bezig met allerlei spelletjes en nutteloze activiteiten. Hij is ook geïnteresseerd in de wetenschap. Daarvan getuigen zijn scheikundige experimenten die vaak tot explosies leiden. Ook doet hij de vreemdste uitvindingen, waarvan de meeste goed werken, te goed eigenlijk, waardoor ze aan een rampzalig einde komen. Ondanks de terreur, wat hij op het kantoor aanricht, heeft Guust een hart van goud en hij is een grote dierenvriend. Guust heeft daardoor veel vrienden (die vaak erg op hem lijken = de mol). Juffrouw Jannie is verkikkerd op hem.
-   Krasser is de tekenaar van redactie Robbedoes, een jonge man van dezelfde generatie als Guust. Over het algemeen kan Krasser het redelijk met Guust vinden. Toch weet Guust hem vaak tot woede te drijven wanneer zijn tekenwerk weer wordt verknoeid. Vooral de Oost-Indische inkt zorgt regelmatig voor ongelukken. Krasser is een heethoofd en kan erg gestrest raken. Hij is verliefd op een donkerharige secretaresse wier naam nooit wordt onthuld.
-   De naam "Oost-Indische inkt" werd en wordt echter voor allerlei inkten gebruikt waar roet (lampenzwart) inzit en de meeste daarvan hadden wel degelijk Arabische gom of schellak als bestanddeel om de film minder bros te maken; dit vermindert echter in het eerste geval de watervastheid; schellak is echter zelf ook watervast.
Sinds de tweede helft van de 16e eeuw werd schellak gebruikt voor het vervaardigen van lakzegels. De schellak werd door de Portugezen vanuit Oost-Indië naar Europa meegebracht en de zegellak werd daarom ook wel Spaanse was genoemd. Vóór die tijd werden zegels namelijk bijna altijd vervaardigd van was. Toepassingen: Zo werden tot circa 1950 de 78 toerengrammofoonplaten geperst, deze waren echter wel erg breekbaar. Het werd ook wel gebruikt als isolatiemateriaal voor elektriciteitsdraden. Een voorbeeld is een transformator, waarbij de draad strak moet worden opgewikkeld met een zo dun mogelijke afscheiding ertussen. Hiervoor werd schellak gebruikt omdat het ook in kleine hoeveelheden al een zeer goede elektrische isolatie biedt. In de horloge-industrie wordt schellak onder andere gebruikt voor het fixeren van de ankerstenen op het anker, terwijl bij blaasinstrumenten de polsters in de kleppen worden gemonteerd met behulp van schellak.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2010, 15:51:21 »
Riet tussen beide lippen: althobo – contrafagot – duduk - dulciaan – fagot – hobo - pommer – schalmei - sordune. Voor de fagot worden de rietbladen aan het einde tot een buisje samengebonden, waarmee het riet op de "S-bocht" (ofwel kortweg de "S" genoemd), die zich aan de fagot bevindt, geschoven wordt. Het geheel van rietbladen, eventueel met buisje en kurk, noemt men dan het 'riet'. In voedingsmiddelen is het bekend als E904: glansmiddel. Het wordt toegepast als wax-coating bij vruchten, bonbons en suikergoed. De E-nummers zijn ingedeeld op de toepassing:
-   Kleurstoffen worden gebruikt om een product kleur te geven of de bestaande kleur te versterken. E131 = patentblauw V.
-   Antioxidantia vergroten de houdbaarheid van een product door kleurveranderingen en aantasting door zuurstof tegen te gaan. Het E-nummer van ascorbinezuur is E300. Ascorbinezuur of Vitamine C is een in water oplosbare stof. De belangrijkste bronnen van vitamine C zijn citrusvruchten en andere soorten fruit. De mens, mensapen en cavia's zijn vrijwel de enige diersoorten, die zelf geen vitamine C aan kunnen maken, veroorzaakt door een defect gen in een reeks van 5 genen die zorgen voor de enzymen die glucuse omzetten in ascorbinezuur. Linus Carl Pauling (Portland (Oregon), 28 februari 1901 Big Sur (Californië), 19 augustus 1994) was een Amerikaans scheikundige (o.a. biochemicus en fysisch chemicus) die zich o.a. verdienstelijk heeft gemaakt bij de opheldering van de structuur van ingewikkelde verbindingen zoals eiwitten. Hij won in 1954 de Nobelprijs voor de Scheikunde wegens "zijn onderzoek naar de aard van de chemische binding en de toepassing daarvan op het ophelderen van de structuur van complexe verbindingen" en in 1962 de Nobelprijs voor de Vrede.
-   Emulgatoren maken het bijvoorbeeld mogelijk twee niet-mengbare producten zoals water en olie te mengen. E414 = Arabische gom. Arabische gom wordt als medium gebruikt bij plakkaatverf en als bindmiddel bij aquarelverf. Veel schrijfinktsoorten, waaronder Oost-Indische inkt bevatten traditioneel Arabische gom. Arabische gom werd 5000 jaar geleden al als bindmiddel gebruikt door de oude Egyptenaren.
In Nederland wordt Arabische gom sinds de zeventiende eeuw gebruikt in drop. Men denkt zelfs dat het woord drop afkomstig is van de drop of druppelvorm die Arabische gom kan aannemen als het uit de beschadigde bast druipt. Tijdens de oliecrisis in 1973 ontstond er in Nederland naast een tekort op aardolie ook een tekort aan Arabische gom.
-   Verpakkingsgassen verlengen de houdbaarheid van een product doordat het contact met zuurstof voorkomen wordt. Waterstof kan samen met zuurstof water vormen, H2O. Hierbij komt veel energie vrij.
2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l) + 572  kJ (286 kJ/mol H2)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2010, 15:52:32 »
-    Vondelaar is een echte smeris. Hij springt bijna uit zijn vel van woede als hij een overtreding constateert en schrijft dan met sadistisch genoegen een bekeuring uit. Guust, die oorlog voert tegen parkeermeters, is daarin zijn vaste klant. Vondelaar houdt Guust goed in de gaten al moet hij dat vaak met verwondingen bekopen. Wanneer de auto wordt geparkeerd kan, door het inwerpen van munten, de toegestane parkeertijd worden ingesteld. Daarna loopt de tijd terug naar nul. Wanneer de tijd is verstreken vertoont de meter een rode vlag.
-    Joost-van-Smith-aan-de-overkant  is een stripfiguur bedacht door André Franquin, uit de stripreeks Guust Flater.
Joost is te herkennen aan zijn warrige rosse haardos. Joost is de loopjongen die "werkt" op het agentschap Smith Import-Export aan de overkant van de straat, gezien vanaf het kantoor van Robbedoes, waar Guust Flater werkt. (vandaar zijn bijnaam) Samen met Bennie Blunder behoort Joost tot Guust zijn beste vrienden. De drie vrienden vormen samen ook een bandje waarin Joost dwarsfluit speelt. Een van hun geliefde bezigheden is het spelen van jokari (tennis met een bal aan een elastiekje).
-   De dieren van Guust:
-   een kat genaamd katje
-   een lachmeeuw genaamd Meeuwtje
-   een muis genaamd Cheese of kaasie
-   een goudvis met de naam Bobbeltje
-   een egel, Prikkie
-   een schildpad, Achilles
-   Reclame en propaganda
Door de jaren heen heeft Guust reclame gemaakt voor Piedboeuf, een bier van de brouwerij Jupiler, met een volgens hem verfrissende drank. Deze reclames verschenen ook in enkele albums van Guust.
Guust is begaan met wat er in de wereld gebeurt, zo spoort hij de lezers aan om lid te worden van Greenpeace en Amnesty International; in de eerste strip worden walvissen weggejaagd door het geluid van de Flaterfoon, in de laatste strip krijgt Guust een pak rammel en moet hij hulpeloos toezien hoe Juffrouw Jannie wordt verkracht, waarna hij via een strafkamp op het schavot belandt. "Moge je dood een voorbeeld zijn!" wordt hem toegeroepen op het moment dat het vonnis wordt geveld. Uiteindelijk blijkt het een nachtmerrie te zijn. "MAAR HET GEBEURT OOK IN HET ECHT, EN WEL OP DIT MOMENT!" (dit stond er werkelijk en de pagina bleek in februari 2010 aangepast te zijn)
Pruimpit is één van de belangrijkste personages uit de strip Guust Flater.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2010, 16:38:05 »

Ik vind zoveel info dat ik er zelf tureluurs van word.


Moet je erg mee oppassen. Voor je het weet heet je zo  :P

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2010, 17:17:59 »
En hier is de Da Vinci code:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/The_Da_Vinci_Code_Eurostar.jpg
Ik ben er uit en ik weet nu eindelijk wie echt de mol is.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2010, 17:24:49 »
Moet je erg mee oppassen. Voor je het weet heet je zo  :P

ervaring zeker. ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2010, 18:48:36 »
Ik ben blijkbaar nog niet bij de totaaloplossing want ik moet nog verder zoeken.
Ik kom dichtbij maar ik lig hier nu in een deuk, Heinz wordt genoemd.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2010, 22:05:09 »
Ik meen dit allemaal echt hoor. Ik vind zoveel info dat ik er zelf tureluurs van word.
Ik heb het gedicht ontdekt, dat bracht weer info en toen kwam ik bij voetbal. De kleuren komen weer overeen met de kleuren van de hoofdrolspelers in Wie is de mol. Tja het eind is hier echt zoek.
Maar wat stom dat ik hier niet eerder aan dacht, de hoofdsite van deze undercover onderneming:
Eerst in het Japans: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%A1%E3%82%A4%E3%83%B3%E3%83%9A%E3%83%BC%E3%82%B8
Dan vertaald: http://translate.google.nl/translate?u=http%3A%2F%2Fja.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E3%2583%25A1%25E3%2582%25A4%25E3%2583%25B3%25E3%2583%259A%25E3%2583%25BC%25E3%2582%25B8&sl=ja&tl=nl&hl=&ie=UTF-8
En zie hier alle ingredienten van deze serie met de schoolopdrachten etc.

Tada  ::bravo::   ::rofl::

Ehm, Yessie, ik geloof toch echt niet dat je denkt dat de Japanse homepage van Wikipedia een hint naar WIDM kan bevatten. Dit is een encyclopedie. Het lukt misschien nog wel iemand om ergens in een krocht van wikipedia een pagina aan te passen en een hint toe te voegen maar de frontpage zal binnen 10 minuten door de moderators worden aangepast. Dus als je dit zelf echt gelooft: wake up!  ::ohno::

En als je het zelf ook niet gelooft: mooi bedacht allemaal  ::rofl::

Edit: pijnlijke dt-fout verbeterd
Edit2: nogmaals  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-03-2010, 12:14:59 door suzanv »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2010, 23:41:01 »
En ook bedankt voor de hele uiteenzetting van Guus Flater! Ik zat me laatst al af te vragen: wat waren de relaties tussen die personages ook alweer? Bedankt.


Maar nu ontopic: wie is de mol? ::joehoe::


Heeft iemand de laatste paar afleveringen van desperate housewives gezien? Iemand doet me erg aan Katherine denken...  :-X
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2010, 01:05:54 »
(knip) ... Dus als je dit zelf echt geloofd: ... (knip) ...

Edit: pijnlijke dt-fout verbeterd
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar er staat ergens nog een d die t had moeten zijn. ;)
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2010, 06:52:20 »
Waarom denken jullie dat er klikmomenten in de molmail filmjes zijn?
Je moet klikken en klikken en klikken ook op foto's bv want daarachter zit de verborgen link.
Nog een klikmoment, zie onze eigen molloot site en lees dit goed.
Tommy Cooper, Charlie Chaplin en Pim Fortuyn zouden zich bij wijze van spreken omdraaien in het graf.
Scooter en tegenpool fiets, cc , en it vooral in het engels niet te vergeten, en ook die fagot toen Barbara lekker alleen verder kon gaan. Het gaat je als muziek in de oren klinken.
C'mon hebben jullie toch wel gezien? Wie was die groep ook al weer.
Bob Geldof kan er ook wat van en wat te denken van AC/DC en de bekeurngen van Giel Beelen.
Zeker zou ik de Telegraaf ook online gaan volgen. Er zitten zeker hints in verstopt. Ik heb er zeker 2 gevonden.
Was ik maar rijk dan kon ik het stripboek van Wie is de Mol kopen  ::rofl:: Maar die is undercover en niet te koop  ::rofl::
Bodejos je was toch naar de Ikea geweest? MMM Zweden en Malmö. Het hilarische filmpje.
Veel puzzelplezier weer allen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2010, 07:55:35 door yessie »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De hints richting de mol?
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2010, 08:42:23 »
Jij gaat dus voor de vergulde trofee van de podcast?? Maak je theorie dan iets pakkender ipv uiteenzetting over guust flater. Er ontbreekt nog steeds een belangrijke hint, naar de mol zelf...
Weet je het niet, antraciet