Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 55785 keer)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #140 Gepost op: 6-03-2010, 12:14:01 »
Wat een domper die executie! Niet zozeer omdat Arjen mijn hoofdverdachte was, meer meer omdat hij voor mij deze serie tot een leuk seizoen maakte met de manier waarop hij in het spel stond en zijn droogkomische opmerkingen. Ik hoopte daarom eigenlijk ook een beetje dat hij de mol zou zijn. Toen hij bij de laatste opdracht van deze aflevering met de oplossing kwam, vreesde ik al dat ik op het verkeerde spoor zat. Dat zou een mol immers nooit doen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat hij in de vorige aflevering wel een groen scherm kreeg. Ben benieuwd hoe dat zit.

Voorafgaand aan deze aflevering begon ik al steeds meer te twijfelen tussen Arjen en Kim en het is voor mij nu wel duidelijk wie de mol is. Het opzichtige mollen van Kim bij de tweede opdracht in aflevering 1 is alleen niet bepaald mijn favoriete tactiek, waardoor ik haar o.a. niet echt een leuke mol vind. Stiekem hoop ik dan ook nog een beetje dat Sanne de mol is, maar ik denk het niet.

Allebei je alinea's formuleren precies mijn gedachten... Heel jammer dat Arjen eruit is! En ik hoop zo dat Kim niet de mol is...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #141 Gepost op: 6-03-2010, 12:19:14 »
Ik heb al een goede poging gedaan alles te tellen. Hier zijn de droge feiten.

PJ's Intro:
5 - kandidaten
4000 - euro
3 - afleveringen

Arjen:
5 - uur

Toeters voor:
2 keer toeteren
2 keer toeteren
1 keer toeteren

Stoplicht:
4 - piepjes voordat PJ uitlegt let op de stoplichten
7 - piepjes als Kim en Arjen onderhandelen

DTMF tonen op 12:44:
985

Toeters na kruispunt opdracht:
3 keer toeteren
3 keer toeteren
5 keer toeteren
1 keer toeteren
2 keer toeteren

Tijdstippen in beeld tijdens Ueno opdracht:
30:00 tot 29:50 - verschil 10sec
12:51 tot 12:41 - verschil 10sec
01:21 tot 01:03 - verschil 18sec
01:00 tot 00:54 - verschil 6 sec
00:16 tot 00:03 - verschil 13sec

En hier zijn theorieen.

De stoplichten piepjes komen niet in mijn geheugen voor als piepjes voor stoplichten anywhere in Japan. Ik denk dus dat ook deze gemonteerd zijn.
De DTMF tonen zijn ook vrij duidelijk gemonteerd, evenals de meeste toeters.

18 seconden - 18 is de geboortedag van Frits.
6 seconden - draai om volgens de 66-99-II manier uit seizoen 7 en je hebt een 9, de geboortemaand van Frits
4 en 7 bij de stoplichten, draai ze om tot 74 en trek bij allebij 1 af zoals in de tweet van de mol, dan krijg je 63, het geboortejaar van Frits.

Nu jullie!


Vind het schitterend gevonden maar je moet in deze hint wel selectief met je gegevens omspringen.

Om bv. van 74 via 2+2-1 tot 63 te komen vind ik wat ver gezocht ...

Ik zal absoluut niet gelijk roepen dat het allemaal onzin is, maar ik geloof er niet zo in ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #142 Gepost op: 6-03-2010, 12:22:27 »

Vind het schitterend gevonden maar je moet in deze hint wel selectief met je gegevens omspringen.

Om bv. van 74 via 2+2-1 tot 63 te komen vind ik wat ver gezocht ...

Ik zal absoluut niet gelijk roepen dat het allemaal onzin is, maar ik geloof er niet zo in ...

Daarom roep ik ook 'nu jullie' want ik ben voorlopig even klaar met cijferpuzzelen en ga mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #143 Gepost op: 6-03-2010, 12:24:41 »
Sluit me bij bovenstaande post om, maar wat niet wegneemt dat je mooi overzichtje hebt gemaakt. Naar mijn herinnering wordt er in Tokyo niet zo heel erg veel op de claxon gedrukt dus het lijkt wel gemonteerd. Zeker de DTMF tonen.

Zelf denk ik dat Frits de mol niet meer kan zijn, al diverse keren wordt hij buitenspel gelaten door zijn actie in het bos. Beetje lastig om vanuit die positie te mollen, maargoed dit is offtopic xD!
Weet je het niet, antraciet

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #144 Gepost op: 6-03-2010, 12:30:34 »
Sluit me bij bovenstaande post om, maar wat niet wegneemt dat je mooi overzichtje hebt gemaakt. Naar mijn herinnering wordt er in Tokyo niet zo heel erg veel op de claxon gedrukt dus het lijkt wel gemonteerd. Zeker de DTMF tonen.

Zelf denk ik dat Frits de mol niet meer kan zijn, al diverse keren wordt hij buitenspel gelaten door zijn actie in het bos. Beetje lastig om vanuit die positie te mollen, maargoed dit is offtopic xD!

Op zich niet super offtopic. Ik denk wel dat als nu bekend zou worden dat Frits de mol is dat we wel een nieuwe kandidaat hebben voor slechtste mol ooit. Of ze moeten wel hele mooie uitlegjes gaan geven in aflevering 10. Anders hebben we de nieuwe Inge te pakken. Maar ik sluit Frits nog steeds niet uit.

Overigens wel weer grappig, die tussenseconden van de tijdklok: 10 10 18 6 13. Andersom: M-F-R-10-10. Het lijkt op een bepaalde manier bijna Mol Frits te gaan spellen...


...maar net niet helemaal.

Nu ga ik echt mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #145 Gepost op: 6-03-2010, 14:09:07 »
Ookal zijn er andere oplossingen denkbaar, mocht niemand het lege koffertje pakken, ik geloof er heilig in dat dit vooropgezet is. Op bovenstaande oplossingen ga ik niet in, aangezien deze niet de uitkomst van het spel waren.
Twee kandidaten met vraagteken wie van hen kiest dan degene die buitenspel blijft? Het is een voordeelpositie, dus wat is de motivatie?
 Luistervink die de opdracht in mag delen, wat is dan de motivatie van deze, nogmaals, (want luistervink is dat ook) uitzonderlijke positie?
PJ die de indeling maakt? Beetje vreemd, dan hebben er drie kandidaten sowieso geen kans op een vrijstelling, waarom die twee anderen dan wel?

Kijk ook eens bij tien hier http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/?zoek=tie.&letters=Met+...+letters
"Chinese goden • Getallen • heel goed van de mol • Getal • kaartterm • romeins kruisje • leidt voor de meeste deelnemers naar niets • Telwoord "


Weet niet wat je bedoelt met PJ die de indeling maakt. En snap ook niet wat de Chinese goden hiermee te maken hebben.

Het zijn de kandidaten die moeten uitzoeken wie welk koffertje mag pakken. En aan de hand van dat resultaat wordt bepaald wie de verdeling voor de volgende opdracht maakt.
Het is logisch dat dit hoorde bij de vraagteken en dat de lege koffer ook echt leeg is, net als in seizoen 3. Omdat 2 mensen voor het vraagteken kozen, kreeg niemand het vraagteken. Het volgende spel moest toch gespeeld worden, dus mocht Kim (met het lege koffer die ineens niet leeg bleek) de verdeling bepalen.
Maar wat als ook niemand het lege koffertje had gepakt? Dan had de productie kunnen zeggen dat de luistervink de verdeling voor de volgende opdracht mocht maken. Desnoods hadden ze geloot. In ieder geval heeft PJ niks met de indeling te maken en de Chinese goden al helemaal niet.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #146 Gepost op: 6-03-2010, 14:12:55 »
Hoe kom jij bij chinese goden? Anders lees je het bericht goed en klik je op de link, dan zie je dat dat er niets mee te maken heeft. Maar dat er in dat puzzelwoordenboek die hints gegeven worden bij TIEN.

En voor wat betreft PJ die de indeling maakt, dat is een eventuele oplossing om de opdracht 2 toch te laten beginnen. Maar, zoals ik al zei in mijn eerste post, hoe kom jij bij diegene die een kandidaat kiest voor de buitenspelpositie als de 2 die het vraagteken de opdracht gaan spelen voor de vrijstelling? Wat is de motivatie om 1 van die kandidaten iemand te kiezen die niet mee mag doen?

Kortom, voor elke andere mogelijke oplossing ontbreekt er een stuk motivatie waardoor er iemand een kandidaat mag kiezen om buitenspel te staan en om zelf voor de vrijstelling te mogen spelen. Alleen het lege koffertje van Kim motiveert de inleiding van de 2de opdracht op een juiste manier. Daarnaast, als ze voor de jokers was gegaan die iedereen haar gunde had ze die gehad.

De luistervink heeft al veel voordeel in opdracht 1, waarom dan weer in opdracht 2indeling maken en vrijstelling? En loten in zo'n vergevorderd stadium, om een vrijstelling?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 14:35:06 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #147 Gepost op: 6-03-2010, 14:33:39 »
Waar het hier om gaat is het vraagteken. Wat zat daar achter. Ik denk dat de bedoeling was dat degene die de vraagteken zou krijgen de indeling voor de volgende opdracht mocht doen. Maar omdat 2 mensen voor het vraagteken kozen, kwam het vraagteken niet in het spel.
Omdat de volgende opdracht toch gespeeld moest worden hebben ze de functie van de vraagteken verschoven naar de lege koffer die anders gewoon leeg was. Kim had die koffer en kreeg nu de taak om de indeling te maken. En het was Kim die besloot dat Frits (die ook voor de vraagteken ging) buiten spel werd gezet.

Maar wat als ook niemand de lege koffer had gehad? Om het tweede spel toch te kunnen spelen moet iemand een indeling kunnen maken. Je zou dan de luistervink hiervoor kunnen gebruiken of desnoods loten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #148 Gepost op: 6-03-2010, 14:39:56 »
Het is toch niet zo moeilijk met die koffers? Je kunt het van te voren gewoon bedenken:

- als iemand het gouden vraagteken heeft, dan bepaalt diegene het volgende spel
- als niemand het vraagteken heeft, maar wel iemand de lege koffer, dan bepaalt diegene het volgende spel
- als niemand het vraagteken noch de lege koffer heeft, dan heeft of 1 iemand een koffer of niemand. In dat eerste geval bepaalt degene met de koffer het volgende spel.
- als niemand een koffer heeft dan bepaalt de luistervink het volgende spel

Dat alles onder het mom "niets is wat het lijkt": een lege koffer niet, een gouden vraagteken niet, uberhaupt een koffer niet, zelfs geen koffer niet...

m0ll0m

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #149 Gepost op: 6-03-2010, 14:42:28 »
Dat snap ik wel, maar dat is niet gebeurd... Laten we kijken naar de keuzes die daadwerkelijk gemaakt zijn en daar een conclusie aan verbinden...


Ik zal het nog 1x uitleggen, hoop dat je het dan begrijpt. Het zit hem in de motivatie/voordeelpositie. Het komt de productie zeer goed uit dat Kim de lege koffer kiest, dat kan je toch wel met me eens zijn?

Kim koos uiteindelijk voor de lege koffer terwijl haar vanaf het begin af aan de jokers werden gegund. Wanneer ze hiervoor had gekozen had ze deze ook gekregen. Echter, ze koos ineens voor de lege koffer… Deze koffer was de sleutel voor het begin van opdracht 2.

Hoe zou opdracht 2 begonnen zijn wanneer Kim de lege koffer niet had gekozen (dus gewoon voor de jokers), en deze dus niet in het spel was gekomen?

Het vraagteken? Kleine kans, want 2 kandidaten kozen hiervoor -> koffer uit het spel. En de buitenspelkeuze is ook lastig met 2 kandidaten.

Het luisterend oor? Kleine kans, want deze positie schept immers al voordeel mbt de test. Op deze positie hoor je dingen die niet elke kandidaat hoort, enigszins voordeelpositie dus. Waarom dan spelen voor vrijstelling/kiezen buitenspel?

PJ? Kleine kans, want hoe komt de indeling achtervolgers/vrijstelling/buitenspel dan tot stand?

Enige andere juiste koffertje? Kleine kans want dit zijn dan 2 eventuele prijzen…

Kortom; de plotselinge keuze van Kim om voor de lege koffer te gaan komt de productie wel erg goed uit. Want was ze voor de jokers gegaan en de rest had hetzelfde gekozen, hoe was opdracht 2 dan begonnen volgens jou?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 14:45:35 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #150 Gepost op: 6-03-2010, 14:43:26 »
Het is toch niet zo moeilijk met die koffers? Je kunt het van te voren gewoon bedenken:

- als iemand het gouden vraagteken heeft, dan bepaalt diegene het volgende spel
- als niemand het vraagteken heeft, maar wel iemand de lege koffer, dan bepaalt diegene het volgende spel
- als niemand het vraagteken noch de lege koffer heeft, dan heeft of 1 iemand een koffer of niemand. In dat eerste geval bepaalt degene met de koffer het volgende spel.
- als niemand een koffer heeft dan bepaalt de luistervink het volgende spel

Dat alles onder het mom "niets is wat het lijkt": een lege koffer niet, een gouden vraagteken niet, uberhaupt een koffer niet, zelfs geen koffer niet...

m0ll0m

Precies. Dit probeer ik de hele tijd uit te leggen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #151 Gepost op: 6-03-2010, 15:10:49 »
Dat snap ik wel, maar dat is niet gebeurd... Laten we kijken naar de keuzes die daadwerkelijk gemaakt zijn en daar een conclusie aan verbinden...

Ik zal het nog 1x uitleggen, hoop dat je het dan begrijpt. Het zit hem in de motivatie/voordeelpositie. Het komt de productie zeer goed uit dat Kim de lege koffer kiest, dat kan je toch wel met me eens zijn?

Kim koos uiteindelijk voor de lege koffer terwijl haar vanaf het begin af aan de jokers werden gegund. Wanneer ze hiervoor had gekozen had ze deze ook gekregen. Echter, ze koos ineens voor de lege koffer…

Ik bemerk een Kim-tunnel ;-) Ik wil je best volgen, maar snap niet zo goed hoe die plotselinge switch dan zou moeten zijn ingegeven. Volgens mij zegt Sanne eerst dat zij de lege koffer wel neemt, omdat ze Kim de jokers gunt. Later zegt ze dat Arjen die lege koffer maar moet nemen. Elke kandidaat schrijft aan het einde van het spel op welke koffer hij of zij neemt. Ik zie niet zo goed hoe daar nog snel even de keuze voor de lege koffer (had Sanne ook kunnen kiezen) ingemoffeld werd.

Citaat
Kortom; de plotselinge keuze van Kim om voor de lege koffer te gaan komt de productie wel erg goed uit. Want was ze voor de jokers gegaan en de rest had hetzelfde gekozen, hoe was opdracht 2 dan begonnen volgens jou?

Dan had niemand een koffer gehad en had Erik moeten kiezen? Of dan hadden ze de koffers die ze bij zich droegen open gemaakt en dan had daar iets uitgekomen wat het lot bepaald had?

Sowieso zie ik niet zo heel veel voordeel bij de rol die Kim speelde bij het bepalen van spel 2....

m0ll0m

m0ll0m

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #152 Gepost op: 6-03-2010, 15:15:09 »
Zeker een dikke vette kimtunnel :)!!

Het voordeel van Kim was vrijstelling en buitenspel...?? Als ze dit niet had, had ze als mol buitenspel kunnen staan en dus de controle verliezen zodat er vrijstelling en/of geld bij kwam.

Maar waarom zou Erik dan voor een vrijstelling mogen spelen volgens jou?? En Kim werd de jokers gegunt toch? Als ze ze had genomen had ze ze gekregen toch? En dat ze de lege koffer neemt komt de productie voor opdr2 wel goed uit toch? En waarom kiest Kim voor risico (weet niet of iemand anders die neemt en of er iets in zit weet ze helemaal niet) lege koffer in plaats van veel minder risico (immers zekere, niemand kiest ze) jokers

AAARGH

help me nou gewoon er in of er uit... :P
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 15:34:12 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #153 Gepost op: 6-03-2010, 15:29:19 »
Ik wil je er best uit helpen, maar ik weet niet of je er uit wilt. Nou, vooruit:

Arjen zei bij Schiffers.fm: laat de hints de hints, volg het geld. Laten we dat voor deze aflevering eens doen... Wie zat er op de positie dat er helemaal geen geld gewonnen is? Bijvoorbeeld Erik: hij hoort zijn telefoon niet en komt te laat, hij weet niet wie de koffers hebben en hij weet niet wie hem achtervolgen...

Helpt dit je een helder weekeinde in?

m0ll0m

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #154 Gepost op: 6-03-2010, 15:31:49 »
Haha niet echt, want er is helemaal geen geld verdient toch  ::vergroot:: ! En ik heb geen lijstjes bijgehouden, maar Kim heeft sowieso vrij weinig individueel verdient voor de pot... Erik daarentegen ;)! Pot staat ook erg laag, diepterecord?

En dat ze niet voor jokerkoffer kiest maar lege, vorige aflevering zei ze nog: dat ze geen jokers had en 'klaar' was met voor het geld kiezen etc. Waarom dan de lege zoals bleek uit serie 3 is dat niet altijd goed, Harry mocht een clowsnact doen...

Daarnaast, als Erik volgende week exit gaat staan de finalekandidaten in een exacte DRIEHOEK in de banner van de .nl site (stelling van Pyhagoras, driehoek, mol X)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 15:48:19 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2010, 16:51:27 »
Het hoort in het afl 7. topic. In het Erik topic en het Lisse topic.
Nee, het Past in die topics... Wil niet zeggen dat je het ook in alle 3 die topics moet posten, want nu heb je dezelfde discussie in drie topics...(en crossposten is volgens de regels niet toegestaan.)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2010, 18:31:11 »
Hey molloten ;D

Ik ben nieuw hier(ik volg widm al sinds het begin en lees regelmatig dit forum door) en ik weet niet of het al ergens een keer gezegd is in dit topic of ergens anders maar er viel mij iets op. Pieter Jan zei op het einde in het molmail filmpje over aflevering 7 ongeveer dit: "in een stad als Tokio is het moeilijk om niet te verdwalen, behalve voor 1 persoon" Dit zou op Frits als mol kunnen slaan, omdat hij tijdens de achtervolgensopdracht niet door de straten van tokio hoefde te rennen omdat hij uitgesloten was en zat te wachten op zijn medekandidaten.Misschien een kleine hint? Het zou natuurlijk ook gewoon een verwijzing naar de mol zelf kunnen zijn omdat deze voorkennis heeft en weet hoe hij/zij moet lopen. En misschien ook wel totale onzin van mijn kant, maar ik dacht kom mijn eerste post laat ik eens met een soort van hint komen :P

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 7
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2010, 18:46:52 »
Ik weet niet wat dit betekent, maar Frits blijkt toen de anderen elkaar aan het achtervolgen waren vlakbij het National Museum of Western Art te hebben gezeten, alwaar vlakbij de ingang het beeld staat van, jawel, de Denker van Rodin.  ::oink::

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2010, 19:00:05 »
Staat de Denker van Rodin niet in Parijs?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 7
« Reactie #159 Gepost op: 6-03-2010, 19:07:29 »
Ja dat dacht ik eigenlijk ook. Misschien heeft hij er meerdere gegoten?