Auteur Topic: Een Mol moet stoken, niet meekoken..  (gelezen 17757 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2010, 13:20:29 »
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, tureluurs!
Tell me what your telescope says

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2010, 13:27:47 »
Ik denk het ook ::jaja::

Maar, was Kim nou niet eigenlijk af en toe een beetje irritant juist omdat ze de mol was? net als Milouska?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2010, 13:37:52 »
Ja ik denk het ook. Toch is het ook weer persoonlijk welke persoonlijkheid je graag in een mol zou willen zien. George ben ik helemaal met je eens. Dennis en Nico juist helemaal niet. Je zegt Arjen als mol dan hadden we wel een hele leuke mol wat ik ook vind. Maar dat hadden we met Dennis en Nico toch bepaald niet, die zijn vooral bescheiden en sympathiek wat mij eigenlijk wel een wat fletse mol oplevert. Van de vrouwen vind ik Milouska echt een mega goede mol. Net als George was die niet direct sympathiek maar juist een naieve chaoot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LaLeentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2010, 14:23:58 »
Ik denk eigenlijk dat het probleem is dat we een mol willen waar we ontzettend van gaan houden, ongeacht de mollenstreken. Iemand die we zo leuk vinden dat we hopen dat die de mol gaat zijn, zodat die er maar tot het einde in kan blijven. En die door het molschap dan voor eeuwig onvergetelijk zal zijn en in ons mollenhart bewaard kan blijven.


En niet om Kim, Inge, Milouska enz. tekort te doen, ze hebben gewoon niet de persoonlijkheid die wij graag in een mol zouden zien? Zou dat het niet gewoon zijn?

Dat is precíes waarom ik zo hoopte dat Frédérique de mol was, en in 2005 Marc Marie: gebaseerd op hun persoonlijkheid of humor! Het grappige is dat ik me daardoor dan al in die tunnel laat duwen en er maar zo moeilijk uit kan komen...
Kandidaten hebben trouwens hetzelfde probleem, is wel weer gebleken. Dat is dan een schrale troost.. ;)

In 2006 heb ik me volledig laten verblinden door de theorie over Frédérique i.c.m. haar karakter, en mijn hoop dat zij het zou zijn. gewoon, omdat ik 'r zo leuk vond. Vond Milouska daarentegen maar een irritant typje! Heb net de ontknoping van die serie weer eens teruggekeken en de toenmalige kandidaten zaten met hetzelfde probleem. Briljant gespeeld dus, ben blij hier te lezen dat ik tóch niet de enige ben die dat vindt...
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010, 14:27:55 door LaLeentje »
Correct me if I'm blond

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2010, 14:36:09 »
Tsja, en iemand die je dan als persoon leuk vindt hoeft nog niet persé een goede mol te zijn. Bovendien is voor iedereen verschillend wie je als persoon leuk vindt. Persoonlijk vond ik Milouska de best mol ooit en Dennis geen klap aan. Niet omdat ik Dennis als persoon niet leuk vind, maar ik vond 'm gewoon geen goede mol.
Maar ja, dat is dus persoonlijk.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Een Mol moet stoken, niet meekoken..
« Reactie #45 Gepost op: 29-03-2010, 19:18:09 »
Ik ben geloof ik één van de weinigen, maar ik vond Milouska een héle goede mol! Ze werd door praktisch niemand van de kandidaten verdacht, en op het forum zat bijna iedereen op Roderick of Frédérique (ik ook...). Want Milouska was véél te dom, of zó opvallend dat ze de mol gewoon niet kon zijn. Haar medekandidaten verklaarden voor de finale dat als Milouska de mol zou zijn, ze een ere ronde door de stad verdiende. Bovendien koos Milouska voor een tactiek, die geen andere mol tot nu toe heeft durven kiezen. Of in ieder geval niet zo heeft uit durven of kunnen voeren als Milouska dat heeft gedaan. Zélden heeft de mol zich in het spel zó totaal anders voorgedaan dan hij/zij in werkelijkheid is. Heel riskant, zéker in een BN-ers serie, maar daardoor vond ik het juist zo goed gedaan. Maar daar was ik één van de weinigen in: hoewel vóór de ontknoping bijna niemand haar als mol zag, werd er na de ontknoping geroepen "slechte mol, het lag er veel te dik bovenop"  ???

Dan hoor ik waarschijnlijk ook tot de weinigen of er zijn meer dan we denken. Tijdens de serie zag ik Milouska ook absoluut niet zitten als mol. Te dom, naïef, irritant, noem maar op. Ik had ook zoiets van: als zij de mol blijkt te zijn, is ze de slechtste mol ooit.
Maar eigenlijk kan je pas oordelen als de laatste aflevering voorbij is. Toen gingen bij mij de oogkleppen los. Hoe kan ik zo stom zijn dat een nieuwslezer (ook al was het voor de Jeugdjournaal) zo dom kon zijn. Natuurlijk had Milouska hersens. Maar ze speelde zo subliem het domme blondje (figuurlijk bedoeld) dat ik er volledig in tuinde.
Milouska is niet de beste mol, naar mijn mening is dat Dennis. Toch behoort ze wel tot de top.

Dit in tegenstelling tot Kim. Terwijl Milouska bij de andere kandidaten onverdacht bleef had Kim al vanaf aflevering 1 Erik en Frits in haar nek. Mede hierdoor kon Kim later minder risico's nemen. Kim is zeker ook geen slechte mol, wel een goede middenmoter.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!