Auteur Topic: WIDM 2011  (gelezen 478993 keer)

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #860 Gepost op: 2-10-2010, 16:58:04 »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2011
« Reactie #861 Gepost op: 2-10-2010, 20:26:33 »
DIT is niet nicaragua Maar? een deelgebied dat in Nicaragua ligt ?
Dus dan is het alsnog Nicaragua... Lijkt me lichtelijk onlogisch.

Dat over Corn island en die mais: kom op, je gelooft toch echt niet dat dat de enige plek is waar mais groeit?

Lollig hoor trouwens, hoe iedereen bergen zit te vergelijken. Alle vulkanen zien er daar precies hetzelfde uit,dus ga nog lekker even door... ::rofl::
Volgens mij is het een leuk geintje van de AVRO om ons nog even aan het speuren te houden. Ik denk dat WIDM wel degelijk (ook) in Nicaragua plaatsvindt, maar dat ze ook naar bijv. El Salvador of Costa Rica gaan. Wat ook nog kan, is dat de foto in Nicaragua genomen is aan de grens, en dat de berg waarop de desbetreffende tekst staat net óver die grens ligt.  ::)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2010, 20:29:07 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #862 Gepost op: 2-10-2010, 20:37:08 »
Veer is tenminste wakker. Zo mag ik het horen.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #863 Gepost op: 2-10-2010, 20:37:22 »
Dat over Corn island en die mais: kom op, je gelooft toch echt niet dat dat de enige plek is waar mais groeit?

Een van de weinige plekken in die regio waar het juist niet groeit  ::rofl:: !

En inderdaad, die vulkanenzoektocht kan eindeloos gevoerd worden op deze manier. Een vulkaan ziet er elke dag anders uit, is wat anders als een gewone driehoek, en vind maar eens precies dezelfde foto vanaf precies dezelfde plek... Zelf dacht ik de Arenal omdat ik deze uit eigen bevindingen er erg op vond lijken en er heel veel diverse activiteiten op en om de vulkaan te doen zijn zijn voor prachtige molopdrachten (en verder ook in het land wel/niet icm Nicaragua). Maar het kan wat mij betreft iedere vulkaan nog zijn, in midden/zuid amerika en grapjes van WIDM moeten zeker niet uitgesloten worden!
« Laatst bewerkt op: 2-10-2010, 20:41:14 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM 2011
« Reactie #864 Gepost op: 2-10-2010, 22:53:21 »
DIT is niet nicaragua Maar? een deelgebied dat in Nicaragua ligt ?
Dus dan is het alsnog Nicaragua... Lijkt me lichtelijk onlogisch.
Veer is tenminste wakker. Zo mag ik het horen.
Nou ja, Baarle-Nassau is ook een stukje België dat in Nederland ligt, dus in dat opzicht is het theoretisch natuurlijk wel mogelijk ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #865 Gepost op: 2-10-2010, 23:07:52 »
Volgens mij ook, de foto is met een andere (langere) lens gemaakt, en misschien vanuit een iets andere hoek, maar het lijkt me toch wl te kloppen:

Hier een foto en die komt net iets beter overeen. Alleen jammer dat er mist boven de top hangt.
En wat mij nu ook opvalt is dat op de foto van PJ de top niet helemaal te zien is, zou dat met de hoogspanningskabels te maken kunnen hebben. Dat het anders te makkelijk werd? Wat op de andere foto zie je de kabels ter hoogte van de top. En ja bij PJ zit een iets diepere bocht maar dat kan aan de plek liggen waar PJ staat . Dat is ook bij de foto van salvador daar zit ie wel heel dicht op een andere vulkaan


« Laatst bewerkt op: 2-10-2010, 23:20:33 door Wiebenik »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #866 Gepost op: 2-10-2010, 23:15:32 »
De wand aan de rechterkant loopt echt heel anders hoor? :x

Misschien is de foto van een andere kant genomen maar vind hem niet geweldig lijken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #867 Gepost op: 2-10-2010, 23:22:27 »
De wand aan de rechterkant loopt echt heel anders hoor? :x

Misschien is de foto van een andere kant genomen maar vind hem niet geweldig lijken.

Klopt maar dat heb ik er ook bijgezet. Maar als je de linkerkant ziet komt die weer beter overeen dan bij salvador. En salvador heeft de foto verkleind zie bewijs.

En om te bewijzen dat het in mijn geval niet is gebeurd hier de link naar het orgineel. Het enige dat ik heb gedaan is de zijkanten eraf geknipt. Maar dat heeft geen effect op de orginele grote van de foto.

Link
« Laatst bewerkt op: 4-10-2010, 08:03:50 door maud, Reden: 2 posts samengevoegd »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM 2011
« Reactie #868 Gepost op: 2-10-2010, 23:41:43 »
Ja, ik heb de foto van PJ verkleind. Omdat hij anders te groot was. Andere resolutie, maar dat maakt verder geen verschil.
The British are not impressed.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #869 Gepost op: 3-10-2010, 10:09:53 »
De Izalco in El Salvador lijkt er wel heel erg veel op inderdaad, zowel kwa vegetatie als vorm als "kleur". Althans een ongeveer exact dezelfde foto maar dan zonder PJ is geupload in wikipedia. Andere foto's van deze vulkaan in google afbeeldingen vind ik dan zelf weer minder lijken, maargoed het is lastig met een berg :)!

[http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Volc%C3%A1n_de_Izalco.jpg]

Echter, het is zeer zeker niet het veiligste land van Midden-Amerika...

« Laatst bewerkt op: 3-10-2010, 10:16:20 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #870 Gepost op: 3-10-2010, 13:56:59 »
Ik vind hem hier wel op lijken...
...óf niet!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #871 Gepost op: 3-10-2010, 14:06:59 »
precies, we hebben de berg gevonden hoor
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM 2011
« Reactie #872 Gepost op: 3-10-2010, 14:54:49 »
Ik vind hem hier wel op lijken...

 ::rofl::

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #873 Gepost op: 3-10-2010, 16:38:01 »
De Izalco in El Salvador lijkt er wel heel erg veel op inderdaad, zowel kwa vegetatie als vorm als "kleur". Althans een ongeveer exact dezelfde foto maar dan zonder PJ is geupload in wikipedia. Andere foto's van deze vulkaan in google afbeeldingen vind ik dan zelf weer minder lijken, maargoed het is lastig met een berg :)!

[http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Volc%C3%A1n_de_Izalco.jpg]

Echter, het is zeer zeker niet het veiligste land van Midden-Amerika...



IDD niet echt veilig daar!
Hier nog een foto. Het mais is reeds geoogst! in nicaragua!

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #874 Gepost op: 3-10-2010, 18:39:09 »
"Dit is niet Nicaragua": geweldig! ::rofl::

Maar ja, dit <- is ook niet Heinz met een pijp, het is een plaatje van Heinz met een pijp.. ;)


Surrealisme.

ik heb even voor je gegoogled:
in het kort komt het er op neer dat "niets is wat het lijkt" ('Ceci n'est pas une pipe', het is geen pijp, maar een afbeelding van een pijp

Dit is niet nicaragua !ce n'est pas le Nicaragua, nee dat klopt het is een afbeelding van Nicaragua!  Oplossing Nicaragua

« Laatst bewerkt op: 3-10-2010, 18:53:34 door Wiebenik »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2011
« Reactie #875 Gepost op: 3-10-2010, 20:05:24 »

Surrealisme.

ik heb even voor je gegoogled:
in het kort komt het er op neer dat "niets is wat het lijkt" ('Ceci n'est pas une pipe', het is geen pijp, maar een afbeelding van een pijp

Dit is niet nicaragua !ce n'est pas le Nicaragua, nee dat klopt het is een afbeelding van Nicaragua!  Oplossing Nicaragua

Ja dat bedoelde Heinz dus ook.
Tell me what your telescope says

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #876 Gepost op: 3-10-2010, 20:08:07 »
Ja dat bedoelde Heinz dus ook.

Klopt ik heb het alleen nog ff in beeld gebracht. :"niets is wat t lijkt, het lijkt er op dat het niet Nicaragua is. Maar eigenlijk is het een afbeelding van nicaragua
« Laatst bewerkt op: 3-10-2010, 20:14:29 door Wiebenik »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #877 Gepost op: 3-10-2010, 20:15:07 »
En dat is inderdaad de afbeelding die ik bedoelde. Gek dat daar op het Avroforum totaal overheen werd gepraat.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #878 Gepost op: 3-10-2010, 20:57:44 »
En dat is inderdaad de afbeelding die ik bedoelde. Gek dat daar op het Avroforum totaal overheen werd gepraat.

Ja dat viel mij ook al op, ze komen wel met commentaar maar komen zelf niet met een mogelijke oplossing. Voor mij is het helemaal duidelijk. Het is Nicaragua en absoluut geen el salvador. En waarom niet El salvador. Het reis advies is niet bepaald oke. Er staat wel een verhaal op avro forum.
PJ heeft in het filmpje van SBS nog gezegt Niets is wat t lijkt. Op de foto staat dit is niet nicaragua. Ja maar niets is wat t lijk, T lijkt erop dat ze niet in nicaragua zijn. Maar daar waren ze wel.



Denk dat ik vanaf nu maar hier op het forum blijf.

De onderste foto zie ik net op avroforum heb er pj nog ff ondergezet. En het gaat hier om Concepcion op het eiland ometempe in nicaragua. Tussen het mais en de vulkaan loopt als het goed is het water van het meer van nicaragua. En op dat eiland zijn veel mogelijkheden van kano varen tot het beklimmen van de kleine vulkaan er staat een hotel Het gebied van de Ometepe is 276 km2 en de bevolking is ongeveer 35.000 inwoners
http://www.hmerida.com/english/index
« Laatst bewerkt op: 3-10-2010, 21:27:31 door Wiebenik »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #879 Gepost op: 3-10-2010, 21:18:08 »
@ Polidoli daar ging de koffie over mijn toetsenbord en je hebt nog gelijk ook  ::rofl::

Weet je het niet, antraciet