Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 339725 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2013, 08:24:00 »
Vreselijk sterk en overdreven uitgedrukt zeg, gruwelen. Bah!


Wat vond je dan van Joep over zijn ballen, Maarten20?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2013, 12:40:20 »
Het spijt me zeer, maar haar opmerking in de bus vind ik echt niet kunnen en doet persoonlijk mijn respect voor haar significant kelderen.

Dat met die 'kut' was praktisch gezien de enige dialoog, die we van haar gehoord hebben. Nu lijkt het alsof ze achterlijk is

Ik gruwel van haar. Van haar verschijning, haar manier van praten en wat ze allemaal zegt. Die opmerking over haar geslachtsdeel zullen best veel mensen om hebben gelachen maar ik vond het niet passen in een programma van niveau als Wie is de Mol.


Hilarisch zoals sommigen het vinden wil ik het zelf niet noemen, maar... Wat een bekrompenheid eigenlijk op dit forum.... T is maar een woord / zinnetje.  Er zijn honderdduizenden woorden in de Nederlandse taal en die mag men wat mij betreft allemaal gebruiken.

En dan ben ik wel blij om te zien dat de Avro niet zo bekrompen is om het te censureren maar laat zien zich er niet druk om te maken.


En voor de mensen die hier wel over vallen,  zoek eens op op youtube: George Carlin- Seven Words You Can't Say On Television,

"There are no bad words.  There are bad thoughts, bad intentions, and there are words"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2013, 13:07:50 »
Nouja, als dat bekrompenheid is, dan ben ik met enige trots bekrompen. Prima hoor. Maar je ziet wel dat de kwestie rondom die uitspraak enorm afleidt van de inhoudelijke discussie over haar al dan niet verdachte acties tijdens en tussen de opdrachten. Dat alleen al zou mijns inziens een taalvirtuoos als zij moeten hebben zien aankomen.

Sowieso vind ik het vreemd dat iemand die bekend staat als taalvirtuoos geheel nodeloos een dergelijke uitspraak doet. Zíj van alle mensen moet voor de emotie die ze op dat moment had toch een mooiere uitdrukkingsvorm hebben moeten kunnen vinden. Misschien had ik het ook een stuk minder erg gevonden als zeg een Daniël of een Kees dat zegt. Maar Paulien had bij mij op basis van haar twee boekjes een reputatie als gebruiker van interessante taal. Die reputatie staat dus nu op het spel.

Dat heeft niks met het woord "kut" op zich te maken, maar alles met het feit dat het net Paulien is die zoiets zegt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2013, 13:08:02 »
Anyways, hoezo komt Paulien zo dramatisch in de laatste seconden aan in ... de verkeerde kerk.
We zien haar de hele tijd niet, en op het eind zien we haar rennen & de kerk binnen gaan. Als symbool van het falen van de opdracht... of het slagen van de mol?

Ze wordt in ieder geval in aflevering 1 vrij onzichtbaar neergezet door de redactie (samen met Carolien). En wordt niet genoemd als verdachte tijdens 't stemmen. Ik vind dit alles interressant, en ben benieuwd op welke wijze we haar volgende week te zien krijgen...
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2013, 13:09:19 »
ja geweldig dat rennen naar die kerk..... en dan niemand.

We zien haar eerder ook iets vragen aan iemand volgens mij?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2013, 13:09:39 »
Ik vind dr ook niet heel leuk, maar om nou gruwelen te zeggen....

You'll never walk alone

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2013, 13:11:55 »
Ze noemt zichzelf geografisch gestoord, dus om 'alleen de weg te zoeken is niet zo'n heel slim plan'.  ::tandpastasmiley::

Kan ook een dekmantel zijn om niet op tijd aan te komen bij de kerk.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #47 Gepost op: 4-01-2013, 13:15:29 »
Een mol is blind en dus geografisch gestoord.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #48 Gepost op: 4-01-2013, 13:15:47 »
De uitdaging is nu om Pauline's kerk ook te vinden is Johannesburg. Hoe ver of hoe dichtbij was ze nou eigenlijk?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #49 Gepost op: 4-01-2013, 13:17:15 »
Ze zegt (net als A-M): "Ja... De Dropping..." Dit zei Anne-Marie ook de hele tijd bij de molbiechten vorig jaar. Paulien, mol?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #50 Gepost op: 4-01-2013, 13:42:11 »

Sowieso vind ik het vreemd dat iemand die bekend staat als taalvirtuoos geheel nodeloos een dergelijke uitspraak doet. Zíj van alle mensen moet voor de emotie die ze op dat moment had toch een mooiere uitdrukkingsvorm hebben moeten kunnen vinden. Misschien had ik het ook een stuk minder erg gevonden als zeg een Daniël of een Kees dat zegt. Maar Paulien had bij mij op basis van haar twee boekjes een reputatie als gebruiker van interessante taal. Die reputatie staat dus nu op het spel.

Dat heeft niks met het woord "kut" op zich te maken, maar alles met het feit dat het net Paulien is die zoiets zegt.

Sorry, maar dit vind ik helemaal vreemd. Zoals het op mij over kwam, is er voor haar geen mooiere manier om uitdrukking te geven aan wat zij voelt als ze snel naar beneden gaat. Ze voelt het daar en nergens anders. Klaar. Heel direkt, open en met een zekere dosis zelfspot.(wat er precies "niet mooi" aan is ontgaat mij overigens, buiten dat het een woord is dat ook als scheldwoord gebruikt wordt of als woord dat een zekere mate van teleurstelling in iets uitdrukt. Je zou dan m.i. beter een discussie kunnen voeren over het feit of dat nou wel zo netjes is). Waarom mag een man wel zulke klare taal spreken en een vrouw niet??? Omdat haar reputatie dan op het spel staat??? We leven in de 20ste eeuw hoor.

Overigens uit haar boekjes komt niet zo zeer naar voren dat zij zich bezig houdt met een mooie manier van dingen uitdrukken, maar vooral met dingen uitdrukken op duidelijke en ondubbelzinnige wijze. Ze haalt hierbij geregeld voorbeelden aan van "vreemd"  taalgebruik, dat eigenlijk, als je er puur taalkundig naar kijkt, heel iets anders betekenen dan wat ze bedoelen te betekenen.
Over WIDM bijvoorbeeld zei ze dat het raar is om te zeggen dat je "op iemand zit". Je kan op judo zitten maar als je zegt dat je op een persoon zit, kun je daar een heel raar beeld bij krijgen.
Toch zeggen wij allemaal "ik zit op die en die" (als zijnde de mol).

Nou ja ik ben gewoon fan van haar. Komt waarschijnlijk omdat ik zelf veel bezig ben met taal en ook altijd de rare zinnen in de krant spel en daar hele gekke beelden van in mijn hoofd krijg. En dan pas na 2 keer lezen begrijp dat ze heel iets anders bedoelen.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #51 Gepost op: 4-01-2013, 13:49:11 »
Geografisch gestoord.. wat kan je om dat woord lang puzzelen zeg. En dat voor een taal-comediant als Paulien. Simpelweg slecht in aardrijkskunde? Of een bewuste dubbele bodem:

Geo: een uit het Grieks afkomstig (γη; ge = "Aarde") voorzetsel met betrekking tot de Aarde


Zij doet niets extreem verdachts, maar ook niets verkeerd. Ze kan in de laatste seconden een aantal enveloppen in de lege kamer hebben gegooid (dat shot zie ik in aflevering 10 al voor me; in de laatste seconden opent ze de postbus, haalt er een aantal enveloppen uit (moeten er altijd meer dan 5 overblijven) en legt die in de lege kamer. Komt vervolgens te laat binnen. Mijn twijfel is met name of ze niet te spontaan kan reageren als molzijnde. Ze hoort bij mijn verdachten, dus ik hou haar nog in de gaten.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #52 Gepost op: 4-01-2013, 14:00:33 »
De uitdaging is nu om Pauline's kerk ook te vinden is Johannesburg. Hoe ver of hoe dichtbij was ze nou eigenlijk?

Paulien eindigt bij de Palm Bible Church aan de stoelen te zien, waar Ewout even daarvoor ook bij stond. Al blijft onduidelijk of dat dezelfde kerk is. Ik heb gegoogled maar kan niet vinden waar deze Palm Bible Church zich nu precies bevindt, maar ik denk in de deelwijk Dlamini. Paulien begint bij Union Ave(de markt onder het viaduct met de pilaren) en wordt dan over de treinrails geloodst door iemand.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #53 Gepost op: 4-01-2013, 14:01:34 »
Waarom mag een man wel zulke klare taal spreken en een vrouw niet???
Geen idee. Maar dat zei ik ook niet.

Maar dit is mijn laatste bericht erover. Vanaf nu over de kandidaat (of mol :P) Paulien.

...waar ik overigens helaas niet zo veel van gezien heb. Ze reageert wel vrij koel bij het ontdekken dat haar voorspelling over Zarayda fout is. Daarna de focus dat ze niet liegt. Mol?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #54 Gepost op: 4-01-2013, 15:24:58 »
http://karelanker.bandcamp.com/track/geografisch-gehandicapt

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Als je dit straks bij de roodshow hoort... ez

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #55 Gepost op: 4-01-2013, 16:49:37 »
De uitdaging is nu om Pauline's kerk ook te vinden is Johannesburg. Hoe ver of hoe dichtbij was ze nou eigenlijk?

Volgens mij stond ze hier: http://goo.gl/maps/mPvQ3
Op Google wordt dit aangegeven als een kerk en aan het dak en het deurtje te zien, komt het wel overeen met wat we zagen in de aflevering. Spijtig dat er geen Street View is.

Ze stond dus best wel ver, inderdaad best wel een beetje geografisch gestoord  ;D

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #56 Gepost op: 4-01-2013, 17:17:17 »
Vreselijk sterk en overdreven uitgedrukt zeg, gruwelen. Bah!


Wat vond je dan van Joep over zijn ballen, Maarten20?

Mwah, meer een tegenreactie op de verrassende opmerking van Paulien. De ene komiek kan niet achter blijven bij de 'vorige'  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 17:19:47 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #57 Gepost op: 4-01-2013, 17:18:10 »
Wat ben jij kleingeestig zeg.

Of misschien gewoon iemand die vind dat genante en groffe uitspraken als deze niet thuis horen in een programma met klasse als De Mol. Prima als er iets niet lukt en iemand gooit er snel iets uit maar bij haar kwam het gewoon geforceerd over van kijk mij eens grof en leuk doen en schijt aan alles hebben. Leuk doen of leuk zijn zit een groot verschil tussen.

Maar prima als jij en vele anderen zich er niet aan storen. Blijkbaar mis ik de humor ervan.
When life knocks you down, fight back!

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #58 Gepost op: 4-01-2013, 18:10:13 »
De kandidaten konden er in ieder geval smakelijk om lachen, Joep ging zelfs helemaal stuk! ::rofl:: Ze roept ook geen 'k..' in het wilde weg, maar past het op een gortdroge manier toe om uit te drukken hoe zij zich bij hoogtevrees voelt.

Ook ik ben dol op talen, woordspelingen, woordgrappen, etc. dus ik kan het net als 'Tureluurs' ontzettend waarderen. Als je humor wat minder op het linguïstische vlak ligt, dan hoor je inderdaad misschien alleen 'k..' en ja... dan klinkt het in jouw oren wellicht alleen grof of onbeschaafd.

Hoe dan ook... ik geniet ervan! Go Paulien!  ::tandpastasmiley::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #59 Gepost op: 4-01-2013, 18:12:20 »
Voordat ze met die legendarische uitspraak komt, zegt ze nog wel:
"Ik voel dat wel heel erg in mijn lijf.."

Dus ze probeerde het eerst nog netjes te vetellen, tot dat ze tot de conclusie kan dat ze maar beter direct kan zijn.  ::trots::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48