Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 90716 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2013, 23:11:17 »
Ik weet niet of het al genoemd is hoor, maar Paulien en Zarayda krijgen de opdracht om de big 5 te fotograferen.

Zodra ze bij de eerste aankomen, blijkt Tania het Nijlpaard te zijn.

En dan gaat er geen lichtje branden, van: "Hee, als we 5 foto's moeten maken, terwijl er nog maar 6 kandidaten in het spel zitten... Wie is dan de 5e?!"

Opvallend.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2013, 23:11:42 »
Volgens mij ging die hele opdracht helemaal niet over foto's. Ze moesten gewoon geld vinden (of zo). die hele foto's zijn volgens mij alleen maar een afleidingsmaneouvre van productie.

@WIDmTips, zie topic "groepsfoto's" ;)
Art zegt dat er veel geld is te verdienen met de opdracht; deze luidt: de Big 5 spotten.
Omnia vincit amor

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2013, 23:12:13 »
*€645 wordt door Art afgerond naar €680? (woord-opdracht).
675.

Maar, is dat afgerond dan? Lijkt me vreemd. Waarom zitten er dan woorden van EUR 25 bij?

(sowieso trouwens. Waar hebben we het over. EUR 25? Zijn toch geen bedragen meer?)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2013, 23:12:28 »

Zodra ze bij de eerste aankomen, blijkt Tania het Nijlpaard te zijn.


Tania is een neushoorn hoor, geen nijlpaard.  ;D

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2013, 23:12:40 »
Volgens mij ging die hele opdracht helemaal niet over foto's. Ze moesten gewoon geld vinden (of zo). die hele foto's zijn volgens mij alleen maar een afleidingsmaneouvre van productie.

Volgens mij is het maken van de foto's een hint naar de inhoud van de kokers (fotopapier met daarop geldbedragen). Net zoals arts "take a pic" vorige week toen de kandidaten een koker mochten ontwikkelen en zijn uitspraak "we zullen zien hoe dit zich ontwikkeld" voor de safari-opdracht van vorige week.

---

Ik heb al eens aangehaald dat de Big Five de lastigste dieren zijn om ter voet op te jagen, een beetje zoals de mol. Zit de mol in één van de kooien? Van de vijf is de buffel het gevaarlijkst (veroorzaakt jaarlijks de meeste slachtoffers). En wie zat er in de kooi met de buffel? Tim.

Tja, ik verdenk Tim niet, maar dit zou best wel eens een hint kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 23:21:59 door hetoord »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2013, 23:22:15 »
*€645 wordt door Art afgerond naar €680? (woord-opdracht).
*Geen "vraag 14" te zien bij de test.

Wat een heerlijke aflevering!

€675 (3 X 225) wordt naar boven afgerond. Waar zou het getal 14 op kunnen slaan, denk je?

Offline grijper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2013, 23:30:02 »
42:18 - 42:30
voor de kijker rechts van Art komt er van achter de boom eerst een hoofd in beeld, dat vervolgens wegdraait, en dan komt er een arm in beeld die een duim opsteekt?

heeft iemand anders dit ook gezien?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2013, 23:32:42 »
Heb net de eerste opdracht teruggekeken 1 ding wat me meteen opviel was bij een flashbacj dat daniel, Tania en Zarayda in kleur werden getoond,de anderen grijs. (winnaar verliezer mol?) En dat Zarayda zegt: 'Laten we ze open maken voordat het donker wordt..'

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2013, 23:34:36 »
Ik weet niet of het al genoemd is hoor, maar Paulien en Zarayda krijgen de opdracht om de big 5 te fotograferen.

Zodra ze bij de eerste aankomen, blijkt Tania het Nijlpaard te zijn.

En dan gaat er geen lichtje branden, van: "Hee, als we 5 foto's moeten maken, terwijl er nog maar 6 kandidaten in het spel zitten... Wie is dan de 5e?!"

Opvallend.

Misschien zeiden ze dat wel direct tegen elkaar: "Aha, dan is Tim natuurlijk de 5e!"
Maar zoiets wordt er dan natuurlijk uitgeknipt, want anders is er geen verrassing meer voor de kijker.
Goede jacht!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2013, 23:36:13 »
Waar zou het getal 14 op kunnen slaan, denk je?
Dat kwam ter sprake in het Paulien-topic. Elke aflevering bij de test vraag 14 die (als antwoord) iig Paulien als gemene deler had.
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2013, 23:37:02 »
Misschien zeiden ze dat wel direct tegen elkaar: "Aha, dan is Tim natuurlijk de 5e!"
Maar zoiets wordt er dan natuurlijk uitgeknipt, want anders is er geen verrassing meer voor de kijker.
Maar ze reageerden allemaal veel te verrast op dat Tim ineens terug ws, dus dat klopt dan niet.
The British are not impressed.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2013, 23:40:08 »
Ik heb zelf geen tijd om het uit te zoeken, maar ik vroeg me af of Art een systeem heeft in het houden van de groene en rode kaart. Het leek wel alsof het om en om was. Op die manier was het wel makkelijk om als mol (met voorkennis) een bepaalde kaart te trekken....

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2013, 23:44:13 »
42:18 - 42:30
voor de kijker rechts van Art komt er van achter de boom eerst een hoofd in beeld, dat vervolgens wegdraait, en dan komt er een arm in beeld die een duim opsteekt?

heeft iemand anders dit ook gezien?
Volgens mij gewoon een toerist die een foto maakt?
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2013, 23:45:27 »
Maar ze reageerden allemaal veel te verrast op dat Tim ineens terug ws, dus dat klopt dan niet.
Ik vond ze juist helemaal niet zo verrast reageren. Ik denk dat ze allang hadden uitgeknobbeld dat Tim in een kooi zou zitten, maar dat ze alleen wat vreemd/terughoudend reageren, omdat ze niet weten wat ze er mee aan moeten en wat dit betekent voor het spel en voor henzelf. Oftewel: "wat moeten we hier nou weer mee?"
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #114 Gepost op: 24-01-2013, 23:51:15 »
Mogelijke klassieker:

We horen alsnog in de terugblik-aflevering Tania in Kees zijn oor fluisteren: "Ik koos jouw scherm omdat ik weet dat jij de mol bent!"

Ik zei ook al tegen mijn huisgenoot dat ze mischien wel koos voor zijn scherm omdat ze denkt dat hij de mol is. op die manier blijft Daniel wellicht gespaard. Op zich zou het dus wel een idee kunnen geven over wie kandidaten zelf dus als kandidaat vertrouwen. Dat zou betekenen dat zij de mol zien in Daniel of Kees

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #115 Gepost op: 24-01-2013, 23:54:22 »
Ik heb zelf geen tijd om het uit te zoeken, maar ik vroeg me af of Art een systeem heeft in het houden van de groene en rode kaart. Het leek wel alsof het om en om was. Op die manier was het wel makkelijk om als mol (met voorkennis) een bepaalde kaart te trekken....

Er was me wel opgevallen dat Art op een gegeven moment, ik weet niet meer bij wie het was(Tania?) naar de kaarten wees vanaf een bepaalde kant.Dat zou een aanduiding kunnen zijn, maar mij was niet meteen duidelijk of dat op dat moment nodig was.Dan zou ik het nog eens moeten bekijken (en dat doe ik niet ;D )
...maar soms even niet :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2013, 00:07:16 »
Bij de Mol zou natuurlijk ook gewoon ingefluisterd kunnen zijn dat de groene kaart rechts zou zitten of zo.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2013, 00:09:25 »
Als het de bedoeling is dat deze aflevering iedereen doorgaat, zou de mol dus als 1 van de eersten een groene kaart moeten trekken en dan degene redden die er anders uit zou zijn gevlogen. Vervolgens doet het er niet meer toe wat er gebeurt.
Dat maakt Zarayda natuurlijk wel heel verdacht, tenzij ze er wel op durfden gokken dat ze de "juiste" personen zou kiezen ongeacht of ze groen of rood had.

Of het is een nog grotere mindvacht (dank Edo) en iedereen had sowieso een groen scherm gezien. Dat kan natuurlijk gemakkelijk want de kans dat iedereen een rode kaart trekt is niet heel groot en in geval van nood trekt de mol natuurlijk sowieso een groene kaart.

Ik neig naar de laatste optie. Niemand ging naar huis en dat was al bij voorbaat bekend.

Wat ik wel grappig vind (achteraf), we horen iedereen in de test noemen wie ze verdenken, daaruit kunnen we eigenlijk al opmaken dat er niemand gaat afvallen, en toch op het puntje van de stoel bij deze spannende executie die bij nader inzien helemaal niet spannend was want de uitkomst konden we al van ver zien aankomen   ::) ::rofl::  

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #118 Gepost op: 25-01-2013, 00:10:57 »
twee dingen die me opvielen als eerste was ik net op
http://avro.nl/wieisdemol/default2.aspx# je kunt bij de foto's namen laten weergeven, afvallers maar meest opvallend wie wordt verdacht, nou stond toen ik net keek bij iedereen nul behalve bij carolien, meer dan 3,5 duizend. Zo best kunnen dat veel bezoekers van de avro carolien verdenken maar deze getallen zijn te absurd.

Verder zij art over de kokers dat je ze misschien open wou maken of (nog) niet. Mogelijk kunnen zoals daniel zegt deze idd in de toekomst ontwikkeld worden en geeft dit geld of een hint. Maar misschien is dit alleen mogelijk als er geen licht op de foto is gevallen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #119 Gepost op: 25-01-2013, 00:14:43 »
Niemand ging naar huis en dat was al bij voorbaat bekend.

Leuk bedacht. Het verbaasde me dat de makers de opties open laten of er volgende week nog 6 of nog 7 kandidaten zouden zijn. Ze zullen toch wel een voorkeur hebben ? 7 dus !  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !