Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 90816 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2013, 00:16:00 »
twee dingen die me opvielen als eerste was ik net op
http://avro.nl/wieisdemol/default2.aspx# je kunt bij de foto's namen laten weergeven, afvallers maar meest opvallend wie wordt verdacht, nou stond toen ik net keek bij iedereen nul behalve bij carolien, meer dan 3,5 duizend. Zo best kunnen dat veel bezoekers van de avro carolien verdenken maar deze getallen zijn te absurd.


Dit is al een tijdje bekend, het duurt een poos voordat alle verdenkingen geladen zijn en het is niet altijd Carolien die wel al verdenkingen heeft. Vanmiddag was het een keer Zarayda die als enige verdenkingen had. De rest stond op 0 (Carolien dus ook).
Meestal duurt het een minuutje voordat de rest geladen is, maar vandaag heb ik de rest nog geen een keer zien verschijnen. Er zal wel een bug inzitten of zo.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2013, 00:16:57 »
Wat ik wel grappig vind (achteraf), we horen iedereen in de test noemen wie ze verdenken, daaruit kunnen we eigenlijk al opmaken dat er niemand gaat afvallen, (...)
Volgens mij hoorde je de vorige afleveringen ook iedereen zeggen wie ze verdachten, dus dat is dan niet helemaal waar.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #122 Gepost op: 25-01-2013, 00:21:01 »
Volgens mij hoorde je de vorige afleveringen ook iedereen zeggen wie ze verdachten, dus dat is dan niet helemaal waar.

Zou kunnen hoor. Het kwam nu over als heel expliciet, misschien was dat andere keren minder.

Offline joycethevoice

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2013, 00:27:39 »
ik ben nieuw hier en heb alles eens zitten lezen.
is iemand ook opgevallen dat Paulien tijdens een groot deel van deze aflevering een shirt draagt met THE MOTH erop( lijkt wel op DE MOL en het is ook een dier dat in het donker leeft)t? en dat ze gefilmd is tijdens de zoektoch naar de bigfive en onder haar beide schoenen een M te zien was?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 00:32:36 door joycethevoice »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2013, 00:55:26 »
Ik vond dit weer een rare afevering met wederom een saaie onduidelijke safari-opdracht waarvan wij het nut niet inzien en waarvan de kandidaten ook niets lijken te snappen. Het was op voorhand al duidelijk dat Tim terug zou keren, maar dit ging wel heel soepeltjes zonder dat dit iets gekost lijkt te hebben of voordeel opleverde voor de kandidaten.

Voor mijn gevoel zijn er dit jaar veel twists voor de twist die geen of weinig invloed hebben op het spelverloop, denk bijvoorbeeld aan de laatste executie.

Kees werd voor mij wel echt verdacht deze aflevering: hij stuurt de kandidaten subtiel net de verkeerde kant op met het openen van de kokers, doet geen enkele poging om Tim in de kooi te houden en doet het heel slecht bij het woordspel (noemt dubbele woorden, spreekt onduidelijk en kiest goedkope woorden).

De bedragen lijken dit jaar sowieso veel lager te liggen; vroeger kwamen de kandidaten voor 200 euro amper hun bed uit, hier spelen ze zelfs al voor 75 euro.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2013, 01:14:35 »
De bedragen lijken dit jaar sowieso veel lager te liggen; vroeger kwamen de kandidaten voor 200 euro amper hun bed uit, hier spelen ze zelfs al voor 75 euro.
Het is crisis hè  ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2013, 01:49:17 »
verder wanneer is dit opgenomen, want het dansje enkel enkel dubbel dubbel is hetzelfde als de benen in gangnam style (enkel enkel dubbel dubbel)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2013, 07:22:35 »
Ik heb nog geen tijd gehad de aflevering opnieuw te bekijken maar ik vond het een beetje vreemde en ook zelfs wat saaie aflevering eigenlijk.  :-X

Goed de executie, maar voordat die begon had ik al het idee dat er niemand naar huis zou gaan dus voelde geen echte spanning oid.

Ik weet echt niet wat we met die eerste opdracht moeten eerlijk gezegd. Kennelijk had de productie voor ogen dat er meer onderhandeld zou worden voordat Tim terugkwam in het spel, maar dat mislukte dus. Vervolgens werden al die kokers opengemaakt ondanks het feit dat er blanco papier in de eerste zat.

Het lijkt me toch wat vreemd dat Art zou zeggen 'Het geld niet gezien?' als het alleen over die kokers gaat eerlijk gezegd. Maar we krijgen verder niks te zien ook dus wat kunnen we ermee?  ::)

De tweede opdracht was weliswaar heel mooi qua setting maar had in principe niet heel veel verrassende mol-mogelijkheden. Wat Kees deed was absoluut het meest Mols (erg lange woorden of juist heel korte verwarrende die makkelijk verkeerd verstaan konden worden), ook nog eens op de meest rumoerige plek. Maar ik vond Kees wel erg nadrukkelijk bezig, en de anderen erg nadrukkelijk níet (misschien met enige uitzondering van Daniël en Tim maar dat laatste weten we nu wel)

Dus tja. Ik had het idee dat er van de waterval opdracht wel een ingenieuzere opdracht te maken was geweest met meer molmogelijkheden, zoals bijv door ergens een extra 'link' toe te voegen om de verwarring wat te vergroten.

Ook begrijp ik eigenlijk niet waarom zoveel mensen ineens Carolien leken te verdenken. Natuurlijk hebben we van de tests tot nu toe nooit van iedereen gehoord wie ze verdachten maar ik vond het wel wat merkwaardig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2013, 07:41:25 »
ik weet niet of het al gepost is , maar Daniël zn I is terug in zijn achternaam!!
WIDM ♥

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2013, 08:16:17 »
De bedragen lijken dit jaar sowieso veel lager te liggen; vroeger kwamen de kandidaten voor 200 euro amper hun bed uit, hier spelen ze zelfs al voor 75 euro.

Ja, die bedragen bij de touwbrug hadden van mij ook wel een stuk (laten we zeggen 3x) hoger gemogen. Zo gaat de pot wel heel langzaam omhoog. Jammer dat de pot in veel opdrachten maar een bijrol lijkt te spelen. Zo wordt het de Mol ook moeilijker gemaakt.

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 4
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2013, 08:46:34 »
In het volgende week stukje zegt art toch iets in de richting van: de mol is er nu even niet! Ofzo..?
Tunnelvisie.....

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 4
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2013, 09:05:50 »
Ongeveer 10 seconden voordat Tim weer in beeld kwam realiseerde ik me dat er voor de 'Big 5' + 2 spotters één iemand te weinig in het spel was ... iemand die dit meteen al doorzag? :-)

Spannende executie en hoewel we er weinig mee opschieten en 't misschien een tegenvaller wasomdat we vorige week ook al wisten wie er af ging vallen ... fijn dat we de 'niemand gaat naar huis'-aflevering gelukkig achter de rug hebben!

Oh en Kees was wel erg aan 't mollen bij 't woordenspel ... zelfs nadat ie zo z'n best had gedaan om één van de lopers te zijn. Kees is weer mijn Mol nummer 1.

Jep, ik had meteen het idee dat het niet kon qua aantal. 2 spotters en er waren nog 4 kandidaten over. Ze moesten de Big Five spotten dus er was er 1 te weinig in die kooien.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 4
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2013, 09:09:08 »
Opvallend dat we vorige week in de vooruitblik beelden hebben gezien van het ontwikkelen van foto's uit de koker die deze week niet te zien zijn geweest. Ik zat steeds te wachten op die opdracht, die dus nog in een latere aflevering gaat komen.

Denk dat de kokers dit seizoen een soort topito's van 2008 zijn. Pas in de laatste aflevering worden die ontwikkeld denk ik en dat geld komt er bij.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #133 Gepost op: 25-01-2013, 09:28:30 »
Denk dat de kokers dit seizoen een soort topito's van 2008 zijn. Pas in de laatste aflevering worden die ontwikkeld denk ik en dat geld komt er bij.

Als ze ze niet allemaal van tevoren openmaken tenminste en ze onontwikkelbaar blijken  ;).


Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #134 Gepost op: 25-01-2013, 09:30:01 »
Kees zit bij opdracht 1 in de eerste te openen kooi. Als hij de mol is, moest hij natuurlijk mee om Tim te bevrijden. Bovendien zit hij in de lion-kooi. De mol als koning van de jungle? De baas der dieren?

Bij de touwbrugopdracht is hij duidelijk degene die het minste geld binnenbrengt door belachelijke woorden te kiezen en ze onhoorbaar te roepen.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 4
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2013, 09:34:32 »
Hier komt mijn lange samenvatting van aflevering 4 met een aantal verdachte dingen.
Allereerst wil ik de productie een groot compliment geven voor de prachtige uitzending!
Misschien wel de mooiste aflevering die ik ooit gezien heb.
Sowieso gaat dit seizoen bij mij in de boeken als een prachtig seizoen en we zijn nog niet eens op de helft!

Ik vind dat Daniël verdachter is geworden, omdat hij zomaar nog een koker open wil maken terwijl hij al heeft ontdekt dat er fotopapier in zit. Ik zit al vanaf aflevering 1 op Daniël dus het kan ook gewoon aan mijn tunnel liggen :)

Tania en Paulien zijn voor mij afgevallen als Mol aangezien ze die taal-opdracht wel erg goed probeerden te doen.

Prachtig dat Tim weer terugkwam, maar dat was ook wel te verwachten.

Nog even wat aanvulling voor sommige theorieën hier.
Dat ze sommige kandidaten in zwart-wit laten zien en de anderen in kleur heeft te maken met het feit dat de kijkers dan weten om wie het ging op dat moment.
Dit is iets nieuws van dit seizoen en is al eerder in een andere aflevering voorgekomen.

Zarayda die haar haren een vacht noemt vind ik wel een typische WIDM hint.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2013, 09:40:36 »
Is er iemand die weet hoe en wanneer in de eerste opdracht wel geld verdiend zou zijn?

- Alleen via de kokers?

- Moesten ze alle 5 op 1 foto?

- Was er geld te vinden onderweg?

- Moesten ze echte dieren fotograferen? (wat het initiatief van Paulien verdacht zou maken)

Dit is mij namelijk totaal niet duidelijk geworden in de aflevering

Offline lunayvita

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2013, 09:50:00 »
Zarayda had een tshirt aan met een gezicht met een oog. Volgens mij stond dit oog in een eerdere aflevering op de muur.......
Toch blijf ik bij Tania!!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #138 Gepost op: 25-01-2013, 09:56:01 »
42:18 - 42:30
voor de kijker rechts van Art komt er van achter de boom eerst een hoofd in beeld, dat vervolgens wegdraait, en dan komt er een arm in beeld die een duim opsteekt?

heeft iemand anders dit ook gezien?

Dat was gewoon een klein aapje  ::rofl::
Die arm met duim is een pootje, terwijl hij zich aan het uitstrekken was :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #139 Gepost op: 25-01-2013, 10:14:35 »
Trouwens, art zegt tegen de kandidaten aan het eind van opdracht 1 dat hij zou hebben gezegd dat er veel geld te verdienen valt. Dat heeft hij dus niet gezegd, of het is eruit geknipt...