Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317481 keer)

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #840 Gepost op: 14-02-2014, 13:55:56 »
Heb dat in ieder topic al gezien hoor, dat mensen zeggen 'Maar ik zit op...' alleen bij mij is het opeens anders?

Nee maar als ik mij niet vergis werd dit in een ander topic door een ander persoon ook al gemeld, nog niet zo lang geleden. Als ik het tegen kom zeg ik het tegen iedereen. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #841 Gepost op: 14-02-2014, 14:01:01 »
Heb dat in ieder topic al gezien hoor, dat mensen zeggen 'Maar ik zit op...' daarvan is nog nooit, nooit iets gezegd, alleen bij mij is het opeens anders?

Jo chick, we weten dat je Susan verdenkt en dat je een lijst met hints hebt, die naar Susan wijzen. Ik denk ook dat je over een jaar of 5 een van de topspeurders bent, mocht Wie is de Mol? dan nog bestaan (hope so). Maar we willen meer van je zien: niet alleen hints, maar ook molacties, onmolse acties... het andere deel van WIDM.

En dan bij voorkeur is het juiste forum, maar dat boeit mij dan weer niet zo.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #842 Gepost op: 14-02-2014, 14:07:15 »
Iedereen is vrij om te plaatsen wat die wil, laat me niet dwingen iets te plaatsen wat jij wil. Maar in de finale we will see...

 ::ok:: Wil je absoluut niet dwingen! Post lekker wat je wilt. Was goed bedoeld.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #843 Gepost op: 14-02-2014, 14:10:52 »
Graag on-topic blijven allemaal :D...nergens voor nodig om elkaar aan te vallen...als het echt te gek wordt dan grijpen de moderators wel in ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #844 Gepost op: 14-02-2014, 15:28:30 »
Ik denk een kandidaat, omdat de keuze voor Aaf het meeste geld opbracht bij de 'Roltrap', hij per ongeluk een foutieve koker oversloeg bij het 'Abseilen' en een envelop pakte met 3 jokers bij de 'Processie' en zo ons liet zien dat het hem aan voorkennis ontbrak
Hmm typisch. Ik vind:
heb nu toch wel een grote lijst richting JW

Dus de lijst molacties is enorm, akkoord, de roltrap kon wat kleingeld beter, maar hij pakte immers 2x een foutieve koker bij het 'Abseilen' en de goede envelop van 3 jokers bij de 'Processie' wat zorgde voor een groot gat in de pot.

Mijn probleem is juist dat de lijst molacties + aanverwante zaken intussen zo immens groot is geworden dat je haast intussen wel moet geloven dat hij de mol dan niet is. Want de werkelijke molacties zijn inderdaad meer van het niveau krijtjes weggooien en met ketjap MOL schrijven, en dat alles ook nog buiten beeld. We zijn hier met alle molloten altijd zo teleurgesteld van Aflevering 10. Dus als JW toch de mol is hebben we wel een field day, dat dan weer wel ::hypocriet:: ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #845 Gepost op: 14-02-2014, 15:37:37 »
Dus de lijst molacties is enorm, akkoord, de roltrap kon wat kleingeld beter, maar hij pakte immers 2x een foutieve koker bij het 'Abseilen' en de goede envelop van 3 jokers bij de 'Processie' wat zorgde voor een groot gat in de pot.

De roltrap zou ik 'm wel vergeven: wisselgeld. Het abseilen niet echt: Susan zegt dat hij de koker met mingeld moet pakken (er even van uitgaande dat 150kg ook echt 150kg is) en dat doet hij dan niet, maar vooruit, vergeef ik 'm dat ook.

Bij de processie begrijp ik niet zo goed wat je bedoeld. Het was toch JW die achter zo'n wagen liep? Dat had hij dan toch beter aan een kandidaat kunnen overlaten? Dan had hij alleen maar weg hoeven te kijken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #846 Gepost op: 14-02-2014, 15:41:59 »
was toch JW die achter zo'n wagen liep?
Ja precies, de slimste actie toch? Ik zou als mol zo ook onmiddellijk gaan voor verstoppertje spelen, hij zorgde toch meteen voor -1250 euro? Het heeft veel minder effect als je het langs de kant ff niet ziet want er staat nog iemand naast je.

En hij sloeg juist snel een goede koker over bij het 'Abseilen' dus toonde voorkennis en gedurfd ook. Hij ging razendsnel de goede voorbij maar pakte vervolgens toen hij bij de foute aankwam snel de koker hoewel Susan nog geeneens de vraag voorgelezen had. En hield zich daarbij oost-indisch doof. Ik vond dat daar nogal een waagstuk en 1 van zijn beste molacties 8) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #847 Gepost op: 14-02-2014, 15:57:45 »
Ja precies, de slimste actie toch? Ik zou als mol zo ook onmiddellijk gaan voor verstoppertje spelen, hij zorgde toch meteen voor -1250 euro? Het heeft veel minder effect als je het langs de kant ff niet ziet want er staat nog iemand naast je.

En hij sloeg juist snel een goede koker over bij het 'Abseilen' dus toonde voorkennis en gedurfd ook. Hij ging razendsnel de goede voorbij maar pakte vervolgens toen hij bij de foute aankwam snel de koker hoewel Susan nog geeneens de vraag voorgelezen had. En hield zich daarbij oost-indisch doof. Ik vond dat daar nogal een waagstuk en 1 van zijn beste molacties 8) ::ok::

Na het abseilen had ik Jan-Willem, Aaf en Susan op nummer 1 staan. De actie leek zich daar af te spelen en mocht 150kg toch 50kg zijn en lag er maar 1400 euro op de Jade markt, dan was het zeker een top molactie!

Ook bij het TV-studio touw (ik kan er geen touw aan vast knopen: geniaal!) heb ik JW op mogelijke molacties gezet. Misschien heeft hij wel in de 'Blieb' kamer geschenen, omdat de 'Blieb' kamer volgens Freek dicht bij de 'Way to the Rooftop' was, om zo Sofie en Owen te dissen. Erg leuk.

Maar met de processie, moeten we helaas van mening verschillen. Een kandidaat zou net zo goed niet gespot willen worden (jokers!) en daarom heb je daar als mol hetzelfde doel als een kandidaat (niet gespot worden). Bij de spotters is het belang van de mol en een kandidaat verschillend. De mol wil niet spotten, een kandidaat wel. En daar haal je je voordeel uit. Wijs naar de touwen, zoals Aaf deed (man, o man, wat was ik toen overtuigd....) of kijk weg zoals Susan of Freek deed.

Edit: Aflevering 6 was voor mij echt de meest afschuwelijke aflevering ooit! M'n (wens)mol viel af, m'n nummer 3 was JW, Tygo kon niet meer de uber briljante mol zijn en Sofie scoorde 1250 euro. En Freek, tja Freek. Ik begrijp het nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 16:16:32 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bear

  • Forumlid
  • I love cats.
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #848 Gepost op: 15-02-2014, 08:02:04 »
Of Jan Willem speelt de mol, of hij is de mol.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #849 Gepost op: 15-02-2014, 15:31:50 »
Ik heb het getest samen met een collega, we hebben een europallet verdeeld met 10 dozen a 15 kilo per doos. Vervolgens geprobeerd deze weg te trekken met een touw... Dit is echt niet zomaar te doen en er komt echt wel wat inspanning bij kijken. En daarna hebben we het met 50 kg geprobeerd, en dit ging makkelijk, in ieder geval een stuk makkelijker. Dus in mijn opinie, lag er inderdaad geen 150KG op de pallet, wat dus weer gezorgd heeft voor 250 euro die niet in de pot kwam. En de -100 werd gepakt aangezien er maar 1400 op de markt lag. Goede dag voor de mol, en het viel niet op omdat er toch nog 1200 in de pot kwam. Case closed
Profiler

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #850 Gepost op: 15-02-2014, 15:37:18 »
Case closed

Typisch widm om iets te suggereren.  ;)
Wie zegt dat het of 50 of 150 kg was? Het kan er evengoed tussenin hebben gelegen.
Dan is de stelling dus niet waar.

Punt is, we kunnen dit simpelweg niet nagaan wegens gebrek aan feiten.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #851 Gepost op: 15-02-2014, 20:42:03 »
Ik heb alle afleveringen eens terug zitten kijken vandaag en ben nog bezig met mijn lijstjes op orde te maken maar ik sluit JW toch echt niet uit als mol.

Vaak heeft hij toch een hand in dingen die gebeuren al lijkt het dat hij niets zegt of doet

Maar een keuze heb ik nog niet gemaakt.
Morgen eerst eens verder met mijn overzichtjes

Offline Pear

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #852 Gepost op: 15-02-2014, 23:21:44 »
Citaat
En de -100 werd gepakt aangezien er maar 1400 op de markt lag.

Ik ben nog steeds van mening dat er wel echt € 1500,- op de markt lag (ja, al eerder gepost, maar toen werd er niet op gereageerd). In het onderstaande plaatje kun je zien dat het toch vijf briefjes van € 100,- moeten zijn, omdat één van de briefjes van € 100,- anders afwijkt qua vorm in vergelijking met de rest van de briefjes.



Iemand het met me eens?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #853 Gepost op: 15-02-2014, 23:25:34 »
Citaat
Ik ben nog steeds van mening dat er wel echt € 1500,- op de markt lag (ja, al eerder gepost, maar toen werd er niet op gereageerd). In het onderstaande plaatje kun je zien dat het toch vijf briefjes van € 100,- moeten zijn, omdat één van de briefjes van € 100,- anders afwijkt qua vorm in vergelijking met de rest van de briefjes.
Daar is al een hele discussie over geweest in het topic van die aflevering. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat het 1400 is. Want ik zie dat 5e briefje nergens zitten als ik lijnen ga trekken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #854 Gepost op: 15-02-2014, 23:26:52 »
Iemand het met me eens?

Ik zie echt maar 4 briefjes van 100. Dat ene briefje (waar die rode rand op staat) lijkt breder maar de rest is volgens mij net zo breed maar dat valt weg onder de kralen aan de onderkant.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #855 Gepost op: 15-02-2014, 23:54:06 »
Iemand het met me eens?

Ja, ik ben het met je eens. Ik denk 1500. Art zegt dat er 30750 te verdienen viel na aflevering 5. 4000 daarvan is nog zoek (hoeveel mocht je inzetten bij het roeien, wat zat er in het koffertje bij de hotelkamer?), maar als er 1400 euro op de Jade markt ligt, wordt het erg lastig.

Als ik de foto bekijk, zou ik eerder voor 1400 euro gaan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #856 Gepost op: 16-02-2014, 10:25:38 »
Als ik de foto bekijk, zou ik eerder voor 1400 euro gaan.
Ja ik ook. Maar dat vind ik een mal bedrag. Voor zo'n soort opdracht is 1500 logisch ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #857 Gepost op: 16-02-2014, 11:00:57 »
Ja ik ook. Maar dat vind ik een mal bedrag. Voor zo'n soort opdracht is 1500 logisch ::)

Daarom dat ik denk dat Freek en JW samen de laatste week ingaan als mol en winnaar/verliezer.

Bij het abseilen zijn de enige speculaties die er nog zijn de 2 Freekstellingen en de kokers van JW(50 of 150/ 1500/1400 euro op de markt). (ok, dat laatste kan ook voor susan gelden maar JW sloeg die koker over )

klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #858 Gepost op: 16-02-2014, 11:48:31 »
Ik ben met de getallen bezig geweest maar dat het 1400 is kan wel kloppen.
1e opdracht verdienen ze 400 euro, bij de dam 1200 euro en dus als op de markt 1400 euro ligt dan heb je in totaal 3000 euro ;)

Ik heb teruggekeken en bij het roeien geeft Art geen maximaal bedrag aan dus ik neem dan maar aan dat ze alles wat ze hadden kunnen verdienen tot dan hadden mogen inzetten. Blijft alleen de grote ontbrekende factor het koffertje.

Ga effe rusten nu dus zal straks achter mijn pc wel weer eens verder rekenen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #859 Gepost op: 16-02-2014, 11:56:35 »
Daarom dat ik denk dat Freek en JW samen de laatste week ingaan als mol en winnaar/verliezer.

Bij het abseilen zijn de enige speculaties die er nog zijn de 2 Freekstellingen en de kokers van JW(50 of 150/ 1500/1400 euro op de markt). (ok, dat laatste kan ook voor susan gelden maar JW sloeg die koker over )

Als we het 'Abseilen' als heilig beschouwen, denk ik juist niet dat Freek de mol is (ok, ik denk dit om 100 redenen, maar goed).

Daphne/Jennifer 2 goede kokers, Aaf/Freek 2 goede kokers. Een van de 250 laten liggen kokers is van Aaf die liegt over het boekje (en Susan/JW slaan deze over). Dus Freek zorgt in ieder geval voor een groot deel van het gewonnen geld. Het enige geld dat eruit zou kunnen zijn vanwege Freek is als hij de mol is en dan alleen maar, omdat hij de mol is, verder heeft hij niks bijgedragen (aan het verminderen van de pot). Ik denk dat we de mol ook moeten zoeken in kandidaten die kokers overslaan, omdat dat het meeste geld uit de pot haalt.

Als we dan het meer logische bedrag van 1500 euro kiezen, is JW het ook niet. JW pakt dan ook nog eens 250 euro.

Wat ik dan nog over heb, is Susan op 1, en Tygo/Sofie op een tweede plek, omdat we niet weten wat zich daar afspeelt.

Of stiekem toch 1400 euro, om JW nog een kansje te geven? Ik geloof er niet meer zo in, maar het is leuk om hem erbij te houden. Betekent wel dat er precies 50kg op de pallet moest liggen.

Ik ben met de getallen bezig geweest maar dat het 1400 is kan wel kloppen.
1e opdracht verdienen ze 400 euro, bij de dam 1200 euro en dus als op de markt 1400 euro ligt dan heb je in totaal 3000 euro ;)

Ik heb teruggekeken en bij het roeien geeft Art geen maximaal bedrag aan dus ik neem dan maar aan dat ze alles wat ze hadden kunnen verdienen tot dan hadden mogen inzetten. Blijft alleen de grote ontbrekende factor het koffertje.

Ga effe rusten nu dus zal straks achter mijn pc wel weer eens verder rekenen :)

Als je gaat rekenen, Syllie, bekijk dan ook eens het forum: Rationele .... 'Follow the money' . Daar is al een hoop uitgerekend. En bedenk dat het om het maximaal te verdienen bedrag gaat. Het droomscenario.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 12:07:37 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...