Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397242 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1040 Gepost op: 21-03-2014, 18:36:31 »
Susan was niet de beste mol in die zin dat haar molacties niet zo spectaculair waren maar acteerde erg goed. Het verdwijnen van de enveloppe was wel een briljante en gedurfde molactie.  

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1041 Gepost op: 21-03-2014, 18:42:46 »
Mooi, dan ben ik niet de enige die daar zo over denkt. Kom op aanstaande MFD-gangers, verenigt jullie, maak spandoeken en eis opheldering!   :D

Het werkt beter als je gewoon aan Anton vraagt hoe het nou met die opdracht zat. Hele grote kans dat je een eerlijk en nuchter antwoord krijgt. Dat komt dus wel goed op de MFD. :)

Susan was niet de beste mol in die zin dat haar molacties niet zo spectaculair waren maar acteerde erg goed. Het verdwijnen van de enveloppe was wel een briljante en gedurfde molactie. 

Briljant ben ik met je eens (het zo spelen dat Freek op het goede moment in de boot blijft zitten) maar gedurfd niet zo. Dat had ik het wel gevonden als Freek er nog naast had gestaan. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1042 Gepost op: 21-03-2014, 19:48:56 »
ik vond Susan als mol prima. ze had te maken met een hele scherpe kandidaten groep. Ze heeft een aantal simpele en doeltreffende acties op haar naam. Het feit dat er 5 op een rij afvallen nadat ze met haar een opdracht hadden gedaan zeg in mijn ogen iets over haar rol. :Die heeft ze dan ook heel goed gespeeld.

Complimenten Susan en ik hoop tot volgende week!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1043 Gepost op: 21-03-2014, 20:25:58 »

Ik ben ook even aan het rekenen met de bedragen en de molacties. Het is lastig uit te rekenen hoeveel er te verdienen zou zijn, met name door de flessenopdracht en de rentes. maar die 53.000 zal wel aardig kloppen.

Hoewel vaak dingen mislukken door anderen, is Susan nog steeds zelf verantwoordelijk voor ruim 12000 euro buiten de pot, dus financieel doet ze het stukken beter dan bijvoorbeeld Jon (7200), Kim (5750) en de dramatisch slechte Inge (3100, slechts 5,5% van het niet verdiende geld)


Echter heb ik wel het idee dat Susan vrij zwaar 'beloond' wordt voor hele eenvoudige acties. Een verkeerde vingerafdruk aanwijzen is een hele simpele actie waar ze amper iets voor hoeft te doen, maar wel 2000 euro al op de naam. Tel daar de groepsvrijstelling van 2000 bij op en Susan is met 2 doodsimpele keuzes Inge al voorbij.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1044 Gepost op: 21-03-2014, 20:28:54 »
ik vond Susan als mol prima. ze had te maken met een hele scherpe kandidaten groep. Ze heeft een aantal simpele en doeltreffende acties op haar naam. Het feit dat er 5 op een rij afvallen nadat ze met haar een opdracht hadden gedaan zeg in mijn ogen iets over haar rol. :Die heeft ze dan ook heel goed gespeeld.

Complimenten Susan en ik hoop tot volgende week!

Ben ik het mee eens. ::jaja:: leuk gedaan hoor Molletje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1045 Gepost op: 21-03-2014, 20:32:00 »
Ik ben ook even aan het rekenen met de bedragen en de molacties. Het is lastig uit te rekenen hoeveel er te verdienen zou zijn, met name door de flessenopdracht en de rentes. maar die 53.000 zal wel aardig kloppen.

Hoewel vaak dingen mislukken door anderen, is Susan nog steeds zelf verantwoordelijk voor ruim 12000 euro buiten de pot, dus financieel doet ze het stukken beter dan bijvoorbeeld Jon (7200), Kim (5750) en de dramatisch slechte Inge (3100, slechts 5,5% van het niet verdiende geld)


Echter heb ik wel het idee dat Susan vrij zwaar 'beloond' wordt voor hele eenvoudige acties. Een verkeerde vingerafdruk aanwijzen is een hele simpele actie waar ze amper iets voor hoeft te doen, maar wel 2000 euro al op de naam. Tel daar de groepsvrijstelling van 2000 bij op en Susan is met 2 doodsimpele keuzes Inge al voorbij.

Dit is dus precies waarom ik Susan als mol niet briljant vind, en daarbovenop weinig molacties en weinig durf. Er had voor mijn gevoel veel meer ingezeten voor Susan, ze heeft echt kansen laten liggen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1046 Gepost op: 21-03-2014, 20:45:47 »
Je kunt ook stellen dat ze door haar gedrag in de juiste positie komt bij de vingerafdruk en volgens mij heeft ze hard gewerkt voor de topo. Het was geen kado en kwam ook weer door haar eigen gedrag.

De aktie zelf (vingerafdruk en vrijstelling kiezen) was misschien niet lastig, het werk zat hem in het kneden van de anderen.


edit:

Art zei dat er bij de flesjes 2500 verdiend kon worden. Er kwam 750 in de pot, vandaar 1750. En de rente op de envelop van Freek zou 750 euro geweest zijn. (1750/7)*3

Precies! Ze was écht een heel goede mol  ::bravo::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1047 Gepost op: 21-03-2014, 20:49:32 »

Art zei dat er bij de flesjes 2500 verdiend kon worden. Er kwam 750 in de pot, vandaar 1750. En de rente op de envelop van Freek zou 750 euro geweest zijn. (1750/7)*3

Okey, dan is die 2500 in elk geval duidelijk. Met die rente bedoel ik vooral dat het totale bedrag lastig uit te rekenen is.
Stel dat je elke opdracht altijd haalt en elke aflevering de hele pot opstuurt, kun je in theorie een ontzettend hoge rente halen:

Je zou bijvoorbeeld met de eerste envelop (als elke opdracht slaagt) al 4500 euro op kunnen sturen en dus 4500 rente ontvangen. Ik betwijfel alleen of dit een eerlijke manier van rekenen zou zijn.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1048 Gepost op: 21-03-2014, 20:51:04 »
Je kunt ook stellen dat ze door haar gedrag in de juiste positie komt bij de vingerafdruk en volgens mij heeft ze hard gewerkt voor de topo. Het was geen kado en kwam ook weer door haar eigen gedrag.


Als ze 1 oranje partje in haar bezit had had ze verder eigenlijk helemaal niet meer hoeven te werken. Zolang niemand die oranje topo compleet kreeg was er geen 2000 euro in de pot gekomen.
Het best had ze van elke kleur 1 partje kunnen verzamelen zodat niemand een complete topo zou kunnen vormen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1049 Gepost op: 21-03-2014, 21:27:06 »
Susan MOEST de oranje topito samenstellen want het was erg belangrijk dat alle kandidaten door gingen. Het verzamelen van de topito en weggeven van 2000 euro in ruil voor de groepsvrijstelling, de enveloppe aan Freek laten liggen (1750 euro + 750 euro rente), het weglaten van 5 woorden op de roltrap (5 * 175 euro), het kiezen van de zware koffer bij appartement zoeken en doen vertragen (1000 euro) en wellicht ook "Snake" (5 fouten), stuwdam en processie (Jan-Willem niet gespot, 1250 euro minder) zijn acties die volledig aan Susan toegeschreven kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 21:29:15 door Luc »

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1050 Gepost op: 21-03-2014, 22:40:33 »
Man, wat had ik gewild ze Tygo als mol hadden gepakt, vraag me af wat die allemaal uitgespookt zou hebben.

Ja , die type-casters hebben echt zitten te pitten...Sofie, Tycho !! sowieso betere mollen !!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 07:29:01 door Molle Pietje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1051 Gepost op: 21-03-2014, 22:44:27 »
Ja , die type-casters hebben echt zitten de pitten...Sofie, Tycho !! sowieso betere mollen !!
rare opmerking. Ze zijn het niet geweest, dus dat kun je in mijn ogen niet zeggen. Misschien hadden ze de spanningen niet aangekund. Je weet dat soort dingen pas als je het ziet.

Maar terug on topic, want hier gaat het om Susan ;)
Ze was ook in moltalk zo lekker enthousiast. Top actrice, goede mol!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #1052 Gepost op: 21-03-2014, 23:33:17 »
Ja , die type-casters hebben echt zitten de pitten...Sofie, Tycho !! sowieso betere mollen !!

Ik denk dat Tygo net iets te opvallend was. Met Sofie ben ik het eens maar ze moet het zelf ook nog willen. Daarnaast weet je nooit hoe het uitpakt.

Maar over Susan. Susan heeft wel de uitdaging aangedurfd dat verdient sowieso mijn respect. Dat ik haar niet de Mol vond waar je met plezier naar kijkt staat er los van. Ze is mij alleen net iets te lief en leek ook gewoon niet te geknipt voor de Mol. Wat ze zelf aangaf je moet in verschillende niveaus denken. Vooral hoe komt het op de kijker over. Jammer dat ze daar rekening mee gehouden heeft want ze moet het spel spelen en hoe het overkomt op ons bepaalt de regie wel.  Ook de editors bepalen wat en hoe wij iets te zien krijgen. Dat ze pas later los gegaan was zag je ook wel in de acties.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1053 Gepost op: 22-03-2014, 00:56:41 »
Susan MOEST de oranje topito samenstellen want het was erg belangrijk dat alle kandidaten door gingen.

Waarom moesten er perse vijf door? Het 5 op een rij had ook gewoon met 4 gespeeld kunnen worden, om maar een voorbeeld te noemen... Zie ik totaal geen reden voor. Beste molactie was dat ze gewoon van iedere kleur er één verzamelde. Nu heeft ze indirect wel mee geholpen aan het compleet maken van andere topo's die wel geld op leverde. Het is wel heel leuk om te zeggen dat door hij nu 2000 niet verdiend is, maar ondertussen werd er toch wel 500 euro verdiend met deze opdracht. Al zij niet had geruild, waren die nooit compleet geweest...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1054 Gepost op: 22-03-2014, 01:14:10 »
Waarom moesten er perse vijf door? Het 5 op een rij had ook gewoon met 4 gespeeld kunnen worden, om maar een voorbeeld te noemen... Zie ik totaal geen reden voor.
Dat kon niet met 4. Dan zouden er 2 weggespeeld zijn, die zouden dan moeten stemmen wie de vrijstelling krijgt. Stel dat de één voor Freek kiest en de ander voor Tygo. Dan heeft geen van beiden een meerderheid. Er móesten 3 kandidaten zijn die gingen stemmen en dus móesten er per se 5 door.
The British are not impressed.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1055 Gepost op: 22-03-2014, 01:16:12 »
Dat kon niet met 4. Dan zouden er 2 weggespeeld zijn, die zouden dan moeten stemmen wie de vrijstelling krijgt. Stel dat de één voor Freek kiest en de ander voor Tygo. Dan heeft geen van beiden een meerderheid. Er móesten 3 kandidaten zijn die gingen stemmen en dus móesten er per se 5 door.

Ja dit. Bovendien zag Susan 3 stembriefjes in haar vooruitblik-filmpje.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1056 Gepost op: 22-03-2014, 01:29:43 »
Dat kon niet met 4. Dan zouden er 2 weggespeeld zijn, die zouden dan moeten stemmen wie de vrijstelling krijgt. Stel dat de één voor Freek kiest en de ander voor Tygo. Dan heeft geen van beiden een meerderheid. Er móesten 3 kandidaten zijn die gingen stemmen en dus móesten er per se 5 door.

D'r zou altijd een back-up plan klaar liggen voor een andere situatie. Ze zullen de opdracht dan misschien net wat aangepast hebben ofzo, waardoor het wel mogelijk werd. Voor mij geen reden om aan te nemend at er echt 5 door moesten gaan...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1057 Gepost op: 22-03-2014, 08:20:49 »
Susan is een leuke mol! Ze was denk ik ook een leuke kandidate geweest (maar dat zullen we nooit weten).

Sofie en Tygo waren twee heel leuke kandidaten. In tegenstelling tot Aaf, Freek en Jan-Willem.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1058 Gepost op: 22-03-2014, 14:42:48 »
Susan was gewoon een goede mol. Als slechts een van de finalisten jou aanwijst, dan doe je het goed!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [MOL] Susan Visser
« Reactie #1059 Gepost op: 22-03-2014, 15:39:09 »
Susan was gewoon een goede mol. Als slechts een van de finalisten jou aanwijst, dan doe je het goed!

Als de mol iedere opdracht succesvol volbrengt en daardoor natuurlijk niet verdacht wordt, zullen beide finalisten ook niet echt op de mol zitten. Nog steeds een goede mol? Het feit dat maar een van de finalisten jou als mol aanwijst, is daarom geen goed criteria om een mol te beoordelen...