Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 118963 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #120 Gepost op: 18-01-2014, 21:29:38 »
Toch gek dat Tygoverdenkers hier op het forum moeilijker te vinden zijn dan de Mol dit jaar.

Tygo komt over als een zeer fanatieke kandidaat. Maar heeft hij daarmee al geld in de pot gebracht? Nauwelijks. Mogelijke molacties genoeg:

  • Tygo spreekt een agent in het Engels aan en overtreedt hiermee mogelijk de spelregels. (1.1)
  • Tygo en Owen kunnen Mido Cafe en dus ook het geld niet vinden. (1.1)
  • Tygo denkt dat ze zich op de groene laserstralen moeten richten. Freek gaat met hem mee. (1.2)
  • Tygo onderbreekt Freek die richting Susan en Maurice seint. (1.2)
  • Daphne en Jan-Willem (wel of niet ontdekt?) en Sofie en Owen (pas in de laatste seconden door Tygo ontdekt) pikken geen signalen van Freek en Tygo op. (1.2)
  • Van de code 3425 maken de kandidaten samen uiteindelijk 7404. De 2000 euro gaan verloren. (De goede 4 was een gok.) (1.2)
  • Tygo zegt dat Owen de generaal zou kunnen zijn en wil de generaal kiezen. Uiteindelijk wordt de generaal (en de prins) gekozen. De 2000 euro gaan verloren. (2.1)
  • Tygo en Freek kunnen de opdracht "150 kilo" niet vinden. (2.2)
  • Als Tygo en Owen samen op zoek gaan naar de opdracht "150 kilo" wil Tygo eerst verkeerd lopen. (2.2)
  • Volgens Daphne heeft ze Tygo en Jan-Willem (aan het begin van de opdracht) over jokers horen smoezen. Mogelijk gaat de zoektocht naar jokers door sommige kandidaten ten koste van hun inzet voor de opdracht. (2.2)
  • Tygo pakt net als de anderen geen geld. (2.3)
  • Tygo en Susan kiezen de zware tas die lastig mee te nemen is. (Wat er in het lichte koffertje zit is onbekend.) (3.1)
  • Als Tygo de tas van Jennifer overneemt en haar vervolgens de kaart en telefoon overhandigt, valt de telefoon op de grond uit elkaar. (3.1)
  • Tygo, Jennifer en Susan komen niet op tijd aan bij het eindpunt. Ze zijn twee minuten te laat. De 1000 euro in de tas gaan verloren. (3.1)
  • Tygo selecteert de kajakkampioen die Jennifer eerder vond. (3.2)

Aardig lijstje toch? ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 22:29:51 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #121 Gepost op: 18-01-2014, 21:45:11 »
Zeker een aardig lijstje Heinz. Ik had Tygo als schot voor de boeg. Hij zou best de mol kunnen zijn. Hij blijft dicht bij zichzelf in ieder geval waardoor hij niet snel verdacht wordt denk ik. De fanatieke, grappige kandidaat maar intussen. Ik zou het wel leuk vinden als hij de mol is. Door jouw lijstje streep ik hem zeker nog niet af. ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #122 Gepost op: 18-01-2014, 22:02:20 »
Aardig lijstje toch?

Inderdaad! Tygo heeft veel interessante momenten, juist omdat ie zo fanatiek is.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #123 Gepost op: 18-01-2014, 22:10:50 »
Ik denk bij Tygo vooral aan het shot uit aflevering 1, dat hij te zien is in het beeldscherm tijdens de executie. Dat kan naar mijn idee eigenlijk geen hint zijn, want dat valt natuurlijk veel te veel op en dan zou de mol al meteen bekend zijn. Ik ga er daarom maar vanuit dat het toeval is en Tygo dus niet de mol is. Als de mol op de stoel van Tygo zou zitten, hadden ze de camera iets verplaatst, heb ik het idee.

Verder zie ik hem toch eerder als nepmol met zijn actie, dan de echte. En niet te vergeten: Een spoilerhint.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #124 Gepost op: 18-01-2014, 23:05:32 »
Toch gek dat Tygoverdenkers hier op het forum moeilijker te vinden zijn dan de Mol dit jaar.

Tygo komt over als een zeer fanatieke kandidaat. Maar heeft hij daarmee al geld in de pot gebracht? Nauwelijks. Mogelijke molacties genoeg:

  • Tygo spreekt een agent in het Engels aan en overtreedt hiermee mogelijk de spelregels. (1.1)
  • Tygo en Owen kunnen Mido Cafe en dus ook het geld niet vinden. (1.1)
  • Tygo denkt dat ze zich op de groene laserstralen moeten richten. Freek gaat met hem mee. (1.2)
  • Tygo onderbreekt Freek die richting Susan en Maurice seint. (1.2)
  • Daphne en Jan-Willem (wel of niet ontdekt?) en Sofie en Owen (pas in de laatste seconden door Tygo ontdekt) pikken geen signalen van Freek en Tygo op. (1.2)
  • Van de code 3425 maken de kandidaten samen uiteindelijk 7404. De 2000 euro gaan verloren. (De goede 4 was een gok.) (1.2)
  • Tygo zegt dat Owen de generaal zou kunnen zijn en wil de generaal kiezen. Uiteindelijk wordt de generaal (en de prins) gekozen. De 2000 euro gaan verloren. (2.1)
  • Tygo en Freek kunnen de opdracht "150 kilo" niet vinden. (2.2)
  • Als Tygo en Owen samen op zoek gaan naar de opdracht "150 kilo" wil Tygo eerst verkeerd lopen. (2.2)
  • Tygo pakt net als de anderen geen geld. (2.3)
  • Tygo en Susan kiezen de zware tas die lastig mee te nemen is. (Wat er in het lichte koffertje zit is onbekend.) (3.1)
  • Als Tygo de tas van Jennifer overneemt en haar vervolgens de kaart en telefoon overhandigt, valt de telefoon op de grond uit elkaar. (3.1)
  • Tygo, Jennifer en Susan komen niet op tijd aan bij het eindpunt. Ze zijn twee minuten te laat. De 1000 euro in de tas gaan verloren. (3.1)
  • Tygo selecteert de kajakkampioen die Jennifer eerder vond. (3.2)

Aardig lijstje toch? ::vergroot::
Zeker een aardig lijstje! ::ok:: En ik moet zeggen dat ik me nu ook ergens wel iets bij Tygo als Mol kan voorstellen. (Nu wel, eerst niet :P)

Alleen heb ik ook - naar mijn mening - onnodig onmols gedrag bij hem gezien en dat maakt dat hij voor mij toch niet verdacht is op dit moment.

Bij die seinopdracht bijvoorbeeld. In je lijstje staat dat Tygo denkt dat ze op de groene lasers moeten richten en dat Freek daarin mee gaat. Dat kan wel kloppen, maar Tygo ziet zijn vergissing wel op tijd in en roept daarna toch vrij resoluut dat die lasers bij de stad/lichtshow horen. Waarom zou de Mol dat doen?

En bij die 150 kilo in de verlaten TV-studio: Owen en hij vragen om instructies wat ze moeten doen, maar krijgen geen antwoord, terwijl de tijd loopt. Tygo roept dan vervolgens "Ja, gewoon trekken", waarna ze natuurlijk het geld op tijd vinden. De mol zou toch gewoon wachten op instructies van de controlekamer, in de hoop dat de tijd gewoon verstrijkt? Hij/zij zou zeker niet als eerste aan dat touw trekken, lijkt me.

Dus, hmmmm, nee, ik geloof toch niet dat Tygo de Mol is....

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #125 Gepost op: 18-01-2014, 23:07:17 »
Zo als gezegd is het een mooi lijstje, maar ik blijf erbij dat Tygo niet de Mol is.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #126 Gepost op: 19-01-2014, 00:23:46 »
Zo als gezegd is het een mooi lijstje, maar ik blijf erbij dat Tygo niet de Mol is.

Ik ook.
Zijn reacties zijn in mijn ogen echt te kandidaats.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #127 Gepost op: 19-01-2014, 14:13:27 »
In je lijstje staat dat Tygo denkt dat ze op de groene lasers moeten richten en dat Freek daarin mee gaat. Dat kan wel kloppen, maar Tygo ziet zijn vergissing wel op tijd in en roept daarna toch vrij resoluut dat die lasers bij de stad/lichtshow horen. Waarom zou de Mol dat doen?

Om krediet op te bouwen door wel iets goed te doen, maar op zo'n manier dat het geen resultaat (geld) oplevert. Ik zou dan ook niet zeggen dat Tygo zijn vergissing "op tijd" inziet. Pas na de helft van de tijd, en dat blijkt niet snel genoeg te zijn. En pas als duidelijk is dat het echt niet meer gaat lukken spot Tygo nog ineens wat duo's! Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

En misschien ook om de opdracht interessanter te maken. (Waren de duo's niet eens gespot door Tygo en Freek was de hele opdracht best een mislukking te noemen.)

En bij die 150 kilo in de verlaten TV-studio: Owen en hij vragen om instructies wat ze moeten doen, maar krijgen geen antwoord, terwijl de tijd loopt. Tygo roept dan vervolgens "Ja, gewoon trekken", waarna ze natuurlijk het geld op tijd vinden. De mol zou toch gewoon wachten op instructies van de controlekamer, in de hoop dat de tijd gewoon verstrijkt? Hij/zij zou zeker niet als eerste aan dat touw trekken, lijkt me.

Dit lijkt mij een onmogelijke opdracht om zonder (nog) verdacht(er) te worden te mollen. Dan vind ik het voor een Mol een prima keuze om juist voortvarend te werk te gaan en de winst te claimen. (En na afloop uitgebreid te vieren.)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #128 Gepost op: 20-01-2014, 19:38:55 »
Bij de executie is er volgens mij iets vreemd met Tygo en JW

Eerst zegt hij dat je best met je mol een duo kunt vormen.
Maar daarna zegt hij vrij resoluut dat hij met Jan-Willem wilt.
(Die verdenkt hij volgens de biechten niet én zij hebben nog geen opdracht samen gedaan)

JW op zijn beurt spreekt uit dat Tygo een geboren mol is. Maar JW verdenkt Tygo volgens de biechten ook niet.

Interessant én raar.

Ik denk ook dat ze de naam van Jan-Willem opgeschreven hebben.
Ze verdenken volgens de biechten dezelfde personen (Jennifer en Aaf, Sofie én Daphne zijn wisselend).
Vervolgens stelt Tygo voor tijdens de minuut overleg om blad, steen schaar te doen.

Zowel Freek als Susan worden volgens de biechten niet door hen verdacht.
Dan lijkt het mij raar om tussen hen beiden blad steen schaar te doen.

Zou wel een leuke actie zijn als Tygo of JW de mol zou zijn.
Even doen of je het niet snapt, en zo een foutje maken.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 20:03:06 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2014, 20:00:36 »
Beide de mol!  :D
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2014, 20:02:13 »
Dit lijkt mij een onmogelijke opdracht om zonder (nog) verdacht(er) te worden te mollen. Dan vind ik het voor een Mol een prima keuze om juist voortvarend te werk te gaan en de winst te claimen. (En na afloop uitgebreid te vieren.)
nouja..hijhad op zijn minst even kunnen wachten tot owen antwoord had van de controlekamer... en dan eventjes kijken of je zelf de oplossing kan vinden en dan ineens ow wacht...nu was het zo van: "ja hallo Owen, ik dacht dat je wel wat slimmer was dan dat, kijk dan, eikel! Een touw! en wat doe je met een touw in Wie Is de Mol?? Juist ja. TREKKEN! even je koppie er bij gebruiken!"
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 20:04:13 door SomeOne_01 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2014, 20:37:22 »
Bij de executie is er volgens mij iets vreemd met Tygo en JW

Eerst zegt hij dat je best met je mol een duo kunt vormen.
Maar daarna zegt hij vrij resoluut dat hij met Jan-Willem wilt.
(Die verdenkt hij volgens de biechten niet én zij hebben nog geen opdracht samen gedaan)

JW op zijn beurt spreekt uit dat Tygo een geboren mol is. Maar JW verdenkt Tygo volgens de biechten ook niet.

Interessant én raar.

Ik denk ook dat ze de naam van Jan-Willem opgeschreven hebben.
Ze verdenken volgens de biechten dezelfde personen (Jennifer en Aaf, Sofie én Daphne zijn wisselend).
Vervolgens stelt Tygo voor tijdens de minuut overleg om blad, steen schaar te doen.

Zowel Freek als Susan worden volgens de biechten niet door hen verdacht.
Dan lijkt het mij raar om tussen hen beiden blad steen schaar te doen.
Zou wel een leuke actie zijn als Tygo of JW de mol zou zijn.
Even doen of je het niet snapt, en zo een foutje maken.
Ik heb het idee dat JW niet zo heel lekker ligt in de groep.

Tygo wil met JW, omdat ie verwacht dat JW wordt gekozen. JW staat het toe, omdat ie denkt dat de groep wel van een sterke kandidaat zoals Tygo af wil.

Dan willen ze allebei iemand kiezen die wellicht voor de ander zal kiezen. Geen van beide accepteert die keuze en dan lossen ze het op de bro manier op: Steen/Papier/Schaar.

Een dosis hormonen en een dosis overlevingsinstinct denk ik.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #132 Gepost op: 22-01-2014, 12:09:01 »
Ik heb nog een puntje toegevoegd aan het lijstje bovenaan deze pagina:
 
  • Volgens Daphne heeft ze Tygo en Jan-Willem (aan het begin van de opdracht) over jokers horen smoezen. Mogelijk gaat de zoektocht naar jokers door sommige kandidaten ten koste van hun inzet voor de opdracht. (2.2)

En weet je waarom ik Tygo ook verdacht vind? Omdat ik zijn gedrag als kandidaat zo vreemd vind. Ik zou verwachten dat als Tygo kandidaat is hij lekker veel zou mollen en muiten. (Zoals hij zelf ook zegt na het stelen van Jan-Willems envelop: "Dat is toch één groot feest? Een beetje muiten...") Maar tijdens de opdrachten is Tygo met al zijn fanatisme het braafste jongetje van de klas. Anderen verdacht maken (Sofie met de porto, fel reageren op Freek en Sofie die het geld verstuurden) doet ie wel, maar van verdenking op zichzelf proberen te laden is volgens mij geen sprake. (Sowieso opvallend dat er tot nu toe weinig hulpmollengedrag is dit jaar.)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2014, 12:17:37 »
Wat ik bovendien verdacht/opvallend vind, is hoe hij ogenschijnlijk misbruik maakt van zijn "leidende" rol in de groep...

Hij krijgt het bijvoorbeeld voor mekaar om de actie van Sofie en Freek met de enveloppen binnen een opmerking weg te lachen en geaccepteerd te laten lijken...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #134 Gepost op: 22-01-2014, 13:32:30 »
Grappig om te lezen Heinz, en ben het op alle punten eens, ook deze laatste toevoeging klopt. Iets valt mij ook op ja, het lijkt mij toch een rasechte "muiter", een Amsterdamse street smart schoffie (positief bedoeld). Hij wijst vaak naar anderen als iets fout gaat, en gedraagt zich echt heel kandidaats, iets wat je totaal niet verwacht. Denk dat hij een heel goede mol zou zijn, omdat hij heel natuurlijk is en makkelijk in de groep ligt. Enige waar ik ook aan denk: heeft hij niet heel intensief samengewerkt met Jennifer in Dokter Tinus? Kan mij voorstellen dat ze juist daarom 1 van deze 2 geen mol maken, omdat ze elkaar te goed kennen (mimiek/ wanneer wel acteren etc). Als 1 van deze 2 wel een mol zou zijn, dan lijkt mij dat 1 van de 2 ook een grotere kans heeft om winnaar te worden.
Meer L

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2014, 13:34:38 »
Dank je voor je mooie lijst Heinz. Ik blijf fijn in de Tygotunnel.  :o
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2014, 21:34:56 »
Tygo is een held! Een van de leukste molkandidaten ooit! Hij speelt het spel echt leuk. Mindfucken met de kijkers, de anderen constant belazeren en gewoon genieten van het hele spel.  ::bravo::

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2014, 21:39:41 »
Hij speelt het spel zoals het gespeeld zou moeten worden  ::ok:: kudo's daarvoor! Weg met dat eerlijke gedoe!
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2014, 21:43:04 »
Tygo is hoe dan ook een smaakmaker. Of ik de smaak lekker vind is een tweede, maar hij is wel lekker bezig. Met z'n twee envelopjes.

Maar hij is niet de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2014, 21:46:17 »
Zou trouwens een verdachte actie kunnen zijn geweest van Tygo om in het begin te praten over de 150 kg, makkelijk te doen etc, en dat daar nu een stelling over komt die je daardoor verkeerd antwoord.
Meer L