Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 106371 keer)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2014, 20:15:52 »
Daar heb je een punt, maar om tussen al die borden nou expres de 400 euro te zien, als mol had ik dat laten schieten hoor  ::)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2014, 23:10:06 »

Mijn favoriete topic!

Na één aflevering durf ik de volgende deelnemers door te strepen als De Mol:

1. Susan
angst (oogleden), 3-indicator surprise en oprechte lach compleet met rimpels die maar aanhield en aanhield (na groen scherm)

2. Daphne
angst (oogleden), multi-indicator surprise (na aankondiging alleen vragen in het Chinees)

3. Jennifer
pure angst (na aankondiging eerste test en executie, eigenlijk reactie na opmerking Owen), daarbij opgeteld geld pakken en fanatisme in opdracht.

Facial expression, body language, context, interpretation!

Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 23:38:25 »
Daphne Maurice
Jennifer was mijn mol, maar doordat ze plots het bordje zag streep ik haar af, dit is het laatste wat een mol zou doen. Het zou een kandidatenactie kunnen zijn voor een mindere verdenking, maar ze had alleen Susan bij zich en je onverdacht maken voor 1 persoon vind ik geen 400 piek waard. Dus:

Jennifer

De rest streep ik niet af.
Aaf deed niet wat Jennifer zei:
Jennifer: - dit was een goed idee van Jennifer om jezelf duidelijk te maken door te knipperen.
Aaf doet vervolgens heel bot de lamp uit maar niet aan. Gewoon om jezelf niet duidelijk te maken.


Bedenk wel dat je niemand kan vertrouwen. Als je aan uit aan uit doet om jezelf kenbaar te maken, kunnen de anderen ook denken dat je slechts een lampje van de lichtshow bent. Trust nobody moet Aaf gedacht hebben, dus dan maar licht volledig uit om de mol uit te testen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2014, 01:35:01 »
Ik ben het hier volgens mij nog niet tegengekomen, maar volgens de vorig jaar genoemde spelregels ka Daphne niet de mol zijn. Ard zei namelijk vorig jaar: de mol krijgt nooit een rood scherm.
Dat was dacht ik, ik de dit uit het hoofd, toen er iemand weg leek te gaan toen we ieders scherm op groen hadden gezien, alleen de laatste niet. Die trok toen teleurgesteld weg, maar we zagen zijn scherm nooit.
en later kwam die kandidaat terug, en Ard zei toen: de mol krijgt nooit een rood scherm.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2014, 01:39:54 »
Ik ben het hier volgens mij nog niet tegengekomen, maar volgens de vorig jaar genoemde spelregels ka Daphne niet de mol zijn. Ard zei namelijk vorig jaar: de mol krijgt nooit een rood scherm.
Dat was dacht ik, ik de dit uit het hoofd, toen er iemand weg leek te gaan toen we ieders scherm op groen hadden gezien, alleen de laatste niet. Die trok toen teleurgesteld weg, maar we zagen zijn scherm nooit.
en later kwam die kandidaat terug, en Ard zei toen: de mol krijgt nooit een rood scherm.

Was dat niet Barbara in seizoen 10?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2014, 02:01:51 »
 ::bravo::

1. Tygo. Te verdacht in beeld en volgens mij toch echt te constructief bezig oa in de licht-opdracht ('Nee joh dat is een lasershow' oid). De edit doet het wel erg goed want je gaat hem bijna alsnog verdenken terwijl je weet dat het een merkwaardige keuze zou zijn als mol qua persoonlijkheid en qua hoe verdacht hij al vanaf dag 1 gevonden wordt.  ;D

2. Daphne. Niet alleen vanwege rood (discussie even daarlatend, ik heb nl in het verleden ook hard betoogd dat 'de Mol gaat nooit naar huis' niet hetzelfde is als 'de Mol krijgt nooit rood' - Inmiddels denk ik dat ze dat in de Nlse serie gewoon niet gaan doen..  ::ohno::). Daarnaast zat ze er bijna verstijfd van schrik bij gedurende die eerste executie - dat was volgens mij niet gespeeld.

3. Jennifer, maar met iets minder overtuiging. Het kan nog wel maar idd onnodig geld pakken, niet aanwezig bij de perspresentatie (in principe zorgt de productie dat die op een dag gepland wordt dat de Mol aanwezig is of weet de mol dit ruim van te voren zodat hij/zij aanwezig kan zijn), en ook op andere momenten fanatiek bezig zoals Aaf attenderen op de groene laser etc.

Sofie vind ik wel erg haar best doen om verdacht over te komen of zich raar te gedragen. Kan haar Mol-cover zijn maar daarmee heeft ze dan wel al snel veel verdenking op zich. Waarom zou een Mol raar gaan doen over het geld, door te zeggen dat ieder zijn/haar eigen briefje moet houden, zoiets valt op en wekt argwaan/verdenking. Prima actie voor een kandidaat, wat minder prima voor de Mol imho. Maar goed, zou dus onderdeel van haar molstactiek kunnen zijn. Kruisje erbij, maar nog niet afgestreept.

Owen, weet nog niet. Ik kreeg de indruk dat hij bij de discussie over het geld oprecht verbaasd en in de war keek - kan gespeeld zijn natuurlijk maar goed.
Van Jan-Willem denk ik nog steeds niet dat hij de Mol is, maar heb hiervoor eigenlijk nog geen concrete aanwijzingen behalve dan dat het me een onwaarschijnlijke keuze lijkt. Hij heeft er volgens mij de zenuwen niet voor..Maar wie weet verander ik nog van gedachten als hij zich toch ineens heel mols gedragen gaat volgende afl.

Voor de rest wie weet. Aaf was een stuk verdachter dan ik van te voren had verwacht.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline kaasfondue

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2014, 02:23:28 »
Ik heb ervoor gekozen om deze keer de mensen af te strepen die het sowieso niet zijn om daarna bij mijn mol te kunnen komen. Deze vijf mensen kon ik na de eerste aflevering sowieso wegstrepen. Veel is ook voor mijn gevoel en redenering...

1. Jennifer
Zij is te fanatiek en heeft geld opgeleverd in de eerste aflevering. Dat zou een mol haast nooit doen.
2. Tygo
Dat is een typische nepmol die er elk jaar wel in zit. Hij doet me aan Tim denken van het vorige jaar.
3. Freek
Deze reden geldt eigenlijk ook voor Tygo. De mol is vaak alleen in grote groepen. Aangezien Tygo en Freek zich bij de tweede opdracht een klein groepje vormde, is het voor mij onmogelijk dat hij de mol is.
4. Aaf
Een oude vrouw, columniste... die wordt heus niet als mol gekozen. De mol moet goed om kunnen gaan met spanning en dergelijke -daar wordt ook op getest- en daar is Aaf niet het geschikte type voor.
5. Sofie
Zij was oprecht zenuwachtig bij de eliminatie.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2014, 09:47:58 »
4. Aaf
Een oude vrouw, columniste... die wordt heus niet als mol gekozen. De mol moet goed om kunnen gaan met spanning en dergelijke -daar wordt ook op getest- en daar is Aaf niet het geschikte type voor.
::ohno:: ::ohno::

Susan die wel nog op je lijstje staat is 10 jaar ouder dan Aaf. Zo goed ken je Aaf dus blijkbaar niet.
🜃

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2014, 10:08:14 »
inderdaad...aaf is 38....en dat ligt niet zo ver van de gemiddelde leeftijd van de mol af (35) ;)

Offline MolG12

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2014, 10:09:03 »
Zolang iedereen nog in het spel is durf ik geen streep door de naam te zetten.
Maar er zijn 3 kandidaten die voor mij na aflevering 1 het minst verdacht zijn.

1. Daphne. Ten eerste omdat ik ook van mening ben dat een mol geen rood scherm kan krijgen. Daarnaast was haar emotie en uitdrukking echt bij de executie.

2. Tygo. Te fanatiek, zorgt voor teveel aandacht op zich.

3. Jennifer. Te fanatiek en haalt geld binnen terwijl dit echt niet hoeft.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2014, 10:12:15 »
Ik ben het hier volgens mij nog niet tegengekomen, maar volgens de vorig jaar genoemde spelregels ka Daphne niet de mol zijn. Ard zei namelijk vorig jaar: de mol krijgt nooit een rood scherm.
Dat was dacht ik, ik de dit uit het hoofd, toen er iemand weg leek te gaan toen we ieders scherm op groen hadden gezien, alleen de laatste niet. Die trok toen teleurgesteld weg, maar we zagen zijn scherm nooit.
en later kwam die kandidaat terug, en Ard zei toen: de mol krijgt nooit een rood scherm.
heb je het nu over Tim??
De mol krijgt nooit een scherm? zij hij dat exact zo? de mol hoeft nooit naar huis. maar inderdaad. dit zou je vergelijkbaar kunnen noemen. een "schijnbeweging"

MolG12: over Tygo, kijk zijn biecht nog eens terug vlak voor de tweede executie...daar heeft hij het er over dat ie niet eerder naar huis gaat, of ie nou de MOL, de winnaar of de verliezer is...iemand die niet de mol is zegt toch, als winnaar of verliezer ?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2014, 10:42:19 »
Voor mij zijn dat Sofie en Daphne. Hoewel laatstgenoemde nog twijfelachtig is voor mij.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2014, 10:57:01 »
Degene die ik heb afgestreept zijn Daphne, Jennifer en Tygo.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2014, 11:42:02 »
Afgestreept:

Maurice: lijkt me duidelijk.
Daphne: leek me oprecht teleurgesteld, dat ze dat eerste rode scherm kreeg.
Tygo: veel te sympathiek, en wil te graag geld winnen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2014, 11:47:12 »
3. Jennifer. Te fanatiek en haalt geld binnen terwijl dit echt niet hoeft.

Nou met het halen van geld, heeft ze er wel voor gezorgd dat de vraag kwam ; waarom wordt het geld uitgedeeld?
En helemaal als in de volgende aflevering ze gelijk beginnen met dat ze erachter komen dat ze geld kunnen veiligstellen voor de toekomst, zou het raar zijn als er nog 0 euro in de pot zit, want dan kan je nog niet eens wat doen met geld verdelen..

En in de seinopdracht had ze niet in haar eentje ervoor kunnen zorgen dat de code geraden zou worden..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2014, 12:34:17 »
Na één aflevering durf ik de volgende deelnemers door te strepen als De Mol:

Lekker bezig lightman, nog 5 te gaan !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2014, 13:21:25 »
Lekker bezig lightman, nog 5 te gaan !

Geen sarcasme hoop ik toch? Ik heb in drie jaar alleen Anne-Marie onterecht te vroeg doorgestreept.

Nog 5 zou mooi zijn. Dat maakt het wat makkelijker. Vorig jaar hield ik Kees EN Carolien over...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2014, 15:03:51 »
Eigenlijk streep ik alleen Daphne en Aaf af als molkandidaat.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2014, 16:36:51 »
Ook een sterk lijstje om af te strepen nu zijn de kandidaten over wie Maurice spreidde: Owen, Tygo, Susan, Aaf en Sofie zijn de mol dan niet. Dan ga ik toch wel weer sterker neigen naar Freek of JW als mol aangezien ik Daphne en Jennifer niet zie zitten. De hint vind ik bij afl. 1 op zijn sterkst aangezien je wel heel erg veel fout moet invullen wil je eruit vliegen (1 op 9) en bij sterke spreiding je toch rond de mediaan zit.

'de Mol gaat nooit naar huis' niet hetzelfde is als 'de Mol krijgt nooit rood'
::jaja:: Hoop toch stiekem dat de mol een keer rood krijgt maar Daphne is mij veel te open als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2014, 16:41:02 »
Ook een sterk lijstje om af te strepen nu zijn de kandidaten over wie Maurice spreidde: Owen, Tygo, Susan, Aaf en Sofie zijn de mol dan niet. Dan ga ik toch wel weer sterker neigen naar Freek of JW als mol aangezien ik Daphne en Jennifer niet zie zitten. De hint vind ik bij afl. 1 op zijn sterkst aangezien je wel heel erg veel fout moet invullen wil je eruit vliegen (1 op 9) en bij sterke spreiding je toch rond de mediaan zit. .

Hier betrouw ik niet zo op. Vorig jaar was volgens de biecht van Ewout Joep de mol.
Zo kon je Joep afschrijven als Mol terwijl Ewout eigenlijk wel stemde op Paulien (winnares).

(Zo erg was dat gelukkig niet, want Joep was de 2de afvaller)
klaar voor de strijd