Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 106943 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2014, 23:36:42 »
Beide groepen wisten ook niet van elkaar wat ze gingen zeggen.
Ik ga er dan ook van uit dat de Mol dit wel weet.
🜃

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2014, 23:49:35 »
Tygo en Jennifer zijn de mol niet. De rest kan ik nog niet echt uitsluiten. Al heb ik een top 3 van meest verdachte mensen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2014, 02:08:23 »
Het lijkt elk jaar wel makkelijker te worden, deze zijn de mol niet:

 Tygo
 Susan
 Jennifer
 Daphne
 Freek
 Sofie
 Aaf

Dit natuurlijk omdat Jan Willem het is ::hypocriet::. Nee maar serieus, verleden jaar hadden we de mol al na 2 afleveringen en nu weer naar het schijnt, het gaat wel erg op de populaire toer zo hoor... het programma breekt alle kijk-records maar echt molletje-speuren is er niet meer bij. Ach ja, de beelden zijn in elk geval weer absolute top en de kandidaten ook ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2014, 09:39:38 »
Tygo, Jennifer en Daphne, en Freek waarschijnlijk ook niet.

Offline Spork

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2014, 11:54:37 »
Een argument waarom Susan niet de mol is.
De mensen moeten geld opsturen naar iemand die er aflevering 9 nog is. De mol is er aflevering 9 nog(neem ik aan) en dan hoop je dus als mol dat er geen geld naar jou wordt gestuurd. En moet je dus toch over komen als iemand die er elk moment kan uit vliegen en ik denk dan ook dat de mol nooit een vrijstelling op zak zal hebben.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2014, 23:17:18 »
Tygo = Daniël dubbelganger overduidelijk
Susan = Frédérique/Vivienne v/d groep
Jennifer = de Janine/Carolien v/d groep
Daphne = de Anniek/Liesbeth v/d groep
Freek = Patrick Martens v/d groep
Sofie = de Hadewych/Sanne v/d groep
Jan Willem = Hans Schiffers/Sander de Heer v/d groep
Aaf = de Paulien/Hannah v/d groep

Met een zit ik fout, want zo zit er geen mol tussen  ::rofl:: Ik twijfel nog het meest tussen Sofie/J-W die niet in het rijtje van dit topic thuis horen maar in het tegenovergestelde topic  ::vergroot:: Het is toch fijn speuren als je ala Criminal Minds profiler alle kandidaten kan linken aan karakteristieken van eerdere kandidaten uit voorgaande series.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 00:56:15 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2014, 00:50:31 »
Toch vind ik dat je Freek ook niet meteen kunt afschrijven. Ja, hij heeft geld verdiend. Maar dat was bij een opdracht waar hij amper kon mollen gezien de kandidaten in de controlekamer de antwoorden gaven. Bovendien kijkt hij bij de bekendmaking van de enveloppen en in de controlekamer nogal geacteerd denkend om zich heen en is een beetje afgesloten van de groep.

Tot nu toe kan ik alleen Tygo, Daphne en Jennifer afstrepen. En een stippellijn door Susan en Sofie, die niet perse onmols zijn maar wel verrast en oprecht reageren bij executies en bekendmaking van andere spelelementen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2014, 12:02:15 »
Freek is het niet.  Tygo loopt bijna een opdracht voorbij, Freek ziet de opdracht wel. Als mol had hij gewoon achter Tygo aan moeten lopen. Dan was de tijd gestart zonder dat ze de opdracht hadden gezien.

Jennifer is het niet omdat ze als enige in beide afleveringen geld pakt en als enige meer verdient dan kost voor de groep.

Susan is het niet, omdat ik de mol bij de opera-opdracht niet op het toneel zou plaatsen, maar op de groep die moet raden.



Jan-Willem, Daphne, Tygo, Aaf en Sophie durf ik nog niet af te strepen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2014, 12:25:30 »
Ik denk dat Tygo de mol niet is..afgaande van beelden van de test zou je zeggen dat het Tygo niet is, daar beide afvallers Tygo in hun verdenkingen pakket hadden zitten en Owen zelfs alleen maar Tygo....als Tygo de mol was zou ik niet bij de montage twee vragen laten zien waarbij allebei de antwoorden op Tygo kunnen slaan. Vooral omdat je dan mensen helemaal misleid. dan zou ik het zo onduidelijk maken dat het iedereen had kunnen zijn (dus 1 of twee vragen die op meerdere personen konden slaan)...de mensen die de porto in handen hadden in de controlekamer waren: Sofie, Owen, Freek en Aaf. van de anderen: Jennifer, JW, Daphne en Susan geloof ik niet dat die tattoo's dragen.

gezien Jennifers gedrag denk ik dat zij de mol niet is. Ze had daar bij de labyrint-opdracht als mol kunnen kruipen wat ze wilde, ze kreeg nauwelijks goeie hulp van Sofie en had dus molgedrag kunnen tonen door te doen alsof ze die envelop met geld niet kon vinden.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 12:47:16 door SomeOne_01 »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2014, 12:32:06 »
Heb gestemd op


Tygo, freek, daphne, susan.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2014, 13:09:09 »
Jennifer is het niet omdat ze als enige in beide afleveringen geld pakt en als enige meer verdient dan kost voor de groep. 

gezien Jennifers gedrag denk ik dat zij de mol niet is. Ze had daar bij de labyrint-opdracht als mol kunnen kruipen wat ze wilde, ze kreeg nauwelijks goeie hulp van Sofie en had dus molgedrag kunnen tonen door te doen alsof ze die envelop met geld niet kon vinden.

Ik denk nog steeds dat het Sofie ook niet is. Zij wees tenslotte Jennifer op die envelop die daar in het labyrint lag.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2014, 13:11:52 »
Daphne = de Anniek/Liesbeth v/d groep
Sofie = de Hadewych/Sanne v/d groep

Ik vind juist Sofie meer de Anniek van de groep...  ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2014, 13:23:41 »
Op zich eens met je redenatie, maar wil toch een kanttekening plaatsen bij Susan.

Susan is het niet, omdat ik de mol bij de opera-opdracht niet op het toneel zou plaatsen, maar op de groep die moet raden.

De opdracht was echt zo goed als niet haalbaar..
Al was het alleen al door de formulering.
Nu vind ik wel dat de betere plek voor de Mol zou zijn om bij de groep te zitten - maar er zijn wel soortgelijke opdrachten geweest waar de Mol ook weinig hoefde te doen omdat de opdracht simpelweg niet haalbaar was en het juist de aandacht op anderen vestigde die 'rare' dingen doen.

Denk aan de boot-opdracht vorig jaar, waar Kees vooral zijn onschuld wilde betuigen en de vinger naar anderen wees- en zo zijn er elk jaar wel van dat soort opdrachten waar de Mol juist niet center stage hoeft te nemen. Dit kan er typisch zo eentje zijn imho.

Ik heb nog steeds twijfels bij Susan. Op sommige momenten komt ze me oprecht en kandidaats over, op andere absoluut niet. Ik zou haar iig nog niet alleen op basis hiervan wegstrepen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2014, 13:37:05 »
Als ik goed bij gehouden heb "wie verdenkt wie" en dit vergelijk met de afvallers van afl. 1 en 2, kom ik hierop uit:

Owen verdacht:      Sofie   Jennifer   Tygo      Susan          eruit afl. 2
Maurice verdacht:   Sofie   Owen      Tygo      Susan   Aaf   eruit afl. 1

Kunnen we nu nog niets mee, maar wel opvallend dat zowel Sofie, Tygo als Susan bij allebei terug komen.
Maurice vloog eruit op Owen (vermoed ik).
Zou Owen er dan uitgevlogen zijn op Jennifer??

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2014, 13:44:37 »
Tygo en Jennifer heb ik doorgestreept.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2014, 13:51:43 »
Maurice vloog eruit op Owen (vermoed ik).
Zou Owen er dan uitgevlogen zijn op Jennifer??


Of ze vlogen er allebei uit omdat ze Sofie, Tygo en Susan verdacht vinden. Als die het niet zijn, zaten ze dus allebei verkeerd.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2014, 14:13:47 »
De opdracht was echt zo goed als niet haalbaar..
Al was het alleen al door de formulering.
Nu vind ik wel dat de betere plek voor de Mol zou zijn om bij de groep te zitten - maar er zijn wel soortgelijke opdrachten geweest waar de Mol ook weinig hoefde te doen omdat de opdracht simpelweg niet haalbaar was en het juist de aandacht op anderen vestigde die 'rare' dingen doen.

Denk aan de boot-opdracht vorig jaar, waar Kees vooral zijn onschuld wilde betuigen en de vinger naar anderen wees- en zo zijn er elk jaar wel van dat soort opdrachten waar de Mol juist niet center stage hoeft te nemen. Dit kan er typisch zo eentje zijn imho.

Ik vind deze opdracht op geen enkele wijze te vergelijken met de bootopdracht. Het is meer te vergelijken met de Tango-opdracht waar de overige kandidaten Roderick en Liz (beiden niet de mol) moesten herkennen.

In UK seizoen 1 was er ook een opdracht waar een kandidaat vermomd door een drukke straat moest lopen en de overige kandidaten haar moesten spotten vanuit een spionagewagen. Ook hier was de mol niet de persoon die herkend moest worden.

Ook de zoektocht naar Alex in seizoen 7 is er meer mee te vergelijken. Alex, de persoon die gevonden moest worden, was niet de mol. Ook hier zat de mol in de grote groep, met de meeste invloed op het beslissingsproces.

Omdat de groep die moet herkennen in dergelijke opdrachten meer invloed heeft op de besluitvorming, zal de mol (zo goed als) altijd in die groep zitten.


Het is overigens wel de voornaamste, maar niet de enige reden waarom ik haar (voorlopig) afschrijf. Ze geeft ook het goede antwoord op de vraag over de grootte van Hongkong. Dat hoef je als mol niet te doen. Daarnaast doet haar algehele verwondering tijdens de opera mij vermoeden dat ze geen voorkennis heeft en lijkt haar reactie als blijkt dat ze haar vrijstelling terecht niet ingezet heeft me oprecht.

 
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 14:15:28 door Qper »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2014, 14:20:19 »
Ik vind deze opdracht op geen enkele wijze te vergelijken met de bootopdracht. Het is meer te vergelijken met de Tango-opdracht waar de overige kandidaten Roderick en Liz (beiden niet de mol) moesten herkennen.

Behoorlijk verschil is dat Susan en Owen er niet echt waren..
Dus dat het puur op interpretatie aankwam niet op uiterlijke herkenning (ondanks 'vermomming' achter scherm). Daarom was de opdracht zo goed als onhaalbaar vooral omdat de twee vraagstellingen zover uiteenlagen..

Dus hoewel het op papier eerder op een tango-achtige opdracht lijkt werkte het in praktijk totaal niet zo .. een voorspelbare uitkomst.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2014, 14:22:44 »
Deze opdracht vind ik niet te vergelijken met de tango opdracht hoor. Daar hadden Liz en Roderick geen (directe) invloed op het slagen van de opdracht, behalve zo goed mogelijk dansen. In deze opdracht hadden Susan en Owen wel invloed op het slagen van de opdracht, doordat de personen die zij aanwezen moesten overeenkomen met de personen die de rest van de groep zou aanwijzen. Er zit wel degelijk een verschil in.

Hetzelfde geldt voor de Chinatown opdracht met Alex.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2014, 14:26:12 »
Behoorlijk verschil is dat Susan en Owen er niet echt waren..
Dus dat het puur op interpretatie aankwam niet op uiterlijke herkenning (ondanks 'vermomming' achter scherm). Daarom was de opdracht zo goed als onhaalbaar vooral omdat de twee vraagstellingen zover uiteenlagen..

Dus hoewel het op papier eerder op een tango-achtige opdracht lijkt werkte het in praktijk totaal niet zo .. een voorspelbare uitkomst.  ;)

Nog steeds hebben Owen en Susan geen invloed op het definitieve besluit. Ze kunnen hooguit een inschatting maken wat de rest zal gaan kiezen.   

Zit de mol in de andere groep, zou die wel info kunnen krijgen over wat Owen en Suzan gedaan hebben en zou hij of zij de besluitvorming in de andere richting kunnen duwen.