Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 106879 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2014, 16:43:58 »
Nee inderdaad en de biechten van eerdere series, Geert Hoes die op Milouska spreidde en er als eerste uit lag, Vera die Jon noemde en er als eerste uitvloog etc.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2014, 17:16:04 »
Ook een sterk lijstje om af te strepen nu zijn de kandidaten over wie Maurice spreidde: Owen, Tygo, Susan, Aaf en Sofie zijn de mol dan niet.
Nee inderdaad en de biechten van eerdere series, Geert Hoes die op Milouska spreidde en er als eerste uit lag, Vera die Jon noemde en er als eerste uitvloog etc.
Daarnaast, 20 vragen verdelen over 5 personen, is 4 vragen p.p. en aangezien je nog nauwelijks wat van de rest weet kun je, ook al zit de mol tussen je verdachten, dan kan het zijn dat je maar 2 vragen echt goed hebt dankzij je Mol. (+ nog wat door toeval)
...óf niet!

Offline kaasfondue

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2014, 18:12:31 »
::ohno:: ::ohno::

Susan die wel nog op je lijstje staat is 10 jaar ouder dan Aaf. Zo goed ken je Aaf dus blijkbaar niet.
Laat ik het zo zeggen; ze ziet er oud uit. Daarom lijkt ze mij geen geschikte mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2014, 18:29:42 »
Inge is toch ook een vrouw die er 'ouder uit ziet' dan 24, en zij was toch ook de Mol.
The British are not impressed.

Offline kaasfondue

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2014, 18:34:46 »
Laat ik het zo zeggen, ik eet mijn schoen op als Aaf de mol is. Incl. foto.

Inge is trouwens een actrice en dus eerder geschikt om de mol te zijn dan een vrouw die alleen blogs schrijft... vind ik.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 18:36:52 door kaasfondue »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2014, 23:37:28 »
Gestemd op Owen en Tygo. We moeten het idee krijgen dat zij de mol is. Zo lijkt het programma gemonteerd. Daarom zijn ze het niet, maar ik verwacht wel dat ze ver komen. Vooral Tygo.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2014, 02:26:17 »
Tijdens de eerste opdracht in de straten van Hong Kong zijn er twee mensen die (on)bewust Engels gebruiken, tegen de regels van het spel in. Dat zijn Tygo, die twee agenten aanspreekt, en Aaf, die Engelse woorden lipt terwijl ze gebaren maakt ("wash" kun je ondermeer opmaken, terwijl ze een draaiende beweging met haar armen maakt).

Engels praten in deze omstandigheden is bijzonder onmols, aangezien het Chinees op zich al moeilijkheden genoeg veroorzaakt en het Engels alleen maar kan helpen in beide gevallen. De enige molactie die je erin zou kunnen zien is een poging om gediskwalificeerd te worden uit de opdracht, maar dat lijkt me een risico dat de Mol niet wil lopen, omdat alle verdenking dan overduidelijk op hem/haar komt te liggen.

Bij Tygo kunnen we waarschijnlijk van een verstrooidheid spreken, maar dat lijkt me dan eerder kandidaats, omdat de Mol al lang op voorhand weet dat hij geen Engels mag gebruiken en zelfs beter ten allen tijde Chinees spreekt, omdat daar sowieso al heel erg weinig van te verstaan is - dus niet de moeite waard om een eventuele opvallende diskwalificatie voor te riskeren.

Ik kan voor het overige geen logische reden vinden voor de Mol om Engels te spreken (zelfs maar eventjes), dus daarom vallen Aaf en Tygo voor mij af.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2014, 03:28:34 »
Jennifer. Niet vanwege het geld, maar omdat ze in de aflevering regelmatig oprecht verbaasd leek te zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2014, 14:57:14 »
Na de aflevering voor een derde keer gezien te hebben (ditmaal in HD) durf ik ook een streep, in ieder geval een dikke stippellijn, door Sofie te zetten.

Op voor een kandidaat negatieve info van Art geeft zij (in herhaling) een boze blik (staar met verlaagde wenkbrauwen, iets naar binnen) en een licht gekrulde bovenlip (indicator van afschuw/afkeer).

Ook vertoont zij een patroon van vingers wrijven over mond/kin/bovenlip in situaties van onzekerheid/nervositeit. (na aankondiging eerste test/executie, bij beide tests, en tijdens tweede executie)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 17:17:07 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2014, 17:19:20 »
Laat ik het zo zeggen; ze ziet er oud uit. Daarom lijkt ze mij geen geschikte mol.

Ik denk dat de crew de kandidaten niet op uiterlijk of iets dergelijks hebben beoordeeld. Dat zou niet erg aardig zijn...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 17:49:44 door Minnie Mol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2014, 18:57:04 »
Na de aflevering voor een derde keer gezien te hebben (ditmaal in HD) durf ik ook een streep, in ieder geval een dikke stippellijn, door Sofie te zetten.

Op voor een kandidaat negatieve info van Art geeft zij (in herhaling) een boze blik (staar met verlaagde wenkbrauwen, iets naar binnen) en een licht gekrulde bovenlip (indicator van afschuw/afkeer).

Ook vertoont zij een patroon van vingers wrijven over mond/kin/bovenlip in situaties van onzekerheid/nervositeit. (na aankondiging eerste test/executie, bij beide tests, en tijdens tweede executie)
Al 4 vrouwen doorgestreept. Zijn vrouwen over het algemeen makkelijker te lezen dan mannen?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2014, 20:59:37 »
Na de aflevering voor een derde keer gezien te hebben (ditmaal in HD) durf ik ook een streep, in ieder geval een dikke stippellijn, door Sofie te zetten.

Blij om je theorieën over de micro-expressies weer te lezen lightman! Alhoewel je nu met niet meer dat gezichtje als avatar wat lastiger te herkennen bent ;)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2014, 23:21:13 »
Al 4 vrouwen doorgestreept. Zijn vrouwen over het algemeen makkelijker te lezen dan mannen?

Nee, niet echt. Het is wel apart dit jaar. De enige die ik in 3 jaar onterecht heb 'doorgestreept' was een vrouw: Anne-Marie. Vorig seizoen had ik Carolien tot het einde 'open', zoals ik dat noem.

Ik zoek nog wel naar herhaling en bevestiging de komende afleveringen. Overigens zou door Maurice ook al een dikke stippellijn staan als hij niet al was afgevallen. Hij toonde zo'n zelfde nervositeits tic als Sofie, maar nog duidelijker.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2014, 23:27:03 »
Nog een extra reden om Daphne weg te strepen: Als Art belt is ze de enige die enthousiast haar mollenboekje pakt om het nodige op te schrijven.


Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2014, 23:38:26 »
Nog een extra reden om Daphne weg te strepen: Als Art belt is ze de enige die enthousiast haar mollenboekje pakt om het nodige op te schrijven.


ik blijf het raar vinden dat ze in dat stukje het op een gegeven moment antwoord geeft op een vraag van "wat moeten ze dan doen dan" dat ze dan struikeld over haar woorden en het heeft over morgen

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2014, 16:17:51 »
Nog een extra reden om Daphne weg te strepen: Als Art belt is ze de enige die enthousiast haar mollenboekje pakt om het nodige op te schrijven.



Waarschijnlijk de enige die het bij de hand heeft. Wel handig als je als mol als enige notities zou maken en vervolgens foutieve info door zou kunnen geven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2014, 17:28:09 »
Laat ik het zo zeggen, ik eet mijn schoen op als Aaf de mol is. Incl. foto.

Prima! Je zou het in dat geval ook op de MFD kunnen doen - moet je wel hopen dat ze dan weer slippers uitdelen ::ok::


Verder nog iemand trek?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2014, 22:42:02 »

Aan de vooravond van aflevering 2 nog even een last minute update.

Bij Sofie had ik op drie verschillende belangrijke momenten nog de surprise indicator van een korte snelle beweging van haar wenkbrauwen geconstateerd (HD met frame voor frame is mooi):
 
- Na de aankondiging van de eerste test en executie. Direct volgend op Art: "Laten we beginnen    maak je klaar   voor test en executie!"
- Bij het begin van de eerste executie wanneer Art Sofie meteen aanspreekt. Reactie op Art: "... en dan toch misschien nu al een rood scherm? Dat zou wel heel snel zijn he, Sofie?" (Wenkbrauwen gaan heel hoog en heftig; schrikreactie)
- Ook een reflex op haar groene scherm. Deze is erg snel en kort - wenkbrauwen waren al omhoog op het moment dat het beeld terug naar de groep switcht - maar is er wel degelijk.

Opgeteld bij de punten die ik eerder in dit topic al genoemd had is het het nu wel duidelijk dat Sofie de Mol niet is.

Om in populair reclame jargon af te sluiten. Deze informatie is tot 100% betrouwbaar.  ::jaja::

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2014, 23:16:15 »
Jullie zijn MOLLOTEN, jullie hebben meer als 10 series minimaal gezien, bij WIDM is niets is wat het lijkt. Waarom zou jennifer op nummer 1 staan bij de mensen die NIET de mol zijn, vanwege dat ze geld heeft gepakt.
HOE vaak in vorige series is er geld gepakt door de mol, en werd later in aflevering 10 gezegd 'ja ik kon toen makkelijk geld pakken omdat ik wist dat dit ZO"n moeilijke opdracht was, dat de kans klein was dat er geld binnen zou komen' Vaak doen mollen in het begin hun best. Dus ik zou dan meer op gezichtsuitdrukkingen letten. Wat ook geacteerd kan zijn.

Dat Daphne oprecht zenuwachtig was kon je wel zien aan de beelden die na haar rode scherm nog in slowmotion gedraaid werden, dat bewegen van de benen enzo. maar OOK dat kan geacteerd zijn.

Wat mensen zeggen in de testen weten we inmiddels ook, is allemaal gemonteerd. Dat vera iid jon zei, was gewoon na een opdracht maar ze heeft de test niet op hem ingevuld, maar dat werd wel zo gemonteerd omdat mensen dan zouden denken, JOn kan de mol niet meer zijn. En dat was bij milouska, Inge, ook.

Ik kijk alleen naar dingen als fanatisme, Soundos was bijvoorbeeld zo'n kandidaat die zelfs Overdreven enthiousiast was, dat je wist, ze is de mol niet.
Dat heb ik dit jaar wel bij Tygo. Hij is veel te veel in the picture, en overal aanwezig voor z'n drukheid. Dat geloof ik niet zo als mol.

Dus ik streep Tygo af. Maurice is afgevallen. Sofie is ook te fanatiek. en Susan vind ik een lastige, maar ik zou haar ook wel afstrepen. Jan willem blijft het meest verdacht gebaseerd op de aflevering, gevolgd door Jennifer/Aaf en Daphne

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2014, 01:21:45 »
Niet de mol: Daphne, Jennifer, Aaf, Owen, Tygo, Jan-Willem en Sofie.

Lichte twijfel: Susan

Blijft er maar 1 over  ::tandpastasmiley::