Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159341 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #220 Gepost op: 28-11-2014, 21:48:11 »
Hij moet jokers jatten, wekkers uitzetten zodat de kandidaten zich verslapen voor de eerste opdracht, rugzakken verstoppen, banden van vervoermiddelen lek prikken, slaapmiddel in het eten mengen.
Zwakteboden, zeg ik.

Dat is geen mollen. Als je dat soort dingen doet, ben je, vind ik, niet het spel aan het spelen. De mol speelt ook een spel. En bij het spelen van een spel hoort, vind ik, dat je je aan de (ongeschreven) regels van dat spel houdt.

Het levert ook geen leuke aflevering 10 op als molacties zó overduidelijk zijn en aflevering 10 alleen maar bestaat uit "ja, nou dat heb ik dus gedaan". Dat roept bij mij dezelfde weerzin op als het afluisterschandaal in het Höfdihuis.

Opdachten die wat langer duren, zoals nachtelijke opdrachten, juich ik alleen maar toe. Supertof! Zoals die opdracht in de trein met Paul destijds in 2007, of de opdracht met het bijhouden van de tijd met een zandloper. Zulke opdrachten zijn heel vaak hele leuke opdrachten, dus daar zou ik er heel graag meer van zien. Ik vind ook dat veel opdrachten te kort duren. Een opdracht in een vulkaankrater meen tijdslimiet van 8 minuten speeltijd? Ze zitten daar twee dagen per aflevering, allicht kan er toch ook een opdracht tussen zitten die 8 uur duurt?

Maar een mol die molt terwijl er helemaal geen opdracht is, dat vind ik valsspelen. De kandidaat kan ook geen geld voor de pot verdienen als er geen opdracht is. Ik vind het prima als de mol mensen op dwaalsporen zet via gesprekken - ik vind het wel zo eerlijk als de mol dezelfde middelen gebruikt als de kandidaten. De dingen die jij noemt in wat ik citeer, dat zijn dingen die mensen doe die een hekel aan mekaar hebben, in mijn ogen.

Verder, aangezien het een topic voor suggesties is, zou ik je sterk willen aanraden om het woord "moet" iets minder te gebruiken. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #221 Gepost op: 28-11-2014, 23:32:24 »
Zwakteboden, zeg ik.

Dat is geen mollen. Als je dat soort dingen doet, ben je, vind ik, niet het spel aan het spelen. De mol speelt ook een spel. En bij het spelen van een spel hoort, vind ik, dat je je aan de (ongeschreven) regels van dat spel houdt.

Maar een mol die molt terwijl er helemaal geen opdracht is, dat vind ik valsspelen. De kandidaat kan ook geen geld voor de pot verdienen als er geen opdracht is. Ik vind het prima als de mol mensen op dwaalsporen zet via gesprekken - ik vind het wel zo eerlijk als de mol dezelfde middelen gebruikt als de kandidaten. De dingen die jij noemt in wat ik citeer, dat zijn dingen die mensen doe die een hekel aan mekaar hebben, in mijn ogen.


Ik weet het niet zo. Zeker in de eerste seizoenen was dit wel wat de mol deed, onrust schoppen met briefjes, wekkers etc. Milouska werd hier door de groep ook nog op 'gepakt' (zich niet realiserende dat zij de mol was). Dit heeft volgens mij tot en met seizoen 6 gespeeld. Dit paste toen dus wel bij het spel. Op de een of andere manier wordt het nu veel softer gespeeld. Of dit goed of slecht is, daar ben ik nog niet over uit. Dat WIDM iets minder een gezellig schoolreisje wordt  en dat er meer wantrouwen is, zou ik niet slecht vinden.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #222 Gepost op: 15-12-2014, 00:18:33 »
Ok, lijst met namen voor de toekomst. Zet hem even hier in, omdat het nieuwe board lekker fris is en we het daar natuurlijk lekker over s15 moeten hebben, maar ik toch deze namen kwijt wil. waarom? Ik zat de slimste mens te kijken met Art, (15 december, morgen begint het nieuwe seizoen weer, of de wintereditie, bij deze!!!) en het is ook wel leuk om een soort WIDM kandidaat scout te zijn vind ik. Er hebben natuurlijk al een zee van kandidaten meegedaan die eerder al bij de slimste te zien waren, of na hun deelname te zien waren.

Met de laaste 4 winnaars als Art Rooijakkers, Pieter Derks, Owen Schumacher, Arjen Lubach toch allemaal een link met WIDM. Art presentator, en winnaar. Arjen bij de laatste 5 en oa presentator van Moltalk en groot fan. Owen, fan van het programma, deelname aan het programma. En Pieter moeten we nog zien hoe ver hij het gaat schoppen.

Maar ook finalisten als Hanna Bervoets en Margriet van der Linden. veel Slimme mensen dus in WIDM. Logisch ook.

Verder hebben Jennifer Hoffman, Isabelle Brinkman, Inge Ipenburg, Myrianna van Reeden, Mary-Lou van Stenis, Anne-marie Jung, Sofie van denk Enk, Hadewych Minis, Soundos el Ahmadi, Liesbeth Staats, Marion Pauw, Janine Abbring, Marit van Bohemen, Tania Kross, Kim Pieters, Victoria Koblenko, Yvonne van der Hurck,  Paulien Cornellise en Renate Verbaan meegedaan. (Renate Verbaan zit in de aankomende)
Dat zijn in totaal 21 vrouwen uit 10 seizoen met bn'ers 10x5 =50 is dus bijna de helft...

Mannen die hebben meegedaan: Frits Sissing, Gijs Staverman, Richard Groenendijk, Edo Brunner, Tim Kamps, Frits Huffnagel, Dick Jol, Patrick Stoof, Joris Linssen, Jim de Groot, Erik van der Hoff, Marc Marie Huijbregts en Chris Zegers (Chris zit in de aankomende)
Dat zijn in totaal 17 mannen van de 50. Is net iets minder, maar veel mannen zijn ver gekomen. Vrouwen trouwens ook. Natuurlijk zijn er wel meer spelshow's waar Bn;ers die in WIDM hebben gezeten aan meespelen maar dit heeft wel een link omdat het beide programma's zijn waar je slim voor moet zijn. Als je dan 38/100 kandidaten hebt uit de 10 bn'er series vind ik dat je het goed doet. Ik denk ook wel dat de makers van WIDM kijken naar het programma.

Bijvoorbeeld dit jaar vielen een paar mensen op. Jan Versteegh> hij wilde zelf meedoen aan WIDM en is uiteindelijk 4e geworden, net achter Diederik Jekel dit jaar. Ionica Smeets, wilde meedoen, en is heel ver gekomen (7 afleveringen gewonnen)
Roos Schlikker, die ik al als kandidaat voor dit jaar tipte, heeft 2 afleveringen gewonnen en was ook positief over het programma.
Dit zijn wel dingen waarin ik kijk naar evt nieuwe kandidaten voor aankomende seizoenen (aangezien een 16e wel vaststaat)

Nog een paar namen die ik wel voor WIDM vind passen. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die aan de Slimste hebben meegedaan, maar heb dit echt gescreend op widmkandidaat gehalte:


VROUWEN
- Mirjam Sterk
- Marjolein Keuning
- Suzanne Bosman
- Sascha de Boer
- Merel Westrik
- Annette Barlo
- Katja Schuurman
- Birgit Schuurman
- Ellen ten Damme
- Plien van Bennekom
- Katinka Polderman
- Roosmarijn Reijmer
- Toprak Yilcanir
- Annemieke Schollaerdt
- Bracha van Doesburgh
- Loes Haverkort
- Naema Tahir
- Kristel van Eijk
- Kristel Zweers
- Noortje Herlaar
- Sanne Wallis de Vries
- Ilse Warringa
- Anniko van Santen

MANNEN
- Mustafa Marghadi
- Charly Luske
- Jochem van Gelder
- Eric Corton
- Pepijn Lanen
- Klaas van Eerden
- Rene van Kooten
- Mike Weerst
- Sascha Visser
- Jan Jaap van der Wall
- Abdelkader Benali
- Waldemar Torenstra
- Frans van der Soest (Spike > DIrect)

Droomlijstje voor 2016>

 ::)

1. Jan Versteegh                                                           PRESENTATOR
2. Waldemar Torenstra                                                 ACTEUR
3. Mustafa Margadhi                                                     NIEUWSLEZER
4. Eric Corton                                                               ACTEUR/PRESENTATOR
5. Frans vand der Soest (Spike> Di-rect)                     MUZIKANT
6. Maike Meijer >                                                          ACTRICE/CABARATIERE
7. Eva van de Weijdeven / Bracha van Doesburgh >   ACTRICE
8. Anniko van Santen                                                   PRESENTATRICE
9. Ionica Smeets / Roos Schlikker                               JOURNALISTE/SCHRIJFSTER
10. Ilse Warringa                                                           CABARATIERE


OP en AAN merkingen mogen!!!   ( En ja, ik weet het, s15 heeft voorrang maar ik stel voor dat als iemand door het jaar ideeen heeft door een programma waar hij of zij naar kijkt en denkt HEY dat is iemand voor de Mol, dat hier gewoon moet kwijtkunnen. Dit forum is het hele jaar door actief.  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 00:28:42 door Rämon »