Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 375091 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2015, 02:36:50 »
Margrieten in de bus; all over the place...

@39.15u

Omnia vincit amor

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2015, 12:05:00 »
Toch blijf ik ook nog grotendeels even in de Margriet tunnel hangen.

Ze is wel degene die pusht dat Viktor meer geld moet gaan zoeken met de kans dat hij natuurlijk afgeschoten wordt en dus niets mee kan nemen.
Was dat niet Marlijn?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2015, 12:06:32 »
Was dat niet Marlijn?

Zowel Margriet als Marlijn. Marlijn lijkt bij Margriet aan te haken in deze gedachte en uit deze vervolgens wat feller.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2015, 12:10:50 »
Margriet geeft inderdaad de voorzet en Marlijn gaat daar in mee. Chris lijkt nog even te twijfelen maar dan zegt merendeel toch terugkomen

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2015, 13:16:13 »
Ik vond het jammer dat Margriet deze aflevering eigenlijk onzichtbaar was. Ik hoopte dat ik wat meer bevestiging zou krijgen voor haar als mol :P.
Het enige wat ik mij kan bedenken was dat ze eigenlijk niks deed bij de strand opdracht. En jammer dat ze zo snel afgeschoten werd tijdens de laser opdracht :-\\

Ondanks dat blijf ik toch nog even bij haar als mol :P

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2015, 14:41:03 »
Hoewel Margriet nog mol zou kunnen zijn, stel ik mij na deze aflevering toch 1 vraag:

Ze had normaal een plaats in het vliegtuig (beste molpositie), waarom zou je dan als mol je naar het strand verplaatsen, waar mollen moeilijker wordt?
klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2015, 14:43:51 »
Heb ik ook over na zitten denken, maar in het vliegtuig stappen als mol is eigenlijk dat de kans dat je geld de pot inbrengt groter dan dat je probeert de opdracht op het strand te verknallen.

Nu heb je twee kandidaten (uit oogpunt gezien van mol Margriet) die wellicht zo fanatiek zijn en de envelop dus echt niet zien en dan is er geen geld.

Lukt het om het woord op het strand niet goed te krijgen hebben ze sowieso geen geld.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2015, 14:46:00 »
Ze had normaal een plaats in het vliegtuig (beste molpositie), waarom zou je dan als mol je naar het strand verplaatsen, waar mollen moeilijker wordt?

Ik vind de positie in het vliegtuig niet per se de beste molpositie. Als het woord er prachtig ligt en je vliegt er laag overheen kan je het moeilijk niet spotten. Het over het hoofd zien van de enveloppe (lijkt mij per ongeluk zijn gegaan) zou dan nog een vette molactie kunnen zijn, maar wel eentje waarbij je de aandacht ontzettend op je vestigt. (Een beetje aanmodderen bij het leggen van het woord is dan makkelijker. Verf kopen waar je niks aan hebt, doek dat hopelijk niet goed zichtbaar is...)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2015, 16:01:01 »
In opdracht 1 wordt Margriet door Martine uitgeschakeld. De envelop (MAL) die ze nog pakte gaat daarmee verloren en levert dus geen  geld op. Niet toe te wijzen aan een molactie van Margriet maar het is zeker ook geen kandidaatsactie.

In opdracht 2 neemt Margriet opvallend het voortouw om een verfwinkel te vinden, maar verf is niet geschikt om op het strand te gebruiken. Op het strand zelf lijkt zij weinig actief mee te helpen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2015, 18:38:18 »
Ik vind de positie in het vliegtuig niet per se de beste molpositie.

Helemaal mee eens! Ik zou als Mol juist op het strand willen zitten, je kunt veel meer choas veroorzaken en zo de opdracht laten mislukken dan in het vliegtuig. Ik vond het daarom juist verdacht van Margriet dat ze zichzelf zo aanbood toen Viktor Rik als laatste bij de opvallers wilde voegen.
Voorlopig zit ik lekker in mijn Rik-tunnel, maar ik hou Margriet wel in de gaten!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2015, 18:43:38 »
Helemaal mee eens! Ik zou als Mol juist op het strand willen zitten, je kunt veel meer choas veroorzaken en zo de opdracht laten mislukken dan in het vliegtuig. Ik vond het daarom juist verdacht van Margriet dat ze zichzelf zo aanbood toen Viktor Rik als laatste bij de opvallers wilde voegen.
Voorlopig zit ik lekker in mijn Rik-tunnel, maar ik hou Margriet wel in de gaten!

Precies. Zoals oppermol George vertelde over de opdracht die hij samen met Karen uitvoerde: "Ik was gefrustreerd dat ik los was van het grote gedeelte van de groep. (..) Als je Mol bent moet je deel uitmaken van de groep, anders kun je niet saboteren. Op het moment dat je ook maar een beetje slechter in je vel zit dan wordt het heel gevaarlijk, is het heel glad ijs. Dan ben ik onzeker (..) en kan ik niet mollig zijn."

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2015, 19:56:36 »
Ik vond het daarom juist verdacht van Margriet dat ze zichzelf zo aanbood toen Viktor Rik als laatste bij de opvallers wilde voegen.
Voorlopig zit ik lekker in mijn Rik-tunnel, maar ik hou Margriet wel in de gaten!

Ik heb dit nog niet teruggekeken, maar wilde Margriet hier niet uitbeelden dat Viktor i.p.v. Rik bij de 'aandachtstrekkers' moest, omdat Viktor de langste is. Volgens mij was al duidelijk dat alle vrouwen sowieso bij de aandachtstrekkers zouden zitten.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2015, 20:03:49 »
Op mij kwam het over dat Viktor al bij de aandachttrekkers zou gaan, en Rik daar nog als man aan toe wilde voegen, dan hadden ze immers drie mannen en drie vrouwen bij de aandachttrekkers en een man en een vrouw in het vliegtuig. Margriet roept daar volgens mij iets in de trant van: hallo, en ik dan? Ik val ontzettend op, ik kijk over iedereen heen!

Edit: Viktor zegt ook: 'en nog een man' als hij de aandachttrekkers gaat indelen en wijst daarbij naar Rik, vandaar dat ik concludeer dat hij een gelijke man-vrouwverdeling wilde.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 20:06:24 door Hildewereld »

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2015, 03:51:02 »
Zoals Heinz al aangaf, er zijn een aantal verontrustende gelijkenissen tussen de situaties van Anne-Marie Jung en Margriet. Beiden liepen ze weinig in het oog bij de kijker/het publiek maar werden ze sterk verdacht in de groep: die discrepantie suggereert dat de kijker in de montage bepaalde informatie niet krijgt waar de groep wel toegang toe heeft. Er moet dus iets gebeurd zijn dat de kijkers niet te zien kregen.

Dat kan volgens mij maar één ding zijn: er is ongetwijfeld door de groep opgemerkt dat er iets fout zit met de pot. In de trailer voor volgende week horen we Rik ook zeggen: "Misschien moeten we Margriet maar eens aan de tand gaan voelen hoeveel geld er nu in de pot zit." Hij zegt het op een manier alsof het probleem al een tijdje aansleept: Margriet heeft misschien moeilijk gedaan om het geld in groep te tellen, zoals soms na een opdracht gebeurt. Dat heeft voor een plotse massale verdenking op Margriet gezorgd.

Hoewel ikzelf Margriet verreweg het meest verdacht vind, wordt nu duidelijk in wat voor netelige situatie ze zich als mol zou hebben gewerkt door penningmeester te worden. Er komt een plotse loodzware verdenking op haar te liggen en dat in ruil voor een heel matige molactie: 200€ is nu ook weer niet van die aard om grote risico's te nemen. Als Margriet de mol is heeft ze hier een enorme tactische fout gemaakt...

EDIT: wel nog een belangrijk verschil met Anne-Marie Jung. Zij werd in de testbiechten weinig vernoemd hoewel iedereen vanaf aflevering 3 op haar zat. De makers probeerden dat dus zoveel mogelijk te verbergen. Margriet echter werd al door 5 mensen vernoemd in hun (minstens) top 3: Ajouad, Chris, Carolina, Rik en Evelien. 
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 03:57:25 door Sator »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2015, 07:01:46 »
Margriet met een gele margriet in een vaas op de achtergrond.... I rest my case ::fluit::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2015, 09:03:44 »
Margriet met een gele margriet in een vaas op de achtergrond.... I rest my case ::fluit::

Eerst zat ik te denken toen ik dit zag, dit kan ook toeval zijn, maar wel een vreemde vaas.

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #76 Gepost op: 20-01-2015, 20:16:53 »
De de-mol=speelt-de-baas tactiek is in ieder geval een originele moltactiek, als Margriet het is.

Ik krijg de indruk dat ze het bazige,regelzuchtige gedrag alleen bij de opdrachten laat zien. Aan tafel niet. Je ziet haar geen zitplaatsen toewijzen in de bus. Een soort Milouska-tactiek. Een van zichzelf  uitvergroten, zichzelf acteren. Maar dan anders: de mol speelt de haaibaai.

Nadeel is dat het erg opvalt, de mol vestigt de aandacht op zichzelf tijdens de opdrachten. Misschien dat daarom kandidaten haar zo verdacht vinden.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2015, 23:23:11 »
Vond het in aflevering 4 erg verdacht dat Margriet het bordje bij dat gebouw voorleest maar niets over die bijnamen zegt en zo snel mogelijk door wil..

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2015, 23:25:20 »
Het zou mij niets verbazen dat Margriet als taak had die zwarte vrijstelling te pakken van het productieteam om de aflevering/opdracht wat spannender te maken.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2015, 23:42:10 »
Maar Margriet is duidelijk voor het hoge (goede) aantal namen. Streep door Margriet of was dit een vijsmoment en speelde ze hier met de vele verdenkingen die op haar liggen?