Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 375212 keer)

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #900 Gepost op: 6-03-2015, 16:01:32 »
Wat heb ik toch gemist met het "even wuiven misschien" van margriet? Ergens een link?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #901 Gepost op: 6-03-2015, 16:04:10 »
Wat heb ik toch gemist met het "even wuiven misschien" van margriet? Ergens een link?

Ik heb geen link, maar ze zei het toen Art voorstelde even naar buiten te gaan aan het einde van de uitzending. "Ja. Even wuiven misschien?"
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #902 Gepost op: 6-03-2015, 16:14:31 »
Ah.. tnx... Heb ik dan ff gemist..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #903 Gepost op: 6-03-2015, 17:46:47 »
Mensen iedereen gefeliciteerd die Margriet als Mol hadden ::ok::
Dank, dank (ik zal het maar even niet hebben over alle mollen die ik VOOR Margriet had) ::rofl::

voortaan gewoon naar de hints moet speuren, de acties zie je toch pas in aflevering 10
Hmmm, nee dat was de les van 2014. Ik heb daarom dit jaar al niet meer naar de molacties gekeken. En de hints had ik sowieso al vergeten want er zijn wel een miljoen hints waarvan 99% loos zijn.

De les van 2015 vind ik toch eerder goed volgen wie de kandidaten nu echt verdenken. Daar zat ik vorig jaar ook al mee. Maar dit jaar streepte ik Margriet omdat al vanaf afl. 2 en 3 allemaal mensen naar huis gingen die Margriet verdachten. Ze blijkt dus alsnog alom verdacht.

En als je dan naar haar karakter kijkt dan was ze elke keer wel HEEL erg makkelijk als de opdrachten weer mislukten. Ik heb daar de slag gemist. Als ze kandidaat was geweest dan zou ze furieus zijn geweest. Nu was het in feite elke keer "in the pocket". Dat had ik eerder moeten zien.

Verder de loner - die regel houd ik erin. Viktor was een enorme loner en Chris ook zo op het eerste oog. Maar als Marlijn dan roept dat Chris steeds (buiten beeld) naar haar toekomt om te zeggen dat hij echt de mol niet is dan heeft dat weinig meer met loner-schap te maken. Ook die toenadering van Rik aan de ontbijttafel, en dat Chris opeens tot penningmeester werd gebombardeerd, sprak boekdelen.

Margriet is altijd die ongemakkelijke loner gebleven. Dat bondje met Martine was van generlei waarde: Martine vertrouwde haar voor geen cent. Toch heel anders als je bijv. zag bij Caro-Eef, Ajouad-Chris of Rik-Marlijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #904 Gepost op: 6-03-2015, 17:52:03 »
De les van 2015 vind ik toch eerder goed volgen wie de kandidaten nu echt verdenken. Daar zat ik vorig jaar ook al mee. Maar dit jaar streepte ik Margriet omdat al vanaf afl. 2 en 3 allemaal mensen naar huis gingen die Margriet verdachten. Ze blijkt dus alsnog alom verdacht.

Ik denk dat het probleem daar ook gedeeltelijk was dat wij als kijker niet kunnen inschatten hoeveel gewicht de afvaller meegaf aan in dit geval Margriet en dat je ook helemaal niet weet of 'inzetten op Margriet' ook betekent of de vragen juist beantwoord zijn.

Ik mag er vanuit gaan dat Marlijn aan het begin van aflevering 9 volledig voor Margriet ging, maar we zien haar wel het favoriete boek van Chris aanduiden. Simpelweg omdat Marlijn die informatie niet had (ze wist enkel wat Rik zijn favoriete boek was).

Er scheelt volgens mij helemaal niets met je speurmethode, maar wel met die kleine nuances die je toch altijd erin moet brengen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #905 Gepost op: 6-03-2015, 17:58:02 »
probleem daar ook gedeeltelijk was dat wij als kijker niet kunnen inschatten hoeveel gewicht de afvaller meegaf aan in dit geval Margriet en dat je ook helemaal niet weet of 'inzetten op Margriet'
Helemaal correct. Ik zei eerder ook al: ik moet mijn methode aanpassen. Want de Wie-verdenkt-wie bleek dit jaar waardeloos. Neem nu Ajouad die in Moltalk zegt alles op Marlijn te hebben ingezet. Daar zat ik dus compleet verkeerd. Ik dacht echt dat hij op de Mar's had ingezet, dus Margriet incluis. En heb haar daarom gestreept (ook om Evelien de week ervoor).

Ik kan niet anders zeggen dat ik dit één van de beste molseizoenen vond, wat betreft de mol, molacties en hints. Een aantal redenen:
- Een mol die niet schuwt gewoon echt de pot kapot te maken. Niet van dat spelen op safe wat de afgelopen jaren eigenlijk steeds aan de orde was: Patrick, Anne-Marie, Susan
Komkom.... zo goed was het nu ook weer niet. OK, de pot is DRAMATISCH. Maar ze heet niet voor niets Mevrouw 500. Waar slaat dat op? Eerst de ZV pakken "omdat toch iedereen je al verdenkt". Maar daarna veel later in het spel, als de kandi's je NOG meer verdenken inmiddels, wel 500 pakken om verdenkingen af te laden? En allerlei ander onnodig geld, zoals ze zelf zei een 250 hier, een 500 daar? In de fase van 500 was het echt niet meer om de animo in de groep hoog te houden... het spel was al bijna uit toen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #906 Gepost op: 6-03-2015, 18:07:15 »
Komkom.... zo goed was het nu ook weer niet. OK, de pot is DRAMATISCH. Maar ze heet niet voor niets Mevrouw 500. Waar slaat dat op? Eerst de ZV pakken "omdat toch iedereen je al verdenkt". Maar daarna veel later in het spel, als de kandi's je NOG meer verdenken inmiddels, wel 500 pakken om verdenkingen af te laden? En allerlei ander onnodig geld, zoals ze zelf zei een 250 hier, een 500 daar? In de fase van 500 was het echt niet meer om de animo in de groep hoog te houden... het spel was al bijna uit toen!

Dat laatste inderdaad. Zoals ik al van iemand hier eerder las: Gewoon voor 4 fototoestellen een gekke bek trekken en op de 5e acteren dat je probeert te ontwijken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #907 Gepost op: 6-03-2015, 18:55:00 »
Felictaties aan alle Margriet-tunnelaars!  ::ok::

Wat Margriet als Mol betreft: ik dacht we destijds op IJsland en in Spanje een slechte Mol hadden, maar het kan dus kennelijk nog slechter...
Met het eerste eens, van mij in het bijzonder felictaties aan moppermoltunnelaar Heinz ::ok::

Margriet als Mol vond ik echter helemaal geen slechte Mol maar een goede, geen top-3, maar weer eens wat anders en verfrissends. Ja, leuk ::jaja::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #908 Gepost op: 6-03-2015, 19:14:02 »
Margriet was niet mijn mol  ::ohno::, ik kende haar niet zo goed  ::schaam::, ik vond haar niet altijd even leuk in de afleveringen en heb ik gedacht alstublieft laat ze niet de mol zijn  :\'(, maar... wat vond ik haar gisteren onwijs leuk en pas nu kan ik zeggen; ze was wel leuk en wat heeft ze geweldig gemold  ::bravo::!
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 19:17:00 door Molvarp »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #909 Gepost op: 6-03-2015, 21:35:21 »
Hoezo aanvallend?
De molpost? Het commanderen van mensen? Het doordrukken van haar eigen mening?

Ze hadden in aflevering 10 meer molacties/sabotagepogingen moeten laten zien. Bijvoorbeeld Margriet die Rik enorm tegenwerkt bij het trekken van die kar in Pettah en het afleveren van het verkeerde pakje in Geldrop.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline ThomasMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #910 Gepost op: 7-03-2015, 15:31:32 »
Volgens mij is duidelijk te zien dat Margriet het geld niet uit de trein gooit, maar gewoon bij zich houdt.

Zie: http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_molactie_trein/

Erg opvallend. Zeker gezien het feit dat er erg benadrukt werd dat het geld uit de trein gegooid is. (Weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar heb geen zin om hele topic door te spitten.)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #911 Gepost op: 7-03-2015, 15:33:19 »
Volgens mij laat ze het duidelijk los (rond 1 minuut 30). Ze zegt het ook overal, in de biecht, in de reünie uitzending, in RTL Late Night.

Offline mph

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #912 Gepost op: 7-03-2015, 15:53:50 »
Volgens mij laat ze het duidelijk los (rond 1 minuut 30). Ze zegt het ook overal, in de biecht, in de reünie uitzending, in RTL Late Night.
Ze houdt het briefje toch echt nog vast bij het terughalen van haar hand over het raam. Ze blijft wel goed in haar rol, liegen kan ze goed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #913 Gepost op: 7-03-2015, 16:21:27 »
Volgens mij laat ze het duidelijk los (rond 1 minuut 30). Ze zegt het ook overal, in de biecht, in de reünie uitzending, in RTL Late Night.
Lijkt mij ook hoor.

Er is wel raar gescript daar. 2x dezelfde beelden achter elkaar. Camera-haastwerk. Omdat die actie opeens kwam in al die drukte; ik snap de problemen van die cameraman wel (heb zelf een keer een fanserie-WIDM gedraaid als cameraman).

Maar er is toch geen reden haar niet te geloven?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #914 Gepost op: 7-03-2015, 16:34:32 »
Als je het vertraagd afspeelt zie je dat ze het wel degelijk los heeft gelaten en met een lege hand terugkomt.

Maar door de snelheid van terugtrekken van haar hand lijkt het net alsof er nog iets in zit maar dat is niet.

Denk dat het meer een kwestie is van optisch bedrog

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #915 Gepost op: 7-03-2015, 17:09:07 »
Als je het vertraagd afspeelt zie je dat ze het wel degelijk los heeft gelaten en met een lege hand terugkomt.

Maar door de snelheid van terugtrekken van haar hand lijkt het net alsof er nog iets in zit maar dat is niet.

Denk dat het meer een kwestie is van optisch bedrog

Ik had dit idd in een ander topic gezet. Ik heb het frame voor frame afgespeeld... Het lijkt alsof er iets in haar hand zit bij het terugtrekken. Het is echter een optisch bedrog omdat de camera bij het snelle terugtrekken haar hand niet in focus heeft.

Het lijkt daardoor dat ze iets in haar hand heeft. Het is echter gewoon een waasje door de camera..

Neemt niet weg dat dit niet de sterkste molactie aller tijden is. ::ohno::

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #916 Gepost op: 7-03-2015, 18:26:52 »
De molpost? Het commanderen van mensen? Het doordrukken van haar eigen mening?

Ze hadden in aflevering 10 meer molacties/sabotagepogingen moeten laten zien. Bijvoorbeeld Margriet die Rik enorm tegenwerkt bij het trekken van die kar in Pettah en het afleveren van het verkeerde pakje in Geldrop.

Mee eens! Ik vind dat Margriet bovengemiddeld veel molacties op haar naam heeft staan, nog los van de manier waarop ze anderen beïnvloed heeft om een bepaalde dingen wel of niet te doen. Maar in aflevering tien kwam dat niet helemaal goed uit de verf. Is natuurlijk ook lastig, gezien de beperkte tijd, maar het leek nu alsof ze niet veel of niet stevig had gemold, terwijl als je kijkt naar het overzicht op de website en de achter de schermen-special van Moltalk wat mij betreft indrukwekkend is. Ik miste wat dat betreft wel echt de nabeschouwing van Moltalk, dat was vorig jaar zo leuk.

Ik vond Margriet trouwens een hele goede mol. Hadden de kandidaten, en dan vooral Marlijn en Rik, niet zo sterk in duo's op getreden en elkaar wat meer gewantrouwd, dan hadden ze haar niet zo snel ontmaskerd denk ik.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #917 Gepost op: 12-03-2015, 21:24:43 »
Mijn intentie was om vrijdag berichtje te posten maar er is zoveel tussengekomen. Maar nu heb ik er wel een heel tijdje over kunnen nadenken.

Hierbij wil ik toch even laten weten dat ik Margriet een van de betere mollen vind. Ze toonde lef, ambitie, en plezier in haar molambt en deed dat met een duidelijk plan, de laagste pot ooit! Dit deed ze voortreffelijk, het feit alleen al dat ze slaagde in haar vooropgezet plan duidt voor mij op een goeie Mol. En eindelijk weer eens een Mol die er superhard van geniet om waar ze maar kan toe te slaan, ze genoot zelfs van de psychologische kant van de Mol te zijn. Ze speelde al van in het begin met de kandidaten en het groepsgebeuren, alsof het poppetjes waren in het theater van de Mol en ze probeerde waar ze kon de groep te sturen. Heerlijke molbiechten ook, ze heeft daarin een nogal sinister kantje, als ik haar molbiechten zo zie en hoor ... ze laat zelfs de kijker thuis bijna letterlijk bibberen. brrr... :o

We hadden het eigenlijk kunnen weten, diezelfde toon had ze ook bij de molverkiezing want die wou ze dan ook kost wat kost zelf winnen! Daar zagen we dus de Mol zoals later in de molbiechten, dat was ze echt. Wat is het goed om slecht te zijn. ;D

Conclusie, ik vind het een met glans geslaagde Mol! ::ok:: Great job Spruitje! ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #918 Gepost op: 12-03-2015, 21:41:52 »
Mooi omschreven FeniXV! Het zijn de mollen die het meest van hun rol genieten die het best en leukst zijn. Margriet is daar zeker een van.

Ik kijk uit naar wat extra live molbiechten van haar zondag in Amersfoort. 8)

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #919 Gepost op: 12-03-2015, 23:24:33 »
Hopelijk moppert ze niet te veel. ;D

Dit vind ik net zo leuk aan Mol Margriet, als kandidaat mopperde ze wat af als iemand wat zat te klooien, maar als Mol ging ze er zelf voluit voor en genoot ze met volle teugen. Ze zag er erg gelukkig uit toen ze wat ronddoolde door de eindeloze straatjes van Galle. Moet wel kicken zijn, net zoals met die molbrieven rondbrengen. Voor de makers was Margriet denk ik ook wel een geschenk uit de hemel om die molbiechten te maken. Na het zien daarvan, doet het me twijfelen of Margriet wel een kandidaat had kunnen zijn. >:D