Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis  (gelezen 44499 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #100 Gepost op: 19-02-2015, 14:16:57 »
En toch blijf ik erbij dat er met de beelden gerommeld is bij de montage.
Het is zeker niet chronologisch. Het bewuste fragment met de krant lijkt van het moment dat ze net uit de trein zijn (dus nog voordat ze toegesproken worden door Art).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #101 Gepost op: 19-02-2015, 16:11:13 »
Tja heel raar..
Op minuut 20:45 Rik geen cola en Martine geen krant
Minuut 20:53 Rik een half flesje cola en Martine een krant
Kan haast niet vlak achter elkaar zijn..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #102 Gepost op: 19-02-2015, 16:16:13 »
wat op die kartonnen doos staat, lijkt toch opvallend veel op het Wie is de Mol logo...

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #103 Gepost op: 19-02-2015, 17:02:27 »
Er klopt zo vaak iets niet bij de montage. In aflevering 6, toen ze zaten te eten buiten in het donker (en de mol de brieven in de kamers had gelegd), zie je op een gegeven moment Rik en Marlijn (die het nog even hebben over wie de sleutel heeft) en Chris en Carolina teruglopen naar de huisjes/kamers. Op het moment dat ze teruglopen, hebben ze allemaal andere kleren aan dan toen ze aan tafel zaten. Dat 'teruglopen' is dus van een andere dag of van eerder op de avond, voor het eten (maar dat het al wel donker was).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #104 Gepost op: 19-02-2015, 17:11:06 »
Dat klopt ook maar voor mijn gevoel is het dit jaar meer dan andere jaren.

En vooral in opdrachten vind ik dat misleidend want daar kun jr vaak veel info uithalen wie de mol is maar als er dan nog eens beelden tussen komen die verwarrend werken of net als met de laseropdracht totaal niet kloppen dan wordt speuren een stuk lastiger.


Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #105 Gepost op: 19-02-2015, 17:17:48 »
Inderdaad. Maar het is niet alleen misleidend, maar ook manipulerend. Door die opmerkingen tussen Rik en Marlijn over wie nou ook al weer de sleutel had, dachten heel veel mensen: o, één van hun heeft die sleutel net gebruikt om die brieven neer te leggen. Maar het is gewoon een heel ander moment.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #106 Gepost op: 21-02-2015, 10:22:29 »
Ik denk dat het geld in een koffer zat. En dat ze die toch de hele route moesten meezeulen. Ik hoor namelijk Art al zeggen: maar er is toch niet gezegd dat jullie de koffers konden achterlaten? En dan denk ik dat het geld in de koffer zat met de drie tekens.... De koffer van Chris dus

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2015, 09:25:49 »
Het tweede station is Haputale, de koffer van Marlijn. Chris kijkt mee in de koffer. De vraag is wat een kaartje kost van Haputale naar Ambawele (Dit staat niet op het bord??) voor de 3e klas, meer of minder dan 60 Rupee? Bij minder naar de 1e wagon, bij meer naar de 4e wagon. Daar gaan ze uiteindelijk heen omdat Chris meent dat het 35 rupees kost. In deze wagon opppert Marlijn om haar koffer achter te laten.

Het vijfde station is Pattipola, de koffer van Margriet (de laatste), niemand kan meekijken. Ze moeten voor het volgende station (Ambawele) in wagon 2 of wagon 3 zoeken naar het geld, maar mogen slechts één wagon doorzoeken. De exacte verwoording (zoals opgelezen door Margriet) is: "Is de volgorde van wagons waarin jullie hebben gezeten 3-4-2-expo rail, indien ja dan ligt het geld in wagon 2, indien onjuist ligt het geld in wagon 3". De volgorde van wagons die ze hebben bezocht is: 3-4-2-expo room, daarom gaan ze naar de 2e wagon(??), dit is de zeer drukke 3e klas coupé. Volgens Art zitten ze uiteindelijk in de goede wagon maar vinden geen geld.

De groep gaat er dus uiteindelijk vanuit dat ze bij het tweede station hadden moeten gaan voor de vierde coupe (oftewel dat Chris het fout had). Dat klopt dus ook, omdat Art zegt dat ze wel in de goede coupe zaten.

http://www.rome2rio.com/s/Haputale/Ambewela-Station suggereert dat het inderdaad meer kost dan 60 Rupee (80-85 Rupee, maar geeft niet aan welke klasse dat zou moeten zijn).

Kortom, van beide kanten lijkt het erop dat het antwoord van Chris niet klopt. Als de groep dat gevolgd zou hebben, zouden ze in de verkeerde coupe hebben gezocht. Toch wel weer een plusje bij Chris.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2015, 11:31:21 »
De groep gaat er dus uiteindelijk vanuit dat ze bij het tweede station hadden moeten gaan voor de vierde coupe (oftewel dat Chris het fout had). Dat klopt dus ook, omdat Art zegt dat ze wel in de goede coupe zaten.

Chris zat juist. Op het tweede kaartje stond:

Citaat
Kost een derdeklas kaartje van Haputale naar Ambewela meer dan 60 roepie ga dan naar de eerste wagon gerekend vanaf de locomotief. Kost een kaartje minder dan 60 roepie ga dan naar de vierde wagon gerekend vanaf de locomotief.

Bijgevolg was wagon 4 de juiste en heeft Chris de groep dus naar de juiste wagon gebracht.

http://www.rome2rio.com/s/Haputale/Ambewela-Station suggereert dat het inderdaad meer kost dan 60 Rupee (80-85 Rupee, maar geeft niet aan welke klasse dat zou moeten zijn).

http://slr.malindaprasad.com/index.php?from=HPT&to=ABL

Deze site maakt wel een onderverdeling. Ik kan begrijpen dat er wat schommeling op die prijzen zit, maar mij lijkt het toch dat het juiste antwoord inderdaad door Chris gegeven wordt.

Kortom, van beide kanten lijkt het erop dat het antwoord van Chris niet klopt. Als de groep dat gevolgd zou hebben, zouden ze in de verkeerde coupe hebben gezocht. Toch wel weer een plusje bij Chris.

Ondanks dat ik haar niet verdenk, is Marlijn toch diegene die hier het meeste saboteert. Ze heeft bij de eerste vraag al een fout antwoord gekregen van iemand (maar dan vertelt ze het niet) en bij de tweede vraag wil ze toch wel ingaan tegen het (juiste) antwoord van Chris. Bovendien is ze constant bezig met het lozen van die koffers terwijl de mogelijkheid bestaat dat ze de sleutel waren tot het slagen van de opdracht.

Offline nSeal

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #109 Gepost op: 2-03-2015, 12:09:55 »
Wat mij in deze opdracht nog opviel (en ik hier nog niet gelezen heb) is dat het geluid van Margriet die haar opdracht voorleest anders klinkt. Eerst klinkt het alsof ze het opleest tijdens een biecht of hokje (17:10), daarna een stukje in de trein (17:16) en vervolgens weer als in een biecht (17:20) of iets dergelijks.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het van de productie even opnieuw moest inspreken omdat de geluidskwaliteit te slecht was ??? in ieder geval opmerkelijk ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2015, 14:00:08 door nSeal »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #110 Gepost op: 5-03-2015, 22:09:43 »
Geld verstoppen in een elektrakast...

Pfffff dat vond ik echt triest

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #111 Gepost op: 5-03-2015, 23:26:45 »
Geld verstoppen in een elektrakast...

Pfffff dat vond ik echt triest

Ben ik met je eens. Had Margriet het geld niet laten verdwijnen, had de rest het geld ook nooit gevonden.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #112 Gepost op: 6-03-2015, 00:24:40 »
Ben ik met je eens. Had Margriet het geld niet laten verdwijnen, had de rest het geld ook nooit gevonden.

Daar ben ik niet zo zeker van. Ze zochten echt overal, Chris zelfs in het toilet. Maar aan de andere kant, ze hadden het wel laten zien als er een andere kandidaat had gekeken...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #113 Gepost op: 6-03-2015, 15:33:54 »
ik zou daar echt zeker gaan kijken
ze kropen zelfs tussen de mensen hun voeten door en keken in andersmans tassen