Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis  (gelezen 44498 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Gepost op: 12-02-2015, 20:40:10 »
Alle verdenkingen die je denkt in opdracht 1 van aflevering 7 tegen te komen, kun je in dit topic plaatsen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2015, 20:53:36 »
martine zegt dat ze is gaan kruipen (doet een mol ook) en maakt daarna een gravende beweging.
Moffel van Piertje

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2015, 21:04:26 »
Ik vond het opvallend dat de uitkomsten van opdrachten steeds op zichzelf stonden.
Dus in plaats van "ga 1 wagon naar achter" of "ga 2 wagons naar voren" was het steeds: ga naar de x-te wagon achter de loc.
Is daar een code uit te halen? Waarom die koffers? Er moet wel een dubbele bodem zijn, te veel losse eindjes.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2015, 21:09:24 »
Er moet wel een dubbele bodem zijn, te veel losse eindjes.
In de koffers ja  :P

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2015, 21:33:14 »
Waar was het geld? In de koffers, die waren blijven staan? Of heeft de mol de envelop verduisterd onder het oog van de rest?

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2015, 21:34:51 »
Stiekem hoop ik op een Dennis Weening - geld overboord smijten is altijd leuk om terug te zien.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2015, 21:37:29 »
Ik vroeg me af waarom ze elkaar niet gefouilleerd hadden na die opdracht. Zou ik als kandidaat wel geprobeerd hebben!
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #7 Gepost op: 12-02-2015, 21:50:47 »
Chris liep weg. Heeft hij het door het 'niet te schone' toilet gespoeld ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2015, 21:52:43 »
Chris liep weg. Heeft hij het door het 'niet te schone' toilet gespoeld ?

Toen hij naar die wc liep waren de anderen hem ook kwijt: spoorloos.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2015, 21:59:11 »
Zoals Tartarus zegt.
Kan iemand mij hier uitleggen wat de hele bedoeling was van de eerste 4 koffers? Had het geen reet uitgemaakt als ze de hele treinreis door van de mooie bergen genoten hadden totdat ze bij het laatste station aankwamen, zolang ze maar het geld in de goede wagon zouden pakken?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #10 Gepost op: 12-02-2015, 21:59:40 »
Chris liep weg. Heeft hij het door het 'niet te schone' toilet gespoeld ?

Viel mij ook op, en hier werd verder geen aandacht aan besteed. Perfecte plek voor een Mol, ben benieuwd of Margriet nog doorvroeg nadat ze vroeg: "Wat doe jij hier?"

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #11 Gepost op: 12-02-2015, 22:16:33 »
Margriet is er als de kippen bij om de eerste koffer te pakken en ook nog eens die bestemd voor het laatste perron. Naar mijn mening ideaal voor de Mol.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2015, 22:24:14 »
Zoals Tartarus zegt.
Kan iemand mij hier uitleggen wat de hele bedoeling was van de eerste 4 koffers? Had het geen reet uitgemaakt als ze de hele treinreis door van de mooie bergen genoten hadden totdat ze bij het laatste station aankwamen, zolang ze maar het geld in de goede wagon zouden pakken?
De laatste vraag was in welke volgorde ze in de coupé's hadden gezeten. Als ze die eerste 4 koffers niet hadden geopend waren ze in dezelfde coupé blijven zitten en hadden ze die laatste vraag niet kunnen beantwoorden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2015, 22:26:39 »
Dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit welke koffer je pakt, ze waren allemaal van even groot belang.

Eigenlijk is het kaartje van Margriet het minst goed voor de Mol om te pakken, aangezien dat gaat over de vorige opdrachten. Als de kandidaten goed opgelet hebben kan je het niet meer veranderen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2015, 22:27:29 »
Als het geld ergens had gehangen, gelegen of bij een passagier was had de camera daar wel even op gefocust op een gegeven moment. De theorie van Chris vind ik daarom best aannemelijk (los van de Margriet Marlijn mix up). Het geniaalst zou natuurlijk zijn als de mol daar de hele tijd met de geld envelop staat te zwaaien en er naar wijst terwijl hij/zij aan de reizigers vraagt "hebben jullie zoiets gezien?"  :P

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2015, 22:32:13 »
Als het geld ergens had gehangen, gelegen of bij een passagier was had de camera daar wel even op gefocust op een gegeven moment. De theorie van Chris vind ik daarom best aannemelijk (los van de Margriet Marlijn mix up). Het geniaalst zou natuurlijk zijn als de mol daar de hele tijd met de geld envelop staat te zwaaien en er naar wijst terwijl hij/zij aan de reizigers vraagt "hebben jullie zoiets gezien?"  :P
Dat dacht ik eerst ook, maar dat kan eigenlijk niet want: dan hadden de vragen werkelijk geen klap uitgemaakt. Als het geld in (een van de) koffers zat dan zat het altijd in de coupé waar ze zochten als ze de koffers mee hadden genomen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #16 Gepost op: 12-02-2015, 22:35:09 »
Wie pakte de koffer voor goede wagon? ::vergroot::
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2015, 22:37:59 »
Kan je ook niet zeggen: afleveringstitel = spoorloos, ze waren in de treinreis het spoor bijster, het geld was spoorloos, foetsie, nergens te vinden. Wie heeft ermee gefoefeld? Dat zien we vast in aflevering 10  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2015, 22:46:47 »
Definitief een streep door Marlijn, zegt goed dat het 769 zonder dat het gecontroleerd kan worden door andere kandidaten. Niet dat ik Marlijn verdacht, maar goed :P.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #19 Gepost op: 12-02-2015, 22:48:19 »
Kan je ook niet zeggen: afleveringstitel = spoorloos, ze waren in de treinreis het spoor bijster, het geld was spoorloos, foetsie, nergens te vinden. Wie heeft ermee gefoefeld? Dat zien we vast in aflevering 10  ::)
Ja, ik ben benieuwd. Er lijken ook een aantal momenten te zijn waarbij de kandidaten zich opsplitsen of door drukke wagons wandelen, waarbij de mol al in de eerste asen van de opdracht kans heeft om iets weg te foefelen. Zoals gezegd, ik ben benieuwd.