Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis  (gelezen 44464 keer)

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2015, 14:46:39 »
Het gaat om de koffers. Ze konden in principe de koffers achterlaten in de wagon waar ze de vraag eruit pakten. En als ze alles goed zouden beantwoorden zouden ze in de wagon uitkomen met de koffer waarin het geld verstopt zat. Ik denk dat dat de idee was van de opdracht.

In dat licht is het verdacht dat Chris oppert ze mee te nemen door de trein.
Het klinkt dan alsof ze een soort van spoor uit moesten zetten door koffers achter te laten. Geen spoor; spoorloos.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 14:49:33 door Ray026 »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2015, 14:48:34 »
Met de speurtocht door de trein naar de verschillende treinstellen (niet Chris en Marlijn zijnde) kon de mol natuurlijk voor ze bij het geldpunt terug kwamen al zijn slag slaan... Die wist waarschijnlijk al waar het lag en kon in een onbewaakt momentje (tunneltje/chaos) al de envelop doen verdwijnen.
Of wat ik al las inderdaad dat bij de reizigers onder de neus houden, 'heeft u dit gezien..'.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2015, 14:52:55 »
Misschien schudde toen een treinreiziger wel zn hoofd, maar betekent dat dus Ja ipv Nee :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2015, 15:51:59 »
Ik vind dat er opvallend veel kranten in beeld kwamen deze opdracht. En echt expliciet in beeld. Zou het geld tussen een krant gezeten hebben die een reiziger vast had?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2015, 16:04:00 »
Ik vond de biecht van Chris na de opdracht erg vreemd, dat hij ineens had bedacht dat het geld natúúrlijk in die koffers zou zitten.. En hij deelde deze theorie dus ook niet met de groep.

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2015, 17:16:49 »
Ik vond het raar dat er duidelijk in de coupé op de muur stond 'For clergy' (voor geestelijken) maar dat niemand dat kennelijk gezien of gelezen had.

Offline Boooing

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2015, 17:18:47 »
Het lijkt erop dat ze in ieder geval 1 van de koffer hebben gehad in de coupe, Marlijn heeft hem hier in haar handen

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2015, 18:16:08 »
Ik vond de biecht van Chris na de opdracht erg vreemd, dat hij ineens had bedacht dat het geld natúúrlijk in die koffers zou zitten.. En hij deelde deze theorie dus ook niet met de groep.

Hij wilde margriet testen denk ik. Kan hem dat geld schelen, hij wil liever winnen. Hij zei ook dat Margriet de koffers wilde achterlaten. Wij hebben dat alleen Marlijn horen zeggen, maar misschien zei Margriet het ook wel actief en is dat niet uitgezonden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2015, 18:17:19 »
Wij hebben dat alleen Marlijn horen zeggen, maar misschien zei Margriet het ook wel actief en is dat niet uitgezonden

Dat is precies wat ik ook vermoed

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2015, 18:18:43 »
Ik vond het raar dat er duidelijk in de coupé op de muur stond 'For clergy' (voor geestelijken) maar dat niemand dat kennelijk gezien of gelezen had.

Rik merkt het volgens mij op. Daarna biecht hij dat hij twijfelt aan het antwoord op de eerste vraag of er nu 2 of 4 zitplaatsen per wagon zijn voor de monniken.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2015, 18:29:02 »
In dat licht is het verdacht dat Chris oppert ze mee te nemen door de trein.
Het klinkt dan alsof ze een soort van spoor uit moesten zetten door koffers achter te laten. Geen spoor; spoorloos.  ::tandpastasmiley::
Zoals ik al eerder zei: dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Art zei duidelijk dat ze op betreffend station de koffer open mogen maken. Verder stond op de briefjes duidelijk: ga naar wagon zus of zo. Dus nogmaals: als het geld in (1 van de) koffers zat en ze namen die de hele tijd mee dan maken alle vragen en volgordes geen klap uit. Het geld komt dan namelijk altijd in dezelfde wagon uit als de kandidaten. Er kan dus naar mijn idee geen geld in de koffers hebben gezeten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2015, 22:14:53 »
Zoals ik al eerder zei: dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Art zei duidelijk dat ze op betreffend station de koffer open mogen maken. Verder stond op de briefjes duidelijk: ga naar wagon zus of zo. Dus nogmaals: als het geld in (1 van de) koffers zat en ze namen die de hele tijd mee dan maken alle vragen en volgordes geen klap uit. Het geld komt dan namelijk altijd in dezelfde wagon uit als de kandidaten. Er kan dus naar mijn idee geen geld in de koffers hebben gezeten.

Precies, een onzinverhaal van Chris om de aandacht af te leiden van het feit dat hij het geld netjes geflushed heeft.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2015, 22:22:48 »
Het is ook mogelijk dat de koffers zelf 1000 euro waard zouden zijn als ze aan het eind in de goede coupé zouden staan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2015, 00:02:42 »
Minuut 9.45 aflevering 7.

Een shot van een groene wand in de trein.
Wie kan deze plaatsen?

Er staat oa ACHT en M
edit: + MS van 18.10u
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 00:07:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2015, 11:02:56 »
Het is ook mogelijk dat de koffers zelf 1000 euro waard zouden zijn als ze aan het eind in de goede coupé zouden staan.

Maar ze stonden toch ook in de goede coupé? En ze verdienden toch geen geld.
Tell me what your telescope says

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2015, 17:45:38 »
Die 3e coupe was dus de goede coupe om in te eindigen en waar het geld zou liggen. Maar in de 3e coupe waren ze al wel geweest na de 1e opdracht. Iemand ook opgevallen dat er een jongetje heel duidelijk in coupe 3 ergens naartoe wijst? Zou hij wijzen op het geld dat er wel heeft gelegen?  8)

Jongetje die wijst is te zien in minuut 9.46
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2015, 18:17:14 »
Weer een 3 trouwens ;-)
Meer L

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2015, 19:01:48 »
Maar ze stonden toch ook in de goede coupé? En ze verdienden toch geen geld.
De koffers hadden ze toch ergens anders laten staan?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #58 Gepost op: 15-02-2015, 12:05:26 »
Het lijkt erop dat ze in ieder geval 1 van de koffer hebben gehad in de coupe, Marlijn heeft hem hier in haar handen


Ik snap niet waarom er heel veel van jullie op die koffers zitten want dan zit het geld dus in de koffer en kunnen ze de koffer ook openmaken in een andere wagon als ze dan het geld vinden maakt de opdracht niets meer uit.
Ik heb het nog niet teruggekeken maar heeft iemand gezien of de envelop met de opdracht op het handvat of in de koffer zat?

Dit omdat als de envelop in de koffer zat en het geld ook dan zou een kandidaat het toch gezien hebben?

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2015, 13:35:41 »

Ik snap niet waarom er heel veel van jullie op die koffers zitten want dan zit het geld dus in de koffer en kunnen ze de koffer ook openmaken in een andere wagon als ze dan het geld vinden maakt de opdracht niets meer uit.
Ik heb het nog niet teruggekeken maar heeft iemand gezien of de envelop met de opdracht op het handvat of in de koffer zat?

Dit omdat als de envelop in de koffer zat en het geld ook dan zou een kandidaat het toch gezien hebben?


Ik heb het net terug gekeken en wat mij opviel is dat iedereen niet echt goed in de koffer keek behalve mijn mol Margriet die maakte de koffer veel verder open maar vond alleen de opdracht. ik denk zelf dat zij dus of de envelop in een wagon heeft gepakt waar ze al geweest waren wagon 3 of ze heeft de envelop die in haar koffer zou hebben gezeten onopgemerkt eruit gehaald die laatste optie lijkt mij het onwaarschijnlijkst maar ze keek wel héél raar toen Art die koffer liet zien.