Auteur Topic: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?  (gelezen 65752 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Gepost op: 24-01-2016, 23:50:44 »
Dit forum lezend, de meningen over deze serie, en nadenkend over mijn eigen mening over dit seizoen, leek het me geen slecht idee om een algemeen topic te openen over WIDM16.

Waarom vind je het geweldig? Of waarom juist niet? Wat mis je? Of wat vind je juist verbeterd ten aanzien van voorgaande seizoenen?
Kortom; wat vind je van WIDM2016?

Zelf vind ik de groep dit jaar erg leuk, dynamisch, met veel verschillende karakters, achtergronden...
Ook een aantal opdrachten -tot dus toe- vond ik geweldig; de kloosteropdracht (mysterieus, stof tot nadenken), de zout-opdracht in aflevering twee (heel verwarrend, hylarisch) of bijvoorbeeld de opdracht in het centrum van Santo Domingo (mensen op dezelfde plek neerzetten).

Toch ben ik niet heel enthousiast over deze serie in het algemeen. De derde opdracht in de derde aflevering heeft heel veel verpest. Als een mol achter de schermen -zonder dat je als kijker, noch als kandidaat daar enig inzicht in krijgt- heel veel geld uit de pot kan laten verdwijnen, vind ik dat jammer, geen meerwaarde voor de serie. Niemand kan er iets mee.
Zelf ben ik ook geen grote fan van het veelvuldige gebruik van jokers en vrijstellingen in de opdrachten; de kennis die je als kandidaat hebt van de mol, wordt daardoor eigenlijk te niet gedaan, het gaat niet meer over wat je denkt te weten van je mol, maar hoe snel je al dan niet jokers of vrijstellingen binnenhaalt. Tot op een bepaalde hoogte vind ik dat nog wel leuk, maar soms vind ik het te ver doorgedreven.

Maar goed, wat vinden jullie van WIDM2016?

« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 21:04:51 door Poekie »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2016, 00:37:11 »
Vooraf had ik er veel zin in, maar ik zit er niet zo in als voorgaande jaren. Dat komt meet name door de hint uit aflevering 2 waar ik niet omheen kan. Daarvoor zat ik nog helemaal niet op die kandidaat. Hoewel ik het zelf leuk vind om naar verborgen aanwijzingen te speuren heb ik de meeste lol gehad in seizoenen waarin ik onzeker was over mijn mol. Waarin vijf afleveringen achter elkaar mijn mol afviel of ik halverwege het seizoen ineens heel andere inzichten kreeg. Afgelopen aflevering waren er leuke opdrachten, maar dat haalt het niet bij de zenuwen, tot trillende benen aan toe, die ik in sommige voorgaande seizoenen ervaren heb. De mol ontmaskeren door de kandidaten te proberen doorgronden is veel leuker.

Wat ook meespeelt is dat ik in mijn woonkamer aan het klussen ben, mijn tv opgeborgen is en ik aangewezen ben op de NPO stream. Deze stream is niet van deze tijd. De lage kwaliteit en stotterendheid draagt niet bij aan mijn beleving van het programma. Maar het feit dat ik aflevering 3 pas een halve week later verspreid over 2 dagen heb teruggekeken zegt iets over mijn gebrekkige passie voor dit seizoen. Voorgaande jaren keek ik de aflevering op zijn minst 3 keer terug in de week na de uitzending (en in totaal waarschijnlijk meer dan tien keer.)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2016, 01:08:45 »
Ik stoor me dit jaar vooral aan het (excuse moi) gezeik van iedereen over ofwel de zaterdag, ofwel hints, ofwel irritante kandidaten, ofwel onbekende kandidaten, etc etc.

Waarom stoor ik me hieraan Ramon?

Hints horen bij Wie is de mol. Zonder hints geen forum. Geen Wie is de mol. De crew is vooral bezig met een mooi programma afleveren en hints zijn daar onderdeel van, maar er is zoveel kritiek op de crew omdat er na 3 afleveringen een hint is gevonden waardoor bijna alle molloten al zeker zijn van hun mol. Waarom?
Ik snap de teleurstelling ergens wel, maar sommige molloten zitten dagen en nachten lang naar cijfercombi's opzoek. Ik noem Rat, (Rat, je bent geweldig!!!) die dagenlang bezig is met het ontcijferen van molgeld. Dat is iets wat misschien 1% van de molloten lukt. Mij niet gezien, daarvoor des te meer respect naar Rat. Maar hoe kun je dit de crew verwijten? Ze proberen elk jaar weer iets anders, een nieuwe twist en hints KUNNEN gevonden worden. Als je vanaf dat moment in een tunnel springt, ga ervoor en ben teleurgesteld maar we zitten hier allemaal op het forum omdat we mega fanatiek zijn en dingen willen ontcijferen en willen weten. En tegelijkertijd zijn we teleurgesteld en boos als we het te snel denken te weten.
Dit allemaal begrijp ik wel, maar ik lees zo ongelooflijk veel reacties dat de crew slecht werk levert met hints. Terwijl deze mensen zijn zo hard bezig om een perfect programma voor ons af te leveren.

Besef ook dat wij een kleine groep zijn die zo ver gaat wat betreft hints. De kloosterhint is door 'normale' kijkers waarschijnlijk niet eens opgevallen. Die lezen die dingen doordat het door ons verspreid wordt op social media. Het zijn vaak ook echt geen makkelijke hints. Zelfs superspeurder Rat had dagen nodig om dat molgeld te ontcijferen en nog steeds hoef je daar niet zeker van te zijn..

Ik ben zelf ook een groot molloot, ik kijk de uitzending minstens 5 keer terug in dezelfde week. Idioot haha, maar ik kijk ook gewoon voor de kijkerservaring. Genieten van de kandidaten, het land, de opdrachten, de spanning.
Ik vind dit jaar leuk vanwege zijn uitzonderlijk goed gekozen kandidatengroep. Leuker dan vorig jaar naar mijn mening. Het land is prachtig divers, echt heel goed uitgekozen. Midden Amerika scoort altijd goed.
Ook begrijp ik dat voor veel mensen de zaterdag wennen is, maar ik denk dat dit echt een uitprobeersel was en dat we volgend jaar terug gaan naar de donderdag en naar minimaal 2,5 mijloen kijkers per aflevering. Experimenteren is niet altijd slecht, maar qua uitzending heeft het misschien niet heel goed uitgepakt dit jaar. Daardoor merk je dat er minder molvibe heerst door het hele land. Dat vindt ik zelf ook jammer, maar het beperkt mij niet tijdens de uitzendingen an zich.

waar ik me wel bij aansluit is het stuk Nep mollen, geld in de pot en jokers/vrijstellingen.
Ik betrapte mezelf erop dat ik geirriteerd wordt dat er zo weinig geld in de pot zit.
Omdat ik het gewoon toffer vindt als er een mooi bedrag in de pot zit, dan komt deze hele reis ook wat serieuzer over. Vorig jaar was een dieptepunt met 10 duizend en dit jaar moeten ze dat bedrag nog maar eens zien te halen. Ook al zitten we pas aflevering 4, 4300 is geen geld. Ik weet dat ze ook minder kunnen verdienen en als kandidaat ga je voor jezelf en voor de ervaring, geld zie je later wel. Ik snap het allemaal, maar jokers kopen? ipv krijgen. Het wordt wel makkelijker gemaakt voor de mol op dat gebied de laatste jaren..
Een vriendelijke oproep aan de crew om misschien eens na te denken over back to basic. Jokers zijn een mooi spel onderdeel maar er moet wel geld verdiend kunnen worden. Kandidaten die geld gaan verdienen zodat we de mol op een natuurlijke manier kunnen ontmaskeren. Uit de montage valt niks te halen, uit de verdenkingen minimaal, dus gaan mensen steeds meer kijken naar hints.. waardoor ze dan teleurgesteld raken dat het daardoor juist weer te duidelijk lijkt.

We zitten in aflevering 4, vanaf nu gaat het ook rattiger gespeeld worden, daar kijk ik zeer naar uit en verder ben ik heel blij met het land dus, de kandidatengroep, hoe het gespeeld wordt. Iedereen is wel fanatiek, en de opdrachten zijn verrassend leuk tot nu toe. 3 opdrachten per aflevering werkt ook veel beter dan 2. Met 2 opdrachten (waarvan 1 vaak ook nog iets is met jokers of vrijstellingen kiezen ipv geld) is het nog een BEETJE te doen om wat geld in die pot te krijgen.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden!!!! En we zijn nog niet eens op de helft.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2016, 12:36:25 »
Ik kijk dit jaar eigenlijk vanaf de zijlijn mee. Mijn concentratie is niet bijzonder goed te noemen, maar zit er ook totaal niet in.

Dat zat ik wel voor de bekendmaking van de kandidaten, maar op een of andere manier door deze bekendmaking viel ik er uit en kreeg ik die drive niet terug. En die drive is nog steeds ver te zoeken.

Ik lees wel zoveel mogelijk mee en probeer af en toe wel te reageren op dingen of dat ik toch iets gezien heb, denk te weten enz. Maar het echte speuren wat ik andere jaren deed is er niet. Ik mis dat wel omdat dat juist voor mij bij het gevoel hoort van WIDM, maar kan me er totaal niet toe zetten.

Ik moet wel zeggen dat ik het land tot nu toe prachtig vindt, de groep is wel een leuke groep samen qua interactie, al zitten er voor mij een paar personen in die ik "minder" leuk vindt overkomen. Dat is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten.

Dus ik blijf gewoon kijken en genieten van de spellen die ik weer super goed vindt en van het land en de dynamiek tussen de kandidaten en hopelijk gaat het meespeuren volgend jaar weer beter want WIDM blijft trekken en te leuk om niet te zoeken. :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2016, 12:40:55 »
Ik zit er net als Rat ook niet zo in. Met name door de verhuizing naar zaterdag waardoor ik vaak uitgesteld moet kijken en de Klaas-hint in aflevering 2.

Dat buiten beschouwing latende , vind ik het echt een superseizoen. De groep en de opdrachten zijn tot nu echt beter dan ooit!

Moeten we dan niet mopperen over bijvoorbeeld de Klaas-hint?
Voor mij persoonlijk doen hints er bijna niet toe. Waarom ik dan toch op het forum zit/kijk ? Omdat ik het leuk vind om met anderen te speculeren over wat er tijdens de aflevering gebeurd. Eigenlijk jammer dat er geen plek is waarbij dat 'verborgen-hint-vrij-kan'

Ik wil namelijk graag lezen/horen : Rob is verdacht, want hij nam het mingeld mee na terugkijken. Maar ik vind het minder om te lezen :' De eerste cijfers van de code vormen die-en-die-naam.
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2016, 12:52:46 »
Ik kijk nog steeds met plezier naar WIDM.

Dat komt voor een deel omdat ik het spelletje heb leren begrijpen. Ook al zijn het op zich geen heel erg moeilijke spelletjes (kijk naar de raadsels bij de sleutel-kilm-opdracht), het is voor mij de combinatie die ertoe doet. Je weet als deelnemer dat je door iemand in de groep straal voor de gek gehouden wordt, en je vindt het nog leuk ook.

Zo kijk ik er als liefhebber van WIDM ook naar, zij het vanaf de zijlijn. Ik vraag me vaak af: hoe zou ik het zelf aangepakt hebben, welke keuze zou ik hebben gemaakt.

Voor mij is het totaal onbelangrijk of het nu om BN-ers gaat of niet, ik kijk het spelletje toch wel.

De theorieën, de hints, ik vind het gewoon een meerwaarde voor het programma hebben. Al zit ik er op het eind faliekant naast, als het gaat om het aanwijzen van de Mol, voor mij geeft dat niet.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2016, 15:03:54 »
Ik zit er ook minder in dan eerdere jaren, maar qua opdrachten en groep is het eigenlijk een prima seizoen, tot nog toe beter dan bijvoorbeeld 2014 en 2015 imho. Echter dé hint dreigt hier weer het programma volledig te verpesten, net als in 2013. Wat extra jammer is, omdat Kees één van de betere mollen van de laatste jaren was, en ook dit jaar Klaas prima molacties heeft, maar ik hem waarschijnlijk pas halverwege de serie voorzichtig zou gaan verdenken als die hint er niet was. Wat het programma zoveel leuker maakt. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat die hint niets is, maar dat lijkt steeds minder waarschijnlijk, ook kijkend naar de acties van Klaas.

Er wordt hier gezegd dat hints horen bij het programma en daar ben ik het wel een beetje mee eens, maar ik ben niet echt een hintspeurder. Ik vind het veel leuker de Mol te zoeken door te kijken naar zijn/haar acties. Ik heb soms het idee dat hier door sommige molloten bijna alleen maar naar hints gezocht wordt. En voor iemand die de hints liever aan zich voorbij laat gaan, zeker als ze zoveel weggeven als de priester- en de kloosterhint (echt, what where they thinking?), is het onmogelijk op dit forum te discussiëren over molacties zonder en passant toch alle gevonden hints (waarvan 1% max. echt een hint is) te lezen. Misschien dat er volgend jaar naast een spoilertopic ook een 'Hintvrije zone' op dit forum kan worden ingericht?

Toevoeging: hints zijn leuk als je tot het eind van de serie kunt denken "Hmm, zou dat een hint kunnen zijn?". Zodat je na aflevering 10 kunt denken: "Leuk, ik had 'm gevonden". Directe giveaways als handgebarenalfabet, priesterverhalen e.d. zuigen gewoon.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 15:08:38 door tumtum »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2016, 15:27:44 »
Misschien dat er volgend jaar naast een spoilertopic ook een 'Hintvrije zone' op dit forum kan worden ingericht?

Jup, daar ben ik ook groot voorstander van. Maar snap dat we daarin in de minderheid zijn  ;D
You'll never walk alone

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2016, 15:29:32 »
Jup, daar ben ik ook groot voorstander van. Maar snap dat we daarin in de minderheid zijn  ;D
Nope ben ook voorstander :D
#teamamaimiljaarde

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2016, 15:49:09 »
Nope ben ook voorstander :D
Hier nog een voorstander.  ::zwaai::

De Dominicaanse Republiek is echt een prachtige locatie, en de kandidaten dit jaar vind ik ook leuk. Zoals Cécile in afl. 1 al iets zei van: op papier zag de groep er al heel goed uit, maar in de praktijk blijkt ie alleen maar leuker te zijn. Dat komt denk ik o.a. door de diverse beroepen die we nog niet eerder in WIDM hebben gezien: politievrouw, harpist, modejournaliste en hockeyer. Maar imo zijn ook presentatrice Airen en acteur Rop, misschien ondanks hun in televisieland 'standaard' beroepen, zeer interessante deelnemers!

Zelf vind ik de groep dit jaar erg leuk, dynamisch, met veel verschillende karakters, achtergronden...
Ook een aantal opdrachten -tot dus toe- vond ik geweldig; de kloosteropdracht (mysterieus, stof tot nadenken), de zout-opdracht in aflevering twee (heel verwarrend, hylarisch) of bijvoorbeeld de opdracht in het centrum van Santo Domingo (mensen op dezelfde plek neerzetten).

Deze opdrachten, die samen afl. 2 vormen, vind ik tot nu toe ook de leukste. De sfeer en cultuur van het land, de samenwerking van de groep en het mysterieuze klooster: allemaal heel mooi om naar te kijken. Vanaf afl. 2 vind ik de afleveringen een beetje achteruitgaan. Ze blijven geweldig en ik haak zeer zeker niet af! Maar in het begin van het seizoen moest ik veel vaker lachen dan bv. afgelopen zaterdag. Ik weet niet waar dat aan ligt... Het verschilt natuurlijk ook per opdracht, wat voor acties en reacties die opleveren, etc.

Hoe dan ook, de Klaashint heeft veel invloed op mijn kijken. Ik let toch extra veel op hem, terwijl ik hem nog steeds erg kanidaterig vind overkomen. Maar op een gegeven moment ga ik gewoon Molacties zoeken bij hem... En ik vind Klaas een enorm leuke deelnemer, dat voorop. Maar zo'n overduidelijke hint...  ::ohno::

Natúúrlijk blijf ik kijken. Ik ben heel benieuwd naar de mooie plekken die de kandidaten nog gaan bezoeken en de spectaculaire opdrachten die ze nog gaan uitvoeren. Vrijwel alle shots uit de leader zijn al in de serie voorbijgekomen, dus dat belooft nog veel verrassingen!  :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2016, 16:26:55 »
Citaat

Deze opdrachten, die samen afl. 2 vormen, vind ik tot nu toe ook de leukste. De sfeer en cultuur van het land, de samenwerking van de groep en het mysterieuze klooster: allemaal heel mooi om naar te kijken. Vanaf afl. 2 vind ik de afleveringen een beetje achteruitgaan. Ze blijven geweldig en ik haak zeer zeker niet af! Maar in het begin van het seizoen moest ik veel vaker lachen dan bv. afgelopen zaterdag. Ik weet niet waar dat aan ligt... Het verschilt natuurlijk ook per opdracht, wat voor acties en reacties die opleveren, etc.

Hoe dan ook, de Klaashint heeft veel invloed op mijn kijken. Ik let toch extra veel op hem, terwijl ik hem nog steeds erg kanidaterig vind overkomen. Maar op een gegeven moment ga ik gewoon Molacties zoeken bij hem... En ik vind Klaas een enorm leuke deelnemer, dat voorop. Maar zo'n overduidelijke hint...  ::ohno::



Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dat de crew bezig is met alle facetten. Humor zit er elke aflevering wel in, en dat komt vooral door de deelnemers. Niet perse door opdrachten.
De een vindt widm leuker om naar te kijken vanwege humor, de andere weer vanwege spanning.

Ik vind er dit jaar meer humor inzitten dan spanning, en voor mij persoonlijk stoort dat.
Ik wil liever 6 schermen zien en die zenuwen (hoort gewoon ECHT bij de mol sfeer) dan 3 of 4 x shots van waar ze zitten te eten en waar een van de deelnemers zegt jaar na jaar."ja ik weet dus nu dat mijn buurman aan de tafel Eieren eet' Who cares? We weten echt wel dat de deelnemers echt alles opschrijven, en een keer benoemen is prima maar we hebben nu 4 afleveringen gehad en de stand qua schermen is als volgt;

Cecile > 0 x !!!! (ik vind dat echt een dieptepunt)
Annemieke 1x
Taeke 1 x
Marjolein 1 x
Tim 1 x
Klaas 1 x
Rop 2 x

Remy en Airen kregen hem ook 1 x te zien, Ellie 2 x (2e keer lag ze er uit)

dat zijn 10 schermen op 4 afleveringen... Waarom laten ze niet meer schermen zien?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2016, 16:29:33 »

dat zijn 10 schermen op 4 afleveringen... Waarom laten ze niet meer schermen zien?


Ja precies. Het is voor mij altijd het spannendste momentje van de aflevering. Daarnaast kan je dan ook een beetje naar gezichtsuitdrukkingen kijken. Erg jammer  ::niet-ok::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2016, 16:34:32 »
Mede daarom vond ik het seizoen in El Salvador zo geweldig. Er werden echt heel veel schermen getoond. Ik weet nog dat ik de executies moordend spannend vond  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Maar om even positief te eindigen.. Het land is echt geweldig mooi, hou ontzettend van Midden en Zuid Amerika. Azie vind ik ook top, maar Midden Amerika nog meer.

Seizoen 6,8 en 11 staat ook alle 3 heel hoog in mijn lijstjes. En door dit land, de opdrachten en de deelnemers komt dit seizoen ook zeker hoog. Ik denk en hoop wel dat het vanaf nu nog rattiger gespeeld gaat worden en dat er misschien wat meer schermen getoond gaan worden. Even los van evt. Klaas hint is het weer genieten.

Maar volgend jaar... al is het maar om de hele widm sfeer bij heel NL terug te krijgen (incl Kijkcijfers) terug naar de donderdag. seizoen 17 + 18 zijn besteld volgens mij, maar we willen er nog meer  ::tandpastasmiley:: ::love::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2016, 16:35:26 »
Ik geniet ieder jaar weer, ook dit jaar weer.. Prachtig land weer om te bekijken, geweldig camerawerk. Lol in het "speuren" naar de mol. Geweldige opdrachten en opdrachten die iets minder aanspreken. Vind er toch altijd weer verrassingen in zitten.  ::ok::
Weliswaar een dikke hint, maar ach... Niets is wat het lijkt toch? Ik ben nog steeds op zoek naar meer
bewijs.
Ik heb nu al 3x niet live kunnen kijken en dat vind ik wel balen. Ik hou er van om te kijken en vervolgens het forum op te duiken en alles mee te lezen. Nu kon dat pas de volgende dag en dan is het een hele inhaalslag qua bijlezen.
En voor mij persoonlijk is er nooit meer zo'n leuk jaar geweest sinds het seizoen 2008. Geen enkel seizoen heeft de mol en hints van toen meer kunnen overtreffen. Ben toen teveel verwend geweest denk ik en ik zat er toen ook meer dan volledig in  ;D

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2016, 17:48:29 »
Het is in ieder geval weer een erg mooi in beeld gebracht seizoen in een erg mooi land, met een bovengemiddeld leuke groep kandidaten.

Mocht het echter zo zijn dat de identiteit van de Mol al in de tweede aflevering verklapt is en deze 'best voorbereide Mol ooit' amper beter presteert dan de slechtst voorbereide Mol ooit, zou ik dat wel een forse domper vinden. Maar dat geloof ik (nog) niet.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2016, 18:17:39 »
Ik vind het een heerlijk seizoen ::bravo:: De opdrachten vind ik dit jaar bijzonder goed. De kayakopdracht met de duikers heb ik nog nooit zo gezien, de zoutopdracht was prachtig, de kloosteropdacht was op z'n eigen manier mysterieus, de touwtrekopdracht was een van de weinige krachtopdrachten die ik ooit heb gezien, en met de laseropdrachten hebben ze zichzelf toch wel weer overtroffen ::jaja:: Ik vind ook dat we dit jaar een uitstekende kandidaten groep hebben. Veel humor, de mondhoeken willen ook wat :D Met een harpist, topsporter, modekenner en politievrouw is dit één van de diverste seizoenen ooit. Leuk ook om van iedereen iets van zijn specialisme terug te zien in de afleveringen: Céciles mode-opmerkingen, Remy's kleine harpje, Annemiek die Song2 uit haar hoofd kent en Ellies politiewerkwijzes natuurlijk! ::bravo::

Ik zat er lekker in dit seizoen. Ik leek het molspeuren opnieuw uitgevonden te hebben. Waar ik vroeger uitging van de 'objectieve' molacties, trok voor het eerst (al dan niet voorzichtige) conclusies op basis van hoe iemand biechtte en hun manier van doen. Ik zat aardig in de Taeketunnel, maar probeerde wel de deur open te houden door te besluiten na aflevering 2 gewoon weer helemaal vanaf nul te gaan kijken.

...en toen kwam de kloosterhint. Tja. Die gooit het seizoen wel danig overhoop. Net zoals met oude series terugkijken: als je weet wie het is kijk je met een hele andere blik. Taeke verdacht vinden heeft geen zin meer, al probeer ik toch een soort tegen-beter-weten-in-open-minded te zijn. Het is nu toch meer Waarom is-ie de Mol? geworden, in plaats van het totale nietsweten.
En als de cijfercodeshint er dan nog eens bovenop komt, is dat natuurlijk alleen nog maar meer bevestiging. Los van de kloosterhint was hij op zich prima geweest: heel sterk, maar als je Klaas niet verdenkt, kun je het met wat omdenken nog weg doen als 'knap toeval'. En dat is precies wat een goeie hint zou moeten doen: je aan het twijfelen brengen. Aan een hint als 'De Mol draagt groene kleding' of 'de Mol zegt iets niet te zien' heb je in wezen niet veel, omdat je het alleen maar verdacht vind als je diegene al verdenkt. En aan een kloosterhint heb je al helemaal niks, want die brengt alleen maar zekerheid. Maar een écht goede hint, zoals 'ie zou moeten zijn, brengt je aan het twijfelen. Ik vond Remy in de eerste instantie niet verdacht, maar de 'vind 1 muzikant'-hint vond ik wel zó sterk dat ik hem toch niet durfde af te strepen. En wanneer je, met hulp van een hint, dan de volgende aflevering beter op iemand gaat letten, dán zou je wel eens op het spoor van de Mol kunnen komen. Is die persoon toch niet verdacht? Even goede vrienden, dan streep je hem als nog af en noem je het alsnog toeval. Maar als je - de door jou afgeschreven - echte Mol dankzij redelijk sterke hints toch maar in de gaten houdt, trek je misschien alsnog de goede conclusie. Een kloosterhint geeft teveel zekerheid om nog iemand anders te verdenken.
...óf niet!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2016, 18:52:42 »
Ik vind dit seizoen niet onderdoen voor de voorgaande twee seizoenen. Diverse kandidatengroep die erg verschilt in meerdere facetten en leuke, verfrissende opdrachten. Wel zou ik meer schermen willen zien, de nervositeit van een rood scherm of niet zou ik persoonlijk mogelijk twee dagen mee rond lopen en elke keer weer opnieuw.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2016, 19:22:37 »
Goed gesproken pac

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2016, 19:23:36 »
Ik vond afl. 2 helemaal niks en toen kwam afl. 3 en was ik weer helemaal als vanouds verkocht. Natuurlijk zijn de hints richting Klaas wel véél te vroeg weggegeven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2016, 19:28:35 »
Ik vind dit seizoen niet onderdoen voor de voorgaande twee seizoenen. Diverse kandidatengroep die erg verschilt in meerdere facetten en leuke, verfrissende opdrachten. Wel zou ik meer schermen willen zien, de nervositeit van een rood scherm of niet zou ik persoonlijk mogelijk twee dagen mee rond lopen en elke keer weer opnieuw.

Helemaal mee eens....ik vond juist de spanning van de schermen altijd helemaal geweldig. Dan zat ik met het hart in de keel op de bank te kijken. Maar aan de andere kant neemt dat natuurlijk ook weer zendtijd in beslag en missen we andere mooie beelden ;)
De kandidatengroep valt me heel erg mee. Een aantal kende ik al wel een beetje van gezicht maar had ik eerlijk gezegd niet zo heel erg veel mee....Ellie was voor mij de verrassing van de eeuw en ik vind het erg jammer dat ze er uit is :(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!