Auteur Topic: Aflevering 6 - misplaatst  (gelezen 28610 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2016, 23:22:31 »
Art is veruit het beste wat WIDM dit jaar te bieden heeft. Nuja zowat ieder jaar, want hij doet het (vind ik persoonlijk) gewoon enorm goed. Kan er niets slechts op aanmerken :)
Lomperik..

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #41 Gepost op: 6-02-2016, 23:31:23 »
Art is veruit het beste wat WIDM dit jaar te bieden heeft. Nuja zowat ieder jaar, want hij doet het (vind ik persoonlijk) gewoon enorm goed. Kan er niets slechts op aanmerken :)

Maar dit zijn toch meningen?

Op een forum mag je het toch oneens zijn met elkaar's meningen?  ::oink::
Art is journalistiek gezien de beste WIDM presentator, hij past ook bij het huidige WIDM.

Zie de tweet van Coen Swijenburg (oud kandidaat )deze avond ook. Hij vond dat Art ook veel te amicaal met de kandidaten omging en wel wat afstandelijker mocht zijn. Natuurlijk geeft elke presentator een eigen draai aan het presenteren, en dat is ook juist het mooie, maar ik vind Persoonlijk gewoon veel lekkerder kijken naar een Pieter Jan Hagens, die de kandidaten enigzins bang maakte, maar soms wel een sympathiek lachje tevoorschijn toverde. die uitgebreide afvallersgesprekken zijn voor mij ook overbodig.
En het spel lijkt gewoon veel minder hard gespeeld te worden, mede door de vele humor de laatste paar jaar. Maar in het seizoen van Sofie en Susan zat ook veel humor, maar werd het spel wel veel rattiger gespeeld lijkt wel. Een presentator die heel erg laat zien dat dit een spel is wat mega serieus gespeeld wordt brengt dit misschien beter over. iets wat Art in het begin trouwens wel vaak probeerde, maar de kandidaten lieten de adviezen toch vaak linksliggen, dus denk dat hij nu ook steeds meer zoiets heeft van. "jongens speel het lekker op jullie domme manier, zo komt er nooit geld in de pot'

 >:D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #42 Gepost op: 6-02-2016, 23:46:25 »


Zou het dan toch kloppen? Maar hoe kan dit? Dit is een screenshot uit de eerste aflevering. Toch geënsceneerd? Als volgende week Cecile vertrekt...



Tja. In ieder geval heel jammer dat Cécile er inderdaad uit is. Ik vond haar leuk en vooral ideaal voor mij als "contra"gewicht. Wordt Taeke de volgende? Of toch Tim? Ik hoop geen van beiden, zodat deze volgorde uiteindelijk écht toevallig blijkt te zijn. Hoewel, al vijf op rij..
 :-\\





Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2016, 00:07:06 »
Ik gelukkig ook  ::regenboog::

Ik denk dat mensen hier gewoon moeten gaan ZITTEN en KIJKEN, over iedere seconde wordt wel wat gezeurd. Ik vind De Mol Vier saaier dan WIDM hoor
Art presenteert heel goed, als hij lacht om bijvoorbeeld Rop dan vind ik dat geen verkleinde afstand tussen de kandidaten oid. Ik vind 'm steeds beter worden.

Tja die pot is het enige waarvan ik bij mezelf ook merk dat het me minder boeit. Vorig jaar dacht ik echt 'oohhh zo weinig', en nu denk ik van 'het is zo, tja'...
Ik geef de serie een 9 so far
Ik snap je punt qua inhoud van de pot maar ik denk ook dat het programma zo wordt neergezet als een soort thema. Vorig jaar werd duidelijk de nadruk gelegd op de inhoud van de pot dit jaar meer op achter je rug en de mol op het molgeld.

Ik vind het seizoen dit jaar ook wel mooi qua land en humor kandidaten maar, de opdrachten zijn voorlopig veel te lastig (worden véél té streng gejureerd) ik vind dat ze bij sommige opdrachten het geld hadden kunnen verdelen over bepaalde aspecten van de opdracht en de mol lijkt het véél te makkelijk te hebben. Ik ben bang in aflevering 10 teleurgesteld te worden door ik hoefde niet zoveel te doen momenten daarom geef ik het seizoen tot nu toe een 7.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 00:09:36 door Ropmol »

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2016, 00:25:35 »
Top land en ook mooie  opdrachten inderdaad. Ben ook blij dat Marjolein eruit is gegaan.. Leek wel een jonge Jack Russel wanneer zij in beeld kwam. Eindelijk even rustig kunnen focussen  :-X

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #45 Gepost op: 7-02-2016, 00:31:43 »
Wat maakt de pot onze BN ers nu uit? Helemaal niks vrees ik.
Iedere kandidaat van de laatste paar seizoenen widm speelt om te winnen en dat dozen ze door zich zelf verdacht te maken. De ervaring is dat elke kandidaat die op jou stemt 1 tegenstander minder, in de strijd om de finale te halen.

Iets bewust verkeerd doen om reacties uit te lokken en daar uit conclusies trekken , vinden we allemaal allang normaal gedrag. We noemen het zelfs mollen. Het maakt t werk voor de echte Mol erg simpel.

Nu er elk seizoen een pot leegzuig moment is, is de taak voor de echte mol zelfs zo dat ze voor dat moment gewoon goodwill morgen kweken en vooral moeten proberennnuet verdacht te zijn.

Op het risico af om hier afgeschoten te worden: ze mogen van mij na denken over hoe ze met dit format verder willen. Want de zin er is 1 verrader in Hun midden, klopt al Jaren niet meer.

Sorry voor de harde woorden voor sommige tere zieltjes.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #46 Gepost op: 7-02-2016, 00:44:18 »
Maar dit zijn toch meningen?

Op een forum mag je het toch oneens zijn met elkaar's meningen?  ::oink::
Art is journalistiek gezien de beste WIDM presentator, hij past ook bij het huidige WIDM.

En het spel lijkt gewoon veel minder hard gespeeld te worden, mede door de vele humor de laatste paar jaar.

 >:D

Absoluut mee eens dat je hier verschil van mening mag hebben. Zou een saai forum zijn als t niet mocht.
Vroeger begon de mol ongeveer zo: 10 kandidaten gingen op Reis etc. en wat we voorgeschoteld kregen was een verslag vd Reis.
Nu is t meer een soort analyse programma van de opdrachten, naar mijn mening zie ik steeds minder vd opdrachten en hoor ik steeds meer Biecht , al Dan niet tijdsincorrect gemonteerd.
Dat geeft een Andere visie en vraagt een ander aanpak van presenteren.


In mijn ogen mag de presentatie cleaner en killer. Vertel de opdracht, blijft mysterieus and that's it.
De humor in de afgelopen seizoenen?  Sorry dat mag iemand me uitleggen, want dat herken ik totaal niet.

Offline ReneMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #47 Gepost op: 7-02-2016, 00:53:37 »
Bij het bord van Klaas staat "kandidaat" is dat klaas kandidaat is?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #48 Gepost op: 7-02-2016, 00:57:55 »
Bij het bord van Klaas staat "kandidaat" is dat klaas kandidaat is?

Nee, dat is juist 'misplaatst' ;)

Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2016, 01:08:15 »
Wat maakt de pot onze BN ers nu uit? Helemaal niks vrees ik.
Iedere kandidaat van de laatste paar seizoenen widm speelt om te winnen en dat dozen ze door zich zelf verdacht te maken. De ervaring is dat elke kandidaat die op jou stemt 1 tegenstander minder, in de strijd om de finale te halen.

Iets bewust verkeerd doen om reacties uit te lokken en daar uit conclusies trekken , vinden we allemaal allang normaal gedrag. We noemen het zelfs mollen. Het maakt t werk voor de echte Mol erg simpel.

Nu er elk seizoen een pot leegzuig moment is, is de taak voor de echte mol zelfs zo dat ze voor dat moment gewoon goodwill morgen kweken en vooral moeten proberennnuet verdacht te zijn.

Op het risico af om hier afgeschoten te worden: ze mogen van mij na denken over hoe ze met dit format verder willen. Want de zin er is 1 verrader in Hun midden, klopt al Jaren niet meer.

Sorry voor de harde woorden voor sommige tere zieltjes.

Niet helemaal met je eens. De opdrachten dit jaar zijn zelfs met een groep zonder mol bijna niet te doen. Die eerste en derde opdracht vandaag, man man man, wat een ellende. Er is toch geen ruk aan als je opdrachten gaat bedenken die gewoon onhaalbaar zijn?

Maar goed. Vond de eerste opdracht wel degelijk leuk bedacht, al was het dus onhaalbaar en dus niet erg spannend. Tweede opdracht vond ik een prima tussendoortje en de derde opdracht was grappig. Ze hadden wel wat geld mogen krijgen voor die laatste opdracht, maar dat terzijde.

Al met al ben ik miet meer heel erg enthousiast over dit seizoen. De redenen zijn eerder genoemd en ik besef me dat ik kritisch ben.

-na vorig seizoen weet ook dit jaar elke kandidaat al halverwege wie de Mol is. Je merkt echt aan de interactie dat iedereen Klaas totaal niet serieus neemt. Tim en Taeke ouwehoeren erop los om wat twijfel te zaaien. Dat gesprek tussen Klaas en Cecile was ronduit pijnlijk.
-Elke zichzelf respecterende kijker weet wie de Mol is. Dat is gewoon balen!
-Opdrachten zijn leuk, maar echt te moeilijk. Hierdoor is een Mol eigenlijk overbodig.


Aflevering an zich, een 7

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2016, 01:25:58 »
Ik Ben al jaren niet enthusiast over widm. Is ook De reden dat ik jaren hier niet geweest Ben.
Teruggekomen voor de mol 4 en was mijn password voor oude nick kwijt.

Ik vind sinds 2 seizoenen (Susan en margriet) het weer iets leuker, Maar dat ligt aan de deelnemers en niet aan de makers helaas. Ben afgelopen week ziek geweest en kwam op dit forum een molvakantie tegen die bezig zijn met Hun 3e seizoen. En heel eerlijk vond ik Mol Geldrop en Gilze-Rijen veel leuker gemaakt Dan widm Xvi.




Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2016, 01:27:57 »
Mol Geldrop en Gilze-rijen??

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2016, 01:32:58 »
Mol Geldrop en Gilze-rijen??

De WIDM-series voor onbekende Nederlanders gemaakt door Wie is de Mol inc.

Geldrop was in 2014 en Gilze-Rijen in 2015. Als ik me niet vergis, speelt de serie van 2016 zich af in Roosendaal. Voor meer info: Youtube is je vriend. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2016, 01:55:42 »
Ik vind persoonlijk zelf dat opdrachten soms onhaalbaar lijken doordat een deel van de uitleg ontbreekt. Tel daar bij op dat het mensen meer interesseert of ze verdacht zijn, Dan of er geld in de pot komt.

Mooi voor beeld opdracht 1 vandaag. Wat is identiek? Van welk standpunt bekeken , want wat ze nu gedaan hebben is gespiegeld en dat is dus vanuit de zaal bekeken zeker niet identiek.
Tim en taeke zochten meer naar jokers Dan dat ze meehielpen voor geld in de pot.

Een overduidelijke mol? We shall see.
Een mol waarvan elke zichzelf respecterende kijker al weet wie t is!  Let op mensen die in een Andere tunnel zitten Dan klaas: u respecteert uzelf niet

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2016, 04:57:38 »
De WIDM-series voor onbekende Nederlanders gemaakt door Wie is de Mol inc.

Geldrop was in 2014 en Gilze-Rijen in 2015. Als ik me niet vergis, speelt de serie van 2016 zich af in Roosendaal. Voor meer info: Youtube is je vriend. ;)

Al gevonden. Bedankt! ( wat een paar irritantjes in Geldrop zeg )



Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2016, 09:40:51 »
-na vorig seizoen weet ook dit jaar elke kandidaat al halverwege wie de Mol is. Je merkt echt aan de interactie dat iedereen Klaas totaal niet serieus neemt. Tim en Taeke ouwehoeren erop los om wat twijfel te zaaien. Dat gesprek tussen Klaas en Cecile was ronduit pijnlijk.
Dat is toch wel een inherent probleem met het hele concept. Kandidaten gaan door op basis van hun kennis van de mol, dus de kandidaten die overblijven weten het beste wie de mol is. Je maakt me niet wijs dat tegen de tijd dat je met z'n vijfen overblijft, het niet voor iedereen tenminste 80% zeker is wie de mol is. Je moet het als mol wel heel goed spelen om niet ergens een steek te laten vallen. Zeker omdat je 24/7 met elkaar doorbrengt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2016, 09:45:47 »
Niet helemaal met je eens. De opdrachten dit jaar zijn zelfs met een groep zonder mol bijna niet te doen. Die eerste en derde opdracht vandaag, man man man, wat een ellende. Er is toch geen ruk aan als je opdrachten gaat bedenken die gewoon onhaalbaar zijn?

Maar goed. Vond de eerste opdracht wel degelijk leuk bedacht, al was het dus onhaalbaar en dus niet erg spannend. Tweede opdracht vond ik een prima tussendoortje en de derde opdracht was grappig. Ze hadden wel wat geld mogen krijgen voor die laatste opdracht, maar dat terzijde.

Al met al ben ik miet meer heel erg enthousiast over dit seizoen. De redenen zijn eerder genoemd en ik besef me dat ik kritisch ben.

-na vorig seizoen weet ook dit jaar elke kandidaat al halverwege wie de Mol is. Je merkt echt aan de interactie dat iedereen Klaas totaal niet serieus neemt. Tim en Taeke ouwehoeren erop los om wat twijfel te zaaien. Dat gesprek tussen Klaas en Cecile was ronduit pijnlijk.
-Elke zichzelf respecterende kijker weet wie de Mol is. Dat is gewoon balen!
-Opdrachten zijn leuk, maar echt te moeilijk. Hierdoor is een Mol eigenlijk overbodig.


Aflevering an zich, een 7
Ik respecteer mezelf niet, omdat ik Klaas niet als mol heb? Beetje rare uitspraak...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2016, 10:17:58 »
Nee je respecteert jezelf als kijker naar t programma niet Omdat je een Andere mening over de identiteit van de mol hebt Dan het forumlid die deze opmerking maakt. Dit is de mening van een forumlid.

In mijn reactie daar op Wilde ik eigenlijk hetzelfde doen als u, mijn verontwaardiging uiten over de enigszins harde uitspraak.

Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn Eigen mening mag hebben  en vind ik juist dat de discussie t forum levend maakt. je Eigen mening verdedigen en Anderen proberen te overtuigen, prima.
Molloten met een Andere visie " belachelijk" ( vond even geen ander woord) maken, Misplaatst
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 10:49:32 door Tarbozan »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2016, 10:32:29 »
in een poging om het weer over het onderwerp te hebben en dus ::ontopic:: te blijven had je het ook misplaatst kunnen noemen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2016, 10:38:07 »
Nee je respecteert jezelf als kijker naar t programma niet Omdat je een Andere mening over de identiteit van de mol hebt Dan het forumlid die deze opmerking maakt. Dit is de mening van een forumlid.

In mijn reactie daar op Wilde ik eigenlijk hetzelfde doen als u, mijn verontwaardiging uiten over de enigszins harde uitspraak.

Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn Eigen mening mag hebben  en vind ik juist dat de discussie t forum levend maakt. je Eigen mening verdedigen en Anderen proberen te overtuigen, prima.
Molloten met een Andere visie " belachelijk" ( vond even geen ander woord) maken, absoluut not done...


Top! Dan delen we die mening! ::ok::

OT: ik vond het een mooie aflevering. De opdrachten vond erg leuk en origineel bedacht (vooral opdrachr 1 en 3). Ik vond opdracht 1 niet onmogelijk, maar de kandidaten maakten het zichzelf zo moeilijk. Opdracht 2 was leuk, maar vond wel dat ze erg weinig geld konden verdienen daar. Van opdracht 3 heb ik echt genoten! Wat een leuke opdracht!

Wie vond ik verdacht?:
Annemieke: deed het bij de kabelbaanopdracht goed. Daalt op mijn lijstje
Tim: Deed veel rare dingen in deze aflevering. Misschien te mollerig. Desondanks stijgt hij wwl op mijn lijstje.
Klaas: is wel gestegen op mijn lijstje. Als hij de mol is, was hij bij opdracht 1, helemaal in zijn element. Echter vond ik hem bij opdracht 2 en 3 niet echt mols.
Taeke: deed raar bij dr tweede opdracht, maar is niet mijn mol.
Rop: blijft vooralsnog mijn mol. Nam weer een sleutelpositie in bij opdracht 2. Misschien is mijn keuze ook meer gebaseerd op aflevering 5