Auteur Topic: Aflevering 6 - misplaatst  (gelezen 28614 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2016, 11:01:05 »
Klaas. Opdracht 1 verdacht. Maakt t complex met dikke en dunne Boeken. Schuift de tafel weg.

Iedereen opdracht 1 verdacht: links en rechts gebruiken in deze opdracht

Annemieke opdracht 1: jokers terugleggen. Als mol zou je ze niet nodig hebben

Opdracht 2: - Tim en taeke aan de telefoon. Verdacht.
                    - het woordenboek dat Tim eerder liet liggen,zou nu handig zijn geweest. Verdacht.
                     - Annemieke die in afl 1 nog spaans sprak , kan dat nu ineens minder. Verdacht.
                     - volatim, Alleen door Tim zo verstaan. Verdacht voor iedereen dat ze t niet corrigeren
                     - anagram mentiroos, hint voor Tim?

Opdracht 3:
Erg trage mannen auto. Verdacht Tim, taeke en klaas.
Omweg mannenauto, verdacht Tim, taeke klaas
Kapotte auto,is deze gemold?
Klaas die ze weer op Goede spoor naar hoogste punt Brengt, niet verdacht klaas
Rop als laatste gezocht, op hoogste punt , terwijl mol laag zit, verdacht voor rop.


Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2016, 11:26:35 »
Art staat bij zijn intropraatje voor het stadion Bartolo Colón.

Dat was een speler van de Mets.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bartolo_Col%C3%B3n
We zien Taeke vaak met een Mets shirt lopen.
Nou ben ik niet zo van de kledinghints, maar vond het een vermelding waard.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 11:29:54 door Ray026 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2016, 11:54:41 »
Leuk gevonden, Ray. En zeker een hint die de Regie kan creeren.

Stadion is nl geen locatie geweest tot nu toe in de serie .
Maar dezelfde speler speelde ook voor de white sox en zelfs de Red Sox. Wat de hint wel sterker maakt is dat hij nog steeds bij de mets speelt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2016, 13:39:37 »
Ik sluit me aan bij JPMOL. Het is echt een super leuke serie, een super leue aflevering met 3 echt leuke opdrachten. Met name opdracht 1 vind ik 1 van de leukste in tijden :)
Ik ben het hiermee eens! Het waren weer 3 leuke opdrachten in een fantastische omgeving. Oke, die eerste opdracht was misschien te lastig, en daar hoefde de mol ook niet al te veel te doen, maar die andere 2 opdrachten hadden best geld op kunnen leveren. Vooral die derde opdracht had volgens mij gemakkelijk het volle bedrag kunnen opleveren. Zeker als men niet als kip zonder kop had rondgerend bij de finale-foto... Die laatste was zeker mogelijk geweest!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2016, 13:50:41 »
Leuk gevonden, Ray. En zeker een hint die de Regie kan creeren.

Stadion is nl geen locatie geweest tot nu toe in de serie .
Maar dezelfde speler speelde ook voor de white sox en zelfs de Red Sox. Wat de hint wel sterker maakt is dat hij nog steeds bij de mets speelt.

Zo hebben ze ook al zitten eten in een restaurant wat vertaalt "Hockeystick" heet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2016, 14:16:10 »
Een mooie aflevering qua omgeving. Hebben zelf de tocht met die gondel gemaakt. Leuk om dat terug te zien.

Leuke opdrachten, jammer nr. 1 te moeilijk en dus kansloos. MOL kan toekijken.
Nr. 2 Voer voor de MOL, maar qua tijd erg lastig. Zo te zien heeft de groep nog niet door wat samenwerking is. Het lijkt wel of ze geen belang hebben bij geld verdienen.
Annemieke die ineens niet meer zo goed Spaans spreekt? Die 2 jokers weer in het mandje legt?
De MOL zou die jokers in de zak steken. Die gaat het de kandidaten niet makkelijk maken.
Nr. 3 Had deze graag in 2 delen beoordeeld willen zien. Geld voor het verzamelen van alle poppen en apart geld voor de foto. Tim was duidelijk aan het mollen toen hij, met het hoogste punt in zicht, zei; " Moeten wij hier niet rechtsaf" o.i.d (heb nog niet teruggekeken, maar het viel meteen op)Hij wist ook zijn positie voor de foto niet meer.
Alleen maar molgedrag?
Taeke die in zijn 1e versnelling bleef rijden? En pas naar links ging toen Klaas ingreep?

Wat mij betreft zouden de opdrachten wel iets eenvoudiger mogen zijn, meer kansrijk voor de kandidaten, dan is er voor de MOl meer werk te doen en voor ons leuker om te zien en te wikken en wegen.
Als een opdracht bij voorbaat kansloos is, heeft het voor de MOL geen zin risico te nemen.

Al met al genieten!
Productie en Art doen het geweldig.
Geef een 8 omdat ik de 1e opdracht kansloos vind.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2016, 16:24:30 »
Wat mij betreft zouden de opdrachten wel iets eenvoudiger mogen zijn, meer kansrijk voor de kandidaten, dan is er voor de MOl meer werk te doen en voor ons leuker om te zien en te wikken en wegen.
Als een opdracht bij voorbaat kansloos is, heeft het voor de MOL geen zin risico te nemen.

Hier ben ik het van harte mee eens, de kans dat een opdracht mislukt is te groot door de eisen die worden gesteld. Maar ik moet er wel bij zeggen dat deze groep ook wel overal een puinhoop van maakt, zelfs als ze vantevoren een goede tactiek afspreken.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2016, 21:27:15 »
Dit is voor mij de eerste aflevering dat ik Klaas echt zie mollen wanneer het niet nodig is of wanneer anderen er niet direct bij was.

Donder nu uit mn Rop tunnel..

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2016, 21:39:04 »

Opdracht 3:

Klaas die ze weer op Goede spoor naar hoogste punt Brengt, niet verdacht klaas


Dat maakte toen al niet meer uit, het andere team was er al (of bijna) volgens mij.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2016, 23:32:23 »
Hier ben ik het van harte mee eens, de kans dat een opdracht mislukt is te groot door de eisen die worden gesteld. Maar ik moet er wel bij zeggen dat deze groep ook wel overal een puinhoop van maakt, zelfs als ze vantevoren een goede tactiek afspreken.

En daar heb jij ook gelijk in!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2016, 01:33:30 »
Klaas zit bij elke executie op de achterste rij..

In de afl 'misplaatst' zit hij op de voorste rij..

Zit hij hier misplaatst?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2016, 16:38:57 »
Klaas zit bij elke executie op de achterste rij..

In de afl 'misplaatst' zit hij op de voorste rij..

Zit hij hier misplaatst?

volgens mij slaat de titel alleen op de opdrachten en niet op de executie. hier valt er namelijk iemand af en valt er niet te mollen. wss waren alle plekken achter al bezet...
"niets is wat het lijkt"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2016, 20:37:13 »
Klaas zit bij elke executie op de achterste rij..

In de afl 'misplaatst' zit hij op de voorste rij..

Zit hij hier misplaatst?

Nee, ze zitten elke executie op "dezelfde" plek (feitelijk kan dat niet, want steeds minder stoelen, maar enfin...). Hebben ze zo afgesproken.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2016, 00:32:55 »
misschien super ver gezocht maar kijken of elke keer dezelfde persoon achter de persoon zit die afvalt is ook nog een idee. t gebeurt namelijk altijd achter je rug (in dit geval misschien wel letterlijk).

van de week ga ik proberen dit te amalyseren ik kom erop terug
"niets is wat het lijkt"

Re: Aflevering 6 - misplaatst
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2016, 00:51:36 »
Ik respecteer mezelf niet, omdat ik Klaas niet als mol heb? Beetje rare uitspraak...

Misschien wat te hard gesteld, maar ik vind het in elk geval zeer naïef. Hij is gewoon de Mol, echt 100% zonder twijfel is Klaas de mol. Maar goed, excuses dat ik het wat te hard stelde.

Over de aflevering denk ik dat de hint naar Klaas die Kandiaat heeft als woord, een sterk gevonden hint. De tafel wegduwen vond ik eigenlijk wel grappig gedaan. Leuk om hè, wat actiever te zien mollen.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 19:15:38 door Straatblaffer »