Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135339 keer)

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #240 Gepost op: 13-02-2017, 13:50:57 »
Precies, en daarmee lijkt Diederik als mol dus volledig uitgesloten. Duik de Thomas tunnel weer dieper in.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #241 Gepost op: 13-02-2017, 13:57:12 »
Dat is volledig buiten mededinging. Het rode scherm is altijd voor de slechtste kandidaat.

Ik heb geen zin om deze discussie opnieuw te starten, maar wat je zegt klopt nog steeds niet. Want 'normaliter' was Arjen Lubach destijds de slechtste kandidaat omdat hij als enige niet op Kim zat. En toch kreeg hij geen rood scherm.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #242 Gepost op: 13-02-2017, 14:02:59 »
Ik heb geen zin om deze discussie opnieuw te starten, maar wat je zegt klopt nog steeds niet. Want 'normaliter' was Arjen Lubach destijds de slechtste kandidaat omdat hij als enige niet op Kim zat. En toch kreeg hij geen rood scherm.

Maar was dat niet toen Joris een soort van privilege had en later gezegd heeft dat hij met opzet z'n test heel slecht had gedaan? Had hij hem niet op zichzelf ingevuld toen? Zoiets staat me bij?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #243 Gepost op: 13-02-2017, 14:10:08 »
Een andere mogelijkheid is dat Imanuelle Jochem op de mouw heeft gespeld dat Diederik haar hoofdverdachte is, terwijl ze in werkelijkheid op iemand anders zit of zelf de mol is. Ik vraag me sowieso af hoe echt dat bondje van Ima en Jochem is. Het zou me niet verbazen als de een de ander belazert, of dat ze beiden lopen te huichelen. Jochem heeft al meerdere malen in zijn biechten gezegd dat hij het niet bepaald eerlijk speelt en blij is als iemand anders eruit vliegt. Dat beiden op camera zeggen dat ze op Diederik zitten zegt mij dus niet zoveel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #244 Gepost op: 13-02-2017, 14:17:15 »
Een andere mogelijkheid is dat Imanuelle Jochem op de mouw heeft gespeld dat Diederik haar hoofdverdachte is, terwijl ze in werkelijkheid op iemand anders zit of zelf de mol is. Ik vraag me sowieso af hoe echt dat bondje van Ima en Jochem is. Het zou me niet verbazen als de een de ander belazert, of dat ze beiden lopen te huichelen. Jochem heeft al meerdere malen in zijn biechten gezegd dat hij het niet bepaald eerlijk speelt en blij is als iemand anders eruit vliegt. Dat beiden op camera zeggen dat ze op Diederik zitten zegt mij dus niet zoveel.
Klopt maar ze zeggen ook in hun biechten dat Diederik hun hoofdverdachte is, waar geen van de ander kandidaten iets van kan zien of horen, lijkt me. De mol kun je met die biechten ook niet om de tuin leiden, omdat die de testresultaten ook wel ter ore zal komen. Na de executies waarschijnlijk, maar toch.




Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #245 Gepost op: 13-02-2017, 14:24:06 »
Maar was dat niet toen Joris een soort van privilege had en later gezegd heeft dat hij met opzet z'n test heel slecht had gedaan? Had hij hem niet op zichzelf ingevuld toen? Zoiets staat me bij?
Nee, dat was seizoen 8, dit was seizoen 10.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #246 Gepost op: 13-02-2017, 14:48:56 »
Nee, dat was seizoen 8, dit was seizoen 10.

Ow ja tuurlijk. Thanks ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #247 Gepost op: 13-02-2017, 14:58:49 »
Klopt maar ze zeggen ook in hun biechten dat Diederik hun hoofdverdachte is, waar geen van de ander kandidaten iets van kan zien of horen, lijkt me. De mol kun je met die biechten ook niet om de tuin leiden, omdat die de testresultaten ook wel ter ore zal komen. Na de executies waarschijnlijk, maar toch.

Die biechten zeggen echter niet zoveel als een van beiden de mol is. Diegene kan dan immers de ander ervan overtuigd hebben dat Diederik de mol is en zelf op camera volhouden dat hij of zij ook op Diederik zit. Als Diederik niet de mol is (wat de meesten hier lijken te denken) zou dat meteen heel goed verklaren waarom Sanne en Thomas geen rood scherm kregen. Als Ima dan wel Jochem de meeste vragen op Diederik heeft ingevuld, had een van hen waarschijnlijk een rood scherm gezien.

Er worden nogal vergaande conclusies getrokken uit de laatste executie, die alleen kunnen kloppen als men aanneemt dat Jochem en Ima de waarheid spreken over hun verdenkingen en geen van beiden de mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #248 Gepost op: 13-02-2017, 16:34:04 »
Ik heb geen zin om deze discussie opnieuw te starten, maar wat je zegt klopt nog steeds niet. Want 'normaliter' was Arjen Lubach destijds de slechtste kandidaat omdat hij als enige niet op Kim zat. En toch kreeg hij geen rood scherm.

Je hebt natuurlijk het volste recht om eigenwijs vol te houden, maar letterlijk staat er in het dagboek van de Mol, op de officiële AVROTROS-site het volgende:
"De testuitslag van de Mol maakt niks uit. Die mag iedere test verpesten. Sowieso de slechtste zijn. En alsnog groen krijgen."

Het heeft geen zin om naar een oud seizoen te verwijzen, dit is waar we nu mee te maken hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #249 Gepost op: 13-02-2017, 17:45:46 »
Toch leuk om te zien hoe het kopieergedrag uit de theorie: Tweelingen / dubbele dingen ook zijn weg naar Diederik Jekel heeft gevonden. ::)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #250 Gepost op: 13-02-2017, 18:08:44 »
Die biechten zeggen echter niet zoveel als een van beiden de mol is. Diegene kan dan immers de ander ervan overtuigd hebben dat Diederik de mol is en zelf op camera volhouden dat hij of zij ook op Diederik zit. Als Diederik niet de mol is (wat de meesten hier lijken te denken) zou dat meteen heel goed verklaren waarom Sanne en Thomas geen rood scherm kregen. Als Ima dan wel Jochem de meeste vragen op Diederik heeft ingevuld, had een van hen waarschijnlijk een rood scherm gezien.

Er worden nogal vergaande conclusies getrokken uit de laatste executie, die alleen kunnen kloppen als men aanneemt dat Jochem en Ima de waarheid spreken over hun verdenkingen en geen van beiden de mol is.
Eens, het hangt van een paar aannames aan elkaar.

Laat ik voorop stellen dat ik niet weet of kandidaten gecoacht worden om te liegen tijdens hun biechten. Of om verschillende versies te geven. Dat lijkt me niet, maar dat soort dingen komen toch niet naar buiten vanwege de soort contracten die de deelnemers ongetwijfeld hebben moeten tekenen.

Het lijkt me dat als je de kandidaten meerdere keren per week laat biechten dat je dan genoeg materiaal hebt om als regie mee te manipuleren. In principe ga ik er vanuit dat alle biechten behalve die van de mol "echt" zijn. Misschien "out of context," of zelfs oud, maar geen leugens. 

De aanmame was dat de biechten klopten - op die van de mol na - inderdaad. Maar dus ook dat de regie geen biechten uit materiaal van vorige afleveringen gebruikt. Ik weet niet of dat laatste zo'n slimme aanname was.

Alleen de biechten van van Imanuelle en Sanne kun je zeker van zijn dat ze in ieder geval gedeeltelijk en misschien zelfs helemaal na de opdrachten van afl. 6 hebben plaatsgevonden. Die van Thomas, Jochem en Diederik kunnen in theorie 100% oud zijn.

Dan zit je nog met knip en plakwerk, of bewust te vroeg afkappen van de regie. Hoe de biecht van Diederik eindigde bijvoorbeeld:

"Sanne is op dit moment mijn no. 1 kandidaat, maar ik vind het nog wel te riskant om vol op haar te gaan zitten, dus ik ga ook een beetje spreiden op Jochem"

Eindigt hij bij "Jochem", of heeft de regie het laatste deel van die zin weggelaten?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #251 Gepost op: 13-02-2017, 18:30:13 »
Laat ik voorop stellen dat ik niet weet of kandidaten gecoacht worden om te liegen tijdens hun biechten. Of om verschillende versies te geven. Dat lijkt me niet, maar dat soort dingen komen toch niet naar buiten vanwege de soort contracten die de deelnemers ongetwijfeld hebben moeten tekenen.

Het lijkt me dat als je de kandidaten meerdere keren per week laat biechten dat je dan genoeg materiaal hebt om als regie mee te manipuleren. In principe ga ik er vanuit dat alle biechten behalve die van de mol "echt" zijn. Misschien "out of context," of zelfs oud, maar geen leugens. 

Dat is iets wat ik me ook geregeld afvraag. Ik denk niet dat ze kandidaten coachen om te liegen, maar ze zullen wel vragen stellen als "wat vond je verdacht aan Jochem deze aflevering of bij die opdracht" om maar wat te noemen. Met biechten na elke opdracht vergaar je al snel genoeg materiaal de verdenkingen bij de test niet helemaal zuiver te laten zijn.
Ook zijn alle deelnemers bekend met hoe TV programma's gemaakt worden en ze zullen beseffen dat het een saai seizoen is als iedereen op dezelfde zit, dus ik verwacht dat ze hierin tot op een bepaalde hoogte best in mee gaan, zonder echt te hoeven liegen.
Oude biechten gebruiken is natuurlijk het makkelijkst. De verdenking van Ima op Diederik werd volgens mij tot in aflevering 5 nog steeds onderbouwd met het verhaal over de bevertjes, volgens mij waren dat oude biechten.

Dan zit je nog met knip en plakwerk, of bewust te vroeg afkappen van de regie. Hoe de biecht van Diederik eindigde bijvoorbeeld:

"Sanne is op dit moment mijn no. 1 kandidaat, maar ik vind het nog wel te riskant om vol op haar te gaan zitten, dus ik ga ook een beetje spreiden op Jochem"

Eindigt hij bij "Jochem", of heeft de regie het laatste deel van die zin weggelaten?

Hier heb je een goed punt. Bij Ima was het ook niet helemaal duidelijk deze aflevering wat ze precies zei. Ik denk dat je met knip en plak werk ook ver kan komen.

Het komt er hoe dan ook denk ik op neer in hoeverre de kandidaten hiervoor toestemming hebben gegeven, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan bij de uitzendingen, zoals dat ooit gebeurd is waarbij het leek alsof finalist Chandrika totaal niet op de Mol zat. Je wordt dan namelijk wel voor heel NL als een beetje dom afgeschilderd en ik vraag me af welke BN-er dat zou pikken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 18:40:19 door molecula »

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #252 Gepost op: 13-02-2017, 20:58:58 »
Denk ook niet dat de kandidaten wordt gevraagd/gestimuleerd om te liegen in biechten. Het lijkt idd aannemelijk dat het oude biechten zijn i.c.m. biechten waarin ze standaard vragen worden gesteld over willekeurige kandidaten.

Ergens misschien wat minder leuk/oneerlijk, aan de andere kant ik vond seizoen 2009 (Jon als mol) één van de minste seizoenen ooit mede doordat hij al heel snel verdacht werd en in de biechten van Vivienne, Dennis en Anniek dit ook heel duidelijk naar voren kwam.

Dus er een beetje omheen draaien om de spanning erin te houden vind ik geen probleem. De diehard fans en lezers hier komen zonder die biechten ook wel achter de mol, vooral voor de massa-tvkijker zorgt dit voor de twijfel die nodig is om het spannend te houden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #253 Gepost op: 13-02-2017, 20:59:30 »
In mijn ogen kan je weinig uit de testen en executies halen, zelfs niet zo zeker dat Diederik de mol niet zou zijn. Inderdaad in de biecht geven kandidaten ook antwoorden op vragen en vertellen veel meer dan wij zien. Daarna wordt nog hevig geknipt en geplakt. Zo kan een en ander anders overkomen, bijzaak hoofdzaak lijken en andersom en is het veel kwestie van suggestie. Het is immers helemaal niet de bedoeling dat wij iets uit die testen kunnen halen dus de regie let daar heel zorgvuldig op.

Buiten dat, wordt er vanuit gegaan dat iedereen alles weet van elkaar. Dat is natuurlijk niet zo. Je kan net gefocust hebben op dingen die niet gevraagd worden en de vragen slecht weten, ter plekke een blackout krijgen, in de war raken of je weetjes door de war halen of iets simpelweg niet weten. Kandidaten vertellen vaak dingen over zichzelf niet als ze vermoeden dat het in een vraag terug zal komen en in deze groep is de kans bovendien groot dat mensen elkaar foute informatie lopen te voeden.

Stel dat Jochem met een toch al slecht geheugen (geloof wel dat hij niet het beste geheugen van allemaal heeft) verkeerde informatie van Imanuelle heeft gekregen over Diederik en met die informatie zijn vragen op Diederik in vult. Kan hij de test dramatisch slecht maken zonder dat het betekent dat hij de verkeerde mol heeft. En dit geld voor allemaal.

Hier heb je een goed punt. Bij Ima was het ook niet helemaal duidelijk deze aflevering wat ze precies zei. Ik denk dat je met knip en plak werk ook ver kan komen.

Het komt er hoe dan ook denk ik op neer in hoeverre de kandidaten hiervoor toestemming hebben gegeven, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan bij de uitzendingen, zoals dat ooit gebeurd is waarbij het leek alsof finalist Chandrika totaal niet op de Mol zat. Je wordt dan namelijk wel voor heel NL als een beetje dom afgeschilderd en ik vraag me af welke BN-er dat zou pikken.

Denk dat ze bij voorbaat toestemming geven en soms er niet lekker bij zitten achteraf. Klaas was ook bepaald niet blij hoe duidelijk hij was neergezet naar de kijker toe.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 17:39:03 door cinner »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #254 Gepost op: 14-02-2017, 17:26:06 »
Bij de underground opdracht

Op het plusgeld staat een J (alweer de J van Jekel?)



btw: op het mingeld een R

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #255 Gepost op: 14-02-2017, 17:41:24 »
Bij de underground opdracht

Op het plusgeld staat een J (alweer de J van Jekel?)



btw: op het mingeld een R

Er is ook een S. gevonden en er zijn niet genoeg biljetten om Diederik Jekel te maken. Wel interessant om uit te vogelen waarom die letters er op staan en wat het betekent. We krijgen nu pas langzaam het geld wat beter te zien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #256 Gepost op: 14-02-2017, 17:47:06 »
Er is ook een S. gevonden en er zijn niet genoeg biljetten om Diederik Jekel te maken. Wel interessant om uit te vogelen waarom die letters er op staan en wat het betekent. We krijgen nu pas langzaam het geld wat beter te zien.

Die S bovenaan staat op alle biljetten cinner,

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #257 Gepost op: 14-02-2017, 17:55:23 »
Die S bovenaan staat op alle biljetten cinner,

Ohhhhhh De S. had ik ergens gelezen en niet zelf gezien. Hoei, zou het dan toch op Diederik wijzen? Misschien zijn de klinkers weg gelaten. Dan hebben we een D R K J L nodig en dat kan prima.

*Zit weer blij in haar tunnel*

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #258 Gepost op: 14-02-2017, 17:59:24 »
Bij de underground opdracht

Op het plusgeld staat een J (alweer de J van Jekel?)

Misschien is het al ergens genoemd, maar onder het nummer rechtsboven staat "State of Oregon" en onder het nummer linksonder staat "Beaver State", de nickname voor Oregon: http://www.statesymbolsusa.org/symbol-official-item/oregon/state-nickname/beaver-state

Toch leuk dat Diederik's bevertjes weer terugkomen  :D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #259 Gepost op: 14-02-2017, 17:59:35 »
Ohhhhhh De S. had ik ergens gelezen en niet zelf gezien. Hoei, zou het dan toch op Diederik wijzen? Misschien zijn de klinkers weg gelaten. Dan hebben we een D R K J L nodig en dat kan prima.

*Zit weer blij in haar tunnel*

Ik heb ergens een vage E opgeslagen.
Moet ik opzoeken