Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492494 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #440 Gepost op: 16-06-2017, 16:39:01 »
Als je toch richting daar gaat, ga dan naar Moldavie...... toch?  ::) ;D

Misschien was saai niet het goede woord. Maar er bestaan toch spannendere landen dan Hongarije voor Wie is de Mol.
Ik hoop dat ze naar Afrika gaan. of naar Zuid Amerika. Als ze naar het oosten van Europa gaan zou ik dan ook gewoon voor Moldavie gaan.
Het zou ook wel weer eens leuk zijn om een islamitisch land te zien nietwaar? it's been a while.. 2009!  ::oink::
Haha jaa Moldavië mag ook, omdat het lekker onbekend en mysterieus is. In onze online molversie op het forum, hadden we bij een opdracht de Mol als hint Chisinau de hoofdstad van Moldavië gegeven ;D

Ja Islamitisch land wordt lastig met alle spanningen, maar Marokko (foto Tunnelvisie) kan dan wel een mooie optie zijn ja  ::jaja:: hoewel die Roemeense groeve van Pac ook kan.

Ik denk idd dat Rick wel weet hoe deze foto genomen moest worden, om het ons niet te gemakkelijk te maken ;D
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 16:46:19 door Mollenvanger-MV »

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #441 Gepost op: 16-06-2017, 17:03:31 »
De beeldhouwer waar ik het over had vermoedt dat het kalksteen is. Daar hebben we niet zo veel aan, want dat komt vrijwel overal voor.
Wat hij wel opvallend vond is dat het tot zulke kleine stukjes is gebroken. Hij gaf als tip dat we zouden kunnen kijken in welke regio dat belangrijk is. Het kan dan voor bijvoorbeeld cement worden gebruikt.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #442 Gepost op: 16-06-2017, 17:20:52 »
Jongens ik wil even laten weten dat ik het heel grappig en leuk vind dat we amper 3 maanden na laatste aflevering seizoen .. alweer 23 pagina's aan data hebben voor het aankomende seizoen.

Lekker bezig !!!!!  ::zwaai::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #443 Gepost op: 16-06-2017, 19:08:56 »
Op deze afbeelding staat wel zo'n rood ding. De constructie van de kleine arm lijkt ook gekruist te zijn, net als bij de foto van Rick. Maar waar deze staat weet ik niet. Bovendien zijn er heel veel plekken op de wereld met zulke crushing machines. Ik vraag me af of we de locatie ooit zullen vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #444 Gepost op: 16-06-2017, 19:22:13 »
Ik kan hier wel wat gelijkenissen in zien, maar kleine kans dat het 'm is
Dit is een kalksteengroeve in Marokko

Lijkt me wel echt een toplocatie!

Marokko zou leuk zijn! En plausibel ook want het zou eigenlijk de eerste locatie van WIDM 12 geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 19:28:27 door Heinz »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #445 Gepost op: 16-06-2017, 19:34:13 »
Iets waar ik niemand over hoor. Rick's facebook post bevat ook tekst. niet alleen die foto. Er staat iets over dat hij niet weet hoe hij dit team moet bedanken voor alles.
Is dat met andere woorden zeggen dat dit het laatste seizoen ever was? Ik kan me niet voorstellen dat hij ermee stopt, en als hij er mee stopt, zou er dan een vervanger komen. Dit team bestaat al sinds het 1e seizoen he...

dat is vrij ontrustend maar ik denk dat Rick ondertussen na 17 jaar ook wel eens toe is aan een beetje rust.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #446 Gepost op: 16-06-2017, 20:25:14 »
Die kleine stukjes steen worden in Lissabon in trottoirs gebruikt. Maar gezien het grote aantal Nederlanders dat naar Portugal gaat, lijkt me dat een "tricky" bestemming. En het land is al eens bezocht. Dat laatste is echter geen reden om er niet nog eens naartoe te gaan.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #447 Gepost op: 16-06-2017, 21:51:40 »
Eindelijk eens bij kunnen lezen.

Geweldig hoe er al weer gepuzzeld wordt en dingen ontdekt zijn.  ::bravo::

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #448 Gepost op: 16-06-2017, 21:59:45 »
Via google gezocht op de foto de foto staat in het linkedin profiel van:
Taco rijssemus ceo idtv
Danny melger
Chris licher
Duncan van de laar
Ralph ten kate
Christiaan rebel
Brenda matthijs
Elisa mariani
Jacco fransen

Heb mijn linkedin wachtwoord niet bij de hand kan dus niet zien of deze mensen allemaal bij idtv werken. Kunnen we iets puzzelen met deze namen.

Ps voor hen die het niet weten je kunt in google afbeeldingen zoeken naar plaatjes druk daar in de zoek regel op de camera. En upload de foto of de url van de foto van rick.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 22:09:35 door witte raaf »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #449 Gepost op: 16-06-2017, 22:41:18 »
@witte raaf
Het lijkt erop dat al deze mensen hebben aangegeven op LinkedIn dat ze het bericht van Rick interresant vinden. Volgens mijwerkt alleen Taco bij IDTV. Waarom alleen deze 9 worden weergegeven op google weet ik niet, maar het lijkt me niet dat Rick hier invloed op heeft. Er zullen dus waarschijnlijk (helaas) geen hints aan verbonden zitten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #450 Gepost op: 16-06-2017, 22:55:57 »
Dank je. Verder zoeken dan maar


Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #451 Gepost op: 17-06-2017, 18:41:06 »
Ik heb een site gevonden met heel veel steengroeves over heel de wereld, met foto's. Ik ben alle kalksteengroeves, met uitzondering van die in landen waar WIDM al eens geweest in of waar ze sowieso niet naar toe zouden zijn gegaan (Syrië lijkt me op het moment niet echt een geschikte locatie  ::)).

Zelf vind ik de Afitos Stone Quarry in Griekenland het meest in de buurt komen. Op Google Earth is te zien dat er drie van die machines staan als op de foto, dus wie weet...  ::vergroot::

Linkje: http://www.stonecontact.com/quarries-3043/afitos-stone-quarry

(Overigens denk ik niet dat alle steengroeves ter wereld op deze website staan, dus misschien zit ik er helemaal naast)

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #452 Gepost op: 17-06-2017, 19:17:12 »
Ik kom terug op wat ik zojuist gezegd heb.

Nigel stuurde ons een link met foto's van een groeve die er véél meer op lijkt:

https://www.crushers.de/enders/index.php?option=com_content&view=article&id=620:schotterwerk-in-zypern-ii-2&catid=71&Itemid=1016&lang=en

Sterker nog, dit moet haast wel de plek zijn.
En deze groeve staat op...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 18-06-2017, 12:55:27 door De Tunnelvisie »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #453 Gepost op: 17-06-2017, 19:30:43 »
Na vele honderden foto's van 'limestone crushing plants' te hebben bekeken, vindt ik die in cyprus qua constructie en omgevin er wel het meest op lijken. Lastige blijft wel dat er vaak meerdere van dezelfde type machines wereldwijd worden verspreid. Bovendien lijkt de constructie iets geeler te zijn dan die van Rick. Maar wellicht is het wat verkleurd.
Tot nu toe de beste optie in ieder geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #454 Gepost op: 17-06-2017, 19:32:42 »
Is dat niet véél te toeristisch/overbevolkt met Nederlanders? Ik ben er zelf nooit geweest, maar is dat niet het paradijselijke oord waar de helft van de Nederlandse gepensioneerden naar toe trekt om te gaan wonen en de andere helft van de Nederlanders naar toe gaat op vakantie? ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #455 Gepost op: 17-06-2017, 19:43:45 »
Is dat niet véél te toeristisch/overbevolkt met Nederlanders? Ik ben er zelf nooit geweest, maar is dat niet het paradijselijke oord waar de helft van de Nederlandse gepensioneerden naar toe trekt om te gaan wonen en de andere helft van de Nederlanders naar toe gaat op vakantie? ::hypocriet::

Een quote van www.allesovercyprus.nl:
"Het eiland Cyprus is één van de meest zonzekere bestemmingen van Europa en een prachtig eiland om te bezoeken. Toch wordt het land jaarlijks door slechts enkele tienduizenden Nederlandse toeristen bezocht, terwijl nabijgelegen landen als Turkije en Griekenland een veelvoud hiervan mogen verwelkomen."

Ik vind het wel een realistische optie. En wat ik zie op Google Afbeeldingen is het ook wel echt een prachtige locatie!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #456 Gepost op: 17-06-2017, 20:05:43 »
Oh, dan is mijn beeld verkeerd :-[
Maar het is inderdaad een mooi land! Misschien wat aan de kleinere kant, dus het zou leuk zijn als het dan toch combineren met bijvoorbeeld Moldavië of een ander Oost-Europees land... ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #457 Gepost op: 17-06-2017, 21:17:13 »
Moldavië is overigens zo'n beetje het allercorruptste land van heel Oost-Europa. En dat zegt veel. Sterker nog Moldavië is zo corrupt, dat vorig jaar een boel jongeren van Chisinau naar Boekarest zijn gewandeld, om aan de Roemeense regering een petitie te bieden of Moldavië alsjeblieft (weer) bij Roemenië mocht horen. Zo corrupt dus.  ::rofl:: Hoewel ik er eerlijk bij moet zeggen dat Roemenië toen in een vrij goede periode zat, waarbij ze ook als voorbeeld voor de rest van Oost-Europa werden genoemd (nieuwe verkiezingen en je voorsprong verdwijnt vrij snel weer in een achterstand)  ::)

Oh en Moldavië is waarschijnlijk ook niet het meest stabiele land in Oost-Europa. Geen idee of dat de makers van Wie is de Mol allemaal zou tegenhouden. Ik bedoel het is ook niet een gevaarlijk land ofzo (je kunt alleen beter niet naar Transniestrie afreizen). Ik zie Wie is de Mol er niet snel heen gaan. Kunnen ze beter naar Roemeens Moldavië afreizen  ;D

Cyprus zou wel leuk zijn.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #458 Gepost op: 17-06-2017, 21:24:34 »
Cyprus i.c.m die foto klinkt heel aannemelijk en vind ik erg tof. Goed speurwerk  ::ok:: Een land waar ik ooit op ben ga hopen nadat ze andere eilanden (IJsland, Sri Lanka, Dominicaans Republiek) ook hebben bezocht. Zou dan eindelijk weer een Europa serie betekenen (al is Cyprusook soort van Azië toch?). En ik denk zelfs dat ze er een hele serie op kunnen nemen, maar na 4 jaar (2014 was het laatste duoland), zou een combinatie in 2018 ook wel leuk zijn. Maar met welk land dan.. geen idee, misschien wel een relatief onbekend Grieks eiland.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #459 Gepost op: 17-06-2017, 22:17:42 »
Die plek op Cyprus ziet er veelbelovend uit, maar de zijkant van de transportband lijkt me op de WIDM-foto wel anders, toch?