Een week geleden had ik al vermeld dat de de naam Thomas "tweeling"betekent; het komt uit het Aramees.
Ja! Daar ben je! Ik herinnerde me jouw eerdere post over 'Thomas = tweeling in het Aramees'. Toen heb ik die gezocht, maar ik was je schermnaam kwijt en kon je post niet terugvinden.
En ik ben het grotendeels met je eens. Zie onder meer ook mijn post in het tweeling-topic.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het zou mooi zijn wanneer de volgende afleveringstitel te linken valt aan een van zijn rollen, bijvoorbeeld de onderstaande. Maar dan moeten de makers wel heel voorzichtig te werk gaan...
Thomas speelt momenteel in 'De meiden' van Jean Genet. Hij is daarin te zien als mevrouw/drag queen.
Twee gezichten als man en vrouw?
Hij zegt in een interview hierover met Winq, waarbij hij ook wordt gevraagd naar zijn deelname aan widm:
" Toen het belletje kwam of ik mee wilde doen, wist ik: dan moet ik het ook goed doen. Ik ben fan en wil er niet meteen in de eerste aflevering uit liggen.”
Ik zie een parallel met de eerste twee alinea's uit Dagboek 2 en dan vooral met de eerste zin: "Het is een rol die je moet willen spelen".
Ik maak hier wel deze restrictie: het zou best kunnen dat de redactie van widm ervoor zorgt dat ieder dagboek aan een andere potentiële Mol kan worden toegeschreven. Ze maken de dagboeken tenslotte wsl. pas achteraf.