Auteur Topic: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '  (gelezen 44981 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Gepost op: 2-01-2017, 16:57:18 »
Een nieuw seizoen Wie Is De Mol staat weer voor de deur.

We zijn weer klaar voor de grootste vraag die bij half Nederland de eerste maanden van het jaar door het hoofd spookt:

WIE IS DE MOL?



zaterdagavond, 20.30 uur NPO1
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 20:37:27 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 -
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2017, 20:30:29 »
spooky
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2017, 20:31:23 »
Gave opening  ::love::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2017, 20:33:07 »
Lekker. Meteen actie. Veel beter dan vorig jaar.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2017, 20:47:23 »
Waar blijft Floortje Dessing?
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2017, 20:50:02 »
Enveloppen voorbij lopen is zo 2015.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2017, 20:50:08 »
Er loopt er weer eens eentje 2 millimeter langs een envelop  ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2017, 21:33:10 »
Was er vorig jaar niet veel kritiek dat er te veel jokers en vrijstellingen waren?
Nu hebben we een hele aflevering gehad die enkel om de vier vrijstellingen draaide. Ok er is onderweg één opdracht geweest waar een beetje geld mee verdiend kon worden.

Maar hoe moeten we nou de persoon vinden die geen geld wil verdienen als er gewoon al amper manieren zijn om geld te verdienen?  ???

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2017, 21:36:43 »
Wat een leuke aflevering en geweldige start van het seizoen! Heerlijke klassieke widm opdrachten, met groepjes door een stad heen en in zo'n bioscoop. En wat een leuke groep, met veel grapjes maar ook serieuze gesprekken. En natuurlijk de prachtige natuurbeelden. Belooft een goed seizoen te worden!

Ook leuk om de referenties naar de oude seizoenen al te horen trouwens. Er zitten veel kandidaten bij die eerdere seizoenen al hebben gezien zo te horen.

Offline San-ne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • altijd een bijzonder figuur
Re:
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2017, 21:38:23 »
oke maybe is mn naamgenoot het wel. zag dr kijken bij de executie--》geen enkel teken van spanning+ een veel te laat ingezette zucht van opluchting.... hmmm
zo fanatiek molloot, dat we alles (ja echt alles) koppelen aan WIDM

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2017, 21:40:40 »
Topaflevering  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2017, 21:41:01 »
Was er vorig jaar niet veel kritiek dat er te veel jokers en vrijstellingen waren?
Nu hebben we een hele aflevering gehad die enkel om de vier vrijstellingen draaide. Ok er is onderweg één opdracht geweest waar een beetje geld mee verdiend kon worden.

Maar hoe moeten we nou de persoon vinden die geen geld wil verdienen als er gewoon al amper manieren zijn om geld te verdienen?  ???

Ik was verbaasd dat de vrijstellingen niet gekocht konden worden. Dat was de voorbije jaren toch een vast recept om de pot laag te houden.

Dat doet me vermoeden dat er nog een addertje is en dat we in aflevering 3 weer de pot leeg kunnen trekken.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2017, 21:42:08 »
Volgens mij wordt deze serie echt heel leuk, maar de eerste aflevering vond ik niet echt mega boeiend.   Wie is de mol? of Wie pakt de vrijstelling?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2017, 21:44:20 »
Was er vorig jaar niet veel kritiek dat er te veel jokers en vrijstellingen waren?
Nu hebben we een hele aflevering gehad die enkel om de vier vrijstellingen draaide. Ok er is onderweg één opdracht geweest waar een beetje geld mee verdiend kon worden.
Maar hoe moeten we nou de persoon vinden die geen geld wil verdienen als er gewoon al amper manieren zijn om geld te verdienen?  ???
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 21:52:03 door Stormpie, Reden: quote gefixt »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2017, 21:49:39 »
Zo eens even denken:

- Ten eerste zou op het eerste oog de mol niet in de helikopter willen zitten, want er is geen geld te vinden daar (en dus ook niet 'niet te vinden').
Dus de mol zit in de andere twee groepen

-De envelop met het vraagteken moest gevonden worden, want anders maakt dat de tweede opdracht minder leuk.
Dus de mol zit bij Jochem, Sigrid en Yvonne

Maar...

Het is ook wel mooi als de mol zich op zo'n groot bioscoopscherm anders voor kan doen en goodwill kan kweken bij de rest van de groep. En aangezien al het geld is gevonden zou het bijna logisch zijn dat de mol toch in de helikopter zat.


I am confused.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2017, 21:51:48 »
Was er vorig jaar niet veel kritiek dat er te veel jokers en vrijstellingen waren?
Nu hebben we een hele aflevering gehad die enkel om de vier vrijstellingen draaide. Ok er is onderweg één opdracht geweest waar een beetje geld mee verdiend kon worden.

Maar hoe moeten we nou de persoon vinden die geen geld wil verdienen als er gewoon al amper manieren zijn om geld te verdienen?  ???

Ja, ik wil deze serie echt positiever zijn dan vorig jaar ... en tot zo ver vind ik in ieder geval de eerste aflevering leuker en beter ... maar ik ben het wel helemaal met je eens dat het wel heel erg weinig over geld ging, en dat is toch waar je de Mol mee moet vinden. Interessant ook dat ook Dennis dit opmerkt bij Moltalk.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2017, 21:54:38 »
Wat een heerlijke verwarrende aflevering. Top!  ::bravo::
Nog even goed bedenken welke posities te mol had.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2017, 21:57:12 »
Zo eens even denken:

- Ten eerste zou op het eerste oog de mol niet in de helikopter willen zitten, want er is geen geld te vinden daar (en dus ook niet 'niet te vinden').
Dus de mol zit in de andere twee groepen

-De envelop met het vraagteken moest gevonden worden, want anders maakt dat de tweede opdracht minder leuk.
Dus de mol zit bij Jochem, Sigrid en Yvonne


Tot deze drie kom ik ook. Sigrid zegt daarnaast "Ik ben het liegen en bedriegen zat" in een aflevering genaamd '.. zo gedaan' (m.a.w 'zo gezegd, zo gedaan'). Dus is zij het die liegt en bedriegt? In ieder geval zat ze in de goede groep. Mijn voorlopige hoofdverdachte!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2017, 22:00:36 »
Er loopt er weer eens eentje 2 millimeter langs een envelop  ::rofl::

Nietes, 2x

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2017, 22:01:54 »
Ik vond het een hele goede eerste aflevering! Normaal gesproken moet ik er altijd in komen en is het heel chaotisch allemaal maar dat gevoel heb ik nu totaal niet. En de groep is volgens mij echt heel leuk