Auteur Topic: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '  (gelezen 44979 keer)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2017, 23:15:30 »
Wat een gave eerste aflevering! Prachtige beelden, leuke kandidaten en sterke montage. Maar wat een enorm goede beslissing om van de uitzending één vloeiend verhaal te maken  ::bravo:: Het is zo veel spannender op deze manier. Inderdaad is het enige nadeel: het thema van deze aflevering was het viertal vrijstellingen dat er te verdienen viel. Maar dat is geen probleem als dat vanaf volgende week verandert.
Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als de vrijstellingen/ de envelop met het ? niet gevonden werden. Misschien was er dan toch iets gebeurd met geld, en wie weet was de helikopter groep dan wel een goede plek voor de Mol.

Zo veel vragen! ???

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2017, 23:26:21 »
Erg mooie aflevering, vloeiend gaat het over van de ene naar de andere opdracht. Zalig. Scheelt tijd (geen introducties van Art over nieuw spel), dus meer te zien!

Ga in de herhaling nu, heurlijk nagenieten...  ::jaja::
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2017, 23:33:25 »
Dit gaat volgens mij een topseizoen worden! De eerste helft van afl. 1 vond ik prachtig maar de tweede erg saai. Gedoe met vrijstellingen boeit me niet zo, tenzij er meer op het spel staat. Iemand zomaar een vrijstelling afpakken vind ik ook niet bij WIDM horen. De afvaller moet degene zijn die het minst over de Mol weet. Gedoe met veel vrijstellingen vertroebelt dat maar.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een gave serie wordt. Leuke groep, prachtige beelden. We zijn weer begonnen! ::bravo::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2017, 23:34:51 »
Hahahaha ik kijk nu voor de 2e keer en ik realiseer me nu pas dat het spel met vrijstellingen/bioscoop keuzes best wel erg lijkt op aflevering 1 seizoen 8 waarin mensen met 3 jokers ook het dilemma hadden, lever ik iets kostbaars in voor een groepsvrijstelling. Toen heb ik wel geleerd dat mensen altijd voor zichzelf gaan, ook in aflevering 1.

Het leek er qua opzet iig op, leuk dat ze dat hebben teruggehaald. Vond ik toen ook al een mega spannend/slimme spelopzet! Zeker om te zien hoe de groepsdynamiek er daarna uit gaat zien  ::vergroot::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2017, 23:36:20 »
Dit gaat volgens mij een topseizoen worden! De eerste helft van afl. 1 vond ik prachtig maar de tweede erg saai. Gedoe met vrijstellingen boeit me niet zo, tenzij er meer op het spel staat. Iemand zomaar een vrijstelling afpakken vind ik ook niet bij WIDM horen. De afvaller moet degene zijn die het minst over de Mol weet. Gedoe met veel vrijstellingen vertroebelt dat maar.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een gave serie wordt. Leuke groep, prachtige beelden. We zijn weer begonnen! ::bravo::

Eens met dit! Maar er is in ieder geval ook 2,500 duizend euro verdiend. Iets wat de laatste jaren echt niet het geval was.
Dat vrijstellingen moeten we een beetje door de vingers zien en vooral plaatsen bij aflevering 1 (JUIST omdat kandidaten dan nog blind moeten gokken soort van)
Vorig jaar stonden ze na aflevering DRIE pas op 1800....

Vanaf nu zal het echt wel meer om geld gaan draaien, er komen niet elke week 4 vrijstellingen.#markmywords  ;D ::tandpastasmiley::

EDIT: heb even opgezocht en normaal zijn er 2 losse opdrachten in aflevering 1 de openingsaflevering en is er per opdracht meestal 1500 te behalen dus die 2500 van nu was ook best een fiks bedrag voor 5 simpele punten vinden, toch? denk dat de makers qua totaal bedrag daar wel rekening mee hebben gehouden.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 00:49:38 door Rämon »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2017, 03:17:37 »
Wat betreft de afleveringstitel: zou het erop kunnen wijzen dat de Mol gedaan heeft wat hij zei in het praatje met Art? Jeroen is de enige die al vrij duidelijk aangaf dat ie de vrijstelling niet in zou leveren, en dat ook daadwerkelijk niet gedaan heeft.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2017, 09:03:52 »
Citaat
Wat betreft de afleveringstitel: zou het erop kunnen wijzen dat de Mol gedaan heeft wat hij zei

Kan. Of niet. Want op het deel waar normaal "zo gezegd" zou staan, staan nu puntjes. Je kunt het dus ook lezen als "niet zo gezegd, wel zo gedaan".

 ::bravo::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2017, 09:05:07 »
Mooie aflevering met mooie beelden van Oregon (leek wel 3 op reis). Maar jammer dat aflevering heel erg gescript is. Vrijstellingsopdracht moest wel lukken om de rest ook te laten doorgaan. En ook het vraagteken vinden was cruciaal voor de rest van de show. Ik zie liever 3 spectaculaire opdrachten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2017, 09:13:28 »
Kan. Of niet. Want op het deel waar normaal "zo gezegd" zou staan, staan nu puntjes. Je kunt het dus ook lezen als "niet zo gezegd, wel zo gedaan".
Lijkt mij inderdaad waarschijnlijker dat iemand niet gezegd heeft wat hij wel gedaan heeft. Dan zou het gewoon op de afvaller kunnen slaan. Volgende aflevering maar even afwachten of er een patroon ontstaat van afleveringstitels.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2017, 09:25:22 »
Mooie eerste aflevering.
Het verloop leek inderdaad gepland. Vrijstellingen moesten gevonden  worden.

De mol kan dus best in de helikopter gezeten  hebben. Jeroen speelde daar de meest opvallende rol door  voor te stellen  te liegen  over de vrijstellingen.  Hij zette  daarmee  meteen het spel op scherp. De anderen met vrijstellingen bracht hij daarmee  in een lastige positie althans diegenen die moeite  hebben met liegen en het bracht  een extra laag  in het spel in de bioscoop.

Dit kon wel eens vooropgezet zijn.

In de andere groepjes gebeurden ook verdachte  zaken.
De aflevering nog maar eens  rustig terugkijken.

Vincent steeds als eerste afvaller gehad...op het laatst geswitcht  :)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 09:28:11 door Moedermol »

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2017, 10:46:07 »
Wat een mooie aflevering en wat een schiterende omgeving, ben beniieuwd naar de volgende afleveringen.

Maar de titel is een gezegde : .... zo gedaan. Komt van : zo gezegd zo gedaan.
Imanuellle zegt in het bos, in zie door de envelop het bos niet meer.
Dit is ook een halve gezegde, zou dit een hint kunnen zijn.  Ga de gezegdes in de gaten houden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2017, 10:54:06 »
Wat een ongelofelijke gave aflevering was dit! Ik vind het echt super dat alle opdrachten in elkaar overlopen, dat maakt het heel wat spannender om naar te kijken. Ook fijn dat het landschap en de temperatuur veel rouwer zijn dan in voorgaande jaren (ik was het slippertjes-op-het-strand-gevoel wel een beetje zat). Volgens mij hebben de makers heel duidelijk gekeken naar De Mol 4; deze aflevering had precies dezelfde sfeer, fijn! Soms had ik alleen het idee dat ik naar RTL Boulevard aan het kijken was, maar dat komt puur door Jeroens enorm herkenbare stemgeluid.

De groep lijkt mij op het eerste gezicht erg leuk. Volgens mij zitten er nogal wat molloten in ;). In ieder geval weten ze erg goed hoe het spel werkt. Van tevoren verwachtte ik veel van Sanne, maar zij leek een beetje weg te vallen in de groep, terwijl Yvonne juist erg leuk overkwam.

En dan de opdrachten. Het eerste wat ik bij het kijken zei was: de mol zit in de helikopter. Niet alleen is het een gaaf avontuur (wie wil er nu niet in een helikopter vliegen of op die brug staan?), het is ook dé plek om invloed uit te oefenen op de manier van spelen van de medekandidaten. De mol wil natuurlijk dat er vanaf het begin gelogen/bedrogen wordt. Zo staat het spel vanaf het begin op scherp. Dat de mol dan niets zou kunnen doen om geld te laten verdwijnen, is in dit geval niet erg. Er wordt geld verdiend, wat goed is voor de moraal van de groep (zeker in een eerste aflevering). Bovendien was de opdracht in Portland zo gemakkelijk dat hij sowieso amper kon mislukken (een mol weet dat!). Het is gevaarlijk, maar ik richt me nu dus al voornamelijk op het drietal in de helikopter Jeroen, Thomas en Roos.

Verdachte acties van de kandidaten:
- Jeroen: vindt dat er gelogen moet worden over de vrijstellingen, maar laat dit liegen helemaal over aan de rest
- Roos: liegt zó slecht dat het iedereen opvalt (zou dit een afleidingsmanoeuvre zijn?)
- Thomas: is erg onopvallend tot nu toe
- Diederik: nog weinig verdachts gezien
- Yvonne: speelt het spel erg fanatiek, heeft een 'bondje' met de eerste afvaller
- Imanuelle: loopt langs het bordje bij het museum terwijl ze dat volgens mij wel gezien heeft (om zichzelf verdacht te maken?), maar maakt het daarna bij datzelfde museum en de Thai goed
- Jochem: vertoont veel meer tactisch inzicht dan ik had verwacht, speelt erg fanatiek
- Sanne: komt een beetje 'dommig' over, stuurt bewust een verkeerde kant op
- Sigrid: duidelijk een tactische speler die goed doorheeft hoe het spel in elkaar zit, verder nog niet echt opvallend

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2017, 10:54:54 »
Ik kwam op Twitter een bericht tegen, dat wellicht hier ergens gepost is.

''... zo gedaan'' kan natuurdlijk slaan op ''Zo gezegd...''.

Maar iemand op twitter maakte de opmerking dat het op een nummer kon slaan dat Ramses Shaffy gezongen heeft:

''laat me, laat me, laat me mijn eigen gang maar gaan.....ik heb het altijd zo gedaan''


En dat laatste kan op Thomas wijzen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2017, 12:10:28 »
Wat een ontzettend leuke aflevering! Zelfs mijn oom die niet veel met WIDM heeft zat er gelijk helemaal in. Een uitermate topaflevering! Heel erg gaaf! Geweldig! Ik heb er niet echt woorden voor.

Over de verdachten: Ik heb vanaf het begin, een maand geleden al in een tunnel gegaan op Jeroen. En ik vond hem in de aflevering ook echt verdacht. Maar nu in de app de meeste mensen hem verdenken gaat iets in mij echt wel twijfelen. Nu lijkt het te voor de hand liggend.

Maar hij is nog steeds mijn mol.
Daarnaast verdenk ik Roos ook een beetje. De vissersbootjes(2014) en de margrieten(2015) laten mij maar niet los. De executie was in een rozentuin en Portland heet ook City of Roses. Volgensmij.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2017, 12:29:11 »
Wat betreft de vele vrijstellingen: ach, de makers stoppen wel vaker in de eerste aflevering een mogelijkheid om alle deelnemers door te laten gaan. Het is ook zo zielig om iemand direct naar huis te moeten sturen. De Vlaamse producenten probeerden dit ook, maar ze hadden niet ingeschat dat de groep zo hard zou zijn. Deze Nederlandse groep is op het eerste gezicht ook lekker hard. Leuk om te zien :)

Wat betreft het vele geld: we zitten al jaren te zeuren dat de hoeveelheid geld die (redelijkerwijs) verdiend kan worden, daalt. Nu is er eens een grotere hoeveelheid geld en is het weer niet goed...
Misschien was de opdracht iets te gemakkelijk, misschien was de mol niet succesvol en misschien zat de mol in de helikopter, maar dat het geld zo gemakkelijk verkregen werd....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2017, 12:35:02 »

Wat betreft het vele geld: we zitten al jaren te zeuren dat de hoeveelheid geld die (redelijkerwijs) verdiend kan worden, daalt. Nu is er eens een grotere hoeveelheid geld en is het weer niet goed...
Misschien was de opdracht iets te gemakkelijk, misschien was de mol niet succesvol en misschien zat de mol in de helikopter, maar dat het geld zo gemakkelijk verkregen werd....

In de afgelopen seizoenen bleek al snel dat veel kandidaten al vanaf het begin alleen maar bezig waren zichzelf verdacht te maken i.p.v. met de opdracht en het geld vinden, het zou best kunnen dat ze hier een beetje vanuit gingen, dat juist bij de geldzoekers de meesten verdacht gingen doen en daarmee bliksemafleiders konden worden in de montage. Ik ga er dan ook vanuit dat alles wat ook maar enigszins verdacht lijkt in die opdracht heel bewust de montage heeft gehaald zonder dat er werkelijk gemold werd.

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2017, 12:50:41 »
Mijn verdachten zijn op dit moment Jeroen en Sanne. Ik vond het wel jammer dat er maar 1 opdracht was waarmee je geld kon verdienen, maar volgende week wordt dat waarschijnlijk anders, aangezien de portofoons dan weer in het spel komen en ook de jaarlijkse lasergame-spel weer aan bod komt  :D

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2017, 12:52:51 »
Eens met dit! Maar er is in ieder geval ook 2,500 duizend euro verdiend. Iets wat de laatste jaren echt niet het geval was.
Dat vrijstellingen moeten we een beetje door de vingers zien en vooral plaatsen bij aflevering 1 (JUIST omdat kandidaten dan nog blind moeten gokken soort van)
Vorig jaar stonden ze na aflevering DRIE pas op 1800....

Vanaf nu zal het echt wel meer om geld gaan draaien, er komen niet elke week 4 vrijstellingen.#markmywords  ;D ::tandpastasmiley::

EDIT: heb even opgezocht en normaal zijn er 2 losse opdrachten in aflevering 1 de openingsaflevering en is er per opdracht meestal 1500 te behalen dus die 2500 van nu was ook best een fiks bedrag voor 5 simpele punten vinden, toch? denk dat de makers qua totaal bedrag daar wel rekening mee hebben gehouden.

Inderdaad, volgende week komen de guns en de portofoons er weer in  :D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2017, 13:12:11 »




Erg jammer voor Vincent dat dat niet waar was  ::niet-ok::


En voor wat het waard is: Iop de website staat '... zo gedaan' de ene keer met een spatie na de ... en de andere keer niet.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2017, 13:16:41 »
Eerste conclusies :

-(wederom) een leuke groep
-Schitterende omgeving met veel moegelijkheden mogelijkheden voor uitdagende opdrachten
-Bioscoop verhaal was errug goed om zo in het begin eens even de verhoudingen in de groep te reorganiseren.
-Voor ons molloten was het een waardeloze aflevering. Als er geen geld te verdienen is of geen mogelijkheden voor de mol om toe te slaan, kunnen we ook niks ontdekken.... Ik heb er nix aan als de mol nu maar geld heeft verdiend omdat ie weet dat het over 4 weken wel weer verdwijnt. Begin dan bij aflevering 4 of zo met een gevulde pot en laat de toeristische afleveringen aan Floortje over...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)