Auteur Topic: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '  (gelezen 44980 keer)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2017, 22:03:49 »
Ik vond de beelden en omgeving prachtig! Ook is er meteen veel verwarring gezaaid. Maar ik ben het er wel mee eens dat het veel over vrijstellingen ging en weinig over geld. Dat maakt het moeilijk om de mol te ontmaskeren. Ik ben benieuwd naar de volgende afleveringen.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2017, 22:09:50 »
Ik vond het een leuke eerste aflevering :). Leuke opdrachten en een mooie omgeving. Ik heb alleen nog geen idee wie de mol is ;D. Het is logisch dat de mol niet in de helikopter zat. Maar, aangezien er maar één opdracht was waar geld was te verdienen (en in mijn ogen was het ook nog moeilijk om in die opdracht echt te mollen aangezien de opdracht behoorlijk recht toe recht aan was) zou mij ook niet verbazen als de mol wel in de helikopter zou zitten.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2017, 22:10:07 »
Ik zat er idd direct in. En de beginshots waren echt mooi en mysterieus. A la de laatste Belgische serie

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2017, 22:20:20 »
Gave eerste aflevering.
Ik zet even de positieve en negatieve punten op een rij:

Positief
Mooie beelden
Spannende intro
Makkelijke/te halen eerste opdracht
Leuke groep die het spel echt slim proberen te spelen
Twists die invloed hebben op de vrijstellingen

Negatief
Veel vrijstellingen die te makkelijk verdient worden (het hadden er ook twee mogen zijn of zelfs een)
Nog maar een opdracht waarin geld te verdienen was

Verder heb ik weer genoten van deze mooie aflevering.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 22:22:29 door Hans97 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2017, 22:24:19 »
En toch kan de mol best in de helikopter zitten. Wellicht was het geld in deze opdracht nog niet zo belangrijk en kan dat volgende keer weggespeeld worden. En wilde de Mol zich als kandidaat voordoen door actief mee te zoeken naar vrijstellingen?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2017, 22:26:59 »
Beste eerste aflevering in jaren !!!!!! ::ok::

Ik snap wel wat sommige mensen zeggen over het geld maar jongens let's be straight.
er zit 2.500 euro in de pot??

Die 5 punten die ze moesten vinden hadden ook makkelijk niet gevonden kunnen worden door 9 nepmollen die zich allemaal verdacht wilde maken.
At least there's money.

Laatste keer dat er in aflevering 1 al zoveel geld in de pot zat kan ik me ff niet meer herinneren? Dat was denk ik 2011

Er waren 4 vrijstellingen te verdienen maar vorig jaar waren er 10 vrijstellingen te verdienen, in 2013 ook, in 2015 ook.
Ik vond 4 nog wel meevallen, al had ik zelf ook leuker gevonden als het er 2 geweest waren maar het spel in de bioscoop was echt FANTASTISCH, het was zo mooi hoe ze die opdracht bedacht hebben en dat de kandidaten konden meekijken met het denken van de vrijstelling bezitters.

Laten we even afwachten. Art zei dat opdrachten in elkaar gingen overlopen dit seizoen dus ik denk dat we een beetje af moeten van 3 opdrachten, 3 kansen om geld te verdienen. Aflevering 1 draait altijd een beetje om vrijstellingen/groep door naar aflevering 2.
Ik vond dit oprecht een hele toffe mysterieuze aflevering met een hele leuke groep, (naar mijn smaak nog teveel chaos maar het is al beter dan afgelopen jaren) en de omgeving is AMAZING ::bravo::

Echt heel benieuwd naar dit seizoen, start is veelveelbelovend!!!

Oh, en jammer van Vincent. Had veel potentie als topkandidaat. Jammer dat die 4 molboekjes van eerder dus nog vrijwel leeg zijn. Was ook erg lastig geworden, 4 molboekjes bijhouden ;D
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 22:28:46 door Rämon »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2017, 22:28:32 »
Eerste indruk is een overzichtelijke aflevering met een spooky en spannend begin met het rennen in het bos. Even de spanning in de groep gooien door iets met vrijstellingen, afluisteren en afpakken te doen  ::ok::. Zo zetten ze meteen het spel op scherp.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2017, 22:30:02 »
Toffe aflevering ::bravo:: De twist met de bioscoop werd op een gegeven moment zo gelaagd dat het echt interessant werd ::love:: Ik denk alleen dat vier vrijstellingen te veel was. Als er drie kandidaten met een vrijstelling waren geweest, waarvan er één werd afgepakt, zou de verleiding en daarmee het dilemma van het inleveren van de vrijstellingen veel groter zijn.

Ander onderwerp: heeft iemand enig idee wat deze beige in beeld vliegende dingen zijn die tijdens de bosopdracht in ieder geval in verschillende shots in beeld kwamen? ??? In de leader zit er ook zo een.
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2017, 22:31:06 »
en dat was hem alweer,

echt een aflevering waar ik chapeau tegen zeg ze hebben goed opgelet en het lekker spannend gehouden.

maar om mijn verdenkingen mee te delen over deze aflevering:
ik heb al mijn zelfgemaakte lijstjes hierbij toegevoegd kun je een beetje zien waar ik vandaan kom.

sigrid is volgens het voorstelfilmpje al het gelieg en gelul zat.
zegt ze dat als kandidaat tegen de mol, of tegen haarzelf?

jeroen was vrij emotieloos toen hij het helikopterticket vond

roos was tijdens het speuren naar de locatie/wachtwoord nogal opdringerig rondom de code die ze gevonden had

jochem wilde per se het ? hebben

op de vrijstellingen stond afl 1:
zit er een limiet aan hoe lang je een vrijstelling mag hebben in dit seizoen?

imanuelle zag een thai food car staan, maar de andere luisterden niet

als roos niet lacht liegt ze

tijdens de biecht van jochem in de bioscoop hoor je de afvallerstune (New York City van Craig Armstrong) van WIDM
is hij dan een afvaller?

tijdens de leader zie je bij roos een bloemenstruik achter haar, later bij de test ook een aantal rozen als Yvonne zit te blokken

oh en als laatste:
vincent, wilde je nog.... NEE!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 22:34:49 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2017, 22:35:26 »

Ander onderwerp: heeft iemand enig idee wat deze beige in beeld vliegende dingen zijn die tijdens de bosopdracht in ieder geval in verschillende shots in beeld kwamen? ??? In de leader zit er ook zo een.

Zou dat een drone kunnen zijn?

En: ja prachtige beelden en tof begin van WIDM 2017!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2017, 22:35:33 »
Ander onderwerp: heeft iemand enig idee wat deze beige in beeld vliegende dingen zijn die tijdens de bosopdracht in ieder geval in verschillende shots in beeld kwamen? ??? In de leader zit er ook zo een.
Dat heb ik me dus ook af zitten te vragen. Ze kwamen meerdere keren in het bos voorbij en in de leader viel het me inderdaad ook al op. Vliegende jokers?  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2017, 22:36:03 »
Zou dat een drone kunnen zijn?

En: ja prachtige beelden en tof begin van WIDM 2017!

ja ik dacht ook al zoiets
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2017, 22:37:02 »
Dat heb ik me dus ook af zitten te vragen. Ze kwamen meerdere keren in het bos voorbij en in de leader viel het me inderdaad ook al op. Vliegende jokers?  ;D

Of straks komt de groene alien uit de mouw  ;D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2017, 22:46:08 »

Paar dingen nog..

Er zijn nog een jokers, zwarte vrijstellingen of pak af's voorbij gekomen. mooi, want het gaat om het spel met geld en hier en daar vrijstelling is top maar ik vind het fijn dat het tot nu toe nog vrij blanco blijft. Voor mij had idd 2/3 vrijstellingen ook net beter geweest dan 4 maar de gelaagdheid van de bios opdracht maakte dat echt meteen goed.

Wie is eigenlijk de penningmeester? Misschien heb ik het per ongeluk niet meegekregen maar kan me niet herinneren dat het al beslist is wel? of misschien niet op camera. 2,500 duizend euro vind ik best veel voor een eerste aflevering, zeker als je bedenkt dat er maar met 1 opdracht geld te verdienen was!!!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2017, 22:48:41 »
Wie is eigenlijk de penningmeester? Misschien heb ik het per ongeluk niet meegekregen maar kan me niet herinneren dat het al beslist is wel? of misschien niet op camera. 2,500 duizend euro vind ik best veel voor een eerste aflevering, zeker als je bedenkt dat er maar met 1 opdracht geld te verdienen was!!!

Inderdaad dit dacht ik ook. Art is niet eens langsgekomen om ze te feliciteren  ::art::. Dus toen dacht ik eerst dat het geld nog niet definitief van hen was, en dat het geld nog een rol zou spelen in opdracht 2. Er is met geen woord gerept over hoe het geld er uit zag, wie het bij zich draagt, waarom etc etc. Toch een heel belangrijk onderdeel van de eerste keer geld verdienen in WIDM.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2017, 22:53:56 »
Ja dat is echt heel apart

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2017, 22:58:48 »
Inderdaad dit dacht ik ook. Art is niet eens langsgekomen om ze te feliciteren  ::art::. Dus toen dacht ik eerst dat het geld nog niet definitief van hen was, en dat het geld nog een rol zou spelen in opdracht 2. Er is met geen woord gerept over hoe het geld er uit zag, wie het bij zich draagt, waarom etc etc. Toch een heel belangrijk onderdeel van de eerste keer geld verdienen in WIDM.

Klopt, we zagen Diederik wel even met het molgeld, wat in mijn ogen leek op Amerikaanse dollars.

Maar heb er Art noch de kandidaten verder amper over gehoord.
Misschien hoort dit ook bij het 'doorvloeiende verhaal' ? en wordt het eventueel volgende keer nog verhelderd. (Door Art benoemd of gewoon na de volgende opdracht)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2017, 22:59:21 »
vorig jaar was het geld heel erg belangrijk (het maakte het portret van Klaas, zoals Rat toen ontdekte).

Dus dit jaar iets minder de nadruk erop. Je ziet dat de kandidaten het wel even goed bekijken. Het lijkt dat ze dit jaar op dollars lijken.

Daarbij een aflevering 1 waarbij ze alles uitleggen willen we ook niet, dat duurt te lang en is saai. Dus misschien komt het geld wel in aflevering 2 of 3 wat prominenter in beeld.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2017, 23:02:35 »
mag ik trouwens zeggen dat ik het GEWELDIG vind dat je op de website gewoon een map kan vinden met de locaties van de opdrachten.
leuk voor de echte molloten onder ons die daar dan nog langs kunnen reizen  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2017, 23:14:16 »
Jammer dat het geld zo'n ondergeschikte rol speelt. Ik dacht dat het spel om geld ging. Voor de rest mooie aflevering. (Ik ben voorzichtig positief) :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas