Auteur Topic: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '  (gelezen 45154 keer)

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2017, 09:48:47 »
'Zo gezegd, zo gedaan': Jeroen doet de suggestie om te liegen over de vrijstellingen, Roos voert het uit.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2017, 10:27:34 »
'Zo gezegd, zo gedaan': Jeroen doet de suggestie om te liegen over de vrijstellingen, Roos voert het uit.

maar de aflevering heet ...zo gedaan, slaat het dan op roos?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2017, 10:41:20 »
Ja, maar ik zit ook aan Jeroen te denken omdat hij het initiatief neemt in de discussie.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2017, 11:18:07 »
ik heb mij een beetje verbaasd over de rol van het vraagteken in de bioscoop.
Als je afgaat op de woorden van Art, dat eerdere opdrachten gevolgen hebben voor volgende opdrachten zou ik hierbij verwacht hebben dat het groepje dat het vraagteken vond alleen het voordeel zou hebben van mogen kijken in de bioscoop en ook alleen de deelnemers van dat groepje mochten bepalen wie zijn vrijstelling kwijt zou raken.
De deelnemers die in de busjes zaten gingen er zelf ook vanuit, dat het groepje dat de vraagteken vond daar de baten van zou hebben. Waarom denken zij dat?
Nu werd de groep van zoekers als grote groep van 6 deelnemers beschouwd, terwijl het twee groepjes van 3 deelnemers waren.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2017, 11:43:36 »
Wat als de vrijstelling groep gewoon eerlijk gezegd had dat ze allemaal een vrijstelling gevonden hadden. Dan was die vertoning in de bioscoop maar een raar iets geweest, de rest wist het immers al.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #105 Gepost op: 10-01-2017, 11:57:32 »
Wat als de vrijstelling groep gewoon eerlijk gezegd had dat ze allemaal een vrijstelling gevonden hadden. Dan was die vertoning in de bioscoop maar een raar iets geweest, de rest wist het immers al.

nee, als de kandidaten al wisten van de vrijstelling had het geen 'shocker' voor de groep geweest, maar dan had het meer gelegen in het feit dat de mensen met de vrijstelling een keuze moesten maken tussen hebzucht of groepsgevoel en denk dat de montage hier dan meer op had gefocust
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2017, 19:33:32 »
Jeroen zegt wie zonder zonde is werpe de eerste steen... zo gezegd zo gedaan de vrijstelling groep besluit te liegen over de vrijstellingen. Want niemand is betrouwbaarder dan de ander in wie is de mol dus iedereen ook de leugenaar kan de steen gooien.Dat liegen wordt echt helemaal opgezet en ingeleid door jeroen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2017, 21:01:00 »
Jeroen zegt wie zonder zonde is werpe de eerste steen... zo gezegd zo gedaan de vrijstelling groep besluit te liegen over de vrijstellingen. Want niemand is betrouwbaarder dan de ander in wie is de mol dus iedereen ook de leugenaar kan de steen gooien.Dat liegen wordt echt helemaal opgezet en ingeleid door jeroen.

Jeroen is sowieso de enige die het zo gezegd zo gedaan heeft. Hij is de enige die gedaan heeft wat hij tegen Art zei. Dat hij de vrijstelling zou houden voor zichzelf. Vincent zei dat ook maar deed dat uiteindelijk niet (en is er ook uit) en de andere 2 moesten er zogenaamd over nadenken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2017, 22:10:45 »
Geweldige locatie, goede opdrachten, vrijstellingen en ?, spanning. Goed begin!
Hebben jullie misschien die brievenbus gezien langs de autoweg in het begin toen de 2 busjes achter elkaar aanreden? Jochem had het net over het ? toen een zwarte brievenbus in beeld verscheen met de witte cijfers 5115 duidelijk in beeld.
Ik ben niet zo goed met codes, dus........wie wil? Nou ja, misschien is het toeval maar het viel mij wel erg op.

Bij het lopen naar de trap van het museum zag Imanuelle (zogenaamd?) de enveloppe niet.
Ik heb het een paar keer terug gekeken maar het is mij niet duidelijk of zij nu wel of niet expres niet kijkt. Maar volgens mij houdt Diederik haar wel in de gaten.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #109 Gepost op: 11-01-2017, 13:30:57 »
Data-analist Paul van der Laken heeft onderzocht hoe vaak de naam van de kandidaten op Twitter genoemd is vóór, tijdens en na de eerste episode. Met toestemming plaats ik hieronder een totaalgrafiek van de bevindingen. Wat mij vooral opvalt, is dat Jeroens naam erg vaak voorkomt. Na aflevering 1 wordt hij evenveel genoemd als Jochem, Yvonne, Sigrid, Thomas en Imanuelle tezamen. Meer grafieken kun je hier vinden.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2017, 14:34:02 »
Diederik zegt ergens: "ik kijk naar de grond in de hoop een bruine enveloppe te vinden".
Welk diertje leeft er ookalweer in een (mols)hoop op de grond?
#teamamaimiljaarde

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2017, 14:40:17 »
Welk diertje leeft er ookalweer in een (mols)hoop op de grond?

De aardworm. ::jaja::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2017, 14:43:45 »
#teamamaimiljaarde

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2017, 16:31:19 »
Data-analist Paul van der Laken heeft onderzocht hoe vaak de naam van de kandidaten op Twitter genoemd is vóór, tijdens en na de eerste episode. Met toestemming plaats ik hieronder een totaalgrafiek van de bevindingen. Wat mij vooral opvalt, is dat Jeroens naam erg vaak voorkomt. Na aflevering 1 wordt hij evenveel genoemd als Jochem, Yvonne, Sigrid, Thomas en Imanuelle tezamen. Meer grafieken kun je hier vinden.
leuk dit, alleen hij leest het verkeerde forum ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2017, 17:48:03 »
leuk dit, alleen hij leest het verkeerde forum ;)

 ;D

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2017, 17:06:07 »
Weet iemand misschien wat de titel is van het liedje dat wordt gespeeld vanaf de titel van de aflevering ".. ,zo gedaan" , met de eerste shots van de rijdende busjes en de helikopter richting Portland?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2017, 17:07:39 »
Weet iemand misschien wat de titel is van het liedje dat wordt gespeeld vanaf de titel van de aflevering ".. ,zo gedaan" , met de eerste shots van de rijdende busjes en de helikopter richting Portland?

Far From Any Road van The Handsome Family  :)

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2017, 17:12:26 »
Thanks voor de snelle reactie  ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2017, 18:27:54 »
Diederik zegt ergens: "ik kijk naar de grond in de hoop een bruine enveloppe te vinden".
Welk diertje leeft er ookalweer in een (mols)hoop op de grond?
Ik denk dat Diederik heel erg bezig is, nu al, met de aandacht op zichzelf te vestigen.
Dat doet de echte MOL niet, zeker niet al in de 1e aflevering, toch?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 18:34:12 door Lukie4, Reden: quote gefixed »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2017, 13:46:20 »
Mogelijk is dit al genoemd maar :
Begin van aflevering 1 nog eens gekeken. Art zegt : "Hier en nu begint de jacht op de mol".
Voordat de kandidaten gaan zoeken naar de helitickets zien we kort een aantal kandidaten in beeld in het bos, achtereenvolgens :
Vincent, Roos, Sanne, Jeroen, Yvonne, Sigrid, Diederik.
Thomas, Immanuelle en Jochem komen niet voorbij, die zien we pas in het bos als de opdracht begonnen is. De 3 finalisten?