Yvonne zag hem heel snel terwijl er allemaal mensen voorstonden.
Als je dan toch een envelop gaat vinden als mol, is die met het vraagteken de beste.
Enkele opvallende punten:
- Bij beide locaties van zijn groepje leidde Diederik de kandidaten weg van de envelop. Vooral bij het museum leek het me wel duidelijk dat het niet de bedoeling was dat een medewerker nog de hulp moest inroepen van zijn collega om de envelop te voorschijn te krijgen.
- Sanne legde erg de nadruk op het feit dat zij eindelijk een envelop had gevonden, terwijl het voor haar pas de tweede envelop in het spel was. Misschien probeert zij zichzelf hiermee te profileren als persoon die geld in de pot brengt. Waarschijnlijk had Diederik of Imanuelle de envelop wel gevonden als Sanne dat niet had gedaan.
- De mol heeft alleen mogelijkheid om te mollen als hij zich onder de 'hardlopers' bevindt. Zelfs als de mol voorkennis heeft over de locatie van de helikoptertickets, zal hij daar waarschijnlijk weinig mee doen. Er waren geloof ik een paar mensen die zichtbaar langs zo'n ticket liepen, zonder er uiteindelijk eentje te verkrijgen. Weliswaar is met deze opdracht het maximale bedrag verdiend, maar hij verliep niet vlekkeloos.
- Was er geen tijdslimiet bij deze opdracht of heb ik dat gemist? Als je de kandidaten genoeg tijd geeft, wordt het vraagteken zeer waarschijnlijk gevonden, met of zonder inbreng van de mol.