Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 122373 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #280 Gepost op: 6-03-2017, 15:11:08 »
Waarom is er al voor het 3e jaar achter elkaar geen spannende opdracht meer qua hoogtes ofzo? voor de dare-devils

In 2014 (het seizoen ná de val van Janine) zat er ook gewoon een mooie opdracht met hoogtes in. In 2011 en 2012 ook. In bijna elk seizoen wel, dat zijn toch ook spectaculaire opdrachten voor het oog. Het lijkt wel alsof ze tegenwoordig niks meer durven terwijl de kans dat er iets misgaat zo klein is. Zeker als het met dingen als abseilen of touwlopen zijn. dingen waar ze goed vastzitten. Kijk naar de mol belgie, waar ze vorig jaar aan een brug hingen. of dit jaar dat ze geblinddoekt van een gebouw moesten vallen. Ik mis dat best wel in de Nederlanse Mol.

Zou leuk zijn als ze voor volgend jaar weer een dare- devil opdracht erin gooien. Eens? Oneens? Niet dat het seizoen zonder meteen een slecht seizoen is maar het lijkt wel alsof ze met 10 pussy's op reis gaan. bij de Mol Belgie weigerde niemand. Hier zouden er al 5/6 weigeren. Het gaat ook om jezelf uitdagen.

Sowieso vind ik qua opdrachten dat er nog veel progressie te boeken is:) En ik weet dat er een topic is 'bedenk zelf een opdracht voor s18, ik wil niet zeggen dat ik een opdracht bedenker moet worden maar ik denk dat er vast wel mensen zijn bij het team die iets spannendere opdrachten kunnen verzinnen'  ;D

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #281 Gepost op: 6-03-2017, 15:20:44 »
Ik kan me nog een opdracht herinneren van vorig jaar waarin er een kist van een steile bergwand gehaald moest worden...   ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #282 Gepost op: 6-03-2017, 15:21:34 »
Waarom is er al voor het 3e jaar achter elkaar geen spannende opdracht meer qua hoogtes ofzo? voor de dare-devils

In 2014 (het seizoen ná de val van Janine) zat er ook gewoon een mooie opdracht met hoogtes in. In 2011 en 2012 ook. In bijna elk seizoen wel, dat zijn toch ook spectaculaire opdrachten voor het oog. Het lijkt wel alsof ze tegenwoordig niks meer durven terwijl de kans dat er iets misgaat zo klein is.
Die gedachte kwam inderdaad laatst toevallig ook bij mij op, toen ik de stoelen op het dak opdracht van De Mol seizoen 5 zag.

Het rotsklimmen in de DR seizoen 16, komt dan nog wel aardig in de buurt. En dat bij die waterval in seizoen 14 ook, maar verder is dat inderdaad een beetje afgenomen. Al vind het ook weer niet storend.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #283 Gepost op: 6-03-2017, 15:26:20 »
Ik kan me nog een opdracht herinneren van vorig jaar waarin er een kist van een steile bergwand gehaald moest worden...   ;)

Die gedachte kwam inderdaad laatst toevallig ook bij mij op, toen ik de stoelen op het dak opdracht van De Mol seizoen 5 zag.

Het rotsklimmen in de DR seizoen 16, komt dan nog wel aardig in de buurt. En dat bij die waterval in seizoen 14 ook, maar verder is dat inderdaad een beetje afgenomen. Al vind het ook weer niet storend.

Ja, klopt. Die was wel enigzins spectaculair qua beeld. Maar niet zo eng dat mensen het niet durfde. Al meen ik dat Annemieke geweigerd heeft wel. Maar iets wat echt om veel geld gaat, en waar het echt om bizarre hoogtes gaat. Denk aan de Bangkok Toren uit 2007.

Ik vind het ook niet storend perse, maar het is leuk als er dat soort opdrachten bijzitten. Het brengt ook emotie los vaak. Kijk naar 2007, waar mensen niet durfden of moesten huilen. Kijk naar 2011, waar mensen niet durfden of moesten huilen, geldt ook voor 2012 het abseilen. En kijk naar de Mol Belgie, waar het ook de groepsband nog hechter maakt. Het is gewoon tof als er zo een opdracht tussenzit

Dus meer een wens dan echt een kritische noot. Hopelijk lezen ze mee  ::vergroot::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #284 Gepost op: 6-03-2017, 16:16:31 »
zo'n hoogte opdracht is zeker leuk!! En vooral als ze het zelf kunnen zien  ;D Dat maakt het dubbel eng :D
er was eens......

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #285 Gepost op: 6-03-2017, 21:45:47 »
Voorgaande jaren vond ik het tamelijk veel uitleg, zeker als er vervolgens een biecht kwam met dezelfde uitleg nogmaals.

Of een uitleg of een biecht, maar niet alletwee, dat ben ik wel met je eens. Maar waarom niet een soort biecht van Art, in plaats van bijv. de uitleg van Diederik?

Of bedoel je wanneer de kandidaten onvolledige informatie krijgen (bv dat de porto's bij de persoonlijke vragen maar naar 1 persoon gaan ipv naar iedereen

Dat zeker niet, dat is nou juist het spel. Maar wanneer je als kijker die informatie wel hebt, is het nog amusanter om ze te zien stuntelen. Je hoeft niet persé alles te zeggen maar bijv. in dit geval zeggen dat ze niet weten wie ze hoort.

Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een fantastisch programma. Ik kijk er al jaaaren met veel plezier naar, ook al heb ik niet altijd de juiste mol te pakken. :-D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #286 Gepost op: 7-03-2017, 02:48:51 »
Heb me suf genoten.

Kritische noot; het is al weer bijna voorbij!


Wel een opmerking; -maar geldt voor ieder seizoen-;

Vrijstelling prima maar liever niet in de laatste paar afleveringen imho.
Vind het zó sneu als iemand weg moet (die wellicht op ook het goede spoor zit) terwijl degene met de vrijstelling er wellicht veel verder vanaf zit maar dan wel een groene (of doorzichtige) plak vindt ergens, mazzelkont dat 'ie is!

-Tenzij het de Mol is die de vrijstelling vindt. Dan is de finale ook duidelijk-

Het heeft te maken met het eerlijk verdienen denk ik.
In de eerste 3 afleveringen is heeft men nog een redelijke eerlijke kans als een ander een vrijstelling krijgt.. Gezien spreiding en mogelijkheden. Dan is het prima om ietwat geluk te hebben... Maar zo op het end...

*Maar niks te klagen! Wat een zalig seizoen!*
Omnia vincit amor

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #287 Gepost op: 7-03-2017, 15:53:50 »
Ben benieuwd of we nog beelden te zien krijgen van die jokers op de kermis.

Dat er toch jokers zij gepakt en minstens 1 kanidaat bij de laatste drie zit door jokers, maar er toch naast zit.

Zoniet zou wel geweldig zijn als we de mol gewoon voor de lol het zien proberen.

Relatief weinig mensen gezien dit seizoen en had wel verwacht dat ze iets met de verkiezingen zouden doen. Bijvoorbeeld de kanidaten vragen wie de verkiezingen zou winnen. Meest jammer is wel dat onthulling niet groot word aangepakt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 15:58:59 door Pierce_Brosnan »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #288 Gepost op: 7-03-2017, 16:29:30 »
Meest jammer is wel dat onthulling niet groot word aangepakt.
Ik vind het Vondelpark best groot :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #289 Gepost op: 7-03-2017, 18:54:36 »
Laatste jaren is de spanning er gewoon niet zo... het mag allemaal echt fanatieker.
Leek er in t begin van het seizoen op dat dit zou gebeuren.
Met de ontvoeringen en het jatten van molboekje.
Maar daarna werd t steeds wat minder spannend.
Wat mij betreft mogen de opdrachten intenser en ook meer beloond worden met flink wat geld. Hopelijk motiveert dat de kandidaten meer.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #290 Gepost op: 7-03-2017, 18:58:05 »
Laatste jaren is de spanning er gewoon niet zo... het mag allemaal echt fanatieker.
Leek er in t begin van het seizoen op dat dit zou gebeuren.
Met de ontvoeringen en het jatten van molboekje.
Maar daarna werd t steeds wat minder spannend.
Wat mij betreft mogen de opdrachten intenser en ook meer beloond worden met flink wat geld. Hopelijk motiveert dat de kandidaten meer.


Ja idd. En denk dat het leuker is als we gewoon weer teruggaan naar de onbekende nederlanders. Die denken wat minder aan hun image etc en zakt waarschijnlijk het ietwat bejaardenreisgehalte  :-X

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #291 Gepost op: 7-03-2017, 21:43:54 »
Citaat
Wat mij betreft mogen de opdrachten [...] meer beloond worden met flink wat geld.
Vind ik ook. Gezien de verdubbelaar die Sanne nog eens 12.000 euro gaat opleveren is er dus wčl budget voor.
Hadden ze ŕlle opdrachten individueel verdubbeld, dan had ik dat wel beter gevonden. Hopelijk gaan we dat ook zien in de toekomst.

Wat mij betreft mogen de opdrachten intenser
Mee eens. De intense opdrachten zijn toch de mooiste. Of het nou fysiek, mentaal of wat dan ook is, ik vind dat kandidaten best wel mogen afzien. Vooral opdrachten waardoor kandidaten een nacht missen, of moeten kamperen, vind ik er wel ergens bij horen.

Onbekende of bekende Nederlanders, maakt mij niet heel veel uit. Ik vind het met BN'ers leuker, maar aan de Vlaamse mol merk ik dat ik het met onbekende ook leuk vind. Maar aangezien BN'ers nu veel meer dan vroeger echt willen meedoen aan dit "prachtige spel" (zoals velen het in hun eigen bewoordingen noemen), vind ik dat ze best wel gewoon meer mogen afzien. Er is de laatste jaren een verschuiving gaande van "spel" naar "reis" en ik zie liever terug meer spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #292 Gepost op: 12-03-2017, 13:55:17 »
Ze hebben zich echt verbeterd t.o.v. vorig jaar, maar toch heb ik na de eerste 2 afleveringen weer echt spanning gemist, en ik denk dat dat puur door de opdrachten komt

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #293 Gepost op: 12-03-2017, 15:55:19 »

Positief aan widm 17 Minder biechten, meer bondjes
                                   Minder alles of niks opdrachten
                                      Leuke groep


Negatief aan widm 17 verhouding spelbeeld tov natuur
                                      Bij aantal opdrachten belachelijk korte speeltijd
                                        Te vaak subgroepjes die elkaars opdracht niet zagen.
                                           Uitleg door art vaak niet toereikend, terwijl hij wel teveel in beeld is.
                                             Overzicht bij  sommige opdrachten compleet afwezig voor de kijken, bv bij moltown.

Ideeen voor verbetering: bij elke opdracht een ingeblend fiche over speeltijd, opdracht, positie en mogelijke opbrengst.
mogelijk de toeristische info meer online plaatsen en minder in beeld. Waardoor er a) meer mensen naar de mol site komen en b) er in de aflevering meer tijd is voor spelbeelden en of bondjes materiaal.

Een soort roadtrip laten zien van wat er tussen de opdrachten gebeurt, mag online maar mag van mij bv ook ipv moltalk ( wat ik persoonlijk vrij vaak teveel herhaling van zetten vindt met weinig toegevoegde waarde).

Just me personal 2 cents.
           

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #294 Gepost op: 12-03-2017, 16:18:47 »
Nu het is afgelopen wil ik hier, om met de wijze woorden van Dolfie te spreken, ook mijn opbouwende kritiek geven.

Allereerst: Ik vond het een fantastisch seizoen met een fantastische mol!!

Twee dingen zou ik graag nog verder uitgewerkt zien:

- Er mag van mij iets kritischer gekeken worden naar opdrachten. Er mag vaker een dubbele laag in of een verrassing. Geeft de mol ook meer kansen om creatief te mollen. Wat dat betreft vond ik de veiling juist goed doordacht. Er kon met verzekeren gemold worden, voorafgaand aan het bieden en tijdens het bieden ;)

- De montage laat iets teveel zaken onduidelijk of weg. Er wordt iets teveel gestuurd.

Verder heel veel positieve dingen gezien dit seizoen:
- Weinig jokers en vrijstellingen (behalve afl 1)
- Fantastische groep
- Heel mooi land, echt weer wat anders
- Minder biechten inderdaad, meer molacties in de finale.
You'll never walk alone

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #295 Gepost op: 12-03-2017, 16:25:11 »
Ik vond juist de opdrachten dit seizoen erg sterk! Maar ik hoop wel dat er volgend seizoen weer een opdracht is waarbij ze hoogtevrees moeten overwinnen (denk aan: abseilen, bungeejumpen, parachutespringen etc.) en een 'meet the mole'-opdracht. Dat is weer een tijdje geleden :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #296 Gepost op: 12-03-2017, 16:58:43 »
Wat betreft de uitleg over de opdrachten:
Zoals Gilles van De Mol het doet is het veel duidelijker.
Zou fijn zijn als Art dat ook zo gaat doen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #297 Gepost op: 12-03-2017, 17:33:27 »
Seizoen 17 heeft wat mij betreft veel highlights, maar de volgende verbeterpunten wil ik meegeven voor het volgende seizoen.

Verbeterpunten
•   Volgens mij wordt de online presence van nog niet aangekondigde kandidaten gemonitord (bij Roos waren in elk geval opeens diverse Twitterberichten verdwenen), maar naar mijn idee gebeurt dit te laat. Mijn suggestie is om direct na de opnames al zorgvuldig te controleren of de kandidaten op social media te vinden zijn en niet pas rond de bekendmaking. Controleer dan niet alleen Twitter, maar ook Instagram en Facebook. Opvallend genoeg maakt de Mol vrij snel na thuiskomst al op Instagram melding van zijn molavontuur.
•   Gebruik droneshots vaker functioneel. Bij opdrachten en totaalshots kunnen drones verhelderend werken, maar een willekeurige pan over een graanveld hoeft voor mij niet zo.
•   Dit jaar viel mij een paar keer op dat er iets te abrupte overgangen in de achtergrondmuziek te horen waren, bijvoorbeeld bij de executies.
•   Het lijkt erop dat opdrachten steeds korter gaan duren. Bij veel opdrachten vind ik 20 minuten echt te kort. Een halfuur lijkt me een betere ondergrens. Ter afwisseling zou een lange opdracht ook weleens prettig zijn.
•   Bij flink wat opdrachten in dit seizoen hadden overzichtskaartjes niet misstaan.
•   Mijn belangrijkste kritiekpunt is dat opdrachten te weinig gelaagd zijn, zoals anderen ook al hebben geopperd. Bij een miljoenenpubliek kun je niet verwachten dat iedereen allerlei twists en diepere bedoelingen bij de opdrachten ziet of waardeert, maar een paar opdrachten kunnen gerust wat diepgaander of ingewikkelder zijn. Bijkomend voordeel van enkele pittige opdrachten is dat kandidaten eerder fouten zullen maken en sneller door het publiek verdacht kunnen worden. Een groter palet aan verdachte kandidaten komt het programma alleen maar ten goede.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #298 Gepost op: 12-03-2017, 21:01:49 »
Dit is voor het eerst in zeventien jaar, plus vijf Vlaamse seizoenen, dat een seizoen me echt niet kon boeien. Heb de laatste aflevering doorgespoeld totdat ze over de molacties begonnen, terwijl vroeger ging ik echt voor elke aflevering zitten, wilde ik geen seconde missen.

Wat anders zou kunnen, wat mij betreft:
-Geen bondjes meer, of in ieder geval niet in beeld. Echt niet boeiend om naar te kijken.
-Minder 'ontdek je plekje'. Het landschap en het land zijn een decor, niet de focus. Hoeft dus met geen woord over te worden gerept.
-Meer inzicht in wat de kandidaten meemaken. Laat ze in hun dagboekmomenten vertellen hoe ze zich voelen en wat ze denken, ipv laten beschrijven wat we in beeld al zien. Dus geen: "En dan rende ik als een cowboy in een schietfilm door een prachtig cowboydorp en ik pakte dat pistool en daar ging ik, dat is toch waarom je meedoet aan dit geweldige programma." Maar wel: "Ik weet echt niet wie het is/Ik vind het zo naar dat ik niemand kan vertrouwen./Die en die doet toch wel erg verdacht."
-Minder oubollige muziek en minder muziek in het algemeen. Stiltes mogen er ook zijn. Het is nu allemaal een beetje "we willen een epische jaren 80 Hollywoodfilm zijn".
-Betere en meer gevarieerde opdrachten zijn we het denk ik allemaal wel over eens. Dit is niet een survival weekend, er moet altijd meer dan 1 laag in zitten, en psychologisch de kandidaten van de wijs brengen. Dát is de kracht van het programma.

Ik weet niet of het ooit nog goed komt. Het is van een interessant psychologisch spel verworden tot een de Wereld Draait Door personeelsuitje. En ook wat je met het hele gezin kijkt, en dan vooral leuk voor de kinderen. Dat publiek willen ze bij de AVROTROS waarschijnlijk niet kwijt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #299 Gepost op: 13-03-2017, 12:43:35 »
Het was een mooi seizoen: prachtige locaties, leuke kandidaten en goede mol.  ::bravo::

Twee dingen zijn voor mij voor verbetering vatbaar. Het is hier al ergens gezegd, maar ik mis soms ook de gelaagdheid van opdrachten. Soms krijg ik meer het gevoel van een 'teambuilding', in plaats van dat er echt gestreden kan worden. (moeilijke vragen stellen, opdrachten die fysiek zwaar zijn of die eng zijn; dat soort dingen mis ik)

En aflevering 10... Ik zie vooral de hype rondom de mol, er wordt voor de bekendmaking nog een tijd gediscussieerd/gespeculeerd, de onthulling duurt lang... Dat alles hoort er misschien bij, maar ik vind toch dat - mede hierdoor- te weinig tijd is voor het uitlichten van de mol-momenten. De gejatte vragenlijst, het zoekmaken van de polaroid: allemaal mooie momenten die de uitzending niet hebben gehaald. Dat vind ik jammer en het doet volgens mij niet helemaal recht aan de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)