Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223385 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #680 Gepost op: 6-03-2018, 00:47:12 »
Plagiaat is inderdaad stelen. En stelen is een misdrijf, dus strafbaar.
Zo werkt dat niet  ::ohno::
Over het algemeen is het civielrechtelijk  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #681 Gepost op: 6-03-2018, 00:48:04 »
Maar het is ook niet nodig om als kandidaat te doen.

Dat is voor mij het hele punt:
- Kan je het uitleggen naar een kandidaat? Nee
- Kan je het uitleggen naar de Mol? Ja

Ik weet dat het tegenargument is dat het geen invloed heeft op de oplossing, maar waarom zou hij het in hemelsnaam als kandidaat doen? ;)
Olcay en Ruben in die opdracht dan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #682 Gepost op: 6-03-2018, 00:50:59 »
Olcay en Ruben in die opdracht dan?

Olcay rijdt een paaltje omver, maar dat kan ik uitleggen naar een kandidaat: Kandidaat wil testen hoeveel toeren haar motor maakt bij 25 km/u, maar doet dommig en rijdt paaltje omver.

Ruben laat puzzelstukjes liggen, maar raapt ze later terug op.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #683 Gepost op: 6-03-2018, 10:43:19 »
Jan zat hier dan wel driedubbeldwars te mollen hoor. Als ook al de verkeerde puzzelstukjes, dan ook die verkeerde meet up plaats... namelijk waar geen Georgier te bekennen is om de tekst te lezen. En dan komt hij alsnog naar de goede plek, maar als de tijd al voorbij is, wat hij zelf zegt want Ruben had dat nog lang niet geconstateerd... en dan moeten ze nog helemaal naar Molliti!

Deze opdracht verknallen had dan dus wel even IETS subtieler gemogen want 1 van de molacties was genoeg geweest, maar ja, als je weet dat je zo onverdacht door het leven bent gegaan de hele serie is het misschien ook wel weer geinig dat hij het driewerf dubbelop doet ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #684 Gepost op: 6-03-2018, 11:59:46 »
Waarom reed Jan de auto met verdubbelaar binnen? Waarom ging hij als eerste bij De Rode Draad? Waarom deed hij zo zijn best in de circuspiste. Waarom liep hij zo snel naar de eindtest en haalde ook nog geld binnen? Dit zijn maar enkele behoorlijk onmolse dingen die Jan deed. Die een mol volgens mij niet zou doen ::ohno::.

Bij Boulevard zei vriend Filemon Wesselink dat Jan altijd al mee wilde doen als kandidaat aan wie is de mol. Dat past ook bij Jan, dat vindt hij geweldig om te doen en dat zie je ook. Anderen oppeppen , het voortouw nemen. Dat wordt uitgelegd als ja dan is ie de mol omdat hij graag het heft in handen neemt. Maar dat is gewoon zijn karakter en bovendien heeft hij best wat geld in de pot gebracht ::ok::.

Jan was snel met zijn puzzelstukken verzamelen, maar is het ook zijn fout dat hij te laat komt? Jan is het niet gek dat Olcay je belde met een onzinnige vraag over die puzzelstukken? Jan is een leuke kandidaat die helaas in de verkeerde tunnel zit....(maar misschien toch wel de winnaar, dat hoop ik wel ::jaja::)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #685 Gepost op: 6-03-2018, 12:12:42 »
Zit ook weer even sleutelopdracht te kijken, Jan pakt daar als eerste actief 100E, met aansturing van Ruben. Dat vind ik dus van beiden heren weer heel gek. Wat enigszins voor Jan zou kunnen pleiten is dat hij de kamer 88 voorbij lijkt te lopen. Ruben wijst: daar is 89, dan zie je Jan lopen voorbij 87, vervolgens wordt hij door Ruben teruggeroepen voor kamer 88 (a en b). Ruben dus zeer onmols. Ook vind Ruben in 88A een enveloppe die hij meteen met Jan deelt, over dat er in 83A geld ligt. Goed, mijn conclusie: Ruben niet echt mols bezig, vind later ook weer actief geld en roept dit.

EDIT: Jan wellicht toch wel mollig (het kan verkeren  ::rofl::) Ik zie hem een kamer inlopen en hij gooit daar een beetje overhoop. Zal daar geld liggen? Ik ga even uitzoeken welke kamer dat is, maar ik verwacht dat hij geld wegmoffelt. Ook vertelt hij tegen Olcay: ik heb al 100E gevonden!!! Lekker fanatiek over willen komen...Hij heeft ook wel de sleutelpositie in deze opdracht, als tweede bevrijd worden. Handig hoor zo terugkijken en maar op 3 mensen hoeven letten. Ook leidt Jan iedereen heel sneaky weg van eventuele kamers met geld, door te roepen, heel sturend: kom jongens, laten we allemaal Stine gaan zoeken, waar is Stine. Ik begin nu te geloven dat de productie Stine speciaal zo ver weg heeft gezet zodat de mol dat kan inzetten als element om te vertragen. Jan dus weer een molpuntje erbij. Hij rent ook in zijn eentje een beetje door het gebouw, op een gegeven moment is iedereen hem kwijt. Ook heel gek dat hij Olcay wegleidt van de jokers, terwijl Jan ze ogenschijnlijk ziet liggen. Ook loopt Jan op een gegeven moment een kamer binnen, ziet geld liggen, gaat toch eerst neer rechts (waar ook iets schijnt te liggen?), en pakt dan het geld, zonder dat hard te roepen naar de rest.

Conclusie: als ik deze opdracht zo zie dan is Jan echt best wel mols bezig, hoe heb ik dat gemist  ::rofl:: Olcay en Ruben halen actief geld binnen, Jan benadrukt aan het einde wie er allemaal NIKS heeft opgehaald, en Olcay beschuldigt Jan ook nog eens van nep zoeken naar Stine. Wel opvallend: alle finalisten/ mollen die er nu nog inzitten, zijn de ENIGE die ook echt geld hebben opgehaald.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 12:31:57 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #686 Gepost op: 6-03-2018, 12:23:45 »
Waarom reed Jan de auto met verdubbelaar binnen?

'Reed' hij die binnen? Of viel die stil? ;)

Waarom ging hij als eerste bij De Rode Draad?

Omdat dat exact is wat je verwacht van waaghals Jan. Die kan niet zeggen: "Jongens, ik ga niet, ik durf niet." want dat neemt niemand serieus. Dan kan je beter ook gewoon als eerste gaan met een verkeerde envelop en hopen dat er weinig volgen.

Waarom deed hij zo zijn best in de circuspiste.

'Zijn best'? Jan heeft daar op een bepaald moment 3 verdiepingen in zijn kaartenhuis, maar helaas valt dat helemaal om tegen het einde. Dat balletje-balletje spel had iedereen goed gedaan, dat was zeker niet het moeilijkste spel. Als het vlak voor zijn neus staat, kan hij moeilijk zeggen: "Nee, ik weiger"
En hij heeft even weinig (€50) onder lat gelopen als Olcay, dus ook daar geen verschil.

Waarom liep hij zo snel naar de eindtest en haalde ook nog geld binnen?

Omdat hij de Mol al elke dag in de spiegel ziet en omdat het geld dat hij pakt toch niet binnen komt. Het is omdat mensen (zoals jij nu doet ;)) denken dat hij die €2500 nu integraal in de pot steekt, dat hij het doet.

Bij Boulevard zei vriend Filemon Wesselink dat Jan altijd al mee wilde doen als kandidaat aan wie is de mol. Dat past ook bij Jan, dat vindt hij geweldig om te doen en dat zie je ook. Anderen oppeppen , het voortouw nemen. Dat wordt uitgelegd als ja dan is ie de mol omdat hij graag het heft in handen neemt. Maar dat is gewoon zijn karakter en bovendien heeft hij best wat geld in de pot gebracht ::ok::.

Thomas zijn beste vriendin denkt nog altijd dat Thomas de Mol niet kan zijn. Ik weet niet of iemand's vriend of vriendin dan ook een goede waardemeter is.

Jan was snel met zijn puzzelstukken verzamelen, maar is het ook zijn fout dat hij te laat komt?

Duidelijk ja. Hij is als eerste klaar en staat daar gewoon wat van het uitzicht in de bergen te genieten met Armeense stukken?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #687 Gepost op: 6-03-2018, 12:27:42 »
Ik vond het in de allerlaatste ook mols dat hij tijd verspeelde met voor geld gaan. Ik dacht vooraf toen ik Art het hoorde uitleggen, de mol kiest natuurlijk geld. Want dat komt er alleen in als je de mol niet bent, zei Art. Kun je leuk een beetje faken en gratis de Follow the Money in de war schoppen zoals Hulpmol al zegt.

Maar later dacht ik, vanuit een kandidaat gezien moet je dat niet doen want Jan weet dat Olcay op Ruben zit. Geen tijd te verspelen dus. Kan om die gelijke eindstand gaan! Olcay deed dus wel kandidaats maar Jan gezien de omstandigheden niet... te kort over nagedacht dus heel mols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #688 Gepost op: 6-03-2018, 12:28:17 »
Ik geef het op, wel bedankt voor de aardige ontkrachtingspogingen Hulpmol ::ok::. Je ziet het zaterdag wel ::bravo::. Ik hoop wel dat ik dan achteraf mijn credits nog van je krijg...

P.s.Wat doet hij dan met die 2500 bij de test? Als mol het geld erbij stoppen? Mensen zoals ik (blijkbaar doel je dan ergens op) denken dat hij dat integraal(?) in de pot steekt? Hij brengt het toch in de pot? Dat heeft geen enkele zin want hij zou de schijn van kandidaat hier dan toch niet meer op hoeven houden? Heb je zeker ook nog een goede verklaring waarom Olcay daar met slippers loopt en er tien minuten over doet?

P.s. In de circuspiste gaat hij snel Ruben achterna naar dat balletje balletje spel (omdat hij Ruben toen al verdacht) en dat gaat prima (hup 250 euro in de pot). Kandidaats om je verdachte achterna te gaan en kandidaats om het te laten lukken.
Jij noemt ook het kaartenhuis ja dat had niemand toch goed.

Ik krijg je toch niet uit De Jantunnel :\'( maar evengoede vrienden hoor ::hug::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 12:44:35 door Lonneke*L »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #689 Gepost op: 6-03-2018, 12:50:03 »
Waarom reed Jan de auto met verdubbelaar binnen? Waarom ging hij als eerste bij De Rode Draad? Waarom deed hij zo zijn best in de circuspiste. Waarom liep hij zo snel naar de eindtest en haalde ook nog geld binnen? Dit zijn maar enkele behoorlijk onmolse dingen die Jan deed. Die een mol volgens mij niet zou doen ::ohno::.

Jan ging als eerste bij de rode draad, maar niet alvorens eerst angst te zaaien (op een jolige manier) van het kaliber; kijk maar niet over het randje! Oops nu heb ik toch gekeken! Grutjes dit is eng. Jongens, advies, kijk niet!! Mee eens dat het erg zou opvallen als hij niet (onder suggesties van de rest) als eerste zou gaan. Maar is inderdaad niet de ideale molpositie, gezien de geld envelop die uit het spel moest blijven.

De andere twee voorbeelden die je gaf zijn zeker terecht. Maar alledrie de overgebleven mensen hebben geld verdiend over het seizoen genomen, en allemaal hebben ze ook op onnodige momenten geld verdiend (denk aan Olcay in de openingsopdracht, ze kwam zelf met de code Tblisi en verdiende geld toen, om maar één opdracht te noemen - er zijn meerdere). Misschien dat we eindelijk weer een mol hebben nu die niet al halverwege het seizoen bekend wil zijn vanwege strak onderaan het Follow the Money schema te staan? Maar die allereerst onontdekt wil blijven, en daarnaast gerichte molacties heeft.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #690 Gepost op: 6-03-2018, 12:53:08 »
Nog even voor de duidelijkheid. De €2500 komt alleen in de pot als de winnaar dit gepakt heeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #691 Gepost op: 6-03-2018, 13:00:03 »
Dat wilde ik dus net zeggen.


De enige reden die ik kan bedenken om dat verkeerde puzzelstukje (bewust) als kandidaat te pakken, is dat je de belastingdienst een streek wil leveren. Over het prijzengeld dient immers belasting te worden betaald. Voor de winnaar is het te hopen dat dat kansspelbelasting is, omdat dan een lager tarief geldt. Hoe minder prijzengeld, hoe minder de belastingdienst opstrijkt.


Nee, onzin natuurlijk. Hoe dan ook: je moet over laserogen beschikken om dit te zien. Zo duidelijk was de tekst immers niet te lezen als je naar de opdracht zelf aan het kijken bent.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #692 Gepost op: 6-03-2018, 13:31:48 »
Jan ging als eerste bij de rode draad, maar niet alvorens eerst angst te zaaien (op een jolige manier) van het kaliber; kijk maar niet over het randje! Oops nu heb ik toch gekeken! Grutjes dit is eng. Jongens, advies, kijk niet!! Mee eens dat het erg zou opvallen als hij niet (onder suggesties van de rest) als eerste zou gaan. Maar is inderdaad niet de ideale molpositie, gezien de geld envelop die uit het spel moest blijven.


Ik vond het geen angst zaaien wat hij deed. Hij begon positief, pas toen hij zelf over het randje keek zei hij dat de anderen niet over het randje moesten kijken omdat het toch wel eng was. Je zag ook aan Jan dat hij het eng vond. Dat vond ik niet gespeeld, het was ook heel hoog en zelfs voor een durfal als Jan eng. Als hij de mol was had hij wel beter angst kunnen zaaien dan dit. Bijvoorbeeld angstkreten slaken onder weg, blijven hangen ergens. >:D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 13:37:30 door Lonneke*L »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #693 Gepost op: 6-03-2018, 13:35:24 »
Nog even voor de duidelijkheid. De €2500 komt alleen in de pot als de winnaar dit gepakt heeft.

Bedankt Brtm dat was mij even ontschoten, maar neemt niet weg dat een kandidaat die 50%/50% kans heeft op de winst dat toch graag meeneemt in de pot..(snel verdiend).

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #694 Gepost op: 6-03-2018, 13:43:09 »
Bedankt Brtm dat was mij even ontschoten, maar neemt niet weg dat een kandidaat die 50%/50% kans heeft op de winst dat toch graag meeneemt in de pot..(snel verdiend).

Maar ook als dat je 50/50 kans mogelijk verandert in bijv. 30/70? Voor Ruben is het logisch om voor het geld te gaan als kandidaat omdat hij sowieso wint als zijn mol (Jan) ook daadwerkelijk de mol is. Voor Olcay/Jan is het wat trickier omdat ze op tijd zouden kunnen verliezen en die 2500 je dus uiteindelijk de winst kan kosten.. De vraag is hoe groot die kans is uiteraard. Kan me voorstellen dat kandidaat Jan denkt dat hij sowieso meer vragen goed heeft dan Olcay, dus dat hij die gok wel durft te nemen, maar ik zou persoonlijk als kandidaat altijd linea recta naar de test gaan als ik zou weten dat een andere kandidaat op dezelfde mol zit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #695 Gepost op: 6-03-2018, 13:59:28 »
Ik geef het op, wel bedankt voor de aardige ontkrachtingspogingen Hulpmol ::ok::. Je ziet het zaterdag wel ::bravo::. Ik hoop wel dat ik dan achteraf mijn credits nog van je krijg...

Aangezien ik tot aflevering 8 op een verkeerd spoor zat, krijgt iedereen die de Mol daarvoor al goed had van mij credits op het einde. Zelfs de stugge Jan-verdenkers die het voor mij al wisten (als Jan de Mol is). ;)

P.s.Wat doet hij dan met die 2500 bij de test? Als mol het geld erbij stoppen? Mensen zoals ik (blijkbaar doel je dan ergens op) denken dat hij dat integraal(?) in de pot steekt? Hij brengt het toch in de pot? Dat heeft geen enkele zin want hij zou de schijn van kandidaat hier dan toch niet meer op hoeven houden? Heb je zeker ook nog een goede verklaring waarom Olcay daar met slippers loopt en er tien minuten over doet?

Ik bedoelde 'mensen als jij' niet kwaad hoor. ::bravo::

Ik wilde gewoon aangeven dat als Jan de Mol is, dat hij dan dat geld pakt om mensen thuis nog op het verkeerde been te zetten. Want in eerste instantie denk je: "Hey, Jan neemt 2500 euro, dan is hij de Mol niet.", maar enkel de winnaar verdient de 2500 euro. Dus als Jan de Mol is, maakt het voor de pot niet uit of hij geld neemt of niet.

Eerlijk is eerlijk: Dat Olcay met slippers rond loopt is raar, maar anderzijds is het ook gewoon weer Olcay die modieus wilde doen en niet wist dat ze ging moeten lopen om geen tijd te verliezen.

P.s. In de circuspiste gaat hij snel Ruben achterna naar dat balletje balletje spel (omdat hij Ruben toen al verdacht) en dat gaat prima (hup 250 euro in de pot). Kandidaats om je verdachte achterna te gaan en kandidaats om het te laten lukken.

Wel ja, dat is de uitleg die je geeft als Jan kandidaat is, maar het is ook niet volledig absurd dat net de 2 kandidaten die het dichtst bij de uiteinden staan naar dat spel gaan.

Jij noemt ook het kaartenhuis ja dat had niemand toch goed.

Juist, dus ik weet niet waar je dan op doelt met "hij doet super zijn best".

Ik krijg je toch niet uit De Jantunnel :\'( maar evengoede vrienden hoor ::hug::

Voor zaterdag niet meer inderdaad. ;) En altijd goede vrienden hier. Discussies moeten er zijn op een forum, maar ik bedoel het niet kwaad. ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #696 Gepost op: 6-03-2018, 14:16:38 »
Aangezien ik tot aflevering 8 op een verkeerd spoor zat, krijgt iedereen die de Mol daarvoor al goed had van mij credits op het einde.

Het scheelt, je bent snel klaar.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #697 Gepost op: 6-03-2018, 14:26:00 »
Het scheelt, je bent snel klaar.  ::rofl::

Het moeilijkste wordt om ze tussen de ontkennende reacties te vinden. ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #698 Gepost op: 6-03-2018, 15:29:48 »
Ja, dat is waar.  :D
tip: Tunneltelevisie, Marisa en ikzelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #699 Gepost op: 6-03-2018, 15:31:04 »
tip: Tunneltelevisie, Marisa en ikzelf.

Jullie wist ik nog uit mijn hoofd, maar zijn jullie echt de enigen? ;D Waren er geen 6 mensen uiteindelijk?