Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223349 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #980 Gepost op: 11-03-2018, 15:47:52 »
maar het had ook super fout kunnen aflopen. Ik ben ook altijd snel afgeleid als mensen tegen mij praten. En Ruben blijkbaar ook  ::rofl::

Ik zal je zeggen dat ik met mijn ADHD een redelijk voordeel zou hebben gehad bij deze opdracht  ;D Maar goed, ik vond het dus achteraf gezien vrij logisch dat niemand hem zag. Ik ben alleen wel reuzebenieuwd wat er gebeurd zou zijn als iemand Jan wél gezien had, maar dat zullen we helaas nooit weten. Ook wel grappig dat er door de jaren heen meerdere 'Ontmoet de Mol'-opdrachten geweest zijn maar dat er nooit iemand op die manier écht achter de identiteit van de Mol gekomen is.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 15:49:43 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #981 Gepost op: 11-03-2018, 16:08:03 »
Toch benieuwd waarom Jan niet echt met Olcay meeging toen ze bij 'Geluids mix' voorstelde om koor 5 ergens bij in te delen.
Ja, inderdaad. Een van de vele vraagtekens die blijven bestaan.
In eerste instantie ging hij er wel degelijk in mee, hij zei pas "dan doen we dat niet" toen Ruben en Simone daar heel stellig in waren. Het zou ook wat verdacht zijn geweest als hij daar dan heel hard tegenin ging.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #982 Gepost op: 11-03-2018, 16:10:47 »
Zie het  'Grappige momenten' topic.

Toch benieuwd waarom Jan niet echt met Olcay meeging toen ze bij 'Geluids mix' voorstelde om koor 5 ergens bij in te delen.

Ik ook. Het gaf mij in elk geval geen aanleiding waardoor ik eventueel uit de Olcaytunnel had kunnen komen en Jan zou kunnen gaan verdenken.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 17:16:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #983 Gepost op: 11-03-2018, 17:05:45 »
De molactie bij het raften vond ik een van de beste molacties in jaren. Simpel maar geniaal de hele tijd je kleuren opnoemen en na een tijdje (op het irritante af) gewoon de kleuren omwisselen. Daarnaast nog eens de fanatieke kandidaat uithangen door een snoekduik te maken en er zo voor te zorgen dat er veel tijd verloren gaat. Op het einde ook nog eens wat tegensturen zodat Ruben niet bij zijn koker kan. In deze opdracht heeft hij zo subtiel en toch onder de ogen van alle kandidaten gemold, daarnaast wordt hij ook nog chagrijnig als de anderen niet genoeg meewerkten in de boot, wat een acteur!  ::bravo::

Dit dus. Zo ongelofelijk geniepig en slim gedaan. Ik denk dat er nog best andere, soortgelijke momenten waren, maar dat we die niet te zien kregen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #984 Gepost op: 11-03-2018, 17:08:01 »
Hulde aan Jan! ::bravo::

Offline rikske

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #985 Gepost op: 11-03-2018, 18:47:33 »
Hij heeft als mol veel risico genomen en werd weinig verdacht (door kandidaten en kijkers).
Maar hij heeft daarnaast ook opdrachten onnodig laten slagen en onnodig geld binnengehaald.
Dus voor mij is hij een goede mol, maar niet één van de drie beste.

Inderdaad een beter minder geld had wel gemogen. Het is immers zijn taak om geld uit de pot te houden, anders kunnen kandidaten nooit raden wie de mol is.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #986 Gepost op: 11-03-2018, 19:06:47 »
En bizar dat ze dit risico hebben aangedurfd. Stel je voor dat iemand Jan zag en na Arts praatje bij de groep zomaar eruit flapte dat hij/zij Jan gezien heeft. Dat zou natuurlijk niet slim zijn om te zeggen, maar het kon gebeuren. Brrr.

Als je regelmatig naar Victor Mids kijkt dan snap je het wel, maar het blijft echt gedurft.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline rikske

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #987 Gepost op: 11-03-2018, 19:34:48 »
Hij heeft nog best veel geld binnengehaald

2X auto over de streep gebracht, als eerste naar de overkant met de lijn (niet Mols), maan vinden, heel veel liedjes van Olcay raden, etc.

Maar Wát hij gedaan heeft deed hij top!!!

Ja eindelijk eens een actieve mol, die actie onderneemt. Op basis van de "follow the money" overzichten heeft Jan naar mijn idee te veel geld binnen gehaald.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #988 Gepost op: 11-03-2018, 23:18:10 »
Ik hoop niet dat hier frustratie uit klinkt, want die is er absoluut niet, maar hoe hadden we kunnen weten dat Jan de mol is? Het feit dat de die-hard molloten lange tijd massaal voor de gek zijn gehouden zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen waren die op basis van concrete mol-acties of sterke hints Jan zijn gaan verdenken? Want hoe hard ik het ook probeerde, ik kon gewoon geen argumenten vinden voor hem als Mol.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #989 Gepost op: 11-03-2018, 23:23:57 »
de M in de woordpuzzel
waar in Kiev zitten jullie
de doos met it's me   Jan
praten als brugman de enige die niet schildert

tja check het lijstje verder. Dan kun je de conclusie trekken dat vele de verkeerde conclusie hebben getrokken. (waaronder ik ook)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #990 Gepost op: 11-03-2018, 23:41:56 »
Ik hoop niet dat hier frustratie uit klinkt, want die is er absoluut niet, maar hoe hadden we kunnen weten dat Jan de mol is? Het feit dat de die-hard molloten lange tijd massaal voor de gek zijn gehouden zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen waren die op basis van concrete mol-acties of sterke hints Jan zijn gaan verdenken? Want hoe hard ik het ook probeerde, ik kon gewoon geen argumenten vinden voor hem als Mol.

Ik verdacht Simone tot en met ze er uit ging, maar ik durf achteraf wel zeggen dat ik vooral zelf niet goed heb gespeurd.

Zo heb ik vandaag in mijn aantekeningen gebladerd en het staat er allemaal hoor:
[1.1] Jan wil geen info delen met andere kandidaten
[1.1] Jan belt voor 1000 euro nadat Loes hem de M18 al gaf
[2.1] Jan roept door de telefoon dat persoon 3 een man is
[2.1] Jan houdt het doosje spijkertjes in zijn hand
[2.1] Jan gaat mee met Simone in het dubbel leg verhaal
[3.2] Simone en Jan volgen Olcay's raad naar 1000 euro niet en nemen -500 euro
[3.3] Jan zegt het foute antwoord schaken

Dus eigenlijk staan al zijn acties tussen alle andere kandidaten hun acties, maar heb ik er gewoon voor gekozen op een bepaald moment om Jan te schrappen. Ik had al na aflevering 1 gezegd dat de Mol de kluis wel zou vinden en wat deed Jan het toch goed in opdracht 2.3 als leider en waarom rijd hij nou die verdubbelaar binnen?

Daarenboven boden Stine en vooral Simone waardige alternatieven. Stine heb ik uiteindelijk los gelaten omdat haar eerste aflevering er te dik op lag, maar Simone werd eigenlijk onderbelicht vond ik en daar begon ik onraad te ruiken.
Maar Simone die belde 0 of 500 euro weg maar in opdracht 1, die reed ook gewoon een auto met 200 euro binnen (Jan reed maar 250 euro meer binnen), ze zat bij Jan bij de bakjes en gaf zelfs geen foute antwoorden in de Molcast.

Dus ik heb gewoon heel slecht gestreept.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #991 Gepost op: 11-03-2018, 23:57:31 »
Maar toch, echt grote molacties zijn weinig in beeld geweest.

Even een voorbeeld: Bij het raften blijkt nu dat Jan zijn kleuren had omgewisseld. Maar wij, de kijkers, kregen bij die opdracht niet in beeld welke kleuren bij welke landen hoorden. Dus wij konden uit die opdracht helemaal niet opmaken dat hij die kleuren had verwisseld.

En daarnaast, maar dat valt me de laatste jaren vaker op, lijkt het wel alsof de mol maar bij de helft van de opdrachten zijn werk hoeft te doen. Want bij de kabelbaan, bij het zingen met de auto's en bij nog vele andere opdrachten deed hij gewoon zijn best en zorgde hij wel voor geld. Misschien is dat wel gewoon de moderne mol en moet ik met mijn tijd meegaan en tegen mijn verlies kunnen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #992 Gepost op: 12-03-2018, 00:05:53 »
Even een voorbeeld: Bij het raften blijkt nu dat Jan zijn kleuren had omgewisseld. Maar wij, de kijkers, kregen bij die opdracht niet in beeld welke kleuren bij welke landen hoorden. Dus wij konden uit die opdracht helemaal niet opmaken dat hij die kleuren had verwisseld.

Ook dat is niet helemaal waar:

Verder goed, volledig overzicht. Ik heb hem even in een Excel gegoten om beter overzicht te hebben:



We hadden weldegelijk afgeleid dat Jan 2 foute kokers gepakt moest hebben, maar dankzij een paar hardnekkige Olcay-verdenkers hebben we dat niet meer belicht om te vermijden dat er weer een ontzettend lange discussie zou beginnen.

En daarnaast, maar dat valt me de laatste jaren vaker op, lijkt het wel alsof de mol maar bij de helft van de opdrachten zijn werk hoeft te doen. Want bij de kabelbaan, bij het zingen met de auto's en bij nog vele andere opdrachten deed hij gewoon zijn best en zorgde hij wel voor geld. Misschien is dat wel gewoon de moderne mol en moet ik met mijn tijd meegaan en tegen mijn verlies kunnen.

Dat sentiment deel ik trouwens volledig. Ik probeer niet tegendraads te doen om maar tegendraads te doen, maar net als de voorbije 17 seizoenen was de Mol te ontdekken.

Het klopt dat dit seizoen Jan uitzonderlijk veel geld heeft opgehaald voor een Mol en ik hoop dat er de komende dagen nog een hoop informatie binnensijpelt over de opdrachten die gisteren niet aan bod kwamen, want de aflevering 10 van gisteren doet Mol Jan heel veel oneer aan inderdaad. 7 of 8 opdrachten van de 27 laten zien, is echt veel en veel te karig.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #993 Gepost op: 12-03-2018, 00:16:52 »
Ah... blijkbaar heb ik als molloot nog veel te leren. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #994 Gepost op: 12-03-2018, 00:20:40 »
Haha, ja, daar had Jan zich in mijn ogen toch wel wat verraden met zijn gezichtsuitdrukking. 
Echt een fantastische mol!  ::bravo:: De beste uit widm die ikzelf zag (keek vanaf 2014).

Nu een twee weekjes bijkomen en dan op naar de Vlaamse mol! Heb al paar keer de reclame op tv zien passeren, lekker creepy  ::tandpastasmiley:: .

Ja, inderdaad. Goed opgemerkt!  :D En hij heeft het zo goed gedaan. Ik kan me niet herinneren dat de juiste tunnel zo lang bijna leeg was. Heel bijzonder!

Ah, ik ga de eerste afleveringen missen van de Vlaamse mol. Dat wordt later uitzending gemist kijken. Veel plezier alvast.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #995 Gepost op: 12-03-2018, 00:22:22 »
Ah... blijkbaar heb ik als molloot nog veel te leren. ;D

Ik wil je echt niet het gevoel geven dat je geen punt hebt he. Dat heb je zeker.

Ik zag gisteren een Mol die gewaagd was in het voorbij lopen bij Niets Is Wat Het Lijkt, een Mol die door de telefoon durfde zeggen dat er weer geen geld in de pot kwam, een Mol die met een M het woord Mol doorstreepte van bij het begin, maar ik heb eigenlijk weinig gezien waar hij het geld uit de pot hield.

Zo heeft Jan zeker en vast die marktopdracht proberen te saboteren, maar is dat net niet gelukt. Zoiets mag je gewoon laten zien in aflevering 10 vind ik. "Ik deed dit en dat, maar helaas, toch 860 euro in de pot dankzij de groep." Daar vind ik echt niets mis mee en het toont aan dat de Mol ook geslaagde opdrachten heeft proberen te mollen.

Nu blijven er inderdaad vragen over opdrachten waar een massa geld is binnen gehaald terwijl dat niets af doet van Jan zijn prestaties misschien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #996 Gepost op: 12-03-2018, 00:32:27 »
Ja SpacyColours, dat ben ik ook wel met je eens hoor.
Jan heeft met die marktopdracht wel verwarring gezaaid door een man/vrouw om te draaien, wat vertraging opleverde maar niet genoeg om de opdracht te laten mislukken.
Bij de woordzoeker kraste hij de letters op een verwarrende manier weg waardoor er minder overzicht was (en dat niet alle letters waren weggestreept). Ook zette hij Stine onder druk om snel de zin te roepen.
Bij de graafopdracht heeft hij gesaboteerd (de kandidaten hadden meer kunnen verdienen), maar het leverde, ondanks het gemol, toch een mooi bedrag op.

De enige verklaring die ik heb voor het geld, is dat het vooral de gemeenschappelijke opdrachten zijn waarbij Jan (een beetje) geld heeft binnengehaald. Vooral om te laten zien dat hij o zo goed bezig was. Om later meer geld uit de pot te halen.
Maar ik ben het wel eens dat hij voor een mol nog aardig wat geld heeft binnengehaald.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #997 Gepost op: 12-03-2018, 00:51:01 »
[3.2] Simone en Jan volgen Olcay's raad naar 1000 euro niet en nemen -500 euro

Dit klopt toch niet? Olcay zei dat ze bakje 1 en 4 moesten kiezen voor geld. Ze namen bakje 2 en 4 (vanuit het midden gezien) en in bakje 4 zat -500. Dus Olcays raad leidde naar in ieder geval 1 keer -500, en niet +500 zoals ze suggereerde.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #998 Gepost op: 12-03-2018, 01:00:33 »
Dit klopt toch niet? Olcay zei dat ze bakje 1 en 4 moesten kiezen voor geld. Ze namen bakje 2 en 4 (vanuit het midden gezien) en in bakje 4 zat -500. Dus Olcays raad leidde naar in ieder geval 1 keer -500, en niet +500 zoals ze suggereerde.


Maar dat weten Jan en Simone in hun hoedanigheid als kandidaat zo gezegd niet. Olcay heeft een oprechte fout gemaakt. Die dacht echt dat ze 1000 euro aan het geven was. Simone en Jan hadden dus 1 en 4 moeten openen volgens die informatie. Toch wordt maar 1 van de 2 open gemaakt en dat is toevallig die waar Olcay fout keek.

Het is zo dat ik het bedoel, dat Jan of Simone dat advies van 1000 euro graag aannam om dan te zeggen dat 1 van de 2 ook goed is en dan gaat naar die met het mingeld.

Voor Simone vond ik dat een goed argument en voor Jan blijkbaar niet. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #999 Gepost op: 12-03-2018, 01:06:21 »
Aah oké, ik begreep je post verkeerd ;D

Olcay heeft een oprechte fout gemaakt. Die dacht echt dat ze 1000 euro aan het geven was.

Hier was ik trouwens niet zo zeker van toen ik die opdracht terugkeek. Ze leek daar zo duidelijk te liegen dat ik het als een bewuste actie zag, om te nepmollen. Maar 500 euro uit de pot nepmollen is wel veel voor een kandidaat dus kan ook dat ze gewoon inderdaad verkeerd keek. Of is dat later nog ergens duidelijk geworden?