Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54325 keer)

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #160 Gepost op: 10-02-2018, 08:18:47 »


Simone de mol, de dood of de gladiolen.



Juist, ik ga hier helemaal in mee.

Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2018, 21:53:28 »
Zeer opvallend vond ik het volgende:

Simone en Olcay zaten tegenover elkaar in de kamer. Simone vroeg aan Ruben welk kammernummer ze had (nummer 48). Olcay had de sleutel van haar kamer en dat maakte Olcay duidelijk aan Simone. Nu zou je denken dat Simone dus wacht tot Olcay is bevrijd. Dan komt Jan voorbij en schreeuwt Simone om bevrijding (10.45 in de online aflevering). Jan wordt hierdoor totaal onnodig opgehouden. Ik vind dit echt zeer typisch mols. Immers, Jan weet niet dat Simone weet dat Olcay haar sleutel heeft. Ze 'molt' dus zonder dat ze hierdoor verdacht wordt. Dat is onlogisch voor een kandidaat.
Ik zit al een tijd op Simone, maar dit soort dingen maken het onmogelijk om iemand anders te verdenken. ::wijn::

Arne

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2018, 22:03:40 »
Zeer opvallend vond ik het volgende:

Simone en Olcay zaten tegenover elkaar in de kamer. Simone vroeg aan Ruben welk kammernummer ze had (nummer 48). Olcay had de sleutel van haar kamer en dat maakte Olcay duidelijk aan Simone. Nu zou je denken dat Simone dus wacht tot Olcay is bevrijd. Dan komt Jan voorbij en schreeuwt Simone om bevrijding (10.45 in de online aflevering). Jan wordt hierdoor totaal onnodig opgehouden. Ik vind dit echt zeer typisch mols. Immers, Jan weet niet dat Simone weet dat Olcay haar sleutel heeft. Ze 'molt' dus zonder dat ze hierdoor verdacht wordt. Dat is onlogisch voor een kandidaat.
Ik zit al een tijd op Simone, maar dit soort dingen maken het onmogelijk om iemand anders te verdenken. ::wijn::

Arne
Olcay kan Simone horen. En Olcay weet wel dat zij die sleutel heeft. Zou niet slim zijn van Simone zich op deze wijze te verraden aan Olcay.

Wrsch wilde Simone gewoon de aandacht van Jan trekken zodat hij naar haar komt en zij hem kan vragen of hij de sleutel van de kamer van Olcay heeft.

Maar ik zou het even terug moeten kijken eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 22:11:35 door Whiskers »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2018, 22:08:36 »
Ik ben heel benieuwd of Simone echt de mol is. Hier in dit topic zijn we het er erg over eens, zo zonder hints. Kon wel eens de beste manier van molspeuren zijn ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #164 Gepost op: 13-02-2018, 16:36:23 »
Jup, zelfs ik ben nu definitief de Simone-tunnel in.

Olcay was nu bijvoorbeeld weer pro-actief met het vertellen dat zij de sleutel van Simone had. Onnodig als mol.
Olcay was heel leuk met die zogenaamd zwarte vrijstelling en het fouilleren.
Ik zou het ontzettend leuk vinden als ze een mol is die het spel op die manier durft te spelen, maar ik denk het niet en dat we in Simone een meer traditionele mol hebben.

Stine heb ik afgeschreven wegens te passief
Ruben heb ik afgeschreven wegens te oprecht gedrag (Kiev-opmerking, ziplinen).
Jan heb ik afgeschreven wegens te veel geld verdiend en te fanatiek.

Simone is de mol  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #165 Gepost op: 13-02-2018, 18:42:57 »
En tóch is Ruben de Mol ::trots::

Vind hem gewoon het meest opvallend in zijn onopvallendheid, precies zoals de meeste Mollen: in het begin zeer op de achtergrond en met de tijd wat meer verdacht gedrag en meer in de spotlights. Zijn theatrale gedrag heeft hij op de juiste momenten ingezet, naar mijn mening.  ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #166 Gepost op: 13-02-2018, 20:57:47 »
Hoewel ik deze aflevering echt ontzettend leuk vond, valt er relatief weinig uit te halen qua molacties. Maar ik ga toch proberen er nog wat nuttigs over te zeggen ::hypocriet::

Bij de hotelopdracht leek Simone zoals al eerder genoemd wel wat tijd te rekken. Stine leek vooral verdacht bezig door niet te roepen, maar er was ook niemand in de buurt van haar kamer, dus het is ook wat zinloos om dan te gaan roepen. Weet dus niet of ik het echt direct als verdacht zie, of gewoon slim omgaan met je energie ;D

Opdracht 2.. de beste molactie hier zou denk ik zijn om de auto zo vol mogelijk te krijgen zodat er geen passagier meer mee kon, maar de enige die dat deed was Jan, en die heb ik allang afgestreept. Verder viel er denk ik weinig te mollen. En het helpt ook niet echt dat in eerste instantie de kandidaten ook dachten dat de auto zo vol mogelijk moest, en de mol en de kandidaten dus eigenlijk hetzelfde doel hadden.

Bij opdracht 3 denk ik dat de mol er direct op inhaakt als iemand anders voor de schermen wil gaan, wat Simone volgens mij deed. Maar heb het niet teruggekeken, dus misschien zeg ik dat nu vanuit m'n tunnel :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #167 Gepost op: 13-02-2018, 21:24:58 »
Voor mij op basis van deze aflevering Ruben of Simone. En dan kom ik in totaal nu toch ook op Simone uit.

Ruben in de eerste opdracht weer in een sleutelpositie. Lijkt Jan ook niet richting Simone en Olcay, maar een andere kant op te sturen. Stine natuurlijk verdacht door lang niet gevonden te worden, maar dat wordt wel erg nadrukkelijk in beeld gebracht. Niet echt op Simone gelet.

Tweede opdracht inderdaad alleen Jan verdacht, maar die verdenk ik ook niet.

Derde opdracht lijkt me dat je je als mol gewoon van je beste kant kunt laten zien als je als groep al voor schermen hebt gekozen. Stine zorgt er weliswaar voor dat er minder geld verdiend kan worden, maar dat heeft geen invloed op de pot en ze maakt zich er wat mij betreft onnodig verdacht mee. Aan de groene kant was één fout antwoord nodig om te zorgen dat er geen geld zou worden omgedraaid. Maar met haar tweede antwoord had Olcay de held van de groep kunnen worden door ook Simone veilig te spelen. Die kans zou ik als mol niet laten liggen. En dat terwijl een opzettelijk fout antwoord vanuit Olcay als kandidaat gezien perfect te verdedigen valt.

Ik wacht nog een weekje met kiezen. Misschien gaat Stine volgende week weer verdacht en Simone weer raar doen.

Bij opdracht 3 denk ik dat de mol er direct op inhaakt als iemand anders voor de schermen wil gaan, wat Simone volgens mij deed. Maar heb het niet teruggekeken, dus misschien zeg ik dat nu vanuit m'n tunnel :P

Volgens mij was het inderdaad Simone die inhaakte op wat Ruben zei. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #168 Gepost op: 13-02-2018, 21:29:06 »
Dat Simone zei: Ik ben de mol vond ik wel een mooie  ;D

Maar even een topic-gerelateerd vraagje. Moeten we het niet even hebben over wie, wie lijkt te verdenken? Ik begin dit namelijk een interessant vraagstuk te vinden tijdens deze serie.
En dan vooral over wat we in de uitzending zien. De biechten bij de test zijn meer door de montage gegaan en horen hier dus niet echt thuis denk ik ;)
You'll never walk alone

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #169 Gepost op: 13-02-2018, 22:20:34 »
Stine leek vooral verdacht bezig door niet te roepen, maar er was ook niemand in de buurt van haar kamer, dus het is ook wat zinloos om dan te gaan roepen.

Zij wist niet of er iemand in de buurt was of niet. De enige manier om daarachter te komen is roepen en hopen dat je antwoord krijgt. Als je niet roept, krijg je ook geen reactie en duurt het tot Sint Juttemis voordat je gevonden wordt. En dan ook nog Simone steeds maar beschuldigen van slechte communicatie en van niets verdienen, voor mij een typisch gevalletje van pot en ketel.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #170 Gepost op: 13-02-2018, 22:29:50 »
Zij wacht tenminste na het roepen om te horen of ze antwoord krijgt. Olcay en Simone maakten zoveel lawaai dat ze dat antwoord makkelijk hadden kunnen missen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2018, 23:41:52 »
Zij wist niet of er iemand in de buurt was of niet. De enige manier om daarachter te komen is roepen en hopen dat je antwoord krijgt. Als je niet roept, krijg je ook geen reactie en duurt het tot Sint Juttemis voordat je gevonden wordt. En dan ook nog Simone steeds maar beschuldigen van slechte communicatie en van niets verdienen, voor mij een typisch gevalletje van pot en ketel.
Ik zou denken dat je het wel hoort als iemand naar je kamer komt rennen. Het is niet alsof de andere kandidaten zo lekker rustig en stil aan het rondwandelen waren ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #172 Gepost op: 15-02-2018, 11:26:31 »
Ik ben heel benieuwd of Simone echt de mol is. Hier in dit topic zijn we het er erg over eens, zo zonder hints. Kon wel eens de beste manier van molspeuren zijn ;D

 8) ;D

Zeer opvallend vond ik het volgende:

Simone en Olcay zaten tegenover elkaar in de kamer. Simone vroeg aan Ruben welk kammernummer ze had (nummer 48). Olcay had de sleutel van haar kamer en dat maakte Olcay duidelijk aan Simone. Nu zou je denken dat Simone dus wacht tot Olcay is bevrijd. Dan komt Jan voorbij en schreeuwt Simone om bevrijding (10.45 in de online aflevering). Jan wordt hierdoor totaal onnodig opgehouden. Ik vind dit echt zeer typisch mols. Immers, Jan weet niet dat Simone weet dat Olcay haar sleutel heeft. Ze 'molt' dus zonder dat ze hierdoor verdacht wordt. Dat is onlogisch voor een kandidaat.
Ik zit al een tijd op Simone, maar dit soort dingen maken het onmogelijk om iemand anders te verdenken. ::wijn::

Arne

Yup, eens. Dat vond ik ook het enige echt opvallende en nuttige deze aflevering. Had verder niet echt het idee dat we aanknopingspunten hadden.

Maar even een topic-gerelateerd vraagje. Moeten we het niet even hebben over wie, wie lijkt te verdenken? Ik begin dit namelijk een interessant vraagstuk te vinden tijdens deze serie.
En dan vooral over wat we in de uitzending zien. De biechten bij de test zijn meer door de montage gegaan en horen hier dus niet echt thuis denk ik ;)

Wat in onderlinge gesprekken wordt gezegd? Go for it - ik kan ze me alleen niet meer herinneren :P

Nouja, Ruben vertrouwde Olcay toch volkomen, dat hij haar daarom vrij veel geld gaf bij de afvalrace-opdracht?

Biechten heb je denk ik inderdaad weinig tot niets aan. Was niet een eerder jaar ook al gebleken dat biechtverdenkingen helemaal niet met de echte verdenkingen overeen hoefde te komen? Dan wordt het discutabel of we die hier mee zouden moeten nemen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #173 Gepost op: 17-02-2018, 10:36:38 »
Dat weet ik niet precies, maar het is sowieso zo dat kandidaten hun test hecht opnemen voor ze de test maken en er zijn vaker kandidaten geweest die later aangaven dat ze tijdens de test zelf ineens andere ingevingen hadden en daardoor op heel andere mensen stemden dan ze gezegd hadden. Dus die biechten zijn zeker niet conclusive :P Maar then again, de gesprekken onderling natuurlijk ook niet. Je kunt mss meer halen uit wie wie in de gaten houdt tijdens de opdrachten?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #174 Gepost op: 25-02-2018, 09:49:17 »
Ik ben heel benieuwd of Simone echt de mol is. Hier in dit topic zijn we het er erg over eens, zo zonder hints. Kon wel eens de beste manier van molspeuren zijn ;D


ik neem mijn woorden terug ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #175 Gepost op: 25-02-2018, 09:52:31 »
Welke goede dingen heeft Olcay allemaal gedaan dan?
Buiten de 2000 euro in aflevering 1? En waar ze vervolgens niks doorbelt

- Op de markt wisselde ze maar de helft van het geld. Wellicht te Obvious, maar wel een fout.
- Met het scheppen zat ze in een grote schepwagen waarin we haar maar bijzonder weinig zien doen. Ze gaat zelfs weg om te plassen.
- Met de auto-opdracht gaat ze af met het hoogste bedrag
- Met de bakjesopdracht is ze eerlijk over waar de vrijstelling ligt. Met als gevolg dat er natuurlijk niemand voor het geld gaat.
- Met de tunnelopdracht rent ze (samen met Simone) heel dominant de verkeerde kant op.
- We zien niet waarvoor Olcay gekozen heeft met de opdracht in het park. Kan ook de vrijstelling zijn.
- In het circus focust ze op het kaartenhuis en haalt verder geen geld op.
- Bij de chaosopdracht gaat ze, net als bij de auto's, af met het hoogste bedrag.
- Bij de woordzoeker creëert ze chaos en streept ze niet.

Buiten de opdrachten geeft ze allemaal cadeautjes weg (Loes laten parapenten, zwarte vrijstelling, penningmeesterschap) ik krijg het idee dat dat is om de kandidaten op een dwaalspoor te zetten en een vertrouwensband op te bouwen. Dat zogenaamde fanatisme komt op mij heel erg over als een dekmantel....

Maar mijn verstand zegt dat Simone de mol is. Ze zou dan een vrij traditionele mol zijn denk ik. Maar dit 'gevoel' bij Olcay blijft zo ontzettend sterk aanwezig.....

Voor Olcay valt nog steeds een case te maken jongen ;)
Maar ik weet het zelf ook niet meer, de laatste paar afleveringen was Olcay echt te fanatiek.....
Alleen al op basis van het karaoke kunnen Jan en Olcay het eigenlijk niet zijn.
You'll never walk alone

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #176 Gepost op: 25-02-2018, 10:27:25 »
Áls Jan de mol is vind ik juist dat hij met karaoke en gesprek met Oljay/aanzetten tot mollen heel goed bezig is. Wat is er mooier als Mol dan één van de finalisten die op de verkeerde zit? Door zo fanatiek al die liedjes te raden had hij al het vertrouwen dat hij nodig had om én Oljay te overtuigen te nepnollen én zelf de raftopdracht te verpesten (snoekduik naar mingeld).

Totaal: beetje geld verdienen met zingen, daarna gegarandeerd weinig geld bij de €4000 opdracht

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #177 Gepost op: 25-02-2018, 11:14:18 »
Maar Olcay vertrouwde Jan al, dan is extra geld binnenhalen om vertrouwen te winnen totaal overbodig. Totaal niet logisch als mol.

Maar zoals we in dit topic al hebben vastgesteld hebben alle kandidaten die nu nog over zijn enorm veel onlogische, onnodige dingen gedaan als ze de mol zouden zijn, daarom kwamen we hier zo collectief op Simone uit. Dus wat dat betreft durf ik op dit moment niemand meer uit te sluiten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #178 Gepost op: 25-02-2018, 11:15:34 »
Ik denk/vrees dat het 'gewoon' Ruben is, de meeste kandidaten goed zitten en dat hij daarom niet altijd even plausibel heeft kunnen mollen.
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #179 Gepost op: 25-02-2018, 11:32:34 »
Maar bij opdracht 1 roept Ruben op het laatste moment nog dat toch 2 en 6 bij elkaar horen, en niet 2 en 5. En als Jan dan voorstelt om 5 nog ergens bij te doen, zijn het Ruben en Simone die daar duidelijk tegen zijn en 5 los willen (wat ik op dat moment overigens ook al onmols vond van Simone). Dat je soms niet even goed kan mollen omdat iedereen je al verdenkt, ja, dat kan. Maar zelf met goede suggesties en verbeteringen komen? Dat is gewoon niet nodig als mol.

Maar wat dat betreft heeft Olcay dus ook al genoeg momentjes gehad dat ze toch met goede helpende suggesties kwam, zoals dat ze nog een keer biljetten moesten wisselen bij de marktopdracht. En Jan komt vrijwel elke opdracht met een plan, en meestal werkt dat eigenlijk prima.

Toch begin ik nog het meest te twijfelen over Jan nu, maar dat komt denk ik vooral omdat ik dat tenminste nog een leuke molstrategie zou vinden. En hij heeft toch ook wel momentjes dat z'n fanatisme er juist voor zorgt dat er dingen mislukken. Bijv. de verhuisopdracht de auto zo vol laden dat er geen passagier meer bij kon, misschien was de snoekduik deze aflevering wel naar mingeld...

Pff, ik weet het echt niet meer ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"