Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54164 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #120 Gepost op: 29-01-2018, 09:18:30 »
M18 vinden (scheelt een telefoontje van 1000 euro)
Het scheelde inderdaad een telefoontje, maar ik kreeg het idee dat ze die M 18 gewoonweg moest zeggen. Van de redactie bedoel ik. Daarnaast had ze gerust via de begeleiding al te horen hebben kunnen krijgen dat er elders al heel wat gebeld zou zijn. Door dan die M 18 te vinden en niet te bellen kweek je juist goodwill bij de anderen.
Ich bin ein Bärliner!


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2018, 20:56:16 »
Eh dat “ nieuws “ van stine is van eind 2016 en het was een gekneusde pols. Daar heb je echt een jaar later geen last meer van.

Verder vind ik de manier hoe jan probeert te motiveren  bij de Rode draad wel verschillen van hoe loes dat doet. Jan benadert echt alleen t positieve , hij wil dat ze ervoor gaan. Loes wil meer duidelijkheid wie wel en niet denken te gaan. Wil ze op de twijfelaars druk leggen?   Emilio is in deze de held en de mol heeft geen kans.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2018, 13:27:21 »
Eh dat “ nieuws “ van stine is van eind 2016 en het was een gekneusde pols. Daar heb je echt een jaar later geen last meer van.
Van bepaalde kneuzingen kan je maanden (zo niet langer) last houden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #124 Gepost op: 1-02-2018, 15:21:37 »
Van bepaalde kneuzingen kan je maanden (zo niet langer) last houden...

Zeker mee eens. En als het een gevoelig punt is en je hebt net voor de opnames net even een rare beweging gemaakt kan dat ook prima nog even pijn doen en/of zwakker aanvoelen, ook zonder gigantisch ongeluk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #125 Gepost op: 2-02-2018, 00:34:03 »
EDIT VAN HULPDAKDEKKER:

Dit bericht is in een spoiler geplaatst.
Het bevat informatie die vermoedelijk voort komt uit een (afvallers)theorie, aanwijzing, of spoiler.
Kijken op eigen risico.




Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 10:01:11 door hulpdakdekker »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #126 Gepost op: 2-02-2018, 00:35:47 »
EDIT VAN HULPDAKDEKKER:

Dit bericht is in een spoiler geplaatst.
Het bevat informatie die vermoedelijk voort komt uit een (afvallers)theorie, aanwijzing, of spoiler.
Kijken op eigen risico.



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 10:01:31 door hulpdakdekker »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #127 Gepost op: 2-02-2018, 07:26:48 »
EDIT VAN HULPDAKDEKKER:

Dit bericht is in een spoiler geplaatst.
Het bevat informatie die vermoedelijk voort komt uit een (afvallers)theorie, aanwijzing, of spoiler.
Kijken op eigen risico.




Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 10:01:49 door hulpdakdekker »
Meer L

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #128 Gepost op: 2-02-2018, 09:59:19 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoi.

Dit is vast informatie vanuit een (afvallers)theorie of spoiler.
Daar is dit topic expliciet niet voor.
Dus ook niet voor het theoretiseren op basis van informatie uit theorieën, aanwijzingen of spoilers - waarbij je die veronderstelde informatie open en bloot in het topic gooit.


BIJ TWIJFEL, GOOI HET EVEN IN SPOILER TAGS


Nu zal ik het voor je doen.
Net als de reacties.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #129 Gepost op: 2-02-2018, 19:36:41 »
Dank hulpdakdekker, dit topic is hier niet voor.
Graag weer  ::ontopic:: , verdenkingen op basis van acties door kandidaten in de afleveringen

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #130 Gepost op: 2-02-2018, 22:58:30 »
Edit: post hierboven niet gezien; gedeelte van mijn post is niet meer nodig.

Ik kan me heel goed vinden in de mooie analyses van de laatste vijf á tien berichten.




Ben ook erg blij met dit topic. Heb de aflevering van afgelopen zaterdag niet gezien, maar dankzij de analyses hier heb ik een goed beeld gekregen. Thnx all!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2018, 11:02:55 »
Ik vond Simone in deze aflevering weer iets heel erg onmols doen door in de tweede opdracht met een joker op zak als eerste af te gaan. Als mol, met voorkennis, ga je toch (onder het mom van een kandidaat die een joker wil verdienen) in ieder geval proberen de mensen met geld voor te blijven? Ik heb er moeite mee om haar als verdachte te blijven zien. Het vinden van de 50 euro in het circus is dan wel weer een mooie actie om vertrouwen te winnen.

Stine is wel verdacht bezig door met een envelop met niets als tweede te eindigen. Maar zelfs met voorkennis lukt het haar dan niet om Loes voor te blijven. En zoals al eerder gezegd lijkt zij het spel afwachtend te spelen, vooral te kijken naar wat anderen doen en zelf weinig initiatief te nemen. Dus ook daar ben ik nog niet van overtuigd.

Olcay laat weer eens een groot bedrag liggen. Verdacht. Wat dan weer tegen haar spreekt, is het gemak waarmee ze het penningmeesterschap aan Ruben overlaat, wetende dat dat in de volgende opdracht van belang gaat zijn. Ook haar opmerking dat ze een schaduwboekhouding bij gaat houden lijkt superkandidaats. In het theater lijken zij en Jan vooral bezig te zijn met het bouwen van het kaartenhuis. Kan je als mols zien omdat 'het toch niet gaat lukken', maar in hun geval vind ik het getuigen van fanatisme.

Ruben... Ik heb echt een paar goede argumenten tegen Ruben nodig, want behalve het verdiende geld in aflevering 1 heb ik hem eigenlijk nog weinig goeds zien doen. Zijn move om het penningmeesterschap op dit moment te verwerven vind ik opmerkelijk. Evenals het feit dat hij vervolgens de meest fanatieke van het stel (Jan) met twee jokers op pad stuurt. Hij lijkt wel veel geld te verdienen, maar de vraag is hoeveel daarvan individueel is.

Voorlopig neig ik naar Stine of Ruben, met nu dan toch een lichte voorkeur voor die laatste. :-\\

Jan uiteraard kandidaat.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2018, 11:14:03 »
Ik neig meer en meer naar Olcay ipv Simone.

Deze aflevering heeft ze in t circus niks opgehaald. Dat ze het penningsmeesterschap zo makkelijk afgeeft vind ik juist mols want als penningmeester heb je geen invloed op de race zelf.

Olcay ging met het hoogste bedrag snel af.

Olcay deed bij de woordzoeker ook vreemd.

Tel daar de Rustavellisterren, het afgaan met de duurste auto, het maar de helft meenemen van geld op de markt en het eerlijk zijn over een vrijstelling (waardoor de anderen zeker niet voor geld gaan) bij de bakjesopdracht bij op.....

Het is alleen te mooi om waar te zijn.... een mol zou toch een molboekje meenemen op reis bv?
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2018, 11:32:34 »
ik dacht dat we nu al wel hadden vastgesteld dat olcay echt wel vanaf t begin aantekeningen maakt. We hebben haar al herhaaldelijk in beeld gezien met papieren en een pen. en nee het is inderdaad geen traditioneel schrijfblok , maar is er iets traditioneels aan Olcay

Het was wederom opvallend dat ze echt niets aan zijopdrachten meedeed in t circus en met de hoofdprijs in haar enveloppe zomaar de auto aan Jan lijkt te schenken.

Buiten de 2000 euro in aflevering 1, is ze echt niet vaak betrokken bij geldwinst.

Rubens rol in deze aflevering zit me niet helemaal lekker. labyrinth lukt (+250) en wil je als Mol het penningmeesterschap?? ik denk van wel, want hier en daar wat achterlaten zou hem zomaar kunnen gebeuren. hij is al zo vaak door de groep wat klungelig genoemd, dus een misplaatst 500tje past wel bij hem. Verder heeft hij nu die hel opdracht de tijd om wat te evalueren en vooruit te kijken met t team. Maar om dan als mogelijke Mol de fanatieke deelnemers geld en het maximale4 aantal jokers te geven, vind ik dan weer kandidaten gedrag..

Deze ronde gaat voor mij op punten naar olcay.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #134 Gepost op: 4-02-2018, 11:52:53 »
Sluit me hier helemaal bij aan, ik vind olcay verdachter en verdachter worden! Bizar hoe weinig ze binnen brengt, en elke keer met hoogste bedrag afgaat. Ook dat dagboek vind ik weer zo op haar slaan. Midden in de groep, ik doe gek maar niemand lijkt dat erg te vinden? Ook dat bondje en gesprek met Jan, 100% op Ruben, wil ze het afschuiven? Bijzonder hoe ze echt helemaal niks goed doet en ook opeens meegaat met dat weggeven van het penningsmeesterschap. Zeer vreemd allemaal, zij zou echt mijn wensmol zijn!!!
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2018, 11:54:54 »
Ik zou echt dubbel liggen als Olcay de mol blijkt te zijn. Het zou een interessante en gewaagde molstrategie zijn. Weer iets compleet anders dan de mollen van afgelopen jaren

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2018, 14:12:28 »
Ik had Olcay eerst volledig doorgestreept, maar door haar gedrag deze aflevering heb ik toch mijn gum maar ter hand genomen.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2018, 14:23:26 »
Olcay zou echt geweldig zijn als mol, als ze het is, is ze mijn favoriete ever ::love::. Wat voor mij vooral een reden is om er vraagtekens bij te zetten ::rofl::.

Ik neig toch nu weer iets meer naar Stine, die wel elke keer op de juiste plek lijkt te staan. In het circus faalde ze met vrijwel elke mini opdracht, bij de auto's was ze opeens een keer goed in een opdracht terwijl ze niets had ::rofl:: en bij de woordzoeker zagen we haar ineffectief woorden wegstrepen.

Simone was deze aflevering iets kandidaatser inderdaad. Ook door met de joker af te gaan terwijl ze een plein niet kon vinden wat ze duidelijk met voorkennis had kunnen halen (en daardoor wsl Olcay direct kunnen uitschakelen met 1000 euro). Lichte twijfels...

Ruben wordt ook erg verdacht in beeld gebracht maar wat mij betreft te obvious en ineffectief. Net zoals vorige keer bij de rode draad. Toen was het bedrag al binnen en ging hij er nog een heel punt van maken dat ie te bang was en niet durfde (WATJE ::hypocriet::). Hij riskeert daardoor wel verdacht over te komen zonder dat het effect heeft. Zelfde nu met de auto's. Hij pakte het penningmeesterschap net op tijd af van Olcay, maar haalt vervolgens 1000 euro binnen door geld te geven aan de juiste persoon (wetende dat zijn bondje Loes voor het geld gaat). Dus hier weer kan ie verdacht worden door het moment van de pot pakken maar vervolgens haalt er wel geld mee binnen= ineffectief. Zijn verdeling was in mijn optiek ook vrij kandidaats.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2018, 16:53:47 »
Wat ik interessant vind is dat Ruben op de vraag of hij de Mol is, die vraag niet terug stelt. Ook in het extra filmpje op de site krijgt hij die vraag en stelt hij hem ook niet terug... Volgens mij stellen kandidaten die vraag toch vaak terug: "Hihi, haha, nee, ben jij wel de Mol?" Maar Ruben blijkt voornamelijk gefocust op zijn eigen nee.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2018, 17:10:09 »
Ook mollen stellen de wedervraag. Zo deed Kees dat bijvoorbeeld ook. En Suus.