Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54319 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2018, 17:18:12 »
Ruben liegt tegen iedereen of vertelt slechts de halve waarheid.Zelfs tegen zijn bondgenoot Loes was hij niet eerlijk.

Hij weet via Jan dat hij verdacht wordt en dat wil hij in stand houden. Lekker mysterieus doen....

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2018, 18:05:05 »
(..) Maar Ruben blijkt voornamelijk gefocust op zijn eigen nee.

Op zijn eigen antwoord 'nee' inderdaad, met gelijktijdig subtiele, minieme ja-knikjes, waarvan hij lijkt te hopen dat Stine deze interpreteert als onbewuste 'ja's'.
Met andere woorden: zodat Stine denkt dat hij liegt wanneer hij nee antwoordt.

Ik denk dat Ruben te intelligent is om niet te weten dat Stine dit door zou kunnen hebben.
Het kan dus nog wel wat ingewikkelder liggen dan hier omschreven.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2018, 18:14:12 »
Ik snap je niet meer, Stine Jensen. We hebben zoveel gemeen. Groeiden vlak bij elkaar op. Houden allebei van schrijven. Vinden veel te veel interessant. Maar toen kwam daar jouw testbiecht. Je noemde Loes, Ruben en Jan. Mijn drie met dikke marker doorgestreepte namen. Jouw drie hoofdverdachten. Waarvan er één inmiddels weg is, mind you. Één puntje voor mij. Maar zie ik, zie ik wat jij niet ziet? Of is het andersom?

Houd je me voor de gek? Ik zou het bijna hopen.

...

Even in andere woorden; ik snap gewoon niet waarom Ruben zo verdacht wordt. Letterlijk iedereen die nog over is verdenkt hem. Wat zien zij dan dat ik niet zie?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2018, 18:17:58 »
Alle beelden die er door de productie uit zijn geknipt!  ::rofl::

Maar ik ben het met je eens hoor, zie Ruben niks doen waarvan ik denk dat een mol zou doen...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2018, 22:00:57 »
Het viel mij op dat toen Loes het geld uit de ballonnen vond, Simone er meteen heel hard mee ging zwaaien, alsof ze de vondst probeerde te claimen. Misschien dat ik inmiddels te veel in een tunnel zit, maar dat kwam op mij toch wel mols over.

Verder vond ik Rubens verdeling redelijk kandidaats. Je mol een klein bedrag geven om te kijken wat die ermee doet, een groot bedrag aan iemand die voor geld gaat, en de keuze om Jan 2 jokers te geven vond ik ook niet direct heel opmerkelijk - als kandidaat wil je zelf ook jokers, dus geef je die ook aan een fanatieke kandidaat.

Als Olcay de mol zou zijn geloof ik nooit dat ze het penningmeesterschap zo makkelijk zou afstaan vlak voor die opdracht. Maar ik geloof überhaupt al niet in Olcay als mol. Heeft al te veel goede dingen gedaan imo, die ook al uitgebreid zijn besproken in dit topic.

Moet zeggen dat ik Stine wel weer wat verdachter vond deze aflevering. Ze draagt niet echt heel goed bij aan de circusopdracht, komt ineens ver met niets in de envelop.. hoewel ik redelijk op Simone aan het tunnelen ben, kan ik Stine toch nooit echt afstrepen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2018, 22:07:53 »
Het viel mij op dat toen Loes het geld uit de ballonnen vond, Simone er meteen heel hard mee ging zwaaien, alsof ze de vondst probeerde te claimen. Misschien dat ik inmiddels te veel in een tunnel zit, maar dat kwam op mij toch wel mols over.
Hetzelfde dacht ik toen Simone wapperend met de enveloppe naar beneden liep, die ze bij een stoel in het publiek had gevonden. Ze liep daar toen samen met Loes, het is niet in beeld gebracht wie die enveloppe daadwerkelijk als eerste zag.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #146 Gepost op: 6-02-2018, 12:19:37 »
Yup, redelijk eens met Starlight.

Hoewel qua Simone/Stine de autorace-opdracht wel raar is. Als in, ik tunnel stevig op Simone, maar meteen afgaan is inderdaad vreemd als je voorkennis hebt. Terwijl Stine inderdaad ineens erg doortastend en goed bezig is - maar wellicht is dat gewoon omdat het feitelijk een individuele opdracht is, zodat je de anderen niet kunt observeren.

Maar aan de andere kant, dat is 1 opdracht. En ja, verder deze aflevering:

Het viel mij op dat toen Loes het geld uit de ballonnen vond, Simone er meteen heel hard mee ging zwaaien, alsof ze de vondst probeerde te claimen. Misschien dat ik inmiddels te veel in een tunnel zit, maar dat kwam op mij toch wel mols over.
Hetzelfde dacht ik toen Simone wapperend met de enveloppe naar beneden liep, die ze bij een stoel in het publiek had gevonden. Ze liep daar toen samen met Loes, het is niet in beeld gebracht wie die enveloppe daadwerkelijk als eerste zag.

Precies. Zeker kandidaten die niet hebben opgelet wie het geld aanvankelijk vond, linken dat vermoedelijk aan haar.
En de 50 euro van de stoel, geeft vast enorm veel goodwill, gezien hoe weinig succes de andere kandidaten hadden met het vinden, dus blijkbaar was het toch heel moeilijk om te vinden. Maar het is 50 euro! ::)
Doe zoiets 10x, en je lijkt super actief en kandidaats. Haal er daarna keertje met een stommiteitje 1000 uit, en dat wordt vast vergeven, terwijl je totaal op -500 staat ;)
Dus ik zit nog stevig op Simone :P

Ruben... Ik heb echt een paar goede argumenten tegen Ruben nodig, want behalve het verdiende geld in aflevering 1 heb ik hem eigenlijk nog weinig goeds zien doen. Zijn move om het penningmeesterschap op dit moment te verwerven vind ik opmerkelijk. Evenals het feit dat hij vervolgens de meest fanatieke van het stel (Jan) met twee jokers op pad stuurt. Hij lijkt wel veel geld te verdienen, maar de vraag is hoeveel daarvan individueel is.

Voorlopig neig ik naar Stine of Ruben, met nu dan toch een lichte voorkeur voor die laatste. :-\\

Geloof dat we in dit topic wel meerdere goede argumenten tegen hem hebben gevonden.
Eens dat niet roetsjen van gebouw naar gebouw, terwijl het geld al binnen was, totaal onnodig is als mol. Maak je jezelf onnodig door verdacht - maargoed, advocaat van de duivel, ook als mol kan het gebeuren dat je iets gewoon echt niet durft.
Maar zou het bijvoorbeeld heel eigenaardig vinden met de pacman-autootjes opdracht, dat hij vrijwillig alleen in een autootje van 50 euro stapt, en hem niet binnen rijdt. Dat is het omgekeerde van Simone's circusstoeltje: je verkrijgt een hoop verdenkingen, en voor wat, 50 euro? Pfffff.
En hij wil automatisch Ron terughalen in aflevering 2 - terwijl je je dan perfect kandidaats voor kunt doen door voor het geld te willen gaan (wetende dat de opdracht toch is mislukt)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #147 Gepost op: 6-02-2018, 14:12:23 »
Als Olcay de mol zou zijn geloof ik nooit dat ze het penningmeesterschap zo makkelijk zou afstaan vlak voor die opdracht. Maar ik geloof überhaupt al niet in Olcay als mol. Heeft al te veel goede dingen gedaan imo, die ook al uitgebreid zijn besproken in dit topic.

Welke goede dingen heeft Olcay allemaal gedaan dan?
Buiten de 2000 euro in aflevering 1? En waar ze vervolgens niks doorbelt

- Op de markt wisselde ze maar de helft van het geld. Wellicht te Obvious, maar wel een fout.
- Met het scheppen zat ze in een grote schepwagen waarin we haar maar bijzonder weinig zien doen. Ze gaat zelfs weg om te plassen.
- Met de auto-opdracht gaat ze af met het hoogste bedrag
- Met de bakjesopdracht is ze eerlijk over waar de vrijstelling ligt. Met als gevolg dat er natuurlijk niemand voor het geld gaat.
- Met de tunnelopdracht rent ze (samen met Simone) heel dominant de verkeerde kant op.
- We zien niet waarvoor Olcay gekozen heeft met de opdracht in het park. Kan ook de vrijstelling zijn.
- In het circus focust ze op het kaartenhuis en haalt verder geen geld op.
- Bij de chaosopdracht gaat ze, net als bij de auto's, af met het hoogste bedrag.
- Bij de woordzoeker creëert ze chaos en streept ze niet.

Buiten de opdrachten geeft ze allemaal cadeautjes weg (Loes laten parapenten, zwarte vrijstelling, penningmeesterschap) ik krijg het idee dat dat is om de kandidaten op een dwaalspoor te zetten en een vertrouwensband op te bouwen. Dat zogenaamde fanatisme komt op mij heel erg over als een dekmantel....

Maar mijn verstand zegt dat Simone de mol is. Ze zou dan een vrij traditionele mol zijn denk ik. Maar dit 'gevoel' bij Olcay blijft zo ontzettend sterk aanwezig.....

Dus ik hoor graag jullie tegenargumenten  ;D

En ja: Dat wapperen van Simone! Zo verdacht  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 14:15:40 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #148 Gepost op: 6-02-2018, 14:31:05 »
Welke goede dingen heeft Olcay allemaal gedaan dan?
Buiten de 2000 euro in aflevering 1? En waar ze vervolgens niks doorbelt

- Op de markt wisselde ze maar de helft van het geld. Wellicht te Obvious, maar wel een fout.
- Met het scheppen zat ze in een grote schepwagen waarin we haar maar bijzonder weinig zien doen. Ze gaat zelfs weg om te plassen.
- Met de auto-opdracht gaat ze af met het hoogste bedrag
- Met de bakjesopdracht is ze eerlijk over waar de vrijstelling ligt. Met als gevolg dat er natuurlijk niemand voor het geld gaat.
- Met de tunnelopdracht rent ze (samen met Simone) heel dominant de verkeerde kant op.
- We zien niet waarvoor Olcay gekozen heeft met de opdracht in het park. Kan ook de vrijstelling zijn.
- In het circus focust ze op het kaartenhuis en haalt verder geen geld op.
- Bij de chaosopdracht gaat ze, net als bij de auto's, af met het hoogste bedrag.
- Bij de woordzoeker creëert ze chaos en streept ze niet.

Buiten de opdrachten geeft ze allemaal cadeautjes weg (Loes laten parapenten, zwarte vrijstelling, penningmeesterschap) ik krijg het idee dat dat is om de kandidaten op een dwaalspoor te zetten en een vertrouwensband op te bouwen. Dat zogenaamde fanatisme komt op mij heel erg over als een dekmantel....

Maar mijn verstand zegt dat Simone de mol is. Ze zou dan een vrij traditionele mol zijn denk ik. Maar dit 'gevoel' bij Olcay blijft zo ontzettend sterk aanwezig.....

Dus ik hoor graag jullie tegenargumenten  ;D

En ja: Dat wapperen van Simone! Zo verdacht  ;D

Dit is waarom ik Olcay niet verdenk:

Afl 1: Olcay en Ruben krijgen twee aanwijzingen (één voor jokers en één voor geld) en ze gaan eerst naar de aanwijzing van het geld en vinden direct het geld. Kandidaten weten niet welke hint naar wat leidt, dus het is voor de Mol heel eenvoudig om te sturen dat ze eerst naar de jokerlocatie gaan.

Afl 2: Markt: ze hebben op een moment 50 biljetten van 20 euro en iedereen wil die gaan gebruiken om de negatieve biljetten af te dekken. Olcay komt dan plots met het idee om toch nog eerst de biljetten nog een keer te wisselen voor 10 euro biljetten. Als Mol lijkt me dit iets waar je mee zou gaan met de fout van de rest.

Afl 3: In het topic van de Molcast had iemand uitgezocht wie welke antwoorden had opgeschreven en bleek dat er een aantal antwoorden door Olcay waren opgeschreven en die bleken correct te zijn. Hier heeft ze dus netjes genoteerd wat Jan doorgaf.

Afl 4: Tunnelvisie-opdracht: ze ontdekt de aanwijzing van een van de eerste foto's (zo'n standbeeld met vlechten), waardoor ze meteen door kunnen met de volgende aanwijzingen.




Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #149 Gepost op: 6-02-2018, 19:03:33 »
Wat Olcay betreft bij mij inderdaad ook de Tunnelvisie-opdracht en vooral de markt. Dat leek als mol echt onnodig.

En hij wil automatisch Ron terughalen in aflevering 2 - terwijl je je dan perfect kandidaats voor kunt doen door voor het geld te willen gaan (wetende dat de opdracht toch is mislukt)

Goed punt. Verder ook eens met Starlight dat zijn verdeling deze aflevering wel kandidaats was, dus ik was alweer (alwéér) richting Stine aan het afdrijven.

Pacman had ik nog over nagedacht. Het viel mij op dat zowel Ruben als Simone in de auto's met de laagste bedragen zaten. Dus misschien is het een groepsbeslissing geweest om de eenlingen niet met teveel geld op pad te sturen. Dan kán het natuurlijk gebeuren dat je als mol een keer afgetroefd wordt... (deze speciaal voor de Ruben-verdenkers). En misschien heeft hij inderdaad wel echt hoogtevrees.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #150 Gepost op: 6-02-2018, 19:36:43 »
Welke goede dingen heeft Olcay allemaal gedaan dan?
Naast de dingen die Geel scherm noemt, heeft ze ook in aflevering 1 als eerste door dat er hints op de achterkant van de papieren staan, en dat belt ze meteen aan iedereen door. Dat geeft de andere kandidaten meer kans om de hints te ontcijferen en geld binnen te halen. En in aflevering 4 ontdekt ze ook het Griekse reliëf, terwijl de rest er al voorbij wil lopen.

Citaat
- We zien niet waarvoor Olcay gekozen heeft met de opdracht in het park. Kan ook de vrijstelling zijn.
Maar ze zegt later wel iets in de trant van "Het is heel erg en gemeen, maar ik denk dat iedereen bij deze opdracht hetzelfde heeft gedaan". Impliceert toch dat ze voor geld is gegaan (hoewel ik het interessant vindt dat ze denkt dat iedereen hetzelfde heeft gedaan ;D).

Citaat
- In het circus focust ze op het kaartenhuis en haalt verder geen geld op.
Dat is niet helemaal waar, ze heeft wel meegedaan aan het limbodansen en ballontrappen. Hoewel ze schijnbaar valt bij het limbodansen en hier mogelijk geen geld mee heeft verdiend, maar heb de opdracht zelf niet teruggekeken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #151 Gepost op: 6-02-2018, 19:51:42 »

Als Olcay de mol zou zijn geloof ik nooit dat ze het penningmeesterschap zo makkelijk zou afstaan vlak voor die opdracht.

Juist wel, want als penningmeester valt hier eigenlijks niets te mollen, als 'reiziger' heb je veel meer invloed. Als jij niets meekrijgt kun je zo racen dat de jokers op kop komen en als je geld hebt, kun je ervoor zorgen dat je niet binnenkomt. De penningmeester kon alleen maar geld verdelen en had verder geen invloed op de race zelf.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #152 Gepost op: 6-02-2018, 20:00:20 »
Juist wel, want als penningmeester valt hier eigenlijks niets te mollen, als 'reiziger' heb je veel meer invloed. Als jij niets meekrijgt kun je zo racen dat de jokers op kop komen en als je geld hebt, kun je ervoor zorgen dat je niet binnenkomt. De penningmeester kon alleen maar geld verdelen en had verder geen invloed op de race zelf.
Goed punt, maar dan had ze vast zelf wel een balletje opgegooid om eens te wisselen. Zo graag wilde ze nou ook weer niet van dat penningmeesterschap af ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #153 Gepost op: 6-02-2018, 22:07:48 »
Goed punt, maar dan had ze vast zelf wel een balletje opgegooid om eens te wisselen. Zo graag wilde ze nou ook weer niet van dat penningmeesterschap af ;)
Misschien heeft ze dat ook wel gedaan, tijdens een onderonsje met Ruben, onder het mom: kijken hoe de anderen reageren. Dat zien we dan pas in afl 10 natuurlijk..  :P

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #154 Gepost op: 7-02-2018, 01:59:53 »
Juist wel, want als penningmeester valt hier eigenlijks niets te mollen, als 'reiziger' heb je veel meer invloed. Als jij niets meekrijgt kun je zo racen dat de jokers op kop komen en als je geld hebt, kun je ervoor zorgen dat je niet binnenkomt. De penningmeester kon alleen maar geld verdelen en had verder geen invloed op de race zelf.

Je hebt als penningmeester geen invloed op de race. maar je kan wel inschatten wie bloed fanatiek zijn en wie moeite hebben met dat soort opdrachten. Het maakt hem voor mij evengoed kandidaats trouwens, door zijn keuze. Hij heeft de twee jokers en hoge bedragen aan de meest fanatieke spelers gegeven.

Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #155 Gepost op: 8-02-2018, 20:19:18 »
Zou het niet kunnen dat de productie niet voor de penningmeester had gekozen voor de sleutelrol als ze niet waren geswitcht? ik vind het namelijk erg toevallig en heb het idee dat ze dit vooral deden om de nieuwe penningmeester verdacht te maken. Enige wat ik verdacht vind is de makkelijke houding die Olcay heeft bij het afdragen van het penningmeesterschap. Ik heb het idee dat ze gewoon de rol had kunnen houden als ze voet bij stuk had gehouden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #156 Gepost op: 8-02-2018, 20:41:40 »
Hmm.. weet ik niet. Denk ik niet.
Maar dat is prima te vragen mocht er dit jaar weer een ArtChat plaatsvinden ;)


Verder vind ik het inhoudelijk een beeeetje op het randje van het topic.
Het is niet echt onderdeel van het spel, en schurkt een beetje tegen verdachtmakingen en hints van de productie aan.
Aan de andere kant.. echt een aanwijzing of hint is het nou ook weer niet.

I'll allow it. Moeten ook weer niet te moeilijk over alles doen ;)

Je hebt als penningmeester geen invloed op de race. maar je kan wel inschatten wie bloed fanatiek zijn en wie moeite hebben met dat soort opdrachten. Het maakt hem voor mij evengoed kandidaats trouwens, door zijn keuze. Hij heeft de twee jokers en hoge bedragen aan de meest fanatieke spelers gegeven.

Ye precies.
Als er iemand is die ik vooraf als favoriet had bestempeld, dan is het Jan. Jong, waarschijnlijk redelijke conditie, observeert goed, assertief, en via z'n werk gewend om in vreemde landen te zijn en daar te kunnen communiceren.

Hoewel, advocaat van de duivel, je dan juist 2 jokers aan hem geeft. Die zijn toch niet van waarde, Jan blijft z'n best doen, en er verschijnen niet ineens vraagtekens bij Jan waarom hij bv de lege envelop heeft.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2018, 13:00:09 »
ik dacht dat we nu al wel hadden vastgesteld dat olcay echt wel vanaf t begin aantekeningen maakt. We hebben haar al herhaaldelijk in beeld gezien met papieren en een pen. en nee het is inderdaad geen traditioneel schrijfblok , maar is er iets traditioneels aan Olcay

Het was wederom opvallend dat ze echt niets aan zijopdrachten meedeed in t circus en met de hoofdprijs in haar enveloppe zomaar de auto aan Jan lijkt te schenken.

Buiten de 2000 euro in aflevering 1, is ze echt niet vaak betrokken bij geldwinst.

Rubens rol in deze aflevering zit me niet helemaal lekker. labyrinth lukt (+250) en wil je als Mol het penningmeesterschap?? ik denk van wel, want hier en daar wat achterlaten zou hem zomaar kunnen gebeuren. hij is al zo vaak door de groep wat klungelig genoemd, dus een misplaatst 500tje past wel bij hem. Verder heeft hij nu die hel opdracht de tijd om wat te evalueren en vooruit te kijken met t team. Maar om dan als mogelijke Mol de fanatieke deelnemers geld en het maximale4 aantal jokers te geven, vind ik dan weer kandidaten gedrag..

Deze ronde gaat voor mij op punten naar olcay.


Olcay heeft m.i. veel molkansen laten liggen (zie dit topic) maar in het circus was ze inderdaad voor mij de grote verdachte. Maar aan de andere kant zou dat ook erg opvallen als je nergens aan mee doet. Durft de mol dit aan?

Bij chaos zijn de beelden niet in volgorde gemonteerd (kun je o.a. zien aan de regen).  Ik blijf denken dat iedereen in dezelfde metro zat. Jan zegt dit ook in biecht. Toen Olcay de auto miste waar Jan mee vandoor ging hoeft niet vreemd te zijn. Ze liep achter de auto naar voren en zag Jan waar ze naar toe liep. Jan kwam uit de andere richting, liep langs Olcay en zag de auto.

Bij de woordzoekers heb ik haar afgestreept. Als mol wil je juist strepen. Daar heb je veel meer invloed dan het roepen en wijzen naar goede woorden. Ze lijkt te mollen met Tbilisi maar dat komt niet van haar maar van Simone die dat spelletje zelfs aanwakkert en Olcay in twijfel brengt.

Jan inmiddels ook afgestreept. Hij controleert en corrigeert tijdens woordzoekers. Een mol laat dit lekker foutgegaan.
Ruben ook afgestreept. Hij lijkt geen enkele foute actie te hebben ondernomen en is echt op zoek naar de mol. Zijn gedrag in alle bondjes wijst daar sterk op.
Stine was echt (net als ik) er als laatste van overtuigd dat ze een rood scherm kreeg. Art gaat zelden met de executie door tot de laatste twee. Stine vs. Simone? Ik duik mijn tunnel in.

Simone de mol, de dood of de gladiolen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2018, 15:24:02 »
Bij de woordzoekers heb ik haar afgestreept. Als mol wil je juist strepen. Daar heb je veel meer invloed dan het roepen en wijzen naar goede woorden. Ze lijkt te mollen met Tbilisi maar dat komt niet van haar maar van Simone die dat spelletje zelfs aanwakkert en Olcay in twijfel brengt.

Simone had van te voren aangegeven af en toe een valletje op te zetten voor de mol en dan kijken wat de mol daar mee doet. Hier verdenkt ze Olcay en zet haar Tbilisi valletje op en kijkt wat Olcay er mee doet. Maar uiteindelijk gaat Olcay kijken of Tbilisi wel op de ramen staat en komt met de mededeling dat dat niet zo is. Ik streep hiermee beide dames af als mol.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #159 Gepost op: 10-02-2018, 00:40:21 »
Punt 1: Door de Tbilisi actie wordt wel kostbare tijd verspild.
Punt 2: Uiteindelijk is de zin niet geraden. Dus de mol is tevreden. Wat er verder ook is gebeurd.

Dus beide dames kan je om deze actie niet wegstrepen. Wat mij betreft.