Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54322 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2018, 12:33:22 »
Ik hoorde wel Stine (volgens mij) zeggen dat de kluis bestond uit een letterslot voordat ze aankwamen bij die kluis. Ze wisten dus al letters, dan lijkt mij Tbilisi wel een logisch antwoord?
Art heeft (op tv) gezegd dat de oplossing voor de kluis allemaal letters waren.

Dat Tbilisi de oplossing van de metalen staafjes-puzzel was, gaf m.i. toch wel heel erg duidelijk dat het de code voor de kluis zou zijn.

Edit: spuit elf. Hulpdakdekker was me voor. Ik hoefde er alleen niet voor terug te kijken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 12:37:20 door Whiskers »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2018, 12:40:10 »
Ik vond Ruben sowieso heel echt reageren op het moment dat hij hoorde dat Jan en Jean-Marc in Kiev zaten. Wat kalmer waren naar mijn weten Stine, Emilio, Loes en Olcay en daar zou ik op dat moment het mol"puntje" aan geven.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2018, 12:47:59 »
Ruben was inderdaad zo verrast. Dat kán je niet op deze manier acteren nee. Goed punt  ::ok::
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2018, 14:07:50 »
Ik heb net de uitzending nog eens gekeken en ben alleen maar gaan letten op het gedrag van de kandidaten. Een klein overzicht:

Art komt op de TV:
Jan - verbaasd, enthousiast
Jean-Marc - verbaasd
Ruben - heeft er duidelijk zin in
Olcay - niet, heel rustig
Stine - roept: let op
Emilio - roept: oh
Loes - lacht
Ron - verbaasd/chagrijnig
Bella - heel enthousiast
Simone - zegt: oké en lacht

De groep komt er achter dat ze in 5 landen zitten:
Jan - verbaasd
Jean-Marc - verbaasd
Ruben - heel verbaasd, lacht heel hard
Olcay - gewoon geen reactie
Stine - verbaasd, klein lachje
Emilio - verbaasd
Loes - open mond
Ron - chagrijnig
Bella - verbaasd
Simone - verbaasd

Vinden geld/jokers:
Ruben - redelijk blij
Olcay - niet blij, wil kluis
Stine - heel blij
Emilio - blij, daarna niet blij dat hij ze gedeeld heeft
Loes - lacht 1 seconde, dan is lach gelijk weg
Ron - niet blij
Bella - opgelucht, blij
Simone - blij

Tijd is om:
Jan - gestresst
Jean-Marc - gestresst en bedroefd
Loes - niet blij, daarna lacht ze hard
Ron - niet blij, klein lachje

Uitslag executie:
Jan - enorm blij
Jean-Marc - enorm blij
Ron - bedroefd
Loes - in shock, daarna grote lach


Wat me opviel is dat Loes de hele uitzending lacht. Bij alles. Ook toen ze de metro niet konden vinden. Ron is de hele uitzending chagrijnig behalve op momenten dat iets niet lukt, zoals wanneer de tijd om is. Emilio leek echt boos op zichzelf vanwege de jokers, vind hem echt kandidaats. Iemand anders nog opmerkingen of iets dat ik fout heb/gemist heb?
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2018, 14:11:01 »
Loes lacht veel inderdaad.

Op het moment dat ze ineens toch de spullen zag liggen, schoot ze ook in de lach. Vond dit echter wel spontaan denk ik

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2018, 14:30:36 »
Moest wel even lachen om al die reacties van Ron.  ;D "Chagrijnig" "chagrijnig "niet blij" "niet blij" "bedroefd". Was duidelijk niet zijn aflevering.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2018, 15:16:22 »
Ik zit even te kijken wie iedereen tot de orde roept om de achterkant van de karakter-kaarten te bekijken. Immers, die zijn nodig om überhaupt geld te vinden. Dat vind ik zodoende tamelijk kandidaats (kans op geld, totaal 10k; wint er niets bij als mol, behalve als je er op hamert dat dat door jou kwam - wat mij hier niet zo lijkt te zijn)

9m50 Olcay ontdekt het (op de achterkant van deze kaarten staat vast wel wat)
11m05 Olcay vraagt Loes/Ron naar de achterkant van de kaarten
13m40 Olcay vraagt Stine/Emilio naar achterkant van de kaarten - terwijl haar teamgenoot Ruben eigenlijk het gesprek voert
19m10 Team Jan&Jean-Marc lijkt zelf te hebben uitgevogeld dat er aanwijzingen op de kaarten staan. Jean-Marc vraagt Loes/Ron (die dat al weten) naar hun aanwijzingen; 19m50 Jan intrueert Loes/Ron dat een ander team hun aanwijzingen zal hebben.
22m20 Loes vraagt Simone/Bella naar hun aanwijzingen, die hebben nog niet gekeken.



Al met al heeft Olcay dit zo te zien vroeg en actief aangezwengeld, inclu door het gesprek van haar teamgenoot te onderbreken. Vind ik best kandidaats, zoals ik net al schreef, dus ik zet persoonlijk een voorzichtig potlood-kruisje bij Olcay.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2018, 15:47:13 »
Ja, wij als kijker zien hoe het te vinden item eruit ziet. Als kandidaat weet je dat in eerste instantie niet. Het geld kan ook aan een paaltje hangen en de jokers kunnen in een doosje zitten, weet ik veel. Daarnaast hebben de gebruikte beige enveloppen, vind ik, best wel een goede schutkleur. En hoe zo'n "kluis" eruit ziet, weet je als kandidaat ook niet. Wij weten dat meteen zodra de eerste in beeld komt. Of had jij de vorm, kleur en grootte van de kluis van tevoren voor jezelf correct voorspeld?

Dus dat je daar in eerste instantie voorbij loopt, daar wordt lacherig over gedaan, maar vind ik helemaal niet zo raar.

Ik had het idee dat de envelop op de boulevard op een heel andere plek hing dan waar ze liepen. Je zag niet in 1 shot de envelop en de kandidaten. Wat je bijv wel zag bij de jokers van Simone en Bella. En destijds bij de envelop van Chris en Rik.


Dat Simone M18 zag was heel kandidaats, het scheelde een belletje naar Art twv 1000 euro. Dat Jan en JM besloten om toch nog te bellen ook al hadden ze die M18 gehoord was heel erg mols.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2018, 16:07:29 »
 Je bent goed bezig HDD! ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2018, 16:14:36 »
Ik had het idee dat de envelop op de boulevard op een heel andere plek hing dan waar ze liepen. Je zag niet in 1 shot de envelop en de kandidaten. Wat je bijv wel zag bij de jokers van Simone en Bella. En destijds bij de envelop van Chris en Rik.


Dat Simone M18 zag was heel kandidaats, het scheelde een belletje naar Art twv 1000 euro. Dat Jan en JM besloten om toch nog te bellen ook al hadden ze die M18 gehoord was heel erg mols.
Volgens Moltalk wel. Hadden een shot dat Emilio er (vogens hen) ook naar keek.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2018, 16:55:35 »
Volgens Moltalk wel. Hadden een shot dat Emilio er (vogens hen) ook naar keek.
Maar dat was vanwege een soort rode poster die er zou hangen, en dat ding kan best om de zoveel meter zijn opgeplakt. Vind het dus niet heel duidelijk dat dat dezelfde plek zou moeten zijn.


Olcay was idd wel goed kandidaats bezig ::ok::
Vond Loes ook wel kandidaats bezig toen ze de M18 doorgaf aan Jan en Jean-Marc zodat ze Art niet meer hadden hoeven te bellen. Als mol had ik die informatie gewoon lekker voor mezelf gehouden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2018, 16:59:07 »
Offtopic: Mag ik even zeggen dat dit topic echt een goede toevoeging is, goede redenaties zonder hints, echt pure psychologie en logica toepassen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2018, 17:03:59 »

Dat Jan en JM besloten om toch nog te bellen ook al hadden ze die M18 gehoord was heel erg mols.

Dat hoeft niet persé, het kan net zo goed kandidatengedrag zijn. Ze wisten weliswaar dat de kluis op M18 was maar dachten met dat belletje de code te krijgen. Vergeet niet dat ze enorm in tijdnood zaten en dat iedere aanwijzing dus nuttig zou kunnen zijn.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2018, 17:15:07 »
Volgens Moltalk wel. Hadden een shot dat Emilio er (vogens hen) ook naar keek.

Ik heb Moltalk niet gezien, maar hadden ze daar daadwerkelijk een shot waarin je de envelop zag en Emilio of Stine? Tegelijk dus? Zolang je dat niet in 1x ziet geloof ik niet dat ze er daadwerkelijk langs zijn gelopen.

Dat hoeft niet persé, het kan net zo goed kandidatengedrag zijn. Ze wisten weliswaar dat de kluis op M18 was maar dachten met dat belletje de code te krijgen. Vergeet niet dat ze enorm in tijdnood zaten en dat iedere aanwijzing dus nuttig zou kunnen zijn.

Er waren genoeg excuses inderdaad waarom ze dat belletje geoorloofd vonden, maar dat is als Mol natuurlijk altijd wel te bedenken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2018, 17:36:25 »
Ik heb Moltalk niet gezien, maar hadden ze daar daadwerkelijk een shot waarin je de envelop zag en Emilio of Stine? Tegelijk dus? Zolang je dat niet in 1x ziet geloof ik niet dat ze er daadwerkelijk langs zijn gelopen.

Er waren genoeg excuses inderdaad waarom ze dat belletje geoorloofd vonden, maar dat is als Mol natuurlijk altijd wel te bedenken.
Nee, geloof van niet. Was het was het rode poster-verhaal. Envelop hing op een "pilaar" met een rode poster, en Emilio is in een shot te zien waarbij hij richting een "pilaar" met een rode poster kijkt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2018, 18:15:56 »
Ah ja dat heb ik ook gezien tijdens de uitzending, vond ik toch niet helemaal sluitend. Thnx voor je toelichting
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2018, 18:45:35 »
Ik heb net de uitzending nog eens gekeken en ben alleen maar gaan letten op het gedrag van de kandidaten. Een klein overzicht:

Art komt op de TV:
Jan - verbaasd, enthousiast
Jean-Marc - verbaasd
Ruben - heeft er duidelijk zin in
Olcay - niet, heel rustig
Stine - roept: let op
Emilio - roept: oh
Loes - lacht
Ron - verbaasd/chagrijnig
Bella - heel enthousiast
Simone - zegt: oké en lacht

De groep komt er achter dat ze in 5 landen zitten:
Jan - verbaasd
Jean-Marc - verbaasd
Ruben - heel verbaasd, lacht heel hard
Olcay - gewoon geen reactie
Stine - verbaasd, klein lachje
Emilio - verbaasd
Loes - open mond
Ron - chagrijnig
Bella - verbaasd
Simone - verbaasd

Vinden geld/jokers:
Ruben - redelijk blij
Olcay - niet blij, wil kluis
Stine - heel blij
Emilio - blij, daarna niet blij dat hij ze gedeeld heeft
Loes - lacht 1 seconde, dan is lach gelijk weg
Ron - niet blij
Bella - opgelucht, blij
Simone - blij

Tijd is om:
Jan - gestresst
Jean-Marc - gestresst en bedroefd
Loes - niet blij, daarna lacht ze hard
Ron - niet blij, klein lachje

Uitslag executie:
Jan - enorm blij
Jean-Marc - enorm blij
Ron - bedroefd
Loes - in shock, daarna grote lach


Wat me opviel is dat Loes de hele uitzending lacht. Bij alles. Ook toen ze de metro niet konden vinden. Ron is de hele uitzending chagrijnig behalve op momenten dat iets niet lukt, zoals wanneer de tijd om is. Emilio leek echt boos op zichzelf vanwege de jokers, vind hem echt kandidaats. Iemand anders nog opmerkingen of iets dat ik fout heb/gemist heb?

Een heel mooi overzicht!! ::bravo::
Wel moet ik toch zeggen dat er in mijn ogen een (zeer belangrijk) aspect mist. Het duo-aspect.
Wat mij opvalt, is dat Loes en Ruben eigenlijk een beetje lijken te compenseren voor het feit dat hun medespeler niet of chagrijnig reageert. Kan zijn dat ik me dit verbeeld, maar het zou ook best een psychologisch ding kunnen zijn. Ze zitten waarschijnlijk al een tijdje met elkaar opgescheept (bijv. tijdens de vlucht naar hun locatie/reis naar hotel) en dan voel je natuurlijk al wel aan hoe iemand er in zit. Stel dat Ron en Olcay beide hun gedrag ook voor de opdracht al hadden, dan zou het best logisch kunnen zijn dat Loes en Ruben extra positief wilden zijn. Misschien alleen maar onbewust, maar tóch lijkt het mij wel van invloed op je eigen gedrag.

Bij de andere koppels lijkt er meer overeenkomst te zijn: zo roepen Stine en Emilio beide iets: dat doet van de andere duo's niemand. Misschien dat dit een verklaring zou kunnen zijn voor het gedrag wat we zien...? ::vergroot:: Maar schiet het ook gerust af ::joehoe::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2018, 19:17:38 »
Nee, geloof van niet. Was het was het rode poster-verhaal. Envelop hing op een "pilaar" met een rode poster, en Emilio is in een shot te zien waarbij hij richting een "pilaar" met een rode poster kijkt.

Ja, en die boulevard was wat, 26 kilometer lang? Er zullen nog wel meer rode posters hebben gehangen...

Slimme montage om ons op een dwaalspoor te zetten dus!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2018, 19:26:40 »
Ja, en die boulevard was wat, 26 kilometer lang? Er zullen nog wel meer rode posters hebben gehangen...

Slimme montage om ons op een dwaalspoor te zetten dus!
Maar montages om ons op dwaalsporen te zetten horen dus juist net niet in dit topic thuis ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2018, 15:11:15 »

Stel dat Ron en Olcay beide hun gedrag ook voor de opdracht al hadden, dan zou het best logisch kunnen zijn dat Loes en Ruben extra positief wilden zijn. Misschien alleen maar onbewust, maar tóch lijkt het mij wel van invloed op je eigen gedrag.

Of ze zijn moe van de lange reis of ze hebben een ochtendhumeur of ze zijn gewoon niet zo uitbundig of weet ik wat er nog allemaal met ze aan de hand kan zijn. Dat hun partner dat compenseert is geen gekke gedachte, ik zou denk ik ook wel proberen om wat meer enthousiasme in m'n gezelschap te krijgen.