Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 120145 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #240 Gepost op: 10-03-2019, 15:56:41 »
Oke, vannacht de aflevering teruggekeken ::jaja::

Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk voor Merel koos ::bravo:: Ik moet zeggen dat ik blij verrast was met haar acties ::ok:: Ze heeft best veel gedurfde mollenstreken uitgehaald ::bravo:: Respect voor Merel als mol, goed gedaan! Ze heeft er duidelijk heel veel plezier in gehad ::ok::


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #241 Gepost op: 10-03-2019, 16:35:11 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).

Ik heb genoten van de samenstelling v/d groep, de sfeerbeelden van Colombia. Jullie slagen al 19 seizoenen erin om een gevarieerde kandidatengroep op pad te sturen en dat zeer mooi in beeld te brengen.  ::ok::

De gemene delers die terugkomen in het feedbacktopic zijn: kijkers duidelijker informeren met overlays/voice overs en de indeling van aflevering 9/10 zo inrichten zodat bij de live ontknoping meer ruimte is voor het tonen van molacties.

Al zou je het ook kunnen laten zoals het is. En een extra moltalk of Annemieke haar podcast kunnen aanwenden om op een later moment met de mol alles bij langs te gaan.

Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

Merel heeft zichtbaar genoten als mol. De groep blijft elke keer weer een mooie gevarieerde selectie. Doe vooral door met het selecteren van types zoals Robert/Sinan die je niet snel verwacht terug te zien als kandidaat.

En qua opdrachten. Je bedenkt ze ruim van te voren, hebt ze gemaakt met een bepaald idee. En dan gaat de groep ermee aan de slag. Blijkt het toch anders uit te vallen omdat de groep nooit in te schatten is. Part of the game, doe je weinig aan.

Succes met het twintigste seizoen. ::joehoe:: Maak er een mooi jubileumseditie van (en gezien je tot 2022 doorgaat...) door een editie met 10 oudmollen, 10 oud winnaars, 10 oud verliezend finalisten of 10 eerste afvallers. Ik denk dat er zat oudkandidaten staan te popelen om opnieuw mee te gaan ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #242 Gepost op: 10-03-2019, 17:52:50 »
Ik zit al een uur te broeden op een reactie, maar kom eigenlijk nergens toe. Mijn conclusie over dit seizoen: een leuke groep, opdrachten oké, maar geen overall wow-effect. De beloofde "wendingen en onverwachte twists and turns in het verhaal" zijn mijn inziens wel een beetje uit gebleven. Desalniettemin ben ik tevreden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #243 Gepost op: 10-03-2019, 18:41:53 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).

Vind het sowieso erg leuk dat je hier zelf reageert en kan me voorstellen dat kritiek soms moeilijk is om te lezen.

Persoonlijk heb ik wel genoten van het seizoen, vond ik het een erg leuke groep mensen, denk ik achteraf ook dat Merel een erg goede mol was. Denk alleen dat er dit jaar per ongeluk iets teveel moeite is gedaan om de mol uit zicht van de kijker te houden (een balans die ongetwijfeld echt moeilijk te vinden zal zijn want teveel weg geven klagen we nog harder) en wat al langer door velen gedeeld wordt, we zouden zo graag meer molacties willen zien in aflevering tien of daar een extra moltalk voor krijgen. Meer display van jouw werk!  ::jaja::

Veel succes met maken van het volgende seizoen, ik ga het zeker kijken.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #244 Gepost op: 10-03-2019, 19:23:07 »
Hebben ze trouwens verteld of Evelien met een geldige joker wel door was gegaan? Zo niet, wat zou dat dan betekenen?

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #245 Gepost op: 10-03-2019, 19:53:18 »
Zou wat zijn als Niels dan had afgevallen. Kun je denk ik beter niet weten.  ::rofl::

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #246 Gepost op: 10-03-2019, 21:43:15 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).

Voor zover ik lees delen de meeste mensen hier je mening over beide Merel en de kandidatengroep. Bovendien mag het duidelijk zijn
dat bijna iedereen hier WIDM een fantastisch programma vind, ook dit seizoen. Met betrekking tot de opdrachten: dat is ook veruit mijn grootste kritiek dit jaar, maar ik heb enorm veel vertrouwen dat het volgend jaar beter zal gaan. Ik wacht dan ook maar af :)

Ik hoop dat je realiseert dat de meeste negatieve feedback komt vanuit fans die van hun favoriete programma het allerbeste willen maken. Het is sowieso al geweldig dat je hier de feedback leest en tot je op neemt. Succes met de productie van seizoen 20.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #247 Gepost op: 10-03-2019, 21:46:28 »
Ik hoop dat je realiseert dat de meeste negatieve feedback komt vanuit fans die van hun favoriete programma het allerbeste willen maken. Het is sowieso al geweldig dat je hier de feedback leest en tot je op neemt. Succes met de productie van seizoen 20.

Helemaal eens! En zo snel een reactie ook. Erg sympathiek!  ::ok::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #248 Gepost op: 11-03-2019, 03:09:10 »
Voor iedereen die de molacties en hints nog eens op een rijtje wil hebben:
ik zag dit filmpje op jouwbuis en vond 't echt goed en overzichtelijk.
Wel bijna alles wat hier ook al geschreven is, maar zo op een rijtje best aardig om te kijken.
En nee, ik heb geen enkele binding met de maker.

https://www.youtube.com/watch?v=Wgl55NJbTAM
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #249 Gepost op: 11-03-2019, 23:07:38 »
Uiteindelijk vond ik het een prima reeks, één van de betere: de locaties, de meeste opdrachten, de kandidaten en de mol. Alleen had ik wat meer molacties besproken willen hebben en hoe Sarah op het spoor van de mol is gekomen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #250 Gepost op: 12-03-2019, 16:24:45 »
Voor iedereen die de molacties en hints nog eens op een rijtje wil hebben:
ik zag dit filmpje op jouwbuis en vond 't echt goed en overzichtelijk.
Wel bijna alles wat hier ook al geschreven is, maar zo op een rijtje best aardig om te kijken.
Ja klopt, veel is er wel te zien. Mist wat kleine dingen maar dat kan ook mijn getunnel zijn ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #251 Gepost op: 13-03-2019, 07:55:08 »
Zou wat zijn als Niels dan had afgevallen. Kun je denk ik beter niet weten.  ::rofl::
Dit zou ik nou juist graag wél weten.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #252 Gepost op: 13-03-2019, 08:37:43 »
Uiteindelijk vond ik het een prima reeks, één van de betere: de locaties, de meeste opdrachten, de kandidaten en de mol. Alleen had ik wat meer molacties besproken willen hebben en hoe Sarah op het spoor van de mol is gekomen.

Ik ben ook benieuwd waarom ze Merel koos ipv Rick Paul in aflevering 7

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #253 Gepost op: 14-03-2019, 13:55:28 »
Zat vanaf afl 1 op Merel en ben toch teleurgesteld. Wat we een aantal weken ook al bediscussieerd hebben in het Merel-topic hier; er rammelt een hoop aan de 'molacties' wanneer de mol gewoon veel plusgeld pakt. De een vindt dat OK omdat er ook stiekem potentieel potgeld wordt weggemoffeld maar ik vind het persoonlijk een beetje een deceptie wat we gezien hebben aan acties. Geen verrassingen en ze heeft gewoon persoonlijk relatief veel geld verdiend. Ben waarschijnlijk verwend na de fenomenale Jan vorig jaar..
Ik heb dat helemaal niet. Ik zat ook vanaf aflevering 1 op Merel en ben juist allesbehalve teleurgesteld. Ze houdt behoorlijk wat geld uit de pot en speelt bij een paar opdrachten (lasers, tuktuks) <I>en passant</i> ook wat geld (minder dan ze eruit hield) binnen waardoor ze ook minder verdacht wordt. Ik vind dat knap.
Het enige waar ik vraagtekens bij heb is de 750 euro van het abseilen. Ik vermoed dat ze, door het wegvallen van Sinan, Sarah niet wijzer wilde maken en gewoon het spel gespeeld heeft. Maar zulke dinen had ik graag in aflevering 10 gehoord....

Maar al met al vond ik Merel een hele sterke mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #254 Gepost op: 16-03-2019, 12:56:47 »
Uit het topic van opdracht 4.2:

Maar er waren wel alternatieven om te laten zien, toch?
- Steentje bijdragen
- Stamhoofd
Van de laatste opdracht is zeker dat ze gemold heeft, bij de eerste hoogstwaarschijnlijk ook. Eventueel nog Getrouwtrek, Ten val brengen. Of desnoods De Kooi. ::vergroot:: Dat is al met al niet helemaal niks. Maar misschien naar de smaak van de makers niet spectaculair genoeg? Hoewel ik verkeerde info doorgeven op de balkons nou ook niet zo heel spraakmakend vind. (Behalve als het sterk wordt aangezet of nooit heeft plaats gevonden dan.)

Maar waarom zou je een perfect molactie als het saboteren van een van de 9 verschillen bij de kruiwagens niet in beeld brengen en kiezen voor het bedenken van een molactie die er niet was?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #255 Gepost op: 16-03-2019, 13:12:22 »
Uit het topic van opdracht 4.2:

Maar waarom zou je een perfect molactie als het saboteren van een van de 9 verschillen bij de kruiwagens niet in beeld brengen en kiezen voor het bedenken van een molactie die er niet was?

Omdat RP er wss voor zorgde dat de 9 verschillen niet gevonden werden en het Sarah was die er hoofdzakelijk voor zorgde dat de opdracht met de boomstammen mislukte  :-X  :-X  :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #256 Gepost op: 16-03-2019, 15:52:01 »
Omdat RP er wss voor zorgde dat de 9 verschillen niet gevonden werden en het Sarah was die er hoofdzakelijk voor zorgde dat de opdracht met de boomstammen mislukte  :-X  :-X  :-X

::rofl:: Wel lezen, Convans:
De titel van aflevering 9 was “Drijfveer”. Bij de opdracht “Stamhoofd” kwamen er houten schijven voorbijdrijven die door de Mol in het water zijn gegooid, …
Ik was juist zo blij dat ik het hier ook eens bij het rechte eind had. Persoonlijk hoogtepuntje dit seizoen. ;) Maar geen woord over de opdracht Steentje Bijdragen, ook niet op de site. Dus daar kunnen we inderdaad over blijven speculeren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #257 Gepost op: 16-03-2019, 15:57:36 »

::rofl:: Wel lezen, Convans:
De titel van aflevering 9 was “Drijfveer”. Bij de opdracht “Stamhoofd” kwamen er houten schijven voorbijdrijven die door de Mol in het water zijn gegooid, …

Convans heeft ergens wel een punt. Het staat er geschreven, maar enkel Niels zien we ook boomstammen in het water gooien (die de kant niet bereiken).

Het is daarom inderdaad belangrijk dat zo'n molacties ook gewoon het scherm halen in aflevering 10 en niet moeten gezocht worden in het hint-overzichtje op de site.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #258 Gepost op: 16-03-2019, 16:17:16 »
Ik zie Merel nergens de 500 euro verwisselen voor 250 / 30 euro. Voor deze molactie hoeven ze feitelijk alleen als maximaal te verdienen bedrag €1900 te laten zien i.p.v. €1200. En Merel te laten uitleggen dat ze het geld verwisseld heeft. Sorry dat ik misschien een beetje achterdochtig ben. Dat wordt je wel na het zien van de "molactie" bij de Serenade opdracht, waar blijkbaar weinig van klopt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #259 Gepost op: 17-03-2019, 03:33:11 »
Ik zie Merel nergens de 500 euro verwisselen voor 250 / 30 euro. Voor deze molactie hoeven ze feitelijk alleen als maximaal te verdienen bedrag €1900 te laten zien i.p.v. €1200. En Merel te laten uitleggen dat ze het geld verwisseld heeft. Sorry dat ik misschien een beetje achterdochtig ben. Dat wordt je wel na het zien van de "molactie" bij de Serenade opdracht, waar blijkbaar weinig van klopt.
Ik ben het met je eens dat we ook hier wel wat beelden hadden mogen zien. Al was het alleen maar om de beleving van de molactie leuker te maken.

De opdracht nog eens bekeken, en alle 6 kandidaten hadden zowel in ronde 1 als ronde 2 een eigen cameraman/vrouw bij zich. Er kan natuurlijk onderweg gewisseld zijn van tuk-tuk, maar iedereen is op enig moment in beeld vanuit de tuk-tuk. In ronde 1 zien we Merel ergens alleen rijden, het was een koud kunstje geweest om hier de inhoud van de envelop te wisselen voor het oog van de camera. In ronde 2 misschien wat lastiger omdat Jamie bij haar was, maar ook hier zien we een paar momenten waarop ze ver uit elkaar rijden.