Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 39499 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #200 Gepost op: 15-02-2019, 22:04:58 »

En hij ging ook lekker met die joker bietsen. En direct eerst volgende test inzetten zodat die in ieder geval niet gestolen kon worden. Heel Mols  ::ohno::

..en nadat hij de joker heeft ingezet je best doen met de zipline opdracht zodat iedereen doorgaat. ( en hij niets meer aan de joker had die hij had ingezet) Heel mols  ::jaja::

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #201 Gepost op: 15-02-2019, 22:28:29 »
..en nadat hij de joker heeft ingezet je best doen met de zipline opdracht zodat iedereen doorgaat. ( en hij niets meer aan de joker had die hij had ingezet) Heel mols  ::jaja::

Kleine correctie op jou RP molgedrag, RP gaat zowiezo als eerste naar de andere kant. Maakt daarbij een fout ( oeps ), Merel komt na hem en verbeterd die fout ( yeah ). Iedereen door. Mooie molactie  ::ohno::

Offline Gerienn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #202 Gepost op: 15-02-2019, 23:20:26 »
Zou de opdrachttitel nog op de mol kunnen slaan?

Links / Rechts. Dat waren Niels en RP.

Vast niet, maar je weet maar nooit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #203 Gepost op: 15-02-2019, 23:56:58 »
Een kandidaat mag niet op deze manier "mollen" - het wisselen van bedragen uit enveloppen zou door de productie worden ontdekt en bestraft (of uit de uitzending gehouden).
Ik wist niet dat er speciale regels voor kandidaten en voor de Mol waren.
Als het voor de kandidaten verboden is om de inhoud van de enveloppen om te wisselen, dan is hier een heel eenvoudige oplossing voor: de enveloppen dichtplakken. Waarom zou je geld in de enveloppen stoppen en deze open laten?
De enveloppen waar de kandidaten mee beginnen zien er ook uit als dicht(geplakt)e enveloppen. Er zit geen losse flap aan. Dit in tegenstelling tot de enveloppen waaruit Rik het geld haalt bij het afrekenen. Om tijd te sparen (want het zijn 12 enveloppen) hebben ze deze waarschijnlijk kort hiervoor alvast open gemaakt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #204 Gepost op: 16-02-2019, 00:03:54 »
Als het voor de kandidaten verboden is om de inhoud van de enveloppen om te wisselen, dan is hier een heel eenvoudige oplossing voor: de enveloppen dichtplakken. Waarom zou je geld in de enveloppen stoppen en deze open laten?
De enveloppen waar de kandidaten mee beginnen zien er ook uit als dicht(geplakt)e enveloppen. Er zit geen losse flap aan. Dit in tegenstelling tot de enveloppen waaruit Rik het geld haalt bij het afrekenen. Om tijd te sparen (want het zijn 12 enveloppen) hebben ze deze waarschijnlijk kort hiervoor alvast open gemaakt.

Volgens mij waren de enveloppen toch open. Ik merkte althans tijdens de aflevering al op dat Sinan een open envelop afgaf. Namelijk zijn nummer 2 toen hij de eerste keer binnen kwam.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #205 Gepost op: 16-02-2019, 01:32:50 »
Volgens mij waren de enveloppen toch open. Ik merkte althans tijdens de aflevering al op dat Sinan een open envelop afgaf. Namelijk zijn nummer 2 toen hij de eerste keer binnen kwam.


Goed gezien. Dat is dan gelukkig weer duidelijk.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #206 Gepost op: 16-02-2019, 01:52:40 »




Wow. Zien we hier Sarah nou recht op de plek waar Rik de 2e keer stond af rijden?  ::oink::
Het is overduidelijk Sarah. Je ziet dit shot kort in beeld komen in het opdrachtfilmpje op de site om 11:40.

Sarah kwam 2 keer niet op tijd aan bij Rik en zat enorm te klungelen tijdens deze opdracht. Uiteindelijk bereikte ze wel de locatie op de foto, maar ze was net te laat.. en kwam vanaf de linkerkant aan, niet van voren!

Mol, of mollende kandidaat?
Bij de laseropdracht zou ze ook geld verduisterd kunnen hebben, daar is fotografisch bewijs van. Ik moet zeggen dat het mijns inziens allemaal wel erg toevallig is dat ze nu weer de boel buiten het beeld heeft lijken te verstieren..  ::rofl::

Ik houd haar nog in maar even in de gaten dus. Zou me niets verbazen als zij uiteindelijk het blijkt te zijn.. de toevalligheden beginnen zich op te stapelen.

De foto is niet helemaal duidelijk overigens, als je het filmpje op Youtube opzoekt is het wat duidelijker te zien allemaal.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #207 Gepost op: 16-02-2019, 02:22:55 »
Aan oa de begroeiing rechts te zien is dit duidelijk een andere locatie

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #208 Gepost op: 16-02-2019, 07:10:29 »
Is wel degelijk dezelfde kapel. Maar vanuit een diepte perspectief. Alle andere kapellen/kerken zijn het niet. Uitleg MartinJ was helder:
Citaat:
Nu hoor je Rick Paul zeggen dat hij Sarah wel twee keer tegenkwam, dat ze ook 2 keer stil stond en glimlachte en deed ze zo. Bij deze biecht zie je haar richting eindpunt 2 rijden.
Het lijkt er dus heel sterk op dat ze hier dus Sarah weer verdacht willen maken d.m.v. de montage. Voor mij reden om niet de verdachte (Sarah) te verdenken, maar de verdenker (Rick Paul).
Einde citaat.

En de enveloppe van Niels was ook open bij het inleveren.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 07:15:25 door foxhunter »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #209 Gepost op: 16-02-2019, 08:35:36 »
Is wel degelijk dezelfde kapel.

Mee eens, hetzelfde gebouw. Maar volgens mij hoeft dit toch geen gekke actie van Sarah te zijn, als de productie bv. een shot uit het eerste deel van de opdracht (op zoek naar locatie 1) heeft gemonteerd in het tweede deel (op zoek naar locatie 2). Dan is ze gewoon misschien al eerder naar het gebouw toe gereden, toen Rik er nog niet stond. De montage kan hier Sarah ook hier verdacht hebben gemaakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #210 Gepost op: 16-02-2019, 08:42:02 »
Mee eens, hetzelfde gebouw. Maar volgens mij hoeft dit toch geen gekke actie van Sarah te zijn, als de productie bv. een shot uit het eerste deel van de opdracht (op zoek naar locatie 1) heeft gemonteerd in het tweede deel (op zoek naar locatie 2). Dan is ze gewoon misschien al eerder naar het gebouw toe gereden, toen Rik er nog niet stond. De montage kan hier Sarah ook hier verdacht hebben gemaakt.

Waarom zou de montage dat doen? Zodat wij dit fout gemonteerde beeld opmerken? Het kan natuurlijk, maar ik hoop toch eerder een grote hint naar Sarah.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #211 Gepost op: 16-02-2019, 09:17:42 »
Waarom zou de montage dat doen? Zodat wij dit fout gemonteerde beeld opmerken?
Ja. En er vervolgens de verkeerde conclusie uittrekken. Zo werken ze volgens mij graag.  :-\\ De chronologie in de montage klopt vaak niet, juist om deez of gene verdacht te maken. Of dat nu weer zo is, is moeilijk na te gaan denk ik. Maar het zou goed kunnen, de opdracht leent zich er wel voor.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #212 Gepost op: 16-02-2019, 09:30:08 »
Aan oa de begroeiing rechts te zien is dit duidelijk een andere locatie

Heb het gecheckt via Google streetview. Dacht in de eerste intstantie ook dat dat een andere plek was, maar dat is niet zo. Weet echt 100% zeker dat ze op deze foto richting de locatie waar Rik staat rijdt. Die twee ramen en 2 deuren die je rechts ziet in het plaatje met Sarah komen overeen met de twee ramen en 2 deuren die je ziet bij het laatste gebouw rechts bij calle 6 vlak voor de capilla de Santa Barbara (de 2e locatie waar Rik staat) op Google streetview. Alleen de kleuren zijn anders, maar dat zal wel komen doordat de streetview foto veel eerder is genomen. Zoek het maar zelf op als jullie me niet geloven.

Verder zie je op deze kaart van Barichara hieronder dat plek 2 en plek 1 (aangegeven met een 1 en een 2) waar de kandidaten in de verschillende rondes heen moesten totaal niet bij elkaar liggen. Dit shot moet dus haast wel gemaakt zijn toen Sarah op weg was naar locatie 2 lijkt mij. Ze was ook vrij dichtbij de 2e locatie op dit shot, en het lijkt me niet dat ze hier zo erg verdwaald was terwijl ze op zoek was naar locatie 1. Ook kwam dit in beeld toen ronde 2 gaande was. Dus hoe verklaar je dat ze hier al bij locatie 2 was terwijl ze naar 1 moest? Als je kijkt naar de startpositie in ronde 1 (volgens mij begonnen ze toch allemaal bij dezelfde startlocatie, de S), is het overigens ook totaal niet logisch dat ze in ronde 1 naar de capilla de Santa Barbara rijdt. Het lijkt voor haar juist erg makkelijk om Rik te vinden bij locatie 1. Is ze nou echt zo dom dat het haar niet gelukt is om met zo'n makkelijke startpositie Rik te vinden? Ik betwijfel het.. ze heeft hier of keihard gemold, of keihard genepmold.  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 09:35:18 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #213 Gepost op: 16-02-2019, 10:48:51 »
Wow. Zien we hier Sarah nou recht op de plek waar Rik de 2e keer stond af rijden?  ::oink::
Het is overduidelijk Sarah. Je ziet dit shot kort in beeld komen in het opdrachtfilmpje op de site om 11:40.

Sarah kwam 2 keer niet op tijd aan bij Rik en zat enorm te klungelen tijdens deze opdracht. Uiteindelijk bereikte ze wel de locatie op de foto, maar ze was net te laat.. en kwam vanaf de linkerkant aan, niet van voren!

Aangezien je het hier ook gepost heb, haal ik mijn reactie uit het Sarah-topic ook naar hier:

Aangezien ik een double checking man ben, ben ik toch ook even de opdracht gaan bekijken. Ik kan zelfs bewijzen dat ze aan die kerk geweest is (nog dichter dan jouw afbeelding dus):



De hoek van het gebouw dat we aan de rechterkant van het shot zien, is de kerk waar Rik staat bij punt 2, het gebouw links van het shot is op Streetview te herkennen als het gebouw links van de kerk én de 4 seconden die we van Sarah zien voor dit shot zijn op de weg die ook naar deze kerk leidt en waar we haar hier zien uitkomen.

Helaas ben ik ook een beetje een scepticus. Je ziet rechtsonder mijn shot de tijdsaanduiding staan van ronde 2 en dat zou hier dus betekenen dat Sarah die kerk gepasseerd is terwijl daar 3 kandidaten stonden te kijken. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dus ook hier is er (en we hadden allemaal niet anders verwacht) ontzettend veel gemonteerd wat me doet besluiten dat het toch ook realistisch is dat Sarah deze kerk gepasseerd is tijdens ronde 1 en dat de shots er zijn ingestoken om zoekende molloten op een verkeerd spoor te zetten.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #214 Gepost op: 16-02-2019, 10:55:00 »
Ja. En er vervolgens de verkeerde conclusie uittrekken. Zo werken ze volgens mij graag.  :-\\ De chronologie in de montage klopt vaak niet, juist om deez of gene verdacht te maken. Of dat nu weer zo is, is moeilijk na te gaan denk ik. Maar het zou goed kunnen, de opdracht leent zich er wel voor.
Ik denk echt dat je de montage dan teveel toebedeeld. Ze proberen, denk ik, alle kandidaten zo goed mogelijk verdeeld, met mooie/interessante acties en evt. verdacht, in beeld te brengen en ze gaan heus niet denken: als we het zo in beeld brengen dan denken de kijkers zo en dat is dan niet zo. Daar zijn ze echt niet mee bezig hoor.

Edit: als je naar de podcast van dit jaar luistert krijg je ook een beter beeld van hoe ze het programma maken
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 10:56:38 door Jannes »
Dat dan weer wel

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #215 Gepost op: 16-02-2019, 12:19:04 »
Ik denk echt dat je de montage dan teveel toebedeeld.

Heb ook de opdracht maar even teruggekeken. Sarah gaat inderdaad (zie ook post van Hulpmol met foto) vlak voor het einde precies die hoek om bij de kerk waar 3 kandidaten en Rik zouden moeten staan, maar in haar shot zien we op die plek alleen een geparkeerde auto. ??? Zeer aannemelijk nu zelfs dat dit shot uit ronde 1 komt. Toch echt een valstrikje van de montage, denk ik hoor.
Wat wordt er dan in de podcast dan precies gezegd over de eerlijkheid van de montage, waardoor dit teveel toebedeeld zou zijn?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #216 Gepost op: 16-02-2019, 12:23:17 »
Ja. En er vervolgens de verkeerde conclusie uittrekken. Zo werken ze volgens mij graag.  :-\\ De chronologie in de montage klopt vaak niet, juist om deez of gene verdacht te maken. Of dat nu weer zo is, is moeilijk na te gaan denk ik. Maar het zou goed kunnen, de opdracht leent zich er wel voor.

Sterker nog: van oud-kandidaten weten we dat er soms zelfs shots ná de daadwerkelijke opdracht worden overgedaan 'voor het plaatje'. Met Reality(net) heeft WIDM al heel lang weinig meer te maken... :-\\
Woosie down?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #217 Gepost op: 16-02-2019, 13:47:34 »
Toch echt een valstrikje van de montage, denk ik hoor.
Wat wordt er dan in de podcast dan precies gezegd over de eerlijkheid van de montage, waardoor dit teveel toebedeeld zou zijn?
Dat het een valstrikje is, is een aanname.
Ik heb niet gezegd dat er iets in de podcast gezegd wordt over de eerlijkheid van de montage.

Edit: het zijn wij, de molloten die beeld na beeld gaan bekijken om er mogelijke informatie uit te halen. De programmamakers hebben nooit beweerd dat de volgorde in de montage niet altijd compleet kloppend is. Om dan te zeggen dat zij dat met opzet doen om ons op het verkeerde been te zetten is een aanname.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 13:59:42 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #218 Gepost op: 16-02-2019, 17:48:12 »
Ik wist niet dat er speciale regels voor kandidaten en voor de Mol waren.
De Mol is onderdeel van de productie, de kandidaten niet. Dus ja: er zijn andere regels, al is het maar omdat de Mol als een van zijn doelen heeft om de pot zo klein mogelijk te houden.
Citaat
Waarom zou je geld in de enveloppen stoppen en deze open laten?
Omdat je zo als productie de Mol de kans geeft om iets met de enveloppen te doen. Als de kandidaten dat ook zouden mogen (en doen) dan kunnen ze bij te laat (of helemaal niet op de plek) komen er voor zorgen dat er minder mingeld is. Daarmee is dat hele idee van "te laat = min" van de baan.
Citaat
De enveloppen waar de kandidaten mee beginnen zien er ook uit als dicht(geplakt)e enveloppen. Er zit geen losse flap aan.
Volgens mij, zoals ook uit andere beelden blijkt, waren alle enveloppen open.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #219 Gepost op: 16-02-2019, 23:56:34 »
Laten we er for argument sake even van uitgaan dat Rick Paul niet de Mol is.
Kun jij mij ook alvast de winnende lottogetallen van volgende week geven?
Ik ben bang dat ik deze week de lotto niet ga winnen...