Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420659 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1140 Gepost op: 3-03-2019, 00:17:36 »
Robčrt verdacht Merel ook, maar hij wist de antwoorden op de vragen niet, die ook gewoon veel te moeilijk zijn.
Sarah, Robčrt en Sinan verdachtten Merel al langer, Niels pas op het einde.
Ze is niet heel onverdacht gebleven.

Ik hoop dat aflevering 10 me verrast, of dat Niels opeens de mol blijkt te zijn.

Ze werd wel veel verdacht ja maar uiteindelijk vlogen Jamie en RP eruit op elkaar en Niels gaf zelf ook aan dat Jamie zijn hoofdverdachte was. Ja, dan kun je natuurlijk zeggen dat Jamie gewoon een goede hulpmol was (dat was hij ook zeker), maar blijkbaar was ze dus ook weer niet te overduidelijk de mol.

Kunnen we niet wachten met lofbetuigingen ook? Ik wil best geloven dat er hier en daar wat mooie acties tussenzitten (als ze de mol blijkt te zijn), maar voorlopig is alles nog speculatie toch?
Dus ik wil Merel nog niet afbreken of de hemel inprijzen. Het enige wat feitelijk vaststaat, is dat ze wel wat dingen uit te leggen heeft  ;)

Het forum lijkt alvast overtuigd van Merel, zou idd wat zijn als bijna 3/4de ernaast zit in de finale-aflevering. Dat hadden we vorig jaar wss ook gehad als Simone in de finale was geraakt.

Ik zie geen reden om zoiets niet in het Merel topic te plaatsen... ja, het staat officieel nog niet zwart op wit dat zij de mol is, maar voor veel mensen hier staat het al wel zwart op wit een tijdje. ;)

Volgens mij zijn het nog steeds dezelfden die liefde uiten hoor. ::rofl:: Maar de stem van chocomol en Lo klinkt gewoon luider deze avond. ;D

Vergeet Xania en Nijntjelief niet... al spoort de laatste persoon meer aan tot minder negativiteit dan dat ze veel lof uit, maar dat draagt ook bij aan de Merel liefde.  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1141 Gepost op: 3-03-2019, 01:05:49 »
Hier sta ik 100% achter.  ::jaja::

Ik laat me graag verrassen door Merel, en ik heb er al het vertrouwen in dat we nog mooie acties van haar gaan zien.  :)

Ik denk ook dat het wat voorbarig is om de molkwaliteiten van Merel al te gaan bespreken. Het staat immers nog niet vast dat zij het is. In Moltalk bleek dat SARAH meer verdacht wordt dan Merel en wie weet.......
Ik heb er bv vertrouwen in dat wij nog mooie acties van Sarah en mogelijk zelfs van Niels gaan zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1142 Gepost op: 3-03-2019, 01:10:47 »
Robčrt verdacht Merel ook, maar hij wist de antwoorden op de vragen niet, die ook gewoon veel te moeilijk zijn.
Sarah, Robčrt en Sinan verdachten Merel al langer, Niels pas op het einde.
Ik denk dat niet, ik denk dat Merel a la Anne Marie al meteen en masse verdacht werd, en zeker ook door Niels. Dat kwam vooral van RP af... we weten allemaal nog die balkonscene. Maar die twee hadden zo'n sterke bond... die staken elkaar aan. Ze vertelden elkaar voluit over Merel/Jamie, elke dag weer, daar zat hun beider focus. Het grappige was dat zelfs Jamie over Merel begon te twijfelen... terwijl voor de buitenkant Merel/Jamie ook zo'n sterk bondje was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1143 Gepost op: 3-03-2019, 01:29:51 »
Voor zover ik gehoord heb zaten Jamie en RP vol op elkaar. Het lijkt me dus ook dat Robčrt niet op Merel zat. En Niels zat ook pas na de dubbele executie op Merel. Sinan en Sarah hadden Merel al wat langer in het vizier.
Het kan natuurlijk wel dat ze bij veel mensen een bij-verdachte was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1144 Gepost op: 3-03-2019, 01:32:08 »
Poeh. Ik heb het lastig. Want twee personen die Merel als mol kiezen in de finale, wil doorgaans toch iets zeggen. En toch merk ik dat ik me niet de Niels tunnel uit kan worstelen.

iemand deze aflevering nog iets van Merel cq molactie gezien?

Voor zover ik gehoord heb zaten Jamie en RP vol op elkaar. Het lijkt me dus ook dat Robčrt niet op Merel zat. En Niels zat ook pas na de dubbele executie op Merel. Sinan en Sarah hadden Merel al wat langer in het vizier.
Het kan natuurlijk wel dat ze bij veel mensen een bij-verdachte was.

Dan kan er zelfs naar gehint zijn door Rik die het over spreiden heeft (dat vond ik sowieso een wat vreemde tekst voor de ontknoping).

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1145 Gepost op: 3-03-2019, 01:35:43 »
Sinan en Sarah hadden Merel al wat langer in het vizier.

In het filmpje ‘bondje pro’ tussen Niels en Rick Paul werd al gehint dat Merel de enige vrouw voor hem was. Maar toen twijfelde hij ook nog over Jamie. Volgensmij was dat aflevering 3. Maar goed die verdenkingen veranderen ook met het minuut wat Niels betreft.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 01:40:13 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1146 Gepost op: 3-03-2019, 01:36:56 »
In het filmpje ‘bondje pro’ tussen Niels en Rick Paul werd al gehint dat Merel de enige vrouw voor hem was.

Oh, hoe romantisch. ::love::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1147 Gepost op: 3-03-2019, 01:42:52 »
In de edit wel, maar ik denk dat het in de realiteit wel vrij consequent was, die verdenking naar Merel vanuit het bondgenootschap Niels/RP/Sarah.

En in de aflevering Verblind was het Merel die Robert verblindde door een opdracht voor het oog 'goed' te doen. Eerder verdacht hij haar maar door deze opdracht veranderde hij zijn test, en kreeg meteen een rood scherm.

Wie Nikkie nu eigenlijk ECHT verdacht, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wellicht zat zelfs zij al op Merel, maar ze vulde de test expres verkeerd in vanwege haar broertje. In dat geval heeft Merel alleen Evelien en Evi om de tuin geleid, en kreeg ze speciale hulp bij de dubbel-exit met die kokosnootopdracht waardoor Jamie en RP zo tegenover elkaar kwamen te staan.
Dit is het Merel topic. Het gaat hier over Merel. Als mensen graag al lof willen uiten voor Niels en Sarah, dan boeit het mij persoonlijk niks als mensen dat maar in hun topics doen. Ik zeg ook nergens dat ik mijn oordeel al volledig heb gevormd want dat kan nu nog niet nee. Maar teleurgesteld ben ik in ieder geval waarschijnlijk niet op basis van wat ik al heb gezien.
Ik vind het prima als mensen hier hun mening over Merel uiten (of deze nou positief of negatief is), maar kom op jongens, ga hier nou niet nadat het al een keer gezegd is alleen reageren om te zeggen dat de Merel tunnelaars in het Merel topic niet bepaalde (positieve!) dingen over Merel moeten zeggen.  :P
Heel mooi gezegd, ik snap die Merelnegativiteit ook niet. Ik heb ook al eerder gezegd, als je Merel "als mol" zo niet ziet zitten omdat je bijv. Sarah als mol hebt, ga je dan uitleven in het Sarahtopic. Zoals je al zegt, wij zitten daar ook niet te vervelen in dat topic, "wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat dan ook een ander niet". Of stel je hier gewoon wat objectiever op. Wat dan weer NIET hoeft in bijv. het molduel topic, daar gaat het er juist om dingen tegenover elkaar te zetten, maar dit is het Mereltopic.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1148 Gepost op: 3-03-2019, 03:16:11 »
@39.01 (opgeteld 13, maakt letter M voor de goedgelovigen):

Merel zegt: "Perfect".
En maakt de gebaren te zien op afbeelding hier onder  (2x ::art::).

Shakira's lied daarna (wellicht een échte quilty pleasure van Merel -want dat weten we vooralsnog niet off.-) heeft ook als tekst in zich; "así es perfecto"

En daarvoor; "...so be wise, and keep on, reading the signs of my body...". --> Merel gebaart dus in biecht: "perfect; (60% mislukt? Goed gedaan.)"....

*en ja ik weet dat Shakira een anagram is voor "Ik Sarah" en zou bijna overstappen want vind dat prachtig, maar ben en blijf trouwe hond.


*Blijf. Zit. Af. Braaf...*

Edit; typo

« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 03:40:25 door Loebas »
Omnia vincit amor

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1149 Gepost op: 3-03-2019, 06:32:25 »
"...so be wise, and keep on, reading the signs of my body...".
Ah, daar is ie toch! Loop al overal te zoeken of niemand die tekst was opgevallen. Maar ik linkte hem juist aan de knipoog die Merel de minuut ervoor aan Rik gaf, toen hij over de finale morgen begon. Lag die knipoog er iets te dik bovenop, of kwam die spontaan in het moment van ontspanning? Merel leek sowieso veel meer ontspannen dan ik haar in alle afleveringen ervoor heb gezien.

En nog iets met ogen: de "troost voor het netvlies", die weer even terugkwam. De mol heeft die boven de grond natuurlijk hard nodig.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1150 Gepost op: 3-03-2019, 07:58:16 »
Merel zegt dat ze Sarah al verdenkt vanaf de laserstralen, maar waarom heeft ze Sarah dan uitgekozen - nemen we aan - voor de 'lingo'-opdracht? En als Sarah de mol is, heeft ze geweten dat Merel haar verdacht op dat moment, waarom is ze zich toen nog verdachter gaan gedragen tov Merel?


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1151 Gepost op: 3-03-2019, 09:13:08 »
Nog steeds MeerL het is  ::jaja::

En ja we kunnen niks zeggen over wel/ geen goede mol. Ik vind het wel een hele leuke mol, verfrissend, slim, anders. Ze speelt het tactisch, en is daarnaast ook sociaal. Ik vind het een gave dame! Sowieso een leuke groep, toffe presentator en mooie beelden! Op naar de ontknoping: MeerL   ::bravo::

Het algehele seizoen, daar heb ik wel een hele andere mening over, met name de opdrachten
Meer L

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1152 Gepost op: 3-03-2019, 09:23:44 »
Ik heb het ook al even in het opdracht-thread genoemd van opdracht Doordraaien, maar bij deze wat mij betreft toch weer een hint naar Merel als Mol, dus ook hier:

Niels staat aan de blauwe tafel, een primaire kleur bij additieve kleurmenging.
Sarah aan de rode tafel, ook een primaire kleur

Maar:

Merel staat aan de enige kleur die wordt gemaakt door het mengen van Rood en Groen!! Beiden kleuren die staan voor Wie is de Mol.

Rood + Groen = geel (bij additieve kleurmenging, dus mixen van licht)  :)

En rood en groen lijken door het hele seizoen al extra de aandacht te krijgen gezien de zipline etc, dus zou ook een hint kunnen zijn.

In dat geval zou Sarah met rood toch de verliezer kunnen zijn? En Niels met blauw dan toch de winnaar? 

waarom is ze zich toen nog verdachter gaan gedragen tov Merel?

Niet t.o.v. merel misschien, maar via de porto naar de rest van de groep en via de biechts naar ons? Daarnaast kan ik me voorstellen dat in het reglement staat dat deelnemers zich ook weer niet puur als kandidaat mogen opstellen, omdat het wel een spel is.

En daarvoor; "...so be wise, and keep on, reading the signs of my body...". --> Merel gebaart dus in biecht: "perfect;

Goed gezien! Zit zeker wel iets in! Misschien heeft Merel dan uiteindelijk wel opzettelijk wat over-geacteerd zelfs zodat wij de 'signs' konden lezen? Er zit er nog meer achter? Dat zou helemaal lef zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 09:30:08 door chocomol »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1153 Gepost op: 3-03-2019, 09:28:12 »
Mooi overzicht Chocomol, fijn  ::ok:: Die kleuren ook opvallend inderdaad, ook met referentie naar Colombia (vlag). Komt vaak terug. Ik dacht zelf meteen aan geel (kleur mol), rood (verliezer), blauw (winnaar/ koningskleur)
Meer L

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1154 Gepost op: 3-03-2019, 09:34:10 »
Mooi overzicht Chocomol, fijn  ::ok:: Die kleuren ook opvallend inderdaad, ook met referentie naar Colombia (vlag). Komt vaak terug. Ik dacht zelf meteen aan geel (kleur mol), rood (verliezer), blauw (winnaar/ koningskleur)

Dank je. Ja een referentie naar de vlak of de waslijn-opdracht is ook wel een goede mogelijkheid. Of de kleuren van de touwen in aflevering 1 bij de kisten: rood (of oranje) en blauw?

Vraag me ook nog steeds af waarom Merel bij de waslijnopdracht nu ineens een kledingstuk 'steelt' dat zij blauw noemt... dat ze dat niet gewoon aan de mensen vroeg moet toch haast ook wel iets betekenen?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1155 Gepost op: 3-03-2019, 09:39:53 »
Wat mij trouwens wel opviel: merel sprong uit het bootje bij het begin van de opdracht, en ze kwam in het water. Even dacht ik: ze is niet helemaal gekleed op deze opdracht. Een mol met voorkennis die doet sneakers aan ofzo, met al die kiezels. Het leek alsof ze leren sandalen aanhad? Schoot even door mijn hoofd....merel vanaf begin op 1 dus ik blijf verder comfortabel in deze tunnel. Heerlijk tunnelen, en wat een heerlijk seizoen met zoveel onduidelijkheid soms  ::rofl::
Meer L

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1156 Gepost op: 3-03-2019, 09:44:16 »
Waarschijnlijk heeft Merel Jamie helemaal gek gemaakt met hun bondje over Rick Paul.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1157 Gepost op: 3-03-2019, 09:50:19 »
Even dacht ik: ze is niet helemaal gekleed op deze opdracht. Een mol met voorkennis die doet sneakers aan ofzo, met al die kiezels. Het leek alsof ze leren sandalen aanhad?

Volgens mij valt dat wel mee. Ze horen voor vertrek al welke omstandigheden ze gaan tegenkomen. Overigens vind ik sandalen bij een opdracht met water niet zo'n slechte keuze als je niet toevallig wetsuit-schoentjes hebt. Daarnaast wil ze vast ook goed voor de dag komen en ook weer niet too obvious precies het juiste materiaal aan hebben lijkt me. Zou bijzonder zijn als ze ineens met wetsuit-schoentjes zou komen... dan zou ze haar hoedje ook niet op kunnen zetten en die had ze nodig als mol :)


Hoedje

Want dat hoedje was m.i. echt wel een mollending. Wie zet er nou een hoedje op als je een wateropdracht hebt? Dat doe je als je die per ongeluk van je hoofd laat waaien zogenaamd en er vervolgens mooi een schijf in kan vervoeren zonder dat het teveel opvalt. Die je vervolgens aan de rand van de rivier op de kant gooit.

Ook de titel van de opdracht klopt daarmee: stamhoofd: met haar hoedje op haar hoofd, die met die zwarte band lijkt op de stammen met een touw erom

pitch control

Het was verder Merel die gelijk de plaat op +8% van de snelheid zette. En daarmee ga je nooit de plaat gelijk krijgen. Aan de plaat kun je gemakkelijk horen dat die niet veel te snel of te langzaam draait, dus waarom zou je als kandidaat ervoor kiezen de plaat gelijk op de hoogste snelheid af te spelen? Dat slaat nergens op. Vooral, omdat je op de pitch control duidelijk in het midden 0 ziet staan en er zelfs een geel lampje aangaat als de pitch-fader daarop staat, want dan draait ie op de normale snelheid.

Waarschijnlijk heeft Merel Jamie helemaal gek gemaakt met hun bondje over Rick Paul.

Volgens mij heeft ze Jamie sowieso al snel om met haar charme en is Jamie niet zo wantrouwend aangelegd. Als hij maar kan genieten en buiten spelen  ;D


[edit] typo
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 11:14:42 door chocomol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1158 Gepost op: 3-03-2019, 10:09:13 »
Ik bedenk me trouwens net dat Merel bij Op Treden nog zei dat ze Sarah 100% vertrouwde, terwijl ze in de afgelopen aflevering zei dat ze het blijkbaar ongeloofwaardig vond dat Sarah met haar naambordje terug kwam bij de laseropdracht die daarvoor plaatsvond en dit als een van de redenen noemde waarom ze Sarah verdacht.

 ::rofl::

Die Merel verdenking van Sarah is enorm geloofwaardig, ze begint met dat ze Merel verdacht vond vanaf het moment dat zij toch voor het geld besloot te stemmen na bij de voorlopige stemming voor de vrijstellingen te zijn gegaan.. en we zien haar in dat fragment uit aflevering 1 ook Merel vreemd aankijken en ze zegt zelfs op dat moment tegen Merel: 'Je gaat toch voor het geld?' ..Overduidelijk een kandidaat.





Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1159 Gepost op: 3-03-2019, 10:12:06 »
Ik vind Merel veel naar Sarah kijken bij het eindstuk. Dat lijkt me eerder onmols.