Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420635 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1640 Gepost op: 9-03-2019, 22:36:49 »
Bedankt. En zoals Saskia het al zei, veel was gewoon al vol in beeld gekomen. Het was voor ons alleen even de stippeltjes tot een lijn maken. Later op de site zal nog wel meer hierover verschijnen. Ik denk dat ze in elke opdracht wel gemold heeft, al werd het soms moeilijk gemaakt. Ik zeg niet eens door de productie maar gewoon de omstandigheden zoals bijv. de dorpsbewoner in de foto-opdracht. Maar je zag in de biechten wel hoe intens ze in haar rol zat, dus ze is er vol voor gegaan ::love:: ::love:: ::love::

We hebben genoeg discussies gehad de laatste weken en ik ben ook nog altijd niet tevreden, maar nu alles voorbij is, wil ik jou toch het meest van al feliciteren, Lo. ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1641 Gepost op: 9-03-2019, 22:39:47 »
Lo, maar ook Heinz, en ongetwijfeld nog wat andere mensen hier die wat minder op de voorgrond stonden zijn wel de MVP's met hun vroege Merel verdenkingen ja.  :P Gefeliciteerd!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1642 Gepost op: 9-03-2019, 22:42:07 »
Precies! Ik vind het ook mooi hoe hier toch heel veel positieve reacties zijn ineens.
...
Merel was heerlijk in die biechten inderdaad! Ik vind het ook knap dat ze zo'n slim psychologisch spel heeft gespeeld met zo veel mensen... die joker aan Niels geven bijvoorbeeld (al vraag ik me wel af inderdaad wat hier nou precies de reden voor was.. verwarring zaaien of de enige kandidaat die niet al vol op haar zat meenemen naar de finale kunnen de reden zijn).. of het wisselen van het goede naar het foute balkon op het laatst terwijl ze toch al wist dat meerdere mensen fout stonden, wat een typische nepmolactie lijkt te zijn... deze vrouw wist precies hoe ze mensen moest misleiden en hoe ze chaos moest creëren en dat heeft ze dan ook ten volste gedaan!

 ::ok:: Ja, dat vind ik ook! En iedereen bedankt voor de sportieve felicitaties!  :D

Zij heeft eigenlijk met haar spel de afleveringen leuk gemaakt vind ik! Het drama bij de dubbele executies en bij het trekken van die pin onder de joker alleen al!  :D

En blijkbaar was ze zelfs dronken gevoerd nog een goede mol bij Jamie  :D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1643 Gepost op: 9-03-2019, 22:42:17 »
Zeker.  ::rofl:: Maar ik snap ook dat mensen twijfelden hoor. ;)



Haha, toen ik die las vroeg ik me af of ze niet gewoon een paar hints van dit forum hebben gepikt om er officiële hints van te maken! Die over dat Robert door Merel was verblind bijvoorbeeld.. meen me te herinneren dat de uitleg van die hint wel erg leek op hoe Lo het hier al ooit heeft verwoord.  ::rofl::

Ik had exact hetzelfde toen ik ze las. Sommige stukken leken bijna gekopieerd van hier van dingen die wij en andere gezegd hadden. Is wel makkelijk. Haha hoeven ze zelf geen hints meer te verzinnen. 😂😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1644 Gepost op: 9-03-2019, 22:43:31 »
Laat ik vandaag op een positieve noot eindigen. ::tandpastasmiley::

Van harte gefeliciteerd, alle Merelverdenkers! Heel goed gezien. ::bravo::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1645 Gepost op: 9-03-2019, 22:47:48 »
Bedankt. En zoals Saskia het al zei, veel was gewoon al vol in beeld gekomen. Het was voor ons alleen even de stippeltjes tot een lijn maken. Later op de site zal nog wel meer hierover verschijnen. Ik denk dat ze in elke opdracht wel gemold heeft, al werd het soms moeilijk gemaakt. Ik zeg niet eens door de productie maar gewoon de omstandigheden zoals bijv. de dorpsbewoner in de foto-opdracht. Maar je zag in de biechten wel hoe intens ze in haar rol zat, dus ze is er vol voor gegaan ::love:: ::love:: ::love::

Absoluut. En bv met die tuk tuks had ze er blijkbaar op gerekend om binnen te komen omdat Jamie samen wilde gaan en voorop reed. Vandaar dat ze er dus snel geld uit heeft gehaald en maar 50 ingedaan had.
 Als ze van die wegversperringen had geweten dan had ze daar waarschijnlijk de 500 in laten zitten zodat wr min geld in de pot komt.  Maar sommige dingen kun je als mol ook niet altijd in de hand houden.
Ze gaf zelf ook aan dat ze veel go with the flow heeft gedaan en geimproviseerd heeft. Ik vind dat best knap.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:56:05 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1646 Gepost op: 9-03-2019, 22:48:14 »
Ik richt mijn aandacht voor nu op Robert en Merel. Kijkend naar wie het meest sturend is en het voortouw neemt (bij de brug, bij de fietsen, met het stemmen). Nog te vroeg om echt een richting op te gaan natuurlijk  ::vergroot::
Heerlijk wat poules gewonnen!!!! Gewoon in de tunnel gebleven.

Positief verrast over hoe leuk merel het bleek te vinden!!! Ze heeft brutale acties uitgehaald, en kan eigenlijk best goed acteren op momenten!!! Dus al met al tevreden, al had ze niet zoveel geld hoeven verdienen. Volgens mij geeft ze dat zelfs een beetje toe aan het einde...

Dank weer voor dit seizoen, en leuk om te zien hoeveel plezier je had Merel.

 ::bravo::
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1647 Gepost op: 9-03-2019, 22:51:07 »

Als ze van die wegversperringen had geweten dan had ze daar waarschijnlijk de 500 in laten zitten zodat wr min geld in de pot komt. 

Zodat zij als enige -500 uit de pot haalt?
Dan zou ze meteen door de mand gevallen zijn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1648 Gepost op: 9-03-2019, 22:51:46 »
Lo, maar ook Heinz, en ongetwijfeld nog wat andere mensen hier die wat minder op de voorgrond stonden zijn wel de MVP's met hun vroege Merel verdenkingen ja.  :P Gefeliciteerd!
Nou, jij was de perfecte ambassadrice hoor, vaak met heel diep uitgedachte redeneringen. En chocomol voor de hints die wij Merelverdenkers allemaal bijelkaar nog niet hadden gezien ::ok:: ::ok::. Heinz is gewoon de uber-molspeurder, kort en to the point, heeft hij ons allen de weg gewezen. Ikzelf vind het leuk erg te tunnelen, en waarom niet als je toch overtuigd bent van je mol? Daar hoef ik niet de credits voor, het is gewoon een manier om dit spel te spelen 8). Ik ga ervan uit dat de mol alles doet om te mollen, want dat is een goede mol, dus ik ga van een goede serie uit.

Ik denk dat we het de laatste jaren wel getroffen hebben met voortreffelijke mollen waarin tunnelen een heerlijkheid was ::) ::love:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1649 Gepost op: 9-03-2019, 22:52:03 »
Ik kan uiteindelijk wel vrede hebben met Merel als Mol (al heb ik nog altijd liever dat het Rick Paul geweest was). Komt vooral door het plezier waarmee ze haar rol invulde. Sympathieke en leuke vrouw die echt van haar rol genoot en op een of andere manier compenseert dat bij mij al dan niet bewust de kwaliteit van de molacties. Neemt niet weg dat ik absoluut niet begrijp waarom mensen op haar stemmen in de 'top-3 beste mol ooit', maar daar zie je wel vaker dat de 'verse' mol onevenredig veel stemmen krijgt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1650 Gepost op: 9-03-2019, 22:53:07 »
Hahaaaa! Ja! Heurluk!

 ::bravo::  ::hyper::

En nu gaan we eindelijk stoppen met FTM...want wat bracht ze veel geld in maar wat heeft ze juist veel verduisterd. Laagste pot ooit! Niet vergeten molloten!
Dat heet; verkeerde been! Heerlijk!

Ben blij. En ja als eerste 2 enveloppen pakken, opvallend ook 2e positie willen bij laser en dan overal geld graaien.
Heerlijk.
De passie als Mol erg leuk te zien.
Fijn mens en fijne mol. Merel!

Rik deed het erg goed (eerste live!). Volgend jaar weer Rik!

En ik ben zó blij dat die Meer L-delen in het meer niet na aflevering 6 al duidelijk waren zoals met het geld en afbeeldingen Klaas, dan is er m.i. geen lol meer an. Nu bleef het spannend en dat is wat we willen toch?  D'rom!

Heb met veel plezier dit jaar aflevering 10 bekeken en dat is wel eens minder geweest.

Blij met MeereL!

En ja we hebben zó veel hints gezien, en die zien we nu niet terug, maar dat weten we allemaal... maar juist het speuren in die 9 afleveringen maakt het toch fantastisch?

Heb genoten, prima Mol en tot volgend jaar!
Heb een goed jaar en tot januari 2020 allen!

Heb het goed en hou het goed!

X Loebas



Omnia vincit amor

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1651 Gepost op: 9-03-2019, 22:55:48 »
Zodat zij als enige -500 uit de pot haalt?
Dan zou ze meteen door de mand gevallen zijn

De anderen wisten toch niet hoeveel geld er in haar envelop zou zitten?
Ze had als taak om de twee enveloppen te pakken met het meeste geld erin en ging die vervolgens in haar tuktuk omwisselen voor minder geld.
Maar de anderen wisten niet dat zij het meeste geld had gepakt

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1652 Gepost op: 9-03-2019, 22:56:52 »
Zodat zij als enige -500 uit de pot haalt?
Dan zou ze meteen door de mand gevallen zijn

Met deze "molactie" heb ik het wel echt moeilijk. Dat je 250 euro in plaats van 500 euro binnenhaalt, oké dat kan nog, maar dan 500 euro verwisselen voor 50 euro en daar niet mee binnenkomen dat vind ik een zwaar gefaalde molactie.

Was het hier niet beter geweest om te kijken wie de 500 euro neemt en proberen in het spel die persoon te volgen/ verkeerde info te geven / te desoriënteren zodat er 500 UIT de pot gaat en niet 250 euro ipv 500 euro verdiend wordt of 50 euro en geen 500 euro uit de pot gaat. Zonde. Dit kon een mooie actie worden zonder geld te moeten verwisselen, maar ze slaat hier de bal helemaal verkeerd.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1653 Gepost op: 9-03-2019, 22:58:01 »
De anderen wisten toch niet hoeveel geld er in haar envelop zou zitten?
Ze had als taak om de twee enveloppen te pakken met het meeste geld erin en ging die vervolgens in haar tuktuk omwisselen voor minder geld.
Maar de anderen wisten niet dat zij het meeste geld had gepakt

Maar de rest ziet toch wat er in hun eigen envelop zit?
Dan kan je als mol toch niet met -500 aankomen?
Hoe opvallend is dat  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1654 Gepost op: 9-03-2019, 22:58:45 »
Maar de rest ziet toch wat er in hun eigen envelop zit?
Dan kan je als mol toch niet met -500 aankomen?
Hoe opvallend is dat  ::)

Akkoord, maar je kan wel met -250 aankomen. Ik snap niet waarom ze hier de kandidaat wil lijken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1655 Gepost op: 9-03-2019, 22:59:10 »
Lo, maar ook Heinz, en ongetwijfeld nog wat andere mensen hier die wat minder op de voorgrond stonden zijn wel de MVP's met hun vroege Merel verdenkingen ja.  :P Gefeliciteerd!
Dank! Graag gedaan.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1656 Gepost op: 9-03-2019, 22:59:15 »
Zodat zij als enige -500 uit de pot haalt?
Dan zou ze meteen door de mand gevallen zijn

Denk ik niet. Waren toch meer kandidaten die geld uit de pot verspeelde en ook paar met hoge bedragen.
Maar ze vertelde zelf dat ze moest aanpassen omdat jamie voorop reed en dat ze dan dus zeker binnen zouden komen.
Vandaar dat ze er toen maar 50 in had gedaan. Sommige noemde dat raar omdat ze beter de 500 erin had kunnen laten zitten omdat ze niet binnen kwamen. Maar ze zegt zelf dat ze daar rekende dat ze wel binnen zouden komen. Dat verklaard die actie.

« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:03:40 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1657 Gepost op: 9-03-2019, 23:00:12 »
Akkoord, maar je kan wel met -250 aankomen. Ik snap niet waarom ze hier de kandidaat wil lijken.

Het lijkt me dat de mol altijd op een kandidaat wil lijken

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1658 Gepost op: 9-03-2019, 23:01:07 »
Nou, jij was de perfecte ambassadrice hoor, vaak met heel diep uitgedachte redeneringen. En chocomol voor de hints die wij Merelverdenkers allemaal bijelkaar nog niet hadden gezien ::ok:: ::ok::. Heinz is gewoon de uber-molspeurder, kort en to the point, heeft hij ons allen de weg gewezen. Ikzelf vind het leuk erg te tunnelen, en waarom niet als je toch overtuigd bent van je mol? Daar hoef ik niet de credits voor, het is gewoon een manier om dit spel te spelen 8). Ik ga ervan uit dat de mol alles doet om te mollen, want dat is een goede mol, dus ik ga van een goede serie uit.

Ik denk dat we het de laatste jaren wel getroffen hebben met voortreffelijke mollen waarin tunnelen een heerlijkheid was ::) ::love:: ::ok::

Haha thanks.  8) Ja chocomol verdient ook wel credits voor het hints zoeken. Helaas stoppen de makers er alleen niet meer zo veel hints in schijnbaar (en pikken ze mogelijk de hints die ze wel tot officiële hints uitroepen deels van dit forum  ::rofl::).  ::ohno:: Precies, ik tunnel ook zeer zeker niet totdat ik 100% overtuigd ben van dat iemand de mol is. Uiteindelijk heeft mijn stelligheid wel tot veel botsingen geleid maar het is toch fijn dat bevestigd is dat ik niet de meest wilde, vergezochte, vreemde verhalen heb bedacht waar achteraf geen bal van blijkt te kloppen.  :P

Ze is toch wel mijn favoriete vrouwelijke mol (heb niet alle seizoenen gezien, maar ik lees hier vaak dat de vrouwelijke mollen iets minder brutaal zijn... nou, dat kun je over haar niet zeggen).
Ze is niet de beste mol ooit maar ze heeft het zeker goed gedaan! Meestal zijn het toch de mannen die iets brutaler zijn. Ik ben zeker fan van Merel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1659 Gepost op: 9-03-2019, 23:01:43 »
Het lijkt me dat de mol altijd op een kandidaat wil lijken

Maar als er geld mee gemoeid is, moet je dat er toch uit proberen krijgen?

Ik snap de uitleg niet van "Laat me hier een beetje de kandidaat spelen en binnen komen." Dat valt niet te rijmen met "Sarah zat pas in aflevering 8 op je en Niels in aflevering 9." Als je onverdacht bent, zorg dan voor een negatieve balans.