Auteur Topic: Feedback Topic Seizoen 19  (gelezen 174542 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #140 Gepost op: 12-03-2019, 15:24:28 »
Hmmm... ik dacht dat dit een topic was om de makers feedback te geven - en wat mij betreft is dat dan positieve en negatieve feedback. Misschien een idee om de opmerkingen over dit forum en het al dan niet streng zijn van de mods een eigen draadje te geven en het hier alleen over het seizoen te hebben?

En als we het daar toch over hebben: uitgebreide bijdragen zoals van Hulpmol en anderen lijken mij bruikbaar voor de makers, die overigens als opdracht hebben om het zoveel mogelijk kijkers naar de zin te maken - niet alleen doorgewinterde molloten. Bijdragen als "ik vond dit een slecht seizoen" of "die finale was helemaal niks" zonder onderbouwing zijn naar de letter feedback, maar voor een maker onbruikbaar en ook niet heel motiverend om tijd de besteden aan een topic zoals dit...

m0ll0m duikt weer onder

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #141 Gepost op: 12-03-2019, 15:45:10 »
Dat laatste ben ik met je eens en daarom heb ik wel geprobeerd aan te geven waarom ik het een slecht seizoen vond en welke punten ik dus waardeerde uit andere seizoenen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #142 Gepost op: 12-03-2019, 20:55:36 »
Ik heb weer genoten van dit seizoen. Dank aan de crew van Wie is de Mol? en Moltalk en de crew van wieisdemol.com.

Kandidaten:
Ik vond het een leuke groep kandidaten. Verschillende types en iedereen kon eigenlijk wel de mol zijn. Onderlinge spanning maar ook veel humor. Misschien wel één van de leukste groepen ooit.

Muziek, montage en beelden:
Prachtige muziek, mooie beelden v/d natuur en omgeving. Leuk dat er eens wat anders is geprobeerd met de executie in aflevering 1. Op deze punten heb ik dus ook weinig aan te merken.

Colombia
Interessant land, maar dit had ook zo ergens anders kunnen zijn. Ik ben wel klaar met de zonnige landen met zee, strand etc. We hebben dat nu wel vaak genoeg gezien. Doe maar weer eens iets echt onderscheidends, en zoek eens weer spannende locaties op. Denk aan de Locaties in Japan, Ijsland, Zuid-Afrika. Zoek weer eens locaties die we echt niet vaak op tv zien. Het land speelt (voor mij) een grote rol tijdens WIDM.

Opdrachten:
De opdrachten vielen me dit jaar echt ontzettend tegen, helaas. Er zaten er wel een aantal bij waarvan ik enthousiast werd, maar de meerderheid zorgde er voor dat ik af en toe mijn telefoon pakte en even WhatsApp checkte. Ik mis de 'oude' opdrachten. Meet the Mole, kamperen, zelfs een veiling. Veilingen ben ik geen fan van, maar ze gooien wel het spel overhoop, net als de MTM & 'kampeer/overnachten' opdrachten. De opdracht in El Salvador waar Horace de bagage moest verdelen was ook top. Meet The Mole, bagage, en groepsopdrachten (Toneelvoorstelling in El Salvador, Restaurant in Dominicaanse Republiek). Dat soort opdrachten mis ik ontzettend en zou ik graag weer zien. Dat geeft echt het oude-WIDM gevoel.

Algemeen:
Ik mis sowieso de 'oude sfeer'. Ik mis de spanning, ik mis de tijd waarin allemaal het niet zo speciaal hoefde te zijn. Geen live-ontknoping, geen jokers met dingen erin etc. Gewoon terug naar de kern: 9 kandidaten opzoek naar 1 mol met jokers & vrijstellingen en spannende opdrachten. Het hoeft allemaal echt niet zo bijzonder. MolTalk en de podcast vind ik goede toevoegingen. Het steeds toenemende aantal soorten items en een live-ontknoping met amper molacties, nee. Geef mij dan maar een minder spectaculair maar wel tof seizoen om te speuren. Gewoon het oude gevoel terug. Vanaf seizoen 16 is dat gevoel voor mij steeds meer afgenomen.

Ik heb echter toch wel genoten dit jaar. Nogmaals bedankt!

Frankje Lapi

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #143 Gepost op: 12-03-2019, 22:48:21 »
Positief: de beelden van de omgeving, het goed in beeld brengen van de sfeer van de locatie, de hartelijkheid & gastvrijheid van de bevolking.

Kandidaten: te weinig botsende karakters. Zeer spijtig dat de conflicten tussen bijvoorbeeld Merel en Niels niet in beeld zijn gebracht. Dit zou ik juist graag zien en horen.

Opdrachten: chaotisch, te weinig mogelijkheden om duizenden euro's te verliezen als een opdracht mislukt. Zo heb ik de veiling gemist.

Vrijstellingen: ik heb het als vervelend ervaren dat er zo vaak niemand afviel. De twee rode schermen werden door Merel per ongeluk gepakt. Een geluk bij een ongeluk. Graag volgend jaar minder afleveringen zonder afvaller. De keuze om de zwarte vrijstelling uit het spel te houden betreur ik ook.

Positief 2: Rik zorgde voor verfrissing. Waarmee ik niet wil zeggen dat Art het niet goed deed. Ik vind het leuk dat Rik ook volgend jaar de presentatie doet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #144 Gepost op: 12-03-2019, 23:05:47 »
Persoonlijk geniet ik van elk seizoen.
Door de groepsdynamiek, het landschap en de opdrachten valt er in mijn ogen altijd wel te genieten.
Het programma wordt prachtig en met liefde gemaakt en daar kijk ik iedere week weer naar uit.

Over hoe het hier op het forum gaat heb ik eerder wat geschreven en hele fijne reacties op gehad, waarvoor dank. Een aantal forummers zijn het met mij oneens en dat mag ook. Ik heb met plaatsvervangende schaamte sommige opmerkingen van deze forummers gelezen in dit  topic. Ik heb besloten dat ik mijn plezier in dit programma niet laat verpesten door deze mensen en ik ga me volgend jaar dan ook niet meer bezig houden met widm als moderator. Op andere delen van dit forum blijf ik dat nog wel doen, daar beleef ik nog veel plezier aan.

Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline mol92

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #145 Gepost op: 13-03-2019, 00:03:08 »
Helemaal mee eens. Ik vraag me af hoe het komt dat er soms zo heftig en ongenuanceerd gereageerd wordt. Soms denk ik dat het meespelen in de app bijvoorbeeld sommige mensen wel heel erg fanatiek maken en er niks meer van het programma deugt als jouw mol er uit ligt en jij daardoor punten verliest. Het spel in het spel lijkt voor die personen dan belangrijker te worden. Widm is het mooiste programma van de nederlandse tv en de kijkcijfers zijn sky high. Naast het meedenken over dingen die je misschien anders zou willen zien,  mag er ook wel de nodige waardering zijn voor de makers die er elk jaar toch weer iets moois neerzetten. Dat het ene seizoen wat beter is dan het andere ....so be it. Ik heb er in ieder geval van genoten en heb nu al weer zin in seizoen 20.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #146 Gepost op: 13-03-2019, 00:10:33 »
Bedankt voor sommige reacties. Maar ik merk aan andere reacties dat ik volgend jaar toch op de achtergrond ga verdwijnen op dit board.

Succes om de Nederlandse mol te ontmaskeren en Lukie die plaatsvervangende schaamte is toch niet nodig. Er worden hier harde meningen uitgelicht, maar wel altijd goed gefundeerd. De grootste criticasters zijn meestal ook de grootste fans die het programma naar een hoger niveau willen tillen. Ik denkndat het positieve ook al vele keren herhaald is dus uit sommige scherpe reacties kan enkel maar geleerd worden niet?

Ik vind trouwens dat het forumteam hier schitterend werk verzet en wil jullie daarom ook bedanken! Ook al ga ik niet altijd akkoord, het is moeilijk om iedereen tevreden te houden en een gulden middenweg te vinden. Dus het zou jammer zijn als je geen moderator meer zou zijn Lukie! Ik kijk uit naar S20 van dit fantastisch programma
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 00:14:18 door Convans »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #147 Gepost op: 13-03-2019, 00:13:00 »
Helemaal mee eens. Ik vraag me af hoe het komt dat er soms zo heftig en ongenuanceerd gereageerd wordt. Soms denk ik dat het meespelen in de app bijvoorbeeld sommige mensen wel heel erg fanatiek maken en er niks meer van het programma deugt als jouw mol er uit ligt en jij daardoor punten verliest. Het spel in het spel lijkt voor die personen dan belangrijker te worden. Widm is het mooiste programma van de nederlandse tv en de kijkcijfers zijn sky high. Naast het meedenken over dingen die je misschien anders zou willen zien,  mag er ook wel de nodige waardering zijn voor de makers die er elk jaar toch weer iets moois neerzetten. Dat het ene seizoen wat beter is dan het andere ....so be it. Ik heb er in ieder geval van genoten en heb nu al weer zin in seizoen 20.

Ik vind dan weer jullie haast onbetwistbare bewondering voor het programma aan de enge kant, vooral hoe jullie het nu verwoorden. Het klinkt wel alsof het niet mag bestaan dat er kritiek is op het programma (ja, ook felle kritiek, van mensen die hun favoriete programma steeds verder zien afbrokkelen). De makers en het programma moeten ogenschijnlijk vooral de hemel in geprezen worden en kritiek is "beschamend." Dat vind ik dus een beetje eng...
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 00:33:25 door vickypollard »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #148 Gepost op: 13-03-2019, 07:53:58 »
Ik heb besloten dat ik mijn plezier in dit programma niet laat verpesten door deze mensen en ik ga me volgend jaar dan ook niet meer bezig houden met widm als moderator.
Ik waardeer het dat je er zo veel (tenminste, dat neem ik aan) tijd in steekt om het forum te beheren. De toon van jouw berichten, maar ook van jouw collega's, kan ik niet waarderen. Net als het niet consequent verwijderen van berichten.

Hopelijk blijf je plezier houden aan de andere delen van het forum, en aan het volgen van 'Wie is de mol?'.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #149 Gepost op: 13-03-2019, 09:00:20 »
Ik denk niet dat iemand hier zegt dat er enkel positief mag gesproken worden over dit programma.
Kritiek mag altijd, maar moet zeker onderbouwend. Ik heb hier enkele dingen gelezen die ik als ik maker was zou van denken: ok, hier kan ik iets mee.

Maar dingen posten zoals: ik vond dit seizoen slecht. Ik kijk niet meer...
ok, dat is ook feedback, maar hier is niemand iets mee.

Ik moet ook wel zeggen dat ik met momenten moeite had met de toon die hier gevoerd werd (en dat had ik bij dit seizoen meer dan bij de voorbije 2), en dat is het moeilijke voor de moderators hier. Wat de ene een doodnormale verdediging van zijn mol vind, vind de andere al over het randje. Dus dat maakt het moeilijk.

Onthoud dit mensen: dit is en blijft een fanforum van molloten voor molloten. Iedereen is hier welkom en vrijwilligers houden zich bezig met het goede verloop en zorgen ervoor dat de sfeer tof blijft. Hierdoor moet helaas af en toe ingegrepen worden, maar daarom is het programma ook niet heilig.
klaar voor de strijd

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #150 Gepost op: 13-03-2019, 09:39:05 »
Eens. Dit is in de eerste plaats een fanforum en geen discussieplatform. Hoewel ik zelf ook zeer kritisch ben op dit seizoen, heb ik het voor het grootste deel met veel plezier gevolgd. Ik zit niet te wachten op opdrachttopics waar te pas en te onpas wordt geroepen hoe saai of waardeloos de opdracht was - ook niet als ik die mening deel. De praktijk toont telkens weer (en niet alleen op dit forum) dat de meeste mensen goed in staat zijn om hun kritische mening op een constructieve manier te verkondigen, maar dat er altijd een kleine minderheid is die daar meer moeite mee heeft. Laissez-faire-moderatie resulteert dan meestal in een verzuurde sfeer.

Ik kan dus wel begrip opbrengen voor het standpunt dat we onze kritiek moeten bewaren voor het feedbacktopic na afloop van het seizoen. Het moderatieteam vergelijken met een kritiekloos verlengstuk van de WIDM-redactie vind ik dan ook beneden alle peil. Dit zijn liefhebbers die een groot deel van hun vrije tijd spenderen aan het draaiend houden van dit (volgens mij populaire en drukbezochte) fanforum. Dat we het niet altijd met elkaar eens zijn is prima, maar een beetje meer respect lijkt me hier wel op zijn plaats.

C'est le ton qui fait la musique.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #151 Gepost op: 13-03-2019, 09:47:33 »
Kan dit topic gesplitst worden? Dus een apart topic over feedback over seizoen 19 gericht aan de productie en een apart topic voor de discussie over het forum.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #152 Gepost op: 13-03-2019, 10:35:06 »
Kandidaten:
Ik vond het een leuke groep kandidaten. Verschillende types en iedereen kon eigenlijk wel de mol zijn. Onderlinge spanning maar ook veel humor. Misschien wel één van de leukste groepen ooit.

Algemeen:
Ik mis sowieso de 'oude sfeer'. Ik mis de spanning, ik mis de tijd waarin allemaal het niet zo speciaal hoefde te zijn. Geen live-ontknoping, geen jokers met dingen erin etc. Gewoon terug naar de kern: 9 kandidaten opzoek naar 1 mol met jokers & vrijstellingen en spannende opdrachten. Het hoeft allemaal echt niet zo bijzonder. MolTalk en de podcast vind ik goede toevoegingen. Het steeds toenemende aantal soorten items en een live-ontknoping met amper molacties, nee. Geef mij dan maar een minder spectaculair maar wel tof seizoen om te speuren. Gewoon het oude gevoel terug. Vanaf seizoen 16 is dat gevoel voor mij steeds meer afgenomen.

Ik heb echter toch wel genoten dit jaar. Nogmaals bedankt!
Met dat laatste ben ik het helemaal eens.
Met het eerste helemaal niet. Ik vond de sfeer in de groep helemaal niet zo leuk. De leukste van de groep (Evi) moest als eerste naar huis en was volgens mij niet voor niets "opgelucht" dat ze naar huis moest. Het vertrek van Evelien door een rotstreek van Niels. Kandidaten die in een bondje verklaren dat ze de anderen naar huis gaan sturen, als zaten ze in Expeditie Robinson. De ruzie tussen Merel en Niels. Het onderlinge wantrouwen dat volgens mij bijna iedereen  had. Merel en Jamie zeiden dat ze een bondje hadden zolang ze elkaar niet vertrouwden! Want als ze elkaar wel gingen vertrouwen dan waren ze beide kandidaten en dus concurrenten van elkaar. Dan ga je elkaar niet helpen.
Ik denk dat deze in mijn ogen minder goede sfeer or ook aan heeft bijgedragen dat je de "oude sfeer" miste.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #153 Gepost op: 13-03-2019, 11:11:37 »
Viel me dit jaar op dat ik wel heel vaak naar een "mens met een hand voor de mond" zat te kijken, dat is nou niet bijster interessante TV. Merel deed het wel heel veel, maar ook Sarah.

Ik stel een gele kaarten systeem voor. Wie in een aflevering drie keer zijn hand voor zijn mond heeft gehouden krijgt een gele kaart. Twee gele kaarten is exit. Ook voor de mol.

Kan de regie er een beetje opletten ? Straks zitten we nog naar kandidaten met permanente smog doekjes omgebonden te kijken om maar "geen emotie" te verraden.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #154 Gepost op: 13-03-2019, 12:52:09 »
Het is jammer, maar ik zie veel teleurstelling dit jaar, bij veel die-hards, maar ook wel op Twitter bij de wat meer casual kijkers.
Ik ben het er mee eens dat er bij feedback ook positieve dingen moeten zitten en die was ik ook vergeten. Het is echter wel zo dat de positieve dingen ook wel een gegeven zijn. Zoals het spel an sich (met als kritische noot de mol die het meeste geld binnenbrengt, tegenstrijdig!) en de (drone)beelden in de landen (al langer ongeëvenaard!). Ik was ook niet erg weg van de kandidatengroep (vond de leukste al snel afvallen), maar dat is minder te sturen. Soms is er enorme chemie, soms wat minder. Soms haalt je favoriet de finale, soms niet. Soit.
Maar ik zie de grootste teleurstelling in de eenvoudige en wat saaie opdrachten en daaruit vloeiend wat de mol wel en niet heeft gedaan en heeft kúnnen doen. Dit alles maakte dat ik er minder van kon genieten. Ik geloof wel dat alles uit de kast gaat worden gehaald voor seizoen 20, maar het is wel jammer dat het dan gevoelsmatig ten koste ging van dit seizoen. Ik denk ook dat de vergelijking met de Vlaamse versies ongunstig uitvalt.
Het is ook jammer dat @ikbendemol niet gebruikt werd.

Met andere woorden, onwards & upwards. Het seizoen in Georgië bewees dat er nog originaliteit bestaat na al die jaren. (Alhoewel ik ook een kritische noot kan kraken bij een opgesplitste groep en geen groepsgevoel in het begin, maar het was wél memorabel!)
Daar kan 20 best overheen!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 12:58:09 door Milk »
No Milk today???

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #155 Gepost op: 13-03-2019, 13:25:18 »
en ik ga me volgend jaar dan ook niet meer bezig houden met widm als moderator.

Vast niet helemaal de juiste plek om er op te reageren maar jammer Lukie! Bedankt voor alles  ::lukie::

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #156 Gepost op: 13-03-2019, 20:02:15 »
Het was een prachtig seizoen met een super-mol.
Gisteravond heb ik nog eens aflevering 1 bekeken en bij de eerste gelegenheid om te mollen, bij het rondje om de kerk, deed Merel al lekker niks toen er opdrachten werden doorgegeven. Ze slingerde meestal veilig achteraan tussen 'klok Evelien' en de meute, waardoor ze makkelijk kon doen of ze de opdrachten die vooraan werden geroepen, niet mee kreeg. Super goed gedaan, vanaf het begin.

Verder vond ik de samenstelling van de groep zeer geslaagd. De meeste BN's kende ik gelukkig niet en die zijn altijd een verassing. Goud waard: de uitroep van een stuiterende Jamie (die ik nergens van ken): we worden Multimiljonair - bij de foto-opdracht.

Het gekakel hier op dit forum volg ik nu een paar jaar. Meestal fun en leerzaam. Soms drammerig vanwege een paar eigenheimers. En soms strooi ik zelf ook een korreltje zout. Maar het aantal bezoekers dat hier komt, zelfs op piekuren, dat zelden de 1000 overschreidt (daar zijn toch cijfers van hoop ik), staat in geen verhouding tot de 3,5 miljoen kijkers. Dit programma wordt niet gemaakt voor, of afgestemd op het paar promiel moloten dat hier huist. Al vind ik het fantastisch dat die interactie er wel is.

Ik heb genoten van dit seizoen, ook al vond ik veel opdrachten van het kaliber 'ook leuk in het bejaardenhuis of op kleuterfeestje'.


Wie, wat of waar jullie ons brengen in het volgende seizoen: Ik ben er bij en ben er nieuwsgierig naar. Dank productie-team, dank  ::feest::








« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 21:18:04 door snugger »

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #157 Gepost op: 14-03-2019, 13:58:52 »
Ik vind dan weer jullie haast onbetwistbare bewondering voor het programma aan de enge kant, vooral hoe jullie het nu verwoorden. Het klinkt wel alsof het niet mag bestaan dat er kritiek is op het programma (ja, ook felle kritiek, van mensen die hun favoriete programma steeds verder zien afbrokkelen). De makers en het programma moeten ogenschijnlijk vooral de hemel in geprezen worden en kritiek is "beschamend." Dat vind ik dus een beetje eng...

Dit is hier al jaren aan de hand, ik weet ook dat een hoop mensen die hier lazen/schreven weggegaan zijn door dit 'beleid' (is geen officieel beleid, maar dan toch zeker officieus).

Heel rare sfeer waarin kritiek op zich mag (in dit topic) maar oh wee als je té negatief bent. Tja, ik was fan van Wie is de Mol, maar we kunnen er toch niet omheen dat het minder (en soms zelfs slecht) is geworden. Moet ook gezegd kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2019, 14:00:25 door Ste* »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #158 Gepost op: 14-03-2019, 14:53:36 »
Wat dit jaar o.a. jammer was, was dat winnares Sarah helemaal niet aan het woord is geweest in de finaleaflevering. Net zoals er uiteindelijk toch altijd relatief weinig tijd is voor het tonen van molacties.

In dat kader heb ik een vraag uit oprechte belangstelling: waarom de keuze voor een live finale? Leidt dit bijvoorbeeld tot aantoonbaar betere kijkcijfers? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit finaleformat vooral een modegrill is à la talentenjachten en het gedaan wordt omdat andere programma's het ook doen. Wordt er aantoonbaar meer gekeken naar zo'n live finale dan naar een ontknoping en nabespreking die al eerder zijn opgenomen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #159 Gepost op: 14-03-2019, 14:57:09 »
Wat dit jaar o.a. jammer was, was dat winnares Sarah helemaal niet aan het woord is geweest in de finaleaflevering. Net zoals er uiteindelijk toch altijd relatief weinig tijd is voor het tonen van molacties.
Eens. Sarah kwam er bekaaid van af. Maar ik vind het ook een lastig punt, want aan de ene kant "vieren" we een goeie mol die zorgt voor een lage pot en aan de andere kant een winnaar die -dus- een lage pot krijgt. Daar wringt iets.
Citaat
In dat kader heb ik een vraag uit oprechte belangstelling: waarom de keuze voor een live finale? Leidt dit bijvoorbeeld tot aantoonbaar betere kijkcijfers? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit finaleformat vooral een modegrill is à la talentenjachten en het gedaan wordt omdat andere programma's het ook doen. Wordt er aantoonbaar meer gekeken naar zo'n live finale dan naar een ontknoping en nabespreking die al eerder zijn opgenomen?
In de podcast zegt RegieRick dat hij na de eerste keer het zo mooi vond dat al die fans naar het park kwamen, dat hij vanaf dat moment dat finale moment aan de fans wilde geven en hen dat live mee wilden laten maken. Los van dat standpunt past het natuurlijk beter in het concept napraat-tv ("wat ging er door je heen").