Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128776 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 6-03-2019, 18:41:15 »
Ik proef een beetje dat het seizoen en de Mol mislukt zouden zijn als de Mol door niemand wordt verdacht. Ben ik hier nou de enige in?

Nee, dat zou ik de leukste uitkomst vinden.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 6-03-2019, 18:43:03 »
Omdat Sanne eind aflevering 8 zei dat Jochem bijna zeker de Mol was en begin aflevering 9 zei dat ze zeker voor Thomas ging.

Kan me voorstellen dat de productie wel tegen de mol kan zeggen om iets duidelijker te gaan mollen maar ik geloof niet dat ze het cadeau gaan geven

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 6-03-2019, 18:44:05 »
Nee, dat zou ik de leukste uitkomst vinden.

Ja, maar dat gaat dus niet gebeuren want Niels is helemaal niet de Mol. Mocht ie willen! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 6-03-2019, 18:49:41 »
Ze kunnen het alle drie nog zijn, ik heb hem nog niet weggestreept, al heb ik wel Merel ingevuld in de Pool

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 6-03-2019, 18:52:19 »
Ja, maar dat gaat dus niet gebeuren want Niels is helemaal niet de Mol. Mocht ie willen!
Wauw oké  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 6-03-2019, 19:21:43 »
Wauw oké  ::rofl::

Je mag mij zaterdag keihard uitlachen als ie het toch blijkt te zijn. 
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 6-03-2019, 19:21:54 »
Het zou ook goed zijn als Niels het is, omdat het kandidaten misschien afleert extreem te nepmollen. Een beetje nepmollen begrijp ik prima maar tegenwoordig kijk je vaak naar tien mollen en een is de echte  ::rofl::

Vannacht (voor degenen die het niet is opgevallen, ik leef voornamelijk 's nachts) post ik mijn verdenkingen van aflevering twee en hopelijk ook aflevering drie en vier.

Hebben ze daar iets gezien wat wij niet hebben gezien?

Daar is in elk geval wel veel meer werkelijk gepost en gesproken over zijn acties. Hier gek genoeg nagenoeg niet. Het lijkt erop dat hij na de joker omwissel onder de noemer 'Dat zou een mol nooit doen' compleet uit het zicht is gevallen. In veel theorieën komt Niels als optie ook gewoonweg niet aan bod hier, pas de afgelopen twee weken zijn er enkelen die het naar voren brengen in verschillende topics (en daar wordt weinig op gereageerd helaas).

In tegendeel zelfs. Waar Niels bij de tuuk tuuk opeens 20 punten van zijn IQ kwijt lijkt te raken, bij een tuindeur uitstapt om tja .. geld weg te moffelen misschien, -250 euro binnen haalt en 'links-rechts' moet rijden in de 'links-rechts' opdracht, ligt de aandacht van een grote meerderheid op het forum op Merel als mol. Omdat ... het is geen grap .. Merel de tweede keer niet binnen komt door Jamie die twee keer een wegversperring in rijdt en ondanks dat toch nog 250 euro verdient, het meest van allemaal. De theorie: Niels is gewoon stom en Merel is een geniale mol(?) omdat ze - zo is de theorie tenminste - zeker weten geld van anderen heeft weggegooid (hoe ze dat heeft gedaan is me een raadsel) en zeker weten niet binnen wilde komen met 250 maar van een km afstand per ongeluk al was gezien door Rik en twee kandidaten en ze niet meet gedurfd zou hebben haar mol actie door te zetten. Dit een pagina of 20 steeds weer bevestigd en zo gaat het met andere acties ook. (Kom vanavond nog terug op de laseropdracht).


Denk dat we een mol op dit forum hebben  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 19:26:04 door cinner »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 6-03-2019, 19:33:13 »
Kan me voorstellen dat de productie wel tegen de mol kan zeggen om iets duidelijker te gaan mollen maar ik geloof niet dat ze het cadeau gaan geven
Nee, dat kan ik mij dus helemaal niet voorstellen. Eerder dat de productie de Mol nog een handje gaat helpen.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 6-03-2019, 19:41:02 »
@Cinner. Het valt mij nog mee dat ze niet zeggen dat Merel die wegversperring van tevoren heeft aangelegd. En je vergeet dat ze ook €1000 uit de enveloppen heeft gehaald en die vervangen door €300 waardoor het verschil van €700 werd verklaard. Bezig baasje die Merel.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 19:46:21 door MartinJ »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 6-03-2019, 19:44:30 »
Ik waagde dat in 2017 ook te betwijfelen, maar toen heeft iemand van de productie Sanne toch tussen aflevering 8 en 9 ingefluisterd dat Thomas de Mol was. En nu is dat totaal niet het geval. Dus volgens mij heeft een kandidaat sowieso de juiste Mol in het vizier.
Als je dit soort stellige beweringen doet is het wel wenselijk dat je ook de bron vermeld, zodat het ook op waarheid uitgezocht kan worden. Anders is het een aanname van jezelf en dat is wat anders dan een feit, zoals je het hier brengt.
Dat dan weer wel

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 6-03-2019, 20:15:20 »
Denk dat we een mol op dit forum hebben  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

 ::rofl::

Zou goed kunnen; Van de 3 finalisten is Merel de enige waarvan ik echt overtuigd ben dat zij de mol niet is; een hoop acties zijn wat mij betreft echt niet goed te praten als zij de mol zou zijn.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 6-03-2019, 20:29:35 »
::rofl::

Zou goed kunnen; Van de 3 finalisten is Merel de enige waarvan ik echt overtuigd ben dat zij de mol niet is; een hoop acties zijn wat mij betreft echt niet goed te praten als zij de mol zou zijn.

Dat heb ik ook!
Als Niels de mol niet is, dan moet het wel Sarah zijn... En dan nog: Sarah is soms vaag bezig,maar heeft ook geld verdiend.  ???

Merel vind ik als mol nog ongeloofwaardiger. Als persoon prima hoor  ::ok::, maar als ze de mol is dan moet ze het wel hebben van hele indirecte acties. Als dat WIDM is, laat maar dan...

Maar het kan toch bijna niet anders dan dat het Niels is? Die tuk tuk opdracht... En die vierkantjes-opdracht met Jamie, sowieso die hele steengroeve opdracht. Dan staat het woord ‘mol’ nog net niet op zijn voorhoofd.  ::rofl::

Edit: het doet wel denken aan vorig jaar. De Jan-tunnel was voor bijna iedereen onwaarschijnlijk. Het is dat Stine en Simone afvielen ruim voor de finale. Anders hadden we nog steeds met ons zessen in de Jan-tunnel gezeten, vrees ik.  ::rofl::
Nu haalt toevallig ook de meest verdachte persoon de finale. En wordt die tunnel alleen maar groter. Nou ja, we gaan het meemaken of-ie wel of niet instort.  ;D



« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 20:34:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 6-03-2019, 22:00:22 »
(...)

Maar het kan toch bijna niet anders dan dat het Niels is? Die tuk tuk opdracht... En die vierkantjes-opdracht met Jamie, sowieso die hele steengroeve opdracht. Dan staat het woord ‘mol’ nog net niet op zijn voorhoofd.  ::rofl::
Eens.
Edit: het doet wel denken aan vorig jaar. De Jan-tunnel was voor bijna iedereen onwaarschijnlijk. Het is dat Stine en Simone afvielen ruim voor de finale. Anders hadden we nog steeds met ons zessen in de Jan-tunnel gezeten, vrees ik.  ::rofl::
Was wel een heel tijdje stilletjes daar, ja, maar toch gezellig!
Nu haalt toevallig ook de meest verdachte persoon de finale. En wordt die tunnel alleen maar groter. Nou ja, we gaan het meemaken of-ie wel of niet instort.  ;D
Ik ben erg benieuwd!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 6-03-2019, 22:04:03 »
@Cinner. Het valt mij nog mee dat ze niet zeggen dat Merel die wegversperring van tevoren heeft aangelegd. En je vergeet dat ze ook €1000 uit de enveloppen heeft gehaald en die vervangen door €300 waardoor het verschil van €700 werd verklaard. Bezig baasje die Merel.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 6-03-2019, 22:09:32 »
Edit: het doet wel denken aan vorig jaar. De Jan-tunnel was voor bijna iedereen onwaarschijnlijk. Het is dat Stine en Simone afvielen ruim voor de finale. Anders hadden we nog steeds met ons zessen in de Jan-tunnel gezeten, vrees ik.  ::rofl::
Nu haalt toevallig ook de meest verdachte persoon de finale. En wordt die tunnel alleen maar groter. Nou ja, we gaan het meemaken of-ie wel of niet instort.  ;D

Ha. Ik heb nu nog het gevoel dat het Simone was.  ::rofl:: ::rofl::

En ik heb toen gedacht dat het moeilijk te toppen zou zijn dit jaar, Jan was én leuk én hondsbrutaal achteraf bezien. Maar Niels de mol die niet ontdekt is, dat zou het voor mij wel doen. Is het Merel, dan mag er wel iets heel goeds komen in de laatste aflevering. Vind haar een erg leuke vrouw maar mol ... nee.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 6-03-2019, 22:22:23 »
Die tuk tuk opdracht... En die vierkantjes-opdracht met Jamie, sowieso die hele steengroeve opdracht. Dan staat het woord ‘mol’ nog net niet op zijn voorhoofd.

Die aflevering alleen al! Het gaat overal mis bij Niels, verdient ::art::. Bij Sinan gaat alles crescendo, haalt maximaal geld binnen in beide opdrachten. En dan bij de Molpunten op dit forum toch nog beiden dezelfde (zeer lage) score behalen? Dat alleen al maakt dat ik mij gesterkt voel dat de meerderheid op dit forum het toch mis kan hebben.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 6-03-2019, 22:25:46 »
Die aflevering alleen al! Het gaat overal mis bij Niels, verdient ::art::. Bij Sinan gaat alles crescendo, haalt maximaal geld binnen in beide opdrachten. En dan bij de Molpunten op dit forum toch nog beiden dezelfde (zeer lage) score behalen? Dat alleen al maakt dat ik mij gesterkt voel dat de meerderheid op dit forum het toch mis kan hebben.

Ja de meerderheid is fout, het is Sarah  ::tandpastasmiley::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 6-03-2019, 23:26:05 »
Eens.Was wel een heel tijdje stilletjes daar, ja, maar toch gezellig!Ik ben erg benieuwd!

Heel leuk en grappig was dat!  ::tandpastasmiley:: Vooral, omdat we toch goed bleken te zitten.
Ik ben redelijk overtuigd van Niels, maar -in tegenstelling tot 2018- zeker weten doe ik dat nu niet. Sarah zou ook nog kunnen, wat Convans zegt.

Op basis van die jokerjatterij had ik Niels eerst afgeschreven, omdat ik niet voor me zag dat een mol dat zou doen. Maar ik denk dat ik mij toen vergist heb. Ik denk dat heel veel mensen denken dat zo’n actie niet bij een mol hoort. Sympathiek van Niels was het niet en ik vind het stom, maar waarom zou dat gedrag alleen bij een kandidaat horen? Hij heeft daarmee wel in één klap alle verdenkingen van zich afgeschud. Toch een mooi rookgordijn als je de mol bent.  >:D

En dat moment dat hij de finale-joker bemachtigde. Volgens mij gedroeg hij zich niet echt als een blije kandidaat, maar vooral als een hypere mol.  ;D

Die aflevering alleen al! Het gaat overal mis bij Niels, verdient ::art::. Bij Sinan gaat alles crescendo, haalt maximaal geld binnen in beide opdrachten. En dan bij de Molpunten op dit forum toch nog beiden dezelfde (zeer lage) score behalen? Dat alleen al maakt dat ik mij gesterkt voel dat de meerderheid op dit forum het toch mis kan hebben.

Ook eens en Ik ben erg benieuwd!

Ha. Ik heb nu nog het gevoel dat het Simone was.  ::rofl:: ::rofl::

En ik heb toen gedacht dat het moeilijk te toppen zou zijn dit jaar, Jan was én leuk én hondsbrutaal achteraf bezien. Maar Niels de mol die niet ontdekt is, dat zou het voor mij wel doen.

Voor mij zou Robèrt het nog steeds kunnen zijn.  ::rofl:: Dus dat snap ik wel.
Ik hoop ook op een niet-ontdekte mol. Bij Jan was het toch dat een paar andere kandidaten afvielen die heel verdacht leken. Van hem dacht ik dat hij het eerst niet kon zijn, omdat hij een mede-kandidaat benadeelde door in afl 1 niet op tijd binnen te zijn. Maar ja, mollen doen nu eenmaal dingen die je niet verwacht, vrees ik.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 23:38:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 6-03-2019, 23:44:19 »
het is Sarah

Bij de tweede (succesvolle) poging van Niels met Merel instrueert Niels wat Merel moet doen om de plaat synchroon te krijgen:

Sarah tegen Niels (die de aandacht naar Merel heeft):
Jij moet hem gewoon weer aanzetten.
Sarah tikt Niels nog aan.
Jij moet hem aanzetten.

Dat moment en ik weet Sarah is niet de Mol!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 7-03-2019, 00:46:11 »
Ik heb met de kennis van nu de wachtkamer opdracht nog eens teruggekeken en vooral gelet op Niels.
Het eerste dat mij opviel is dat in de film die tussendoor wordt getoond, Niels de eerste is die aan het woord komt. Zijn woorden zijn ook opvallend:
Dit is wat je wil: de joker. Dat ik er maar veel mag verzamelen.
Wist hij al dat hij er veel ging verzamelen en is het toeval dat Niels de rij opent met deze opmerkelijke uitspraak?

Dan valt op dat de kamer van Niels de enige is waar eerst oplopende geldbedragen worden geboden (50, 150 en 250) en pas daarna de joker. Nodig voor Niels snode plannetje, zelf uitstappen bij €250 om de ideale kandidaat te spelen en de andere 2 opdragen om te blijven zitten. Hij maakt hier een deal met (o.a.) Rick Paul. Jullie moeten wel blijven zitten. Bij het eerste geldbedrag heeft hij al de toon gezet (daar ga je de zaal toch niet voor verlaten, ik wil de rest zien).

De biecht van hem tijdens het verlaten van de zaal ziet er ontzettend ingestudeerd uit (wel meer biechten overigens, maar deze in het bijzonder). De tekst is ook opmerkelijk: 250 euro is wel veel geld. En sterker nog, we zijn met z'n tienen en als wij met z'n tienen naar buiten gaan hebben we in een keer die 2500 euro die we niet hebben gepakt, toch verdiend.
Kom op Niels. Heb jij dan nog geen enkel seizoen van WIDM gezien? Denk je nou heus dat iedereen meteen voor het geld gaat?

Hij vraagt ook niet of iemand met hem mee wil gaan voor die €250 (klopt niet met zijn biecht), maar weet eigenlijk niet hoe snel hij weg moet zijn. Bang blijkbaar dat iemand hem volgt en er uiteindelijk dus 2x min €250 wordt gescoord.

Niels positioneert zich hierbij meteen als de schatbewaarder van de groep. De ideale kandidaat waarbij de pot niet hoog genoeg kan zijn. Uit wat hij heeft binnengebracht weten we wel beter...

Overigens reageren vooral Merel, maar ook Sarah veel meer op de getoonde filmpjes dan Niels. Vooral Merel lijkt hier erg verrast. Of ze moet wel een hele goede actrice zijn.
Ik blijf bij Niels.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 00:59:54 door MartinJ »