Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 136032 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #440 Gepost op: 9-02-2019, 22:26:05 »
Bekijk dan eens de allereerste opdracht in aflevering 1. Waarom zou Niels daar opperen om voor het geld te gaan als eerste en ook meteen het voortouw nemen?
Vertrouwen winnen? Het blijft uiteindelijk een groepsbeslissing. Misschien dat het nog ergens in het Niels-topic staat.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #441 Gepost op: 9-02-2019, 22:58:00 »
Ik had deze aflevering al mijn punten op Rick Paul gezet, maar ik denk dat ik volgende week weer alles op Merel gooi  ;D

Echt geen idee nog steeds.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #442 Gepost op: 9-02-2019, 23:02:35 »
Ik ga er ff over nadenken  ::)
Weer volledig in de war.
Blij dat er niemand uit is, ook al is dat irritant.
Maar had nog punten op Sinan staan, die wil ik nu weghalen.
Even nadenken of ik nog punten op Merel wil laten staan, 2 afleveringen achter elkaar toch wel erg kandidaats...
En ik had bijna al mijn punten op Rick Paul en omdat hij zoooo verdacht was nu twijfel ik weer  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Mijn hemel, wat een seizoen...
Het zal Jamie wel blijken te zijn  :-X

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #443 Gepost op: 9-02-2019, 23:19:10 »
Ondanks dat er 2 mooie tunnels zijn ontstaan lees ik nog steeds
 ( of steeds meer  ::rofl::) twijfel hier.

Heerlijk seizoen ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #444 Gepost op: 9-02-2019, 23:50:17 »
Hoe kan degene die het meeste geld verdiend ook de grootste verdachte zijn? Dat klinkt als vooral mislukte mollenacties dan. Ik weet niet hoe ik dat anders zou kunnen verklaren.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #445 Gepost op: 9-02-2019, 23:57:53 »
Wat mij vooral opvalt en aan het denken zet is dat in het 'Molpunten'-topic Sarah bovenaan staat en in nog geen enkele aflevering 'netto' een positieve bijdrage geleverd heeft. Rick Paul daarentegen stond daar nog maar net boven Niels onderaan, als in het minst verdacht. Puur naar de afleveringen, de opgehaalde bedragen en de gedragingen kijkende heb ik echt het idee dat Sarah en Rick Paul omgedraaid moeten worden. Rick Paul heeft naar mijn mening ook gewoon een stuk minder kandidaatsacties dan Sarah (en ook dan Merel) en ook minder geld opgehaald. Nu is zo een Molpunten-overzicht natuurlijk niet heilig, maar het is wel een aardige indicatie wat betreft bijvoorbeeld de beste posities voor de Mol.

Voorlopig blijf ik nog maar even op Rick Paul. De vrouwen streep ik nog niet helemaal weg, Jamie is de nepmol van het seizoen en Sinan en Niels zijn het waarschijnlijk niet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #446 Gepost op: 10-02-2019, 00:05:11 »
Hoewel ik die 250 euro niet fijn vond blijf ik toch met gemak bij Merel... puur door het strepen van de rest.

Ik bedoel, Sinan en Niels kunnen ECHT niet meer nu ze alweer een opdracht gewoon weigeren te doen. Elke mol tot nu toe heeft al die daredevil opdrachten gewoon uitgevoerd. De mol wordt er vast en zeker ook op geselecteerd. Er zijn er altijd wel een paar die niks durven, vorig jaar ook al zo met die lijn tussen de gebouwen... en dat zijn altijd kandidaten.

Rick Paul valt zelfs dubbel te strepen. Ten eerste pak je natuurlijk NOOIT die joker als mol. En houd je het ook nog geheim tot en met de test waarin je hem ongezien inzet... totaal onmols. Maar hij had OOK nog eens de volgorde op de lijn fout. Dat moest de ECHTE mol nog eventjes voor hem verbeteren haha!! De mol wil dat natuurlijk zeker goed hebben. Daarbij valt Jamie dan ook te strepen.

En Sarah had ik al gestreept, zij is de vertrouweling van de groep, nog altijd penningmeester... in deze fase is echt wel duidelijk hoe veel indrukken de kandidaten van elkaar hebben en als je zo vertrouwd wordt als Sarah dan zit het instinctief echt wel goed. Merel zal nevernooit penningmeester worden ;).

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #447 Gepost op: 10-02-2019, 00:10:57 »
Daar sluit ik me bij aan Lo  ::jaja::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #448 Gepost op: 10-02-2019, 00:15:57 »
Het 'probleem' is natuurlijk dat elke kandidaat wel definitief weg te strepen valt als je maar goed zoekt. Ik denk dat er in bijna twintig jaar maar zéér weinig Mollen geweest zijn die in de GEHELE serie niet één duidelijke kandidatenactie gepleegd hebben. Zo kun je met een beetje goede wil Merel op basis van bepaalde acties uit de vorige aflevering ook wel wegstrepen. Of op basis van de tuktukopdracht, ervan uitgaande dat de Mol wist in welke enveloppen welke bedragen zaten. Zal me niets verbazen als Jan vorig seizoen, kijkend naar hoe extreem laag hij halverwege vorig seizoen in de stemming hier op het forum stond, ook door een aantal definitief weggestreept was. Ik heb vrij recent toevallig seizoen 11 nog herbekeken en ook daar zal het me niet verbazen als er mensen waren die op het moment dat Patrick Art jokers gaf Patrick afschreven als Mol. Of het een goede Molactie is (persoonlijk vond ik die actie van Patrick dat duidelijk niet), dat is een tweede, maar ook niet iedere Mol is kwalitatief even goed natuurlijk.

Ik ontken overigens niet dat mijn Rick Paul-verdenking mij enigszins bij dit 'tegenargument' gestimuleerd heeft ;)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 00:17:49 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #449 Gepost op: 10-02-2019, 00:55:32 »
Toegegeven, sommige dingen zijn arbitrair... die hele jokeractie van RP komt mij enorm vreemd over, maar ik begreep er indertijd ook niets van dat Margriet voor de zwarte vrijstelling ging, dat vond ik zo onmols (maar dat werd verklaard doordat dat ding nu eenmaal het spel in moest komen, dus er was een secundair belang).

Alleen andere dingen zijn NIET arbitrair. Zoals almaar gewoon opdrachten weigeren te doen. Sinan valt gewoon af. Geen enkele mol heeft ooit zo'n opdracht geweigerd. En zie de theorie in Wie verdenkt wie, de mol spreekt ALTIJD verdachtmakingen uit vanaf aflevering 1. Altijd. Dat heeft natuurlijk van doen dat de mol heel graag anderen schuld oplaadt. Maar in elk geval is ook dit een 100% regel, en dan is alleen Merel nog als mol over.

Nou zou het best kunnen dat de regie zich een hoedje schrikt en het volgend jaar TOCH ff anders edit. Deze regel komt nu voor het eerst bekend. Dus dit jaar kunnen we er nog volop van genieten, volgend jaar misschien toch anders. In elk geval, voor nu zijn het fantastische regels die mij heel diep laten tunnelen ;);).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #450 Gepost op: 10-02-2019, 00:57:07 »
Het blijft heel lastig, Rick Paul werd erg verdacht neergezet in de montage. Ook wordt bij de test getoond dat veel kandidaten RP verdenken. Tot slot staat hij nu ook bovenaan de landelijke verdenking.

En toch blijf ik bij Rick Paul. Al word ik gekweld door twijfel...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #451 Gepost op: 10-02-2019, 01:00:47 »
Merel, maar met het besef dat ik zwaar lijd aan tunnelvisie. Al drie afleveringen lang doet ze best veel goed en relatief weinig verdachte dingen. Misschien toch hoog tijd om het doen en laten van alle kandidaten nog eens goed te bekijken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #452 Gepost op: 10-02-2019, 01:07:51 »
Ik blijf net als alle voorgaande afleveringen op dezelfde mollen zitten weer, maaaaarrr... zit net als de meeste anderen hier voortdurend in twijfel. Merel heeft zich zo kandidaats voorgedaan de afgelopen twee afleveringen en behoorlijk wat geld verdiend.. Toch niet ideaal dus. Niels zou ik fantastisch vinden, maar heb ik ook twijfels bij. Rick-Paul komt sterk verdacht naar voren de afgelopen al. maar daardoor wil ik er juist niet aan. Jamie zou een grote verrassing zijn wellicht. Desalniettemin;

1. Merel
2. Niels

---

3. wellicht Rick-Paul of anders Jamie

Sarah is het niet, Sinan is het ook niet.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:13:43 door Nat007 »

Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #453 Gepost op: 10-02-2019, 02:00:31 »
Rick Paul valt zelfs dubbel te strepen. Ten eerste pak je natuurlijk NOOIT die joker als mol. En houd je het ook nog geheim tot en met de test waarin je hem ongezien inzet... totaal onmols. Maar hij had OOK nog eens de volgorde op de lijn fout. Dat moest de ECHTE mol nog eventjes voor hem verbeteren haha!! De mol wil dat natuurlijk zeker goed hebben.

Hoezo zou een mol die joker niet mogen pakken? En waarom zou een mol de joker moeten laten zien?  ??? En hoezo wil de mol de volgorde op de lijn per se goed hebben? Als er niemand naar huis gaat is dat meer tijd voor de kandidaten om de mol te ontdekken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #454 Gepost op: 10-02-2019, 02:05:01 »
 ??? ??? ??? <- mijn antwoord op de vraag wie de mol is. Ik ben nu echt het spoor bijster.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #455 Gepost op: 10-02-2019, 02:07:02 »
Hoezo zou een mol die joker niet mogen pakken? En waarom zou een mol de joker moeten laten zien?  ??? En hoezo wil de mol de volgorde op de lijn per se goed hebben? Als er niemand naar huis gaat is dat meer tijd voor de kandidaten om de mol te ontdekken.

De Mol wil in een opdracht waar geen geld te verdienen valt natuurlijk heel erg kandidaats overkomen, nog meer dan bij een opdracht waar wel geld te verdienen valt. Je komt kandidaats over door een opdracht goed uit te voeren = de volgorde op de ziplijn goed hebben. Meer tijd om de mol te ontdekken, tja, ik zie het vooral als meer potentiële Mol-opties voor de kandidaten = meer kans dat de verkeerde als Mol verdacht wordt. Als er iets is wat de Mol wil, dan is het dat wel.

Wat betreft de joker, die wil je niet zozeer niet pakken omdat je die als Mol niet nodig bent, maar je wil hem vervolgens wel laten zien/ontdekt laten worden zodat de anderen denken dat je een kandidaat bent.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 02:09:29 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #456 Gepost op: 10-02-2019, 02:19:00 »
Wat betreft de joker, die wil je niet zozeer niet pakken omdat je die als Mol niet nodig bent, maar je wil hem vervolgens wel laten zien/ontdekt laten worden zodat de anderen denken dat je een kandidaat bent.
Het kan natuurlijk ook dat de mol het hier belangrijker vond om de kijkers thuis te laten denken dat hij een kandidaat is. Natuurlijk valt erover te twisten maar ik wil enkel zeggen dat het geen reden is om met 100% zekerheid iemand weg te strepen zoals Lo het presenteerde.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #457 Gepost op: 10-02-2019, 02:28:27 »
Ok, denk nog steeds Rick Paul met een beetje (maar minder dan gisteren) twijfel over Niels.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #458 Gepost op: 10-02-2019, 02:30:58 »
Het kan natuurlijk ook dat de mol het hier belangrijker vond om de kijkers thuis te laten denken dat hij een kandidaat is. Natuurlijk valt erover te twisten maar ik wil enkel zeggen dat het geen reden is om met 100% zekerheid iemand weg te strepen zoals Lo het presenteerde.

Dat doe ik ook zeker niet. Maar de Mol speelt het spel uiteindelijk toch primair met zijn medekandidaten in het achterhoofd en niet met de kijkers thuis. Althans, dat is het meest logische.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #459 Gepost op: 10-02-2019, 03:11:55 »
Dat doe ik ook zeker niet. Maar de Mol speelt het spel uiteindelijk toch primair met zijn medekandidaten in het achterhoofd en niet met de kijkers thuis. Althans, dat is het meest logische.

Het schijnt mij toe dat alle deelnemers zich meer bewust zijn van de kijker en diens verdenkingen. Misschien is daar meer focus op gelegd deze keer? Of ben ik de enige die dat denkt?